تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815314187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پايتخت
تبديل پايانه ها به ايمن ترين نقاط پايتخت

مديرعامل سازمان پايانه هاي مسافربري و پارك سوارهاي تهران آخرين اقدامات خدماتي و رفاهي در دست اجراي اين سازمان به منظور تبديل پايانه ها به نقاطي آرام و ايمن براي مسافران را تشريح كرد. به گزارش مهر، مهندس ولي آذروش اظهارداشت: ارائه خدمات مطلوب كيفي و كمي به شهروندان از مرحله تهيه بليت و ورود به پايانه تا مرحله خروج از پايانه به سمت مقصد در دستور كار سازمان پايانه ها قرار دارد و سعي داريم با كاهش اضطراب ها و دلواپسي هاي موجود در پايانه ها، احساس آرامش و امنيت را در مسافران افزايش دهيم. وي در اختيار گذاردن ويلچر به معلولان و جانبازان را از برنامه هاي جاري و راه اندازي آسانسور و پله برقي براي رفت و آمد اين افراد را از برنامه هاي آينده اين سازمان برشمرد و افزود: اتصال پايانه ها به ايستگاه هاي مترو و اتوبوس از طريق زيرگذرها از پايانه جنوب آغاز شده و اين تونل هاي زيرزميني علاوه بر كاستن از سفرهاي درون شهري و كاهش ترافيك، افزايش آسايش و ايمني مسافران را به دنبال دارند.

نهايي شدن طرح استخدام معلمان حق التدريس در مجلس

رئيس كميته آموزش و پرورش مجلس شوراي اسلامي از نهايي شدن اين طرح استخدام معلمان حق التدريس در اين كميته خبر داد و گفت: اين طرح طي اين هفته در كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس مطرح مي شود. اسدالله عباسي در گفت وگو با مهر با اعلام جزئيات اين طرح افزود: در طرح نهايي عنوان شده است آموزش و پرورش موظف به استخدام افرادي است كه از قبل از سال 84 در آموزش و پرورش به صورت حق التدريس مشغول به فعاليت هستند و ميانگين ساعات كاري آنها در هفته 12 ساعت به بالا است. موضوع استخدام معلمان حق التدريس از اوايل سال تحصيلي جاري در پي اعتراضات معلمان در كميته تخصصي آموزش و پرورش در مجلس شوراي اسلامي مورد بررسي قرار گرفت. نماينده مردم شهرستان هاي رودسر و املش در مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: همچنين آموزش و پرورش وظيفه دارد به حق التدريسي هايي كه فوق ديپلم دارند مهلت 5 ساله براي ادامه تحصيل و اخذ ليسانس دهد و اگر قصد ادامه همكاري با آنها را دارد طي اين مدت آنها را بيمه و حقوقشان را افزايش دهد.

روان شدن ترافيك معابر شمال تهران با اجراي طرح انضباط اجتماعي

با اجراي طرح انضباط اجتماعي و حضور نيروهاي يگان ويژه در معابر شمال تهران، ترافيك شبكه معابر منطقه روانسازي و ساماندهي شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران، حامد ميرزابيكي معاون حمل و نقل و ترافيك منطقه با بيان اين مطلب اظهار داشت: طبق استاندارد جهاني سطح اشغال معابر بايد 30 درصد باشد كه در حال حاضر سطح اشغال معابر منطقه 18 درصد است كه بخشي از آن نيز به واسطه پارك حاشيه اي وسايل نقليه اشغال شده است و اين موضوع يكي از دلايل مهم ايجاد ترافيك در شبكه معابر منطقه است.
وي افزود: طرح انضباط اجتماعي در برخي از مناطق شهرداري در حال اجرا است و در منطقه يك نيز در چند محور اصلي شريعتي- وليعصر(عج) و شهيد دكتر باهنر اجرا شده و نيروهاي انتظامي به فاصله كمتر از 40 تا 50 متر در ورودي معابر و ميادين مستقر شده و از توقف وسايل نقليه جلوگيري مي كند.

احداث 4 گرمخانه هاي جديد در تهران

مدير كل آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران از جانمايي چهار نقطه در تهران براي احداث گرمخانه هاي جديد خبر داد و گفت: برا ي دسترسي بهتر اين افراد اين جانمايي ها در چهار منطقه تهران در حال انجام است و يك مركز نيز در شمال غرب تهران در دست بررسي است. به گزارش ايلنا سيد نجم الدين محمدي، مديركل آسيب هاي اجتماعي شهرداري تهران با اشاره به پراكندگي افراد بي خانمان در سطح شهر و با بيان اين كه اطلاعات دقيقي از زمان، مكان و وضعيت اين افراد وجود دارد، گفت: براي دسترسي بيشتر اين افراد و ارائه خدمات بهتر به آنان، چهار مكان در مناطق 20، 16، 15 و 12 انتخاب شده است و يك مكان ديگر نيز در شمال غرب تهران در حال جانمايي است كه اختصاص آن به مردان و زنان بي خانمان، بر اساس نيازسنجي خواهد بود .

افزايش3برابري ظرفيت مراكز معاينه فني در تهران

رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از افزايش 3 برابري ظرفيت مراكز معاينه فني در تهران خبر داد.
سردار محمد رويانيان روز يكشنبه در گفت وگو با ايسنا، افزود: با پيگيري هاي پليس راهور ناجا و اعلام آمادگي شركت هاي خودروسازي ايران خودرو و سايپا ظرفيت مراكز معاينه فني خودروهاي تهران با مشاركت اين شركت ها به 3 برابر ظرفيت فعلي افزايش يابد.
وي با اشاره به اينكه در اين خصوص با مسوولان شهرداري تهران مذاكره شده و قرار است طي هفته جاري هماهنگي و اقدامات لازم صورت گيرد افزود: هم اكنون 10 مركز مكانيزه معاينه فني در شهر تهران فعال است كه با مشاركت شركت هاي خودروساز اين ظرفيت به طور موقت به 30 مركز افزايش مي يابد.

انتقاد از عدم اقدام موثر براي
جمع آوري پسماند هاي بيمارستاني

مديرعامل سازمان بازيافت و تبديل مواد شهرداري تهران گفت: اين سازمان اطلاعات دقيقي درمورد ميزان پسماندهاي الكترونيكي و رايانه اي ندارد و طبق قانون امحاي اين پسماندها بر عهده مراكز توليدكننده است. به گزارش ايسنا، پورسخا افزود: عملا اتفاقي كه در مورد پسماندهاي بيمارستاني مي افتد در رابطه با پسماندهاي صنعتي نيز رخ مي دهد و اين زباله ها به صورت مخلوط با زباله هاي معمولي در مخازن جمع آوري زباله گذاشته مي شود.
وي تاكيد كرد: جمع آوري زباله هاي صنعتي به استناد قانون پسماند، برعهده توليدكنندگان است و سازمان محيط زيست نيز براي دفع بي خطر اين زباله ها بايد نظارت كند.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به معضل زباله هاي بيمارستاني گفت: با وجود مصوبات قانوني هنوز اقدام موثري در رابطه با جمع آوري پسماندهاي بيمارستاني انجام نگرفته و نهادهاي مرتبط نيز در اين زمينه جوابگوي پرسش هاي ما نبوده اند.

برگزاري همايش و نمايشگاه نورپردازي شهري در 25 و 26 دي ماه برگزار مي شود

سازمان زيباسازي شهرداري تهران، همايش و نمايشگاه نورپردازي شهري را در روزهاي 25 و 26 دي در بوستان گفت وگو برگزار مي كند.
به گزارش ايسنا، سازمان زيباسازي شهر تهران با هدف معرفي نقوش نورپردازي در طراحي محيط شهري و اهميت آن در احياي فضاهاي شهري در شب، آشنايي با آخرين تكنولوژي و دستاوردهاي نورپردازي و معرفي روش هاي نوين نورپردازي و همچنين تبادل اطلاعات، دانش و تجربيات بين متخصصان داخلي و خارجي و ارائه قابليت ها و پتانسيل هاي موجود در زمينه نورپردازي، نخستين همايش و نمايشگاه بين المللي نورپردازي شهري را ايجاد كرده است كه مهمترين ويژگي آن استفاده از منابع انرژي كم و توان بالاي نورپردازي در فضاي شهري است.

خروج لايحه ساماندهي وضعيت سازمان ها و شركت هاي شهرداري تهران از دستور ديروز شورا

يكصد و پنجاه و هشتمين جلسه شوراي شهر تهران كه بدون حضور مستمع برگزار مي شود امروز صبح به رياست حسن بيادي نايب رييس شوراي شهر تهران برگزار شد.
به گزارش ايسنا، در اين جلسه اعتراض فرمانداري تهران به مصوبه (مجوز احداث جايگاه سوخت رساني چندمنظوره واقع در بخش دوازده شهرستان ري (واقع در حريم منطقه نوزده شهرداري تهران) بررسي و پاسخ آن كه توسط كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر تهيه شده بود، به تصويب رسيد.
براساس اين گزارش، فرمانداري تهران به استناد ماده 71 قانون شوراها و بند 6- 2-2 طرح جامع شهر تهران مبني بر آن كه نظارت بر حريم پايتخت تعيين شده در طرح جامع شهر تهران و همچنين توزيع درآمدهاي حاصل از توسعه و عمران ونظارت برساخت و سازها در حريم زير نظر وزارت كشور است، تاكيد كرده كه شوراي شهر تهران در اين زمينه نمي تواند ورود قانوني داشته باشد.
گفتني است، در اين جلسه ادامه بررسي لايحه (ساماندهي وضعيت سازمان ها و شركت هاي وابسته به شهرداري تهران وارائه اساسنامه آن) كه هفته گذشته بررسي آن نيمه كاره باقي مانده بود به دليل كمبود وقت و حضور نداشتن رييس شوراي شهر و شهردار تهران از دستور خارج و به جلسه آينده موكول شد.

احداث 80 كيلومتر شبكه جمع آوري آب هاي سطحي در منطقه 5

80 كيلومتر شبكه جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي با هدف برنامه ريزي در اجراي توسعه پايدار شهري و حفظ محيط زيست در منطقه 5 احداث شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 5 مسعود رضا رئيس دانا با بيان اين مطلب افزود: براساس سياست هاي شهرداري تهران در توسعه و تكميل و به روز كردن شبكه جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي در پروژه هاي عمراني سال 87 و همچنين اقدامات و برنامه هاي منطقه در توسعه پايدار شهري عمليات اجرايي اين پروژه از فروردين سال جاري آغاز شد.
وي افزود: احداث 110 كيلومتر شبكه جمع آوري و هدايت آب هاي سطحي در برنامه هاي سال 87 پيش بيني و طراحي شده است كه تا پايان 9 ماهه ابتداي سال احداث 80 كيلومتر تكميل و 30 كيلومتر نيز تا پايان سال جاري احداث خواهد شد.

كاهش قيمت مرغ و تخم مرغ در ميادين و بازارهاي ميوه و تره بار

قيمت هر كيلو مرغ و تخم مرغ در سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران نسبت به ماه گذشته به ترتيب 10 و30 درصد كاهش يافته است.
سيد محمد مهدي روحاني مدير روابط عمومي و امور بين الملل سازمان ميادين ميوه و تره بار شهرداري تهران، ضمن بيان مطلب فوق افزود: تمامي تلا ش سازمان ميادين بر اين است كه با كاهش قيمت ها در كاهش هزينه سبد خانوار شهروندان تاثير گذار بوده و به بهبود بخشي از نوسان قيمت در فضاي كنوني كمك كند.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن