تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):نصيحت و خيرخواهى از حسود محال است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814591950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين تحولات غزهحماس:آتش‌بس دائمى با اسرائيل را نمى‌پذيريم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: آخرين تحولات غزهحماس:آتش‌بس دائمى با اسرائيل را نمى‌پذيريم
رئيس دفتر سياسى حماس اعلام كرد: اسرائيل در تحقق هرگونه هدفش در نوار غزه طى 15 روز گذشته تاكنون به رغم برجاى گذاشتن صدها شهيد و زخمى شكست خورده است. خالد مشعل، رئيس دفتر سياسى حماس در سخنرانى تلويزيونى خود اظهار داشت: دشمن در دستيابى به بهانه‌هايش براى جنگ شكست خورده؛ اسرائيل براى عمليات نظامى‌اش در نوار غزه اهدافى را تعيين كرده بود كه با گذشت زمان و با پايدارى مقاومت در دستيابى به اين اهداف شكست خورد. خالد مشعل در بيان خواسته‌هاى جنبش حماس گفت: جنبش حماس هرگز هيچ گونه مذاكره‌اى را در سايه ادامه حملات به نوار غزه نمى‌پذيرد، همانطور كه آتش‌بس دائمى را نخواهد پذيرفت چرا كه اين به معناى تعطيلى مقاومت است. وى بار ديگر بر مخالفت حماس با استقرار نيروهاى بين‌المللى در نوار غزه تاكيد كرد و گفت: ما مخالف استقرار هرگونه نيروى بين‌المللى در نوار غزه هستيم، چرا كه آنها را اشغالگر مى‌دانيم. سايت اينترنتى شبكه الجزيره در ادامه به نقل از خالد مشعل آورده است: زمان آن فرا رسيده است كه به توافقنامه 2005 در زمينه گذرگاه‌ها و بازنگرى تحولات جديد نگاهى انداخته شود. رئيس دفتر سياسى حماس خواسته‌هاى جنبش حماس را به توقف حملات، عقب‌نشينى فورى اسرائيل، پايان دادن به تحريم نوار غزه و گشودن گذرگاه‌ها خلاصه كرد. وى عنوان داشت: جنگ كنونى در نوار غزه هفتمين جنگ اسرائيل است. اين جنگ، جنگ عليه حماس نيست، بلكه جنگ عليه ملت فلسطين، مسئله فلسطين و جهان عرب و اسلام است. وى خطاب به محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين گفت: بايد در راستاى حفظ وحدت ملى فلسطين عمل كني. رئيس دفتر سياسى حماس تاكيد كرد: اسرائيل كه كوره انسان‌سوزى در نوار غزه به راه انداخته از نظر اخلاقى و مالى دچار خسارت‌هاى زيادى شده و چهره واقعى خبيثانه‌اش براى سراسر جهانيان آشكار شده است. مشعل افزود: جنگ عليه نوار غزه با هدف تحميل راه حل صلح ذلت بار با مفهوم صهيونيستى آمريكايى صورت گرفته است.

رئيس دفتر سياسى حماس از كشورهاى عربى خواست در كنار حماس و گروه‌هاى فلسطينى در محاكمه كسانى كه اقدام به اين جنگ كرده‌اند بايستند و بعد از پايان جنگ غزه هيچ يك از مسئولان اسرائيلى را در كشورشان نپذيرند و در راستاى محاكمه مسئولان جنگ همكارى كنند. مشعل تاكيد كرد: تا زمانى كه اشغالگرى وجود داشته باشد مقاومت باقى خواهد ماند؛ جنگ، مقاومت را بر ما واجب ساخته و ما پيروز خواهيم شد. وى ضمن تقدير از عملكرد مقاومت اعلام كرد: مقاومت پيروزى عظيمى را در برابر اسرائيل كه سعى داشت آن را شكست دهد، محقق ساخته است. هيچ كس حق ندارد حق فلسطينى‌ها را در زمينه دستيابى سلاح براى دفاع از خود ناديده بگيرد. رئيس دفتر سياسى حماس تاكيد كرد: حماس هرگز به حملات‌اش تا زمانى كه اسرائيل حملات نظامى‌اش را متوقف نكرده، پايان نخواهد داد. وى تاكيد كرد: جنگ در نوار غزه هر گونه فرصت مذاكره با اسرائيل را از بين برد. اعضاى مقاومت حماس در درگيرى‌ها با سربازان اسرائيلى آنها را غافلگير كرده‌اند. جنبش حماس در سايه ادامه حملات هيچ صحبتى را درباره طرح‌ها و پيشنهادهاى جديد نمى‌پذيرد. رئيس دفتر سياسى حماس تاكيد كرد: ارتش اسرائيل فكر مى‌كرد جنگ در نوار غزه با جنگ در جنوب لبنان تفاوت دارد، اما اكنون دريافته است كه نوار غزه و جنگ در آن بسيار سخت‌تر است. اسرائيلى‌ها سعى دارند هيبت از دست رفته ارتش خودشان را در نوار غزه احيا كنند. ارتش اسرائيل تصور مى‌كند كه غزه ضعيف است، اما با وقايعى غافلگيركننده روبه‌رو شدند. خالد مشعل همچنين خواستار توافق با محمود عباس در زمينه اداره گذرگاه‌ها و مشاركت ملى در اين زمينه شد و همكارى مصر و اروپا را نيز لازم دانست.

وى از محمود عباس خواست اسيران را آزاد كند و اجازه تظاهرات‌ها را در كرانه باخترى بدهد و مذاكرات را به منظور تحقق وحدت ملى با اسرائيل متوقف كند. رئيس دفتر سياسى حماس از كرانه باخترى و كشورهاى عربى خواست انتفاضه سوم را در حمايت از نوار غزه آغاز كنند و بعد از صدور قطعنامه شوراى امنيت به سوى آتش‌بس حركت نكنند چرا كه روزهاى آينده سخت‌تر خواهد بود.

درخواست رهبران گروه‌هاى فلسطيني

رهبران فلسطينى در دمشق طى نشستى به بررسى آخرين تحولات سياسى و ميدانى در نوار غزه و نيز تلاش‌هاى سياسي، عربي، منطقه‌اى و بين‌المللى و طرح‌هاى پيشنهادى بويژه قطعنامه 1860 شوراى امنيت پرداختند. در بيانيه منتشره پس از اين نشست، رهبران گروه‌هاى فلسطينى چندين مسئله را بررسى كرده و اعلام نمودند كه بايد حملات اسرائيل فورا متوقف شود، نيروهاى اسرائيلى از نوار غزه خارج شوند و تمام گذرگاه‌ها بويژه گذرگاه رفح گشوده و اجازه ورود مواد مورد نياز ساكنان نوار غزه داده شود. ائتلاف گروه‌هاى فلسطينى كه در برگيرنده جنبش حماس، جهاد اسلامي، جبهه مردمي، جنبش انتفاضه، جنبش فتح انتفاضه و ديگر گروه‌هاى فلسطينى است با استقرار نيروهاى بين‌المللى و ناظران بين‌المللى در نوار غزه مخالفت كردند. همچنين گروه‌هاى فلسطينى با هرگونه طرح يا پيشنهادى كه در جهت اهداف گروه‌هاى فلسطينى نباشد، مخالفت كردند. در گزارش شبكه خبرى الجزيره آمده است: اين گروه‌ها اعلام نمودند در تلاش هستند تا به اهدافى دست يابند كه دشمن را در اجراى حملات كنونى‌ و دستيابى به اهدافش در اين حملات ناكام گذارند. گروه‌هاى فلسطينى بر وحدت ملى فلسطين تاكيد نموده و از رهبران عرب خواستند فورا نشست سران كشورهاى عربى را برگزار كرده و به مسئوليت‌هاى خود عمل كنند. گروه‌هاى فلسطينى اعلام نمودند، طرح مصر راه حل مناسبى نيست بلكه خطراتى نيز بر مقاومت و مسئله ملى فلسطين دارد.

اعتراف صهيونيست به شكست

افسران و مسئولان نظامى اسرائيل به شكست در عمليات نظامى نيرو‌هاى اشغالگر در نوار غزه اعتراف كردند. افسران و مسئولان نظامى اسرائيل ضمن ابراز نااميدى‌شان از عملكرد نيروهاى اسرائيلي، از سهل‌انگارى گروه‌هاى تصميم گيرنده اسرائيل در زمينه ادامه حملات يا توقف جنگ انتقاد كردند. پايگاه اينترنتى المحيط، گزارش داده است كه اين افسران بر اهميت فورى تصميم‌گيرى در زمينه توقف جنگ تاكيد كردند و گفته‌اند اوضاع كنونى خبر از شكست در عمليات نظامى مى‌دهد. اين افسران خاطر نشان كردند كه خطر غرق نيروهاى اسرائيلى در باتلاق نوار غزه وجود دارد.

به گفته اين افسران حماس زمان كافى براى برنامه‌ريزى جهت حملاتش عليه مقرهاى سربازان اسرائيلى را دارد. اين مسئولان نسبت به درك تاكتيك مقاومت در درگيرى‌ها و عدم درگيرى‌ آنها با نيروهاى اشغالگر در مناطق باز و بى‌حصار ابراز نااميدى كردند. مسئولان نظامى اسرائيل همچنين نسبت به استقرار كنونى نيروها در مناطق مختلف نوار غزه هشدار داده و گفتند اين امر موجب افزايش حملات و كمبود سربازان اسرائيلى خواهد شد. به گفته مسئولان نظامى اسرائيل حماس به رغم ضربه‌هايى كه خورده هم چنان قادر به حفظ قدرتش است و هيچ درگيرى واقعى ميان گروه‌هاى مقاومت و نيروهاى اسرائيلى در نگرفته است. يك مقام نظامى صهيونيستى اعلام كرد كه شاخه نظامى حماس تقريبا متضرر هيچ خسارتى نشده و تنها برخى گروه‌هاى معدود آن هدف قرار داده شده‌اند. اين مسئول ادامه داد: اعضاى جنبش حماس بسيار خوب آموزش ديده‌اند و سلاح و موشك‌هاى پيشرفته در اختيار دارند. به گفته اين مقام، حماس منتظر دو راه‌حل است نخست عمليات عليه نيروهاى اسرائيلى يا به اسارت گرفتن سربازان براى پايان جنگ. اين دو سناريو موجب اعمال فشار بر ‌ اسرائيل جهت توقف جنگ و بازگرداندن سربازانش از نوار غزه مى‌شود. روزنامه هاآرتص چاپ اسرائيل نيز نوشته است: ارتش اسرائيل بايد از نوار غزه به طور فورى عقب‌نشينى كند چرا كه ادامه جنگ موجب نابودى جبهه داخلى اسرائيل و در خطر قرار دادن ارتش اسرائيل مى‌شود.

ادامه جنايت‌هاى اسرائيل

با ادامه حملات و جنايات اسرائيل در نوار غزه، آمار شهداى فلسطينى روز (يكشنبه) به 879 تن و تعداد زخمى‌ها به 3695 تن رسيد. در همين حال رهبران عربى گروه‌هاى موجود در منطقه خط سبز و برخى احزاب فعال در پارلمان اسرائيل (كنست) با برپايى تظاهراتى در بيت‌المقدس، حمله صهيونيست‌ها به نوار غزه را محكوم كردند. تظاهركنندگان پلاكاردهايى در دست داشتند كه روى آنها نوشته شده بود «المرت، ليوني، باراك شما را محاكمه خواهيم كرد» و «شيمون‌پرز جايزه صلح نوبل متعلق به تو نيست». شركت كنندگان در اين تظاهرات با سر دادن شعارهايي، رهبران اسرائيل را جنايتكار جنگى توصيف كرده و محاكمه آنها را خواستار شدند. اين در حالى است كه جنگنده‌هاى اسرائيل و هلى‌كوپترهاى اين رژيم حدود 60 هدف در نوار غزه را بمباران كردند كه برجسته‌ترين اين افراد منزل احمد الجعبرى يكى از فرماندهان گردان عزالدين قسام بود. جنگنده‌هاى اسرائيل همچنين 9 كانال را در جنوب نوار غزه هدف قرار دادند. راديو اسرائيل همچنين به درگيرى‌هاى شديد نيروهاى مقاومت و ارتش رژيم اشغالگر كه قصد نفوذ از شمال شهر غزه به اين شهر را داشتند، اعتراف كرد. بر اساس گزارش شبكه تلويزيونى الجزيره، حملات خمپاره‌اى و بمباران جنگنده‌هاى اسرائيل به همراه پرواز گسترده اين جنگنده‌ها بر فراز آسمان غزه همچنان ادامه دارد. بر اساس اين گزارش، همچنين صداى انفجار بمب‌هايى كه جنبش حماس براى ممانعت از پيشروى نيروهاى صهيونيست در مناطق مختلف كار گذاشته است به گوش مى‌سد. قايق‌هاى جنگى اسرائيل نيز غرب غزه را هدف حملات توپخانه‌اى قرار دادند. شرق غزه و شرق منطقه بيت لاهيا نيز هدف حملات خمپاره‌اى نظاميان صهيونيست قرار گرفته است. تانك‌هاى اسرائيل نيز كه با مقاومت شديد گروه‌هاى فلسطينى روبه‌رو شدند، مجبور به عقب‌نشينى از منطقه شيخ عجلين به محور ناتسريم در جنوب غرب غزه شدند. منابع پزشكى فلسطين نيز از شهادت 12 فلسطينى در منطقه شيخ عجلين و تل‌الهوى در جنوب غرب غزه بر اثر حملات هوايى و خمپاره‌اى نظاميان اسرائيل خبر دادند. اين منابع همچنين اعلام كردند: در بمباران يك مدرسه واقع در شرق خان يونس در جنوب نوار غزه نيز دو فلسطينى به شهادت رسيدند و بيش از 50 تن ديگر زخمى شدند. منابع پزشكى فلسطين همچنين از سوختن اجساد و منازل فلسطينيان به دليل استفاده صهيونيست‌ها از بمب‌هاى فسفرى در حملات هوايى به غزه خبر دادند. در همين حال و براى اولين بار، گردان عزالدين القسام شاخه نظامى جنبش حماس، موفق شد پايگاه هوايى بل ماخين در سرزمين‌هاى اشغالى را با موشك‌هاى دوربرد گراد هدف قرار دهد. اين پايگاه هوايى صهيونيستى انبار موشك‌هاى پاتريوت آمريكا و ديگر تجهيزات استراتژيك اسرائيل است. روزنامه عبرى يديعوت آحارونوت فاش كرد: فرماندهان نيروهاى هوايى و دريايى اسرائيل شخصا در حمله نظامى به غزه مشاركت دارند. بر اساس اين گزارش، عيدونه هوشدان فرمانده‌ نيروهاى هوايى اسرائيل هدايت جنگنده F16 را در يكى از بمباران‌هاى هوايى به اهداف غزه بر عهده داشته است و ايلى ماروم فرمانده‌ نيروهاى دريايى اين رژيم نيز با حضور در ناوهاى اسرائيل در حملات دريايى شركت كرده است. همچنين گزارش شده كه مصر به صورت جزئى گذرگاه رفح را براى انتقال تعدادى از زخمى‌هاى نوار غزه به اين كشور و ورود كادر پزشكى و امداد رسانى به اين منطقه بازگشايى كرد.از سوى ديگر اعضاى مقاومت فلسطين همزمان با استقرار نيروهاى مقاومت در ديگر مناطقى كه با حملات زمينى اسرائيل روبه‌رو است، در امتداد سواحل غزه مستقر شدند. منابع آگاه در مقاومت فلسطين به سايت اينترنتى شبكه الجزيره گفتند: ده‌ها تن از اعضاى گروه مقاومت در طول سواحل غزه از ابتداى بيت‌لاهيا در شمال نوارغزه تا شهر رفح در جنوب مستقر شده‌اند. به گفته اين مقام‌ها، گروه‌هاى مقاومت بر رفت و آمد‌هاى كشتى‌هاى جنگى اسرائيل نظارت كامل دارند و آماده رويارويى هرگونه حمله دريايى هستند. در عين حال اين سايت اينترنتى در خبرى ديگر گزارش داده است كه برخى سازمان‌هاى داخلى فلسطين در بيانيه‌اى اعلام كردند: سيستم‌هاى امنيتى در كرانه باخترى مانع همكارى و همبستگى ساكنان كرانه باخترى با ساكنان نوار غزه مى‌شوند. اين بيانيه از سوى شبكه سازمان‌هاى داخلى فلسطين، كميته‌ ملى دفاع از حق بازگشت، حمايت مردمى براى مقاومت در برابر ديوار حايل و شهرك سازي، مجمع اهالى شهرها و روستا‌هاى فلسطينى مهاجرت كرده و كميته مردمى شكستن تحريم نوار غزه صادر شده است. اين سازمان‌ها همچنين از افزايش سركوب آزادى‌ها و عملكرد سيستم‌هاى امنيتى در كرانه باخترى انتقاد كردند. در اين بيانيه آمده است: سيستم‌هاى امنيتى به تجمع‌هاى اعتراض‌‌آميز اين گروه‌ها در محكوميت حملات نوار غزه حمله مى‌كنند و مانع برگزارى تجمع‌ها مى‌شوند. اين سازمان‌ها همچنين به مسئله ادامه دستگيرى‌هاى سياسى و بازداشت مقام‌هاى سياسى در زندان‌هاى تشكيلات خودگردان فلسطين به بهانه‌هاى مختلف اعتراض كرده‌اند.

افزايش اعتراضات و تظاهرات

در پى تلاش تظاهركنندگان انگليسى براى حمله به سفارتخانه اسرائيل در لندن درگيرى‌هايى ميان پليس انگليس و تظاهركنندگان در نزديكى سفارتخانه اسرائيل درگرفت. خبرنگار شبكه تلويزيونى الجزيره گزارش داد پليس لندن با تظاهركنندگانى كه سعى داشتند به زور وارد سفارتخانه اسرائيل شوند درگير شد و اين درگيرى‌ها موجب زخمى شدن چند تن و دستگيرى چند تن ديگر شد. بر اساس اين گزارش تظاهركنندگان كه شامل برخى گروه‌هاى يهودى مخالف جنگ اسرائيل و برخى شهروندان با اصالت انگليسى بودند سعى كردند به سفارت اسرائيل حمله كنند. تظاهركنندگان خشمگين با پرتاب سنگ، چوب وكفش به سوى پليس انگليس درصدد عبور از ديوار امنيتى گارد ويژه پليس لندن و ورود به داخل سفارت اسرائيل شدند كه در نهايت با نيروهاى پليس به شدت درگير شدند و اين درگيرى منجر به زخمى شدن برخى از تظاهر كنندگان شد. تظاهركنندگان از دولت انگليس خواستند با توجه به روابط قوى كه با اسرائيل دارد جهت توقف حملات به نوار غزه به اسرائيل فشار وارد كند. اين تظاهركنندگان همچنين خواستار پايان تحريم نوار غزه شدند. تظاهركنندگان در عين حال از دولت انگليس خواستند صادرات سلاح به سرزمين‌هاى اشغالى را متوقف كنند. روزنامه مصرى الاهرام و راديو سواى آمريكا نيز گزارش دادند: همزمان با برگزارى تظاهرات گسترده در شهرهاى مختلف اروپا در لندن نيز 15 هزار انگليسى در يادداشتى از دولت انگليس خواستند اسرائيل را به خاطر حملات و نقض قوانين بين‌المللى در جنگ عليه فلسطينى‌ها مجازات كند. همچنين برخى از نمايندگان پارلمان انگليس كه در تظاهرات روز شنبه لندن حضور داشتند از دولت خواستند صادرات سلاح اسرائيل را متوقف كند و در راستاى توقف اجراى توافقنامه مشاركت اروپا و اسرائيل وارد عمل شود.در همين راستا بيش از 60 تن از اعضاى پارلمان انگليس در بيانيه‌اى خواستار توقف كشتار اسرائيل در نوار غزه و توقف فورى عمليات نظامى عليه فلسطينى‌ها و دخالت جامعه جهانى شدند. در بروكسل نيز حدود ده‌ها تن در شهر ليگ واقع در شرق بلژيك در اعتراض به عمليات نظامى اسرائيل در نوار غزه دست به تظاهرات زدند. اين در حالى است كه حدود 500 تظاهر كننده نيز در تظاهراتى در نيوزيلند پرچم اسرائيل را به آتش كشيده و به كنسولگرى آمريكا در اوكراين كفش پرتاب كردند. در آنكارا نيز تظاهر كنندگان حملات و جنايت‌هاى وحشيانه اسرائيل را در نوار غزه محكوم كردند. سازمان‌هاى مدنى و ديگر سازمان‌ها و احزاب سياسى در برابر كنسولگرى اسرائيل در استانبول نيز تجمع كرده و شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند. ساكنان شهر قونيه در مركز آناتولى نيز اقدام به جمع‌آورى بيش از 150 هزار امضاى شهروندان اين منطقه خطاب به دولت تركيه مبنى بر لغو توافقنامه آموزش نيروى هوايى اسرائيل شدند. در پاريس نيز گروه‌هاى عربى و مسلمان با مشاركت جمعيت‌هاى وابسته به حقوق بشر و برخى احزاب چپ‌گرا دست به تظاهرات زدند.در كوالالامپور نيز حدود 4000 تظاهركننده خواستار پايان دادن به تجاوز نوار غزه شدند. اين تظاهركنندگان تصويرهايى از كشتارهاى اسرائيل در نوار غزه را در دست داشتند. در توكيو نيز حدود ده‌ها تن در برابر سفارت اسرائيل در اين شهر تجمع كردند. در آمريكا نيز ده‌ها تن طى تظاهراتى با در دست داشتن پرچم‌هاى فلسطين و پلاكاردها‌يى كه شعارهاى ضد اسرائيلى روى آن نوشته شده بود مخالفت خود را با حملات اسرائيل در نوار غزه اعلام كردند. تظاهركنندگان آمريكايى توقف هر چه سريع‌تر حملات اسرائيل به نوار غزه را خواستار شده و از دولت آمريكا خواستند تا از جانبدارى از اين رژيم دست بر دارد. در پاراگوئه نيز صدها تن در تظاهراتى به حمايت از مقاومت فلسطين و محكوميت حملات اسرائيل پرداختند. همچنين در شهر وين اتريش نيز ده‌ها تظاهركننده در تظاهراتى اعتراض خود را به حملات اسرائيل در نوار غزه اعلام كردند. در عين حال ده‌ها هزار تن از طرفداران حزب‌الله لبنان در شهر النبطيه واقع در جنوب لبنان نيز در اعتراض به حملات مداوم اسرائيل به نوار غزه دست به تظاهرات زدند. همچنين 50 هزار مصرى نيز در شهر اسكندريه در مصر حملات اسرائيل در نوار غزه را محكوم كردند. در پايتخت الجزاير نيز در تظاهراتى كه در حمايت از مردم غزه و محكوميت حملات نظامى اسرائيل به اين منطقه انجام گرفت درگيرى‌ها‌يى ميان نيروهاى پليس و تظاهركنندگان در گرفت كه طى آن 63 تن كه 23 تن آنها پليس بودند زخمى شدند. در كشورهاى اسكانديناوى نيز بيش از 10 هزار تن در محكوميت حملات اسرائيل به نوار غزه دست به تظاهرات زدند.

مرحله سوم عمليات غزه

المرت مدعى شد كه«حمله اسرائيل به غزه به تحقق اهداف اين جنگ نزديك شده است» اما با اين وجود اين حمله همچنان ادامه خواهد يافت. ايهود المرت نخست وزير رژيم صهيونيستي، در نشست هفتگى كابينه اين رژيم مدعى شد: اسرائيل به تحقق اهدافش در حمله به غزه نزديك شده اما براى اين عمليات نياز به صبر و وقت و زمان بيشترى داريم. وى تاكيد كرد: حمله به غزه تا زمان تحقق تمامى اهداف ادامه خواهد يافت. براساس گزارش الجزيره، ايهود باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستى نيز پيش از برگزارى اين نشست اظهار داشت: بين بررسى طرح‌هاى سياسى و ادامه عمليات زميني، دريايى و هوايى عليه غزه تناقض وجود دارد. اين در حاليست كه برخى از وزيران كابينه رژيم صهيونيستى نيز اشغال مجدد محور صلاح‌الدين (فيلادلفيا) را جهت رويارويى با حملات موشكى جنبش حماس خواستار شدند. روزنامه يديعوت آحارونوت نيز نوشت: فرمانده‌ منطقه جنوب اسرائيل نيز به ايهود المرت توصيه كرده كه ضمن گسترش حملات، مرحله سوم اين عمليات را نيز عملى سازد.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن