تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):ایمان به صرف ادعا و آرزو نیست، بلکه ایمان آن است که خالصانه در جان و دل قرار گیرد و ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812936530




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار ويژه كيهان


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: اخبار ويژه كيهان


خشم پياده نظام رژيم صهيونيستى از استغفار كارگزاران (خبر ويژه)

سايت افراطيون نفوذي تحكيم، از پوزش مديران روزنامه كارگزاران نسبت به چاپ بيانيه ضد فلسطيني اين گروهك برآشفت و اقدام درخور تقدير حزب كارگزاران را تأسف آور ناميد!

خبرنامه اميركبير با اشاره به مواضع مديران روزنامه كارگزاران كه چاپ بيانيه افراطيون تحكيم را ناشي از اشتباه دانسته و بر حمايت از موضع ملت فلسطين تأكيد كرده اند، نوشت: بحث معطوف به اظهار استغفار و اذعان به اشتباه صورت گرفته در چاپ بيانيه است، تأسف از اينكه تحريريه كارگزاران در توجيه اشتباه صورت نگرفته خود از سويي دست به رد غيرموجه بيانيه موصوف زده و از سويي ديگر در تاييد حسن نيت خود به انعكاس اخبار و گزارش هاي متعدد در حمايت از مردم فلسطين و تجاوزكاري هاي اسرائيل اشاره مي كند. تبيين اين توجيهات به گونه اي عذر بدتر از گناه تعبير خواهد شد.

گفتني است در بيانيه ياد شده به جاي سرزنش رژيم صهيونيستي، دولت قانوني حماس به خاطر دفاع مشروع از سرزمين خود سرزنش شده بود و راديو اسرائيل به خاطر اين خوش خدمتي از دفتر تحكيم تقدير كرده بود.

اگر مثلث چهار ضلعى شد ايشان هم كاريزما مى شود (خبر ويژه)

عضو ناراضي حزب مشاركت، تلويحاً كنش سياسي حاميان خاتمي را كه معطوف به رويكردي كاريزماتيك است مورد انتقاد قرار داد. به گزارش روز آن لاين، عباس عبدي با اشاره به مختصات رفتار معطوف به كاريزما (در قياس با رفتارهاي معطوف به عقلانيت و هدف و ارزش و سنت) مي نويسد: «بازي سياسي مبني بر فرهمندي بيش از آن كه از سوي اطرافيان تبليغ و ترويج شود، ناشي از خصلت فرهي موجود در كاريزماست... اين كاريزما، استوار و روحيه بخش و قاطع و با اميد و باشجاعت كامل و بدون تذبذب گام برمي دارد به نحوي كه هيچ تزلزلي در گام هايش ديده نمي شود. هيچ چيز نمي تواند دل او را خالي كند، اما اگر كسي را داشتيم كه بايد چنان هوايش را داشت كه مبادا كوچكترين كلامي قلب او را خالي كند، و به جاي آن كه او موتور و سوخت اطرافيان باشد، ديگران او را هل دهند، كاريزما ناميدن چنين فردي، مثل مثلث چهارضلعي است، و اين كوشش جز آن كه فضاي تعامل سياسي را احساسي و غيرعقلاني تر مي كند، نتيجه ديگري ندارد.»

عبدي پيش از اين هم به دنبال مشي انتقادي نشريه شهروند امروز نسبت به خاتمي و پس از آن كه برخي حاميان خاتمي نظير سازمان مجاهدين مدعي شدند اين انتقادها توي دل خاتمي را خالي مي كند، تاكيد كرد كسي كه با كوچكترين انتقادها دلش خالي مي شود همان بهتر كه نيايد.

با 150 سال سابقه جاسوسى نمى دانستند ايران چه خبر شده (خبر ويژه)

انتشار بخش كوچكي از اسناد وزارت خارجه انگليس پس از 30 سال درباره ماه هاي مشرف به پيروزي انقلاب اسلامي كه بر غافلگيري مشترك انگليس و آمريكا صحه مي گذارد، بحث برانگيز شده است.

در اين باره صداي آمريكا از قول تفرشي يكي از عناصر مخالف جمهوري اسلامي- در زمره 30 نفري كه امكان دسترسي محدود به اسناد را پيدا كرده اند- گفت: «براساس اسناد و مكاتبات مذكور، مقامات دولت انگليس از جمله سرآنتوني پارسونز سفير لندن در تهران تا چند هفته پيش از پيروزي انقلاب بر اين باور بوده اند كه نظام سلطنتي به بقاي خود ادامه خواهد داد. همان زمان يك مقام آمريكايي هم گفته بود شاه اين دوره را با موفقيت پشت سر مي گذارد.»

مجيد تفرشي با بيان اينكه تنها ايراني بوده كه در 9 سال گذشته به مراسم خصوصي رونمايي 30 نفره دعوت شده، مي افزايد: از سال 1973 براثر تحولات نفتي، روابط آمريكا و انگليس با شاه شكل جديدي به خود مي گيرد، مناسبات تجاري و نظامي به شكل عجيبي گسترش مي يابد و تقريباً هر سال 2 برابر مي شود. آن غروري كه پارسونز درباره شاه مي گويد، در ديپلمات هاي غربي هم وجود داشته مبني بر اينكه حكومت شاه با اين استحكام فرو نمي پاشد و مي توان مثل 15 سال قبل از آن (وقايع 15 خرداد سال 1342) سركوب كرد. بنابراين در يك ارزيابي غلط، 2 ماه مانده به پيروزي انقلاب ديپلمات هاي آمريكا و انگليس پافشاري مي كنند كه شاه مي تواند از اين مهلكه و معركه جان سالم به در برد.

وي همچنين گفت: اگر اسناد ديپلماسي انگليس را از ابتداي قرن 19 مشاهده كنيد مي بينيد در سفارت انگليس در تهران و كنسولگري هايشان در شهرهاي مختلف ايرانياني را در استخدام خود داشتند كه مرتب از سراسر ايران گزارش و اطلاعات تهيه و به سفارت مي رساندند كه در سطح شهر و كشور چه مي گذرد. آن وقت شما مي بينيد در هنگامه انقلاب، يك باره سفارت و وزارت خارجه انگليس در اواخر تابستان 57 تازه دنبال پيدا كردن متون اسلامي به زبان انگليسي هستند براي اينكه بفهمند چه اتفاقي دارد مي افتد! و پارسونز نفوذ رهبران مذهبي را منتفي مي داند و مي گويد فكر نمي كنم شاه با ريسك براندازي مواجه شود!... بيشتر ملاقات ها در آن روزها با نيروهاي ملي و مذهبي نظير ميناچي و بازرگان بوده است

خودت را در آينه ديده اي؟! (خبر ويژه)

با استمرار مقاومت در غزه و آشكار شدن علايم شكست رژيم صهيونيستي در اين تهاجم كور، انتقاد مطبوعات آمريكايي نسبت به سران كاخ سفيد و تل آويو شدت گرفته است.

در اين زمينه روزنامه سانفرانسيسكو كرونيكل مي نويسد: اگرچه در آغاز جنگ، حماس سرزنش مي شد و كاندوليزا رايس هم به سرزنش حماس پرداخت اما اكنون كسان ديگري چون بوش و رايس به خاطر حمايت بي چون و چرا از دولت اسرائيل سرزنش مي شوند چرا كه اوضاع احتمالا در هفته هاي آتي به شدت تغيير مي كند و اين حمله نيز به اندازه حمله سال 2006 به لبنان بي ثمر به نظر برسد. حزب الله امروز بيش از هر زمان ديگري خود را تجهيز كرده و موشك در اختيار دارد. حماس هم اينك به رغم وجود هزاران سرباز اسرائيلي در غزه، به درون اسرائيل شليك مي كند. حماس برنده اصلي است و آنچه را مي خواسته مبني بر اينكه نمي توان او را ناديده گرفت، با مقاومت خود و تيتر اول تمام روزنامه هاي جهان، عملي كرده است.

اين روزنامه مي افزايد: «دولت آمريكا توافقنامه اي را كه خود تلاش كرده بود در سال 2005 عملي كند، فراموش كرده و در عمل از آن توافق نامه يك كاغذ پاره ساخته است. سرمايه حماس، خشم و نااميدي مردم فلسطين است. به خاطر كوتاهي هاي رايس و بوش نسبت به سياست هايي كه خود تدوين گر آنها بودند، و حمايت يكطرفه از اسرائيل، حماس امروز در اوج قدرت است. بنابراين بايد به رايس گفت اگر مي خواهي عامل اصلي اين وضع را ببيني و سرزنش كني، پس به خودت در آينه نگاه كن!»

روزنامه «اورلاندو سنتينل» هم با بيان اينكه «اسرائيل بازهم به دام افتاد» مي نويسد « پس از جنگ 2006 كه قدرت حزب الله در لبنان مستحكم تر شد، اكنون اسرائيل درون يك تله مهلك ديگر گرفتار شده است؛ اين بار درگيري با گروه سني حماس است. سران ميانه رو در مصر و عربستان و اردن نگران شده اند. اين جنگ شديداً باعث افزايش محبوبيت حماس در غزه، كرانه باختري و سراسر خاورميانه شده است. تظاهرات در كرانه باختري (قلمرو تشكيلات خودگردان محمود عباس) هر روز افزايش مي يابد و نيروهاي امنيتي فتح- سازماني كه 2 سال سرگرم مذاكره صلح با اسرائيل بوده- مشغول سركوب مردم شده اند.

اين روزنامه آمريكايي افزود: بسيار بعيد است عمليات نظامي اسرائيل، بتواند ايدئولوژي افراطي اسلامگرايي را از بين ببرد؛ تصاوير ناپسند كشتار كودكان جان تازه اي به جهاد مي بخشد. اكنون در قاهره و امان و ديگر پايتخت هاي عربي، شاه مصر و اردن به عنوان حاميان اسرائيل محكوم مي شوند در حالي كه بايد ايران را به عنوان بزرگ ترين حامي مقاومت در برابر اسرائيل، برنده اعلام كرد

من بى تقصيرم! (خبر ويژه)

روزنامه زنجيره اي اعتماد هم از حمايت نسبت به نامزدي خاتمي كنار كشيد. اين روزنامه ديروز در يادداشت صفحه اول خود خاتمي را شخصيتي مورد احترام و شريف معرفي كرد اما تاكيد نمود «خاتمي براي نامزدي نيايد».

نويسنده تاكيد مي كند: هيچ گاه از خاتمي به عنوان يك فيلسوف انسان دوست توقع نداشتم چونان سياستمداري زيرك و كاركشته در ميدان سياست جولان بدهد. اما او چنان ماهرانه با كلي گويي و از اين شاخه به آن شاخه پريدن سخن گفته كه نشان مي دهد برخلاف تصور، ايشان، هم سياست را خوب مي فهمد و هم سياست بازي را.

اعتماد مي افزايد: به جرات مي توانيم بگوييم آقاي خاتمي هيچ حرف و سخن تازه اي نگفته و با زرنگي قابل تحسيني، از گوش دادن يا شنيدن و پاسخ دادن به بعضي از سؤالات اصولي و اساسي خودداري كرده و به نوعي از بعضي مسئوليت هاي احتمالي شانه خالي كرده است.

آيا اگر رئيس جمهور شود قدرتي خواهد داشت يا خير؟ چرا بايد به او راي بدهم؟ كدام خواسته اساسي و سرنوشت ساز را مي تواند اجابت كند؟ توضيه مي كنم ايشان وارد ميدان انتخابات نشود زيرا با اطمينان مي توانم بگويم آقاي خاتمي با سخناني كه گفته است، اين بار نيز همان آقاي خاتمي خواهد بود كه بعد از پايان دو دوره رياست جمهوري دست هايش را از هم باز كرد و مظلومانه گفت: «به خدا من بي تقصيرم، من فقط يك تداركاتچي بودم؟»
 دوشنبه 23 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن