تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين سخن، كتاب خدا و بهترين روش، روش پيامبر صلى‏لله‏ عليه ‏و ‏آله و بدترين ام...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815710984




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سهم‌خواهي و اصلاح دولت نهم در گفت و گو با اصولگرايان


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاين: سهم‌خواهي و اصلاح دولت نهم در گفت و گو با اصولگرايان


سياست > احزاب و تشكل ها - سخنان محمدرضا باهنر در جمع جامعه مهندسين در قم واكنش‌‌هاي متفاوتي را در بر داشت.

نايب رئيس مجلس هشتم طي هشداري به احمدي‌نژاد تصريح كرد:‌اگر احمدي‌نژاد اصلاح نشود از وي حمايتي در انتخابات دهم صورت نخواهد گرفت در عين حال دبيركل جامعه اسلامي مهندسين از اين نكته كه به اصولگرايان سهم مناسبي در كابينه داده نشده است انتقاد كرد و به صورتي ظريف بحث سهم خواهي در كابينه دهم را مطرح نمود اما پس از بيان اين سخنان از سوي وي اصولگرايان عكس‌العمل‌هاي متفاوتي نشان دادند چنانكه بخشي از اصولگرايان سخنان باهنر را در راستاي فريب سياسي عنوان كردند و جمعيت ايثارگران در برابر اظهارات باهنر موضع شديدي گرفت اما در مقابل جناح اصلاح‌طلب از سخنان وي استقبال كرد و تيتر بسياري از روزنامه‌ها در روز شنبه (14 دي) به سخنان وي اختصاص يافت شايد همين استقبال اصلاح‌طلبان از سخنان باهنر زمينه موضع‌گيري اصولگرايان را فراهم كرد به گونه‌اي كه برخي اصولگرايان عنوان كردند كه باهنر در دام اصلاح‌طلبان افتاده است اما واكنش‌هاي اصولگرايان محدود به مخالفت با باهنر نشد چنانكه جامعه زينب نيز بلافاصله از اقدامات احمدي‌نژاد لب به شكوه گشود و از وي انتقاد كرد. اما بحث شروط اصولگرايان براي حمايت از احمدي‌نژاد مسأله‌اي نيست كه توسط باهنر مطرح شده باشد چنانكه پيش از اين بارها طيف‌هاي مختلف اصولگرا عنوان كرده بودند كه براي حمايت از احمدي‌نژاد شروطي دارند اما سخنان باهنر آن شروط را از حاشيه به مركز آورد و در كانون توجهات قرار داد، بدين‌ترتيب براي تمام فعالان سياسي مشخص شده است كه اصولگرايان براي حمايت از احمدي‌نژاد شروطي دارند كه بايد محقق شود در غير اين صورت كانديداي اصولگرايان فردي به جز احمدي‌نژاد خواهد بود.

فقط احمدي نژاد
اما در اين ميان محمدكاظم انبارلويي ايده‌اي متفاوت نسبت به محمدرضا باهنر دارد؛ وي با بيان اينكه كانديداي ما شخص احمدي‌نژاد است به خبرآنلاين گفت: در حال حاضر بهترين و موجه‌ترين كانديداي ما آقاي احمدي‌نژاد هستند چرا كه دولت نهم توانسته است گفتمان خدمت و پيشرفت را در كشور نهادينه كند اما اينكه اصولگرايان انتظار كارآمدي بيشتري از دولت احمدي‌نژاد دارند يك انتظار معقول است.

وي افزود: ما انتظار داريم كه آقاي احمدي‌نژاد تركيبي را در دولت دهم به وجود بياورد كه بتواند كارآمدي دولت دهم را بيشتر محقق نمايد. عضو شوراي مركزي حزب مؤتلفه با تأكيد بر اينكه بخش عظيمي از اصولگرايان از ايشان حمايت مي‌كنند اظهار داشت: هيچ يك از گروه‌هاي اصولگرا از آقاي احمدي‌نژاد عبور نكرده‌اند و من هيچ گروهي را بين اصولگرايان نمي‌شناسم كه از ايشان گذشته باشد و كانديدايش شخص ديگري باشد.

رئيس دفتر سياسي حزب موتلفه در ادامه گفت: 14 گروه سياسي اصولگرا بارها بر حمايت خود از احمدي‌نژاد تأكيد كرده‌اند هرچند من از سخنان آقاي باهنر استنباط سهم خواهي را نداشتم؛ هدف ما كار آمدي دولت است. اين فعال سياسي در مورد اينكه آقاي باهنر در سخنان خود بر سهم‌خواهي اصلاح دولت تأكيد كرده‌ اظهار داشت: من تمام سخنان آقاي باهنر را خواندم و سهم‌خواهي را استنباط نكردم، گرچه ايشان بر اصلاح دولت نيز تأكيد نكردند. وي در مورد اينكه پس چرا سخنان باهنر اينقدر با واكنش روبه‌رو شده است گفت: اين سخنان هيچ واكنشي نداشته است، واكنش آن در جبهه دوم خرداد بوده است كه فكر كرده‌اند خبري است در حالي كه هيچ خبري وجود ندارد.

دولت اصلاح شود
البته محمد تقي رهبر نماينده مجلس هشتم بر ضرورت بهره‌گيري از توان تمام افراد در كابينه تأكيد كرد و به خبرآنلاين گفت: دولت بايد فراگير باشد و در عين كارآمدي به دور از گرايش جناحي عمل كند و درصدد به كارگيري نيروهاي اصلح باشد. نماينده مردم اصفهان در مجلس هشتم در تاييد سخنان محمدرضا باهنر در مورد ضرورت اصلاح شدن دولت و به خصوص آقاي احمدي‌نژاد اظهار داشت: به هرحال ضرورت دارد كه دولت آينده تغييراتي را در روش خود لحاظ كند و اين مسأله به خصوص در مورد عزل و نصب‌ها اهميت ويژه‌تري مي‌يابد و دولت بايد كاستي‌ها و نقايص خود را رفع نمايد.

وي در پاسخ به اينكه بسياري معتقدند كه دولت نهم در بين اصولگرايان انحصاري رفتار مي‌كند گفت: من مشي انحصارطلبانه را در مورد دولت قبول ندارم ايشان چنين نگاهي ندارند اما بايد دقت كنيم كه تمام عوامل دولت از يكجانبه‌گرايي پرهيز كنند نماينده مجلس هشتم با پيش‌بيني شانس احمدي‌نژاد براي رئيس‌جمهور شدن تصريح كرد: به نظر من دولت نهم شانس بيشتري براي حضور در دولت دهم دارد اما بايد اين دولت در تلاش باشد كه نقايص خود را مرتفع كند و از ظرفيت تمام اصولگرايان بهره بگيرد.

گلايه اصولگرايان
اما حسن غفوري‌فرد نماينده مجلس هشتم نيز به گونه‌اي سخنان باهنر را در مورد سهم ندادن كابينه نهم به اصولگرايان تأييد كرد و به خبرآنلاين گفت: اصولگرايان طيف متكثري هستند اما در شرايط فعلي بسياري از دولت نهم به خاطر همين مسأله (سهم‌ندادن) نگران هستند و نسبت به آن گلايه دارند.

وي افزود: اينكه اصولگرايان آيا به احمدي‌نژاد توافق دارند يا اينكه به دنبال كانديداي ديگر هستند هنوز مشخص نشده است چون اصولگرايان هنوز به جمع‌بندي نرسيده‌اند و در مورد مصاديق بحث نكرده‌اند.

نقد اصولگرايان به احمدي‌نژاد
البته سيدكمال‌الدين سجادي دبيركل جامعه اسلامي كارمندان نيز سخنان باهنر را تأييد كرد و به خبرآنلاين گفت: به هرحال بخشي از اصولگرايان به آقاي احمدي‌نژاد نقد دارند و سخنان آقاي باهنر نيز تأييدي به اين موضع‌گيري‌ها است.

وي افزود: انتخاب كابينه از اختيارات رئيس جمهور است اما اي كاش آقاي احمدي‌نژاد از تعداد بيشتري از اصولگرايان استفاده مي‌كردند و از نيروهاي زبده و كارشناس كمك مي‌گرفتند.

دبيركل جامعه اسلامي كارمندان تصريح كرد: احمدي‌نژاد در ميان اصولگرايان موافقان و مخالفاني دارد و بسياري نقد سياسي را بر عملكرد ايشان وارد مي‌كنند هرچند آقاي احمدي‌نژاد فقط يكي از كانديداها است و هنوز بحث در مورد كانديداهاي اصولگرا ادامه دارد گرچه هنوز وارد مصاديق نشده‌اند.

Print چاپ مطلب
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاين]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن