تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806924985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گفت و گوها براي بررسي آتش بس رژيم صهيونيستي و حماس در قاهره آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: گفت و گوها براي بررسي آتش بس رژيم صهيونيستي و حماس در قاهره آغاز شد
١٢ نظامي اسرائيل در يك روز كشته شدند
هم زمان با آغاز دور تازه تلاش هاي سياسي براي پايان دادن به فاجعه غزه، حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه ديروز وارد سومين هفته شد. هم زمان محمود عباس و هيئتي از حماس و نيز هيئتي از سوي رژيم صهيونيستي براي بررسي آتش بس پيشنهادي مبارك در قاهره به سر مي برند.

از سوي ديگر، رزمندگان مقاومت فلسطين، در عملياتي بي سابقه ١٢ سرباز صهيونيست را به هلاكت رساندند.

١٢ كشته در يك روز
به گزارش پرس. تي.وي- بيروت، «محمد نزال» از اعضاي دفتر سياسي جنبش حماس جمعه شب اعلام كرد كه بايد به ملت هاي جهان اسلام و عرب نويد دهيم كه ١٢ نظامي اسرائيلي در يك روز كشته شدند.نزال افزود: ٨ نظامي اسرائيلي در بيت لاهيا در يك كمين و ٤ نظامي ديگر در چند عمليات در مناطق مختلف توسط تك تيراندازان فلسطيني كشته و شماري از آن ها نيز زخمي شدند.

جنبش حماس اعلام كرد كه از آغاز حمله فشرده اسرائيل به غزه كه ديروز وارد پانزدهمين روز خود شد، بيش از ٤٥ نظامي اسرائيلي كشته و ١٢٠ نفر نيز زخمي شدند.رژيم صهيونيستي تدابير شديدي را از آغاز حمله به غزه اتخاذ كرده است تا شمار كشته ها و زخمي هاي اسرائيلي فاش نشود و تاثير منفي بر جبهه داخلي و روحيه اسرائيلي ها نداشته باشد.

از سوي ديگر، گردان القدس شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي فلسطين، مسئوليت درگيري هاي جمعه شب و صبح ديروز گروه هاي مقاومت با نيروهاي رژيم صهيونيستي كه قصد پيشروي به نوار غزه را داشتند بر عهده گرفت.

هم چنين به گزارش خراسان به نقل از خبرگزاري فرانسه، يك سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه اين رژيم جمعه شب و نخستين ساعات بامداد ديروز بيش از ٤٠ حمله هوايي عليه نوار غزه انجام داده است.اسرائيل در اين حملات، مقر شبكه هاي تلويزيوني العالم و پرس تي وي ايران را نيز هدف قرار داد.وي هم چنين از ادامه تبادل آتش بين نيروهاي زميني ارتش اسرائيل و مبارزان فلسطيني خبر داد.

به گفته منابع پزشكي غزه، در اين درگيري ها دست كم ٣ فلسطيني به شهادت رسيده اند. جنگنده هاي رژيم صهيونيستي ديروز ٣ كانال زيرزميني در نوار مرزي رفح در جنوب غزه را هدف قرار دادند.

نيروهاي ارتش رژيم اشغال گر با پيش روي به شهر رفح ١٠ منزل فلسطيني را در اين منطقه ويران كردند. شبكه فلسطيني اليوم به نقل از منابع محلي غزه آورده است: تانك ها و بولدوزرهاي اسرائيل وارد منطقه كرم ابومعمر واقع در شمال شرق رفح شدند و اين منازل را ويران كردند. به گفته اين منابع، عمليات پيش روي با حمايت گسترده بالگردهاي رژيم صهيونيستي انجام شد.

حماس و ديگر گروه هاي فلسطيني نيز دست كم ٤ موشك به سوي مناطق صهيونيست نشين شليك كردند.از سوي ديگر، سازمان ملل اعلام كرده است كه پس از دريافت تضمين از رژيم صهيونيستي مبني بر امنيت كاروان هاي امدادي خود در غزه، عمليات امدادرساني خود را در اين منطقه از سرگرفته است. اسرائيل حمله مرگباري را عليه يك كاروان امداد سازمان ملل صورت داده بود.

به گفته منابع پزشكي غزه، از آغاز عمليات «سرب مذاب» دست كم ٨٠٢ فلسطيني، ازجمله ٢٣٥ كودك و ٩٣ زن، به شهادت رسيده و ٣٣٥٠ تن زخمي شده اند.

ليوني: از واژه آتش بس خوشم نمي آيد!
از سوي ديگر، تزيپي ليوني وزير خارجه رژيم صهيونيستي، در گفت و گو با روزنامه آمريكايي واشنگتن پست مخالفت خود را با تعيين هرگونه جدول زماني براي پايان حملات اسرائيل به غزه اعلام كرد.

به گزارش ايسنا، وي افزود: دولت اسرائيل از جامعه بين المللي نمي خواهد كه همراه با نيروهاي اسرائيلي در جنگ عليه تروريسم شركت كند، اما انتظار دارد كه فرصت لازم را براي تحقق اهداف اين جنگ به اسرائيل بدهد. ليوني در پاسخ به پرسشي درباره فشار بين المللي براي آتش بس با حماس گفت: من از واژه آتش بس خوشم نمي آيد، زيرا شبيه به توافقي است ميان دو طرف مشروع. به هر حال اين درگيري ميان دو كشور نيست، بلكه جنگ عليه تروريسم است. ما براي ضعيف كردن آن ها و تاثير بر توانايي شان براي هدف قرار دادن اسرائيل در آينده مي جنگيم.

ليوني افزود: استراتژي حماس، مقاومت و جان به در بردن است. تا زماني كه جان سالم به درببرند، اين يك پيروزي است. وقتي بدانند كه جامعه جهاني بر روي اسرائيل فشار مي آورد، مي توانند صبر كنند و نفسي تازه كنند و منتظر آن بمانند تا اسرائيل از طريق جامعه جهاني متوقف شود. اين مايه تاسف است! اين درحالي است كه «بان كي مون» دبيركل سازمان ملل از بي اعتنايي رژيم صهيونيستي به قطعنامه شوراي امنيت درباره برقراري فوري آتش بس در غزه انتقاد كرد.

«ميشل مونتاس» سخنگوي وي در اين باره گفت: بان كي مون عصر جمعه در گفت وگوي تلفني با «ايهودالمرت» نخست وزير رژيم صهيونيستي، ادامه حملات زميني به نوارغزه را بي اعتنايي به قطعنامه شوراي امنيت دانست. در همين حال، المرت گفته است كه اسرائيل در برابر «نفوذهاي خارجي» سر فرود نخواهد آورد و عمليات خود را متوقف نخواهد كرد.

ديدارهاي سياسي در مصر
در راستاي تلاش هاي مصر براي برقراري آتش بس، «حسني مبارك» رئيس جمهور اين كشور ديروز در قاهره با «محمودعباس» رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين ديدار كرد. رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين از طرف هاي درگير در غزه خواست تا طرح پيشنهادي مصر براي تحقق آتش بس را بپذيرند. هيئتي از حماس نيز ديروز براي گفت وگو با «عمرسليمان» رئيس اطلاعات مصر، وارد قاهره شد. براي نخستين بار، گروهي از مقام هاي بلندپايه حماس در غزه و نيز اعضايي از سوي «خالدمشعل» رهبر تبعيدي اين جنبش در دمشق نيز در اين هيئت حضور دارند. هيئت نمايندگي حماس متشكل از «جمال ابوهاشم» از رهبران سياسي، «صلاح البرداويل» نماينده مجلس و «ايمن طاها» از مقام هاي سياسي است. سازمان حماس اعلام نكرد اين افراد از كدام مرز نوارغزه به مصر رفته اند. گذرگاه هاي مرزي غزه ١٥ روز است كه زير بمباران شديد نيروي هوايي اسرائيل قرار دارند.

پيش از اعزام هيئت حماس به قاهره، هيئتي از رهبري حماس روز پنجشنبه در سوريه با عمرسليمان، رئيس سازمان امنيت مصر ديدار و گفت وگو كرده بود. ولي جلسه ديروز نخستين جلسه مشترك از زمان حملات ١٥ روزه اسرائيل به نوارغزه بوده است.پيش از اين هيئتي از رژيم صهيونيستي نيز براي گفت و گو درباره طرح مبارك براي آتش بس وارد قاهره شده بود.

در همين حال، روزجمعه تظاهرات گسترده اي در اعتراض به جنايات رژيم صهيونيستي در پايتخت هاي مصر، عراق، قطر، كويت، امارات، الجزاير، اردن و نيز پايتخت چندين كشور اروپايي برگزار شد. تظاهرات اعتراض آميز مردمي ديروز نيز در بيشتر نقاط جهان ادامه يافت. هزاران تن از مردم ايالت ميشيگان آمريكا با برپايي تظاهرات گسترده اي اعتراض خود را به حملات رژيم صهيونيستي نشان دادند.

شهرهاي فرانسه نيز ديروز شاهد برپايي ٨٠ تظاهرات اعتراض آميز بود.

مردم شهرهاي مختلف امارات متحده عربي، لبنان، يمن، چين، موريتاني، كنيا، مالزي، شيلي و ونزوئلا هم با برپايي تظاهرات حمايت خود را از مردم غزه اعلام كردند. در اروپا نيز روسيه، اوكراين، دانمارك، نروژ و چك شاهد تظاهرات ضدصهيونيستي بودند.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن