تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815440141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس سازمان بازرگاني استان قم: كالاهاي استاندارد ايراني بايد در بازارهاي عراق عرضه شود


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: رئيس سازمان بازرگاني استان قم: كالاهاي استاندارد ايراني بايد در بازارهاي عراق عرضه شود
خبرگزاري فارس: رئيس سازمان بازرگاني استان قم گفت: براي حضور دائمي در بازار كشور عراق و رقابت با ساير كشورها مجبوريم كالاهاي استاندارد به اين كشور صادر كنيم.


به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روابط عمومي سازمان بازرگاني استان قم، حسن جمشيديها افزود: به دنبال تغييرات سياسي، اجتماعي و اقتصادي عراق و گستردگي بازار آن كشور و با توجه به اينكه عراق تقريباً تمامي نيازهاي مصرفي و زيرساختي خود را از طريق واردات تأمين مي‌كند از سال 2003 به بعد اين كشور جز سه كشور اول در بين بازارهاي هدف صادراتي جمهوري اسلامي قرار گرفته است.
وي ادامه داد: از طرفي قرابت ديرينه فرهنگي و مذهبي ملت‌هاي دو كشور اشتراكات قومي، زباني، مرز طولاني و مشترك، وجود گمركات متعدد و مشترك، وجود درآمدهاي سرشار نفتي، گستردگي و نزديكي جغرافيايي بازار، امكان تحويل سريع كالا با توجه به همسايگي و راه‌هاي مواصلاتي مناسب دو كشور و ... اين كشور را براي فعاليت اقتصادي نسبت به ساير كشورهاي جهان متمايز كرده است.
رئيس سازمان بازرگاني استان قم تصريح كرد: با وجود مزيت‌هاي بي‌شمار بازار عراق و به رغم تلاش‌هاي صورت گرفته متاسفانه ما هنوز نتوانسته‌ايم از فرصت‌هاي استثنايي اين بازار به منظور حضور توانمند بنگاه‌هاي اقتصادي در آن كشور بهره‌برداري كنيم.
وي افزود: از طرف ديگر منابع سرشار انرژي، استعدادهاي كشاورزي و بازار گسترده عراق به عنوان سه عامل اقتصادي جذاب فعالان اقتصادي سراسر دنيا را متوجه خود كرده است و بازار كشور عراق به مكاني براي فعاليت شركت‌هاي توانمند از سراسر دنيا تبديل شده و روز به روز حضور آنها در اين بازار پررنگ‌تر مي‌شود.
جمشيديها خاطرنشان كرد: طي چند ماه گذشته مقررات سختگيرانه‌اي توسط گمركات عراق در ورود كالاها به آن كشور وضع شده است و با توجه به وضعيت رو به بهبود اقتصادي شهروندان عراقي مقامات آن كشور همواره مصرف كنندگان را به استفاده از كالاهاي با كيفيت تشويق مي‌كنند.
وي تأكيد كرد: بنابر‌اين براي حضور و بقا در بازارهاي كشور عراق همچنين صيانت از دستاوردهاي فعلي و ضرورت گسترش فعاليت‌هاي تجاري و اقتصادي، توليدكنندگان و صادركنندگان بايد به استفاده از بسته‌بندي‌هاي مناسب و با كيفيت با درج مشخصات كالا و تاريخ مصرف به زبان‌هاي لاتين و عربي بر روي بسته بندي‌ها توجه داشته باشند و كالاهاي استاندارد را به اين كشور صادر كنند چراكه در غير اين صورت با توجه به حضور رقبايي از ساير كشورهاي جهان به خصوص كشوري مانند چين ما محكوم به شكست خواهيم بود و به زودي اين بازار را از دست خواهيم داد.
انتهاي پيام/ب 20
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 163]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن