تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص): طلب دانش بر هر مسلمانى واجب است. خداوند جويندگان دانش را دوست دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597143




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مقاومت غزه افتخار مي كنيم حمله صهيونيست ها به غزه هولوكاست واقعي است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: به مقاومت غزه افتخار مي كنيم حمله صهيونيست ها به غزه هولوكاست واقعي است
رئيس دفتر سياسي حماس گفت : تا زماني كه رژيم صهيونيستي به تهاجم نظامي به غزه پايان ندهد و گذرگاه هاي نوار غزه را باز نكند پيشنهاد آتش بس را بررسي نخواهد كرد.
به گزارش شبكه خبر به نقل از رويترز؛ رئيس دفتر سياسي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس ) در سخناني كه به طور مستقيم از شبكه هاي تلويزيوني ، الجزيره، الاقصي ، العالم، المنار پخش شد، گفت: اسرائيل نخست بايد تهاجم به غزه را متوقف، نيروهاي خود را از غزه خارج و گذرگاههاي غزه را باز كند آنگاه مي توان مشاهده كرد كه اوضاع آرام خواهد شد.

رئيس دفتر سياسي حماس تهاجم رژيم صهيونيستي به غزه را هولوكاست توصيف كرد كه در جريان آن خون كودكان فلسطيني براي افزايش بخت پيروزي در انتخابات آتي رژيم صهيونيستي ريخته مي شود.

خالد مشعل گفت: دشمن با ايجاد هولوكاست واقعي در خاك غزه دچار شكست شده است.

خالد مشعل در ادامه سخنان خود افزود: با وجود كشتار و قتل عام فلسطيني ها از جمله كودكان، زنان، ما به مقاومت عظيم و بزرگ در غزه افتخار مي كنيم و همچنين به اين افتخار مي كنيم كه مقاومت جان تازه اي در رگ هاي امت اسلام بخشيد.

وي با پرداختن به برخي مسائل سياسي گفت: برخي طرح ها مانند طرح مصر - فرانسه و تحركاتي مانند تحركات سوريه، قطر و تركيه صورت گرفت و پس از آن اقدام شوراي امنيت بود كه در آن قطعنامه 1860 را تصويب كرد.

خالد مشعل افزود:آنچه كه سبب شد تا آمريكا يك هفته پيش و حتي پيش از آن چنين قطعنامه اي را قبول نكند اين بود كه به صهيونيست ها فرصت بيشتري براي كشتار و تخريب بدهد تا بتواند بر مقاومت در غزه پيروز شوند اما زماني كه مقاومت و ملت فلسطين پايداري كرد و اسرائيل شكست خورد و زماني كه ابعاد اين كشتار و قتل عام ها آشكار شد و جهانيان از آن شگفت زده شدند و همچنين وقتي كه آمريكا و كشورهايي از جهان كه با تجاوزگري تباني كردند، شاهد انتفاضه امت (اسلامي) درباره خطر هشدار دهنده بود، پس از آن با تصويب قطعنامه 1860 موافقت كردند اما ناخن هاي اين قطعنامه را كشيدند ؟ آتش بس در آن مشخص نشده و غير الزامي است و تاريخي براي آتش بس ذكر نشده است.

وي ادامه داد :با اين وجود به دليل پايداري ما و انتقاضه امت (اسلامي) و حجم كشتار و قتل عام پس از گذشت دو هفته از جنايت ها مجبور به تصويب اين قطعنامه شدند.

خالد مشعل پرسيد در اين قطعنامه از چه كسي خواسته شده كه آن را اجرا كند؟ از كسي كه اين تجاوزگري را آغاز كرده درخواست اجراي آن شده و آن دشمن صهيونيست است كه از آن درخواست آتش بس و عقب نشيني فوري از غزه شده است و منطق نيز بر اين حكم مي كند.

وي گفت: موضع ما در قبال همه طرح ها و قطعنامه ها اين است؛ ما در اين جنگ قرباني هستيم و اين تجاوزات عليه ما صورت گرفته است.
رئيس دفتر سياسي حماس ادامه داد :ما اولا خواستار توقف فوري تجاوزگري هستيم. اين جنگ متوازن نيست.
دوم اينكه ما خواستار عقب نشيني فوري نيروهاي دشمن از غزه هستيم.
سوم اينكه خواستار رفع محاصره نوار غزه هستيم محاصره ظالمانه در طول چند سال گذشته كه سبب وقوع اين انفجار در منطقه شد.
چهارم خواستار بازگشايي همه گذرگاه ها و در مقدمه آن گذرگاه رفح هستيم.

خالد مشعل گفت: اين درخواست هاي عادلانه ما است و بر اساس اين خواسته هاي مشروع براي ملت خود با هر طرح و قطعنامه اي تعامل خواهيم كرد و هرگونه مذاكره درباره آتش بس را با وجود آتش باران بر ما نخواهيم پذيرفت.

وي افزود:بايد اول تجاوزگري متوقف شود و اسرائيل عقب نشيني كند و حق ملت ما مبني بر اينكه بدون محاصره زندگي كند به رسميت شناخته شود و گذرگاه ها باز شود همان طوري كه ملت هاي جهان زندگي مي كنند و پس از آن درباره مساله آتش بس مانند گذشته گفتگو شود.

خالدمشعل گفت: من در اينجا بايد تاكيد كنم كه ما آتش بس دائمي را نخواهيم پذيرفت چرا كه آن تعطيل كردن مقاومت و مصادره حق ملت فلسطين در مقاومت است و مي توان گفت كه مقاومت معادل اشغالگري و تجاوز است در نتيجه تا زماني كه اشغالگري وجود داشته باشد مقاومت نيز وجود خواهد داشت و چنين نيست كه مقاومت در مقابل امداد رساني و كمك رساني باشد.

وي افزود: حق طبيعي ملت ما اين است كه زندگي با كرامتي داشته باشيم حتي با وجود اشغالگري نيروهاي اشغالگر مسوول فراهم كردن زندگي عادي براي ملت تحت اشغال هستند.

خالدمشعل گفت: دوم اينكه ما حضور نيروهاي بين المللي را نخواهيم پذيرفت چرا كه نيروهاي بين المللي براي امنيت اسرائيل و تعطيل كردن مقاومت مستقر خواهند شدند و هرگونه نيروي بين المللي را كه به ملت ما تحميل شود، نيروي اشغالگر قلمداد خواهيم كرد.

وي افزود: سوم اينكه هرگونه سخن درباره سلاح مقاومت و تنگ كردن عرصه براي آن دراين باره را نخواهيم پذيرفت. كساني كه از وجود تونل ها سخن مي گويند گويا تصور مي كنند كه غزه مانند يك كشور بزرگ با برخورداري از سلاح است . ما ملتي هستيم كه امكانات محدودي براي دفاع از خود و حقوق و خاك خود داريم. كسي نمي تواند حق ملت ما را در داشتن يك تفنگ براي دفاع از خود محروم كند در حالي كه آمريكا گويا همه زرادخانه هاي اسرائيل را كافي نمي داند و سه هزار تن ديگر مواد منفجره براي آن ارسال مي كند.

مشعل افزود: با وجود اين شرايط ما هياتي را به قاهره اعزام كرديم تا با براداران خود در مصر، طرح آنها و هر موضوع سياسي در چارچوب اين ديدگاه مشخص را بررسي كنند.
گذرگاه رفح در توافقنامه 2005 ذكر شده است. زمان آن فرا رسيده است كه در آن تجديد نظر شود چرا كه اين توافقنامه بود كه محاصره را بر غزه تشديد كرد و ما راه حل منطقي را در اين باره مطرح كرديم و از محمود عباس (رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين) كه همواره از ضرورت همگرايي ملي در مقابل تجاوزگري سخن مي گويد، درخواست مي كنيم كه به جهانيان اعلام كند كه خواهان به تفاهم رسيدن درباره شراكت فلسطيني با حماس در غزه درباره اداره گذرگاه رفح است كه البته مصر و اروپايي ها نيز در آن مشاركت داشته باشند و اين خواسته منطقي و طبيعي است و اگر وي قبول نكند هيچ درخواستي براي وحدت ملي جايگاه و صداقتي ندارد .

وي افزود:علاوه بر آن ما از روز اول تحت عنوان "جلوگيري با تجاوزگري" خواستار همگرايي ملي بوده ايم اما تحقق اين خواسته نيازمند صداقت در عمل است و در مقدمه آن آزادي صدها زنداني در كرانه باختري است تا به صفوف ملت خود براي جلوگيري از تجاوزات بپيوندند.

خالدمشعل گفت: راستي دعوت براي همگرايي ملي اين است كه ساكنان كرانه باختري بدون موانع به خيابان ها بيايند نه اينكه مانند روز گذشته و ديگر روزها مانع از خروج آنها شوند.
همچنين لازم است هماهنگي با دشمن متوقف شود و لازم است وي از تعليق مذاكرات با دشمن به متوقف كردن نهايي آن روي بياورد چرا كه اين مذاكرات آينده اي ندارد.

وي خطاب به كرانه باختري گفت: شما انتفاضه كرديد و متحول شديد اما بيش از اينها از شما انتظار داريم. انتفاضه كرانه باختري انتفاضه يحي عياش است و بيش از آن اقدام كنيد. اقدام مباركي انجام داديد اما ملت شما براي ياري غزه و خود انتظار بيشتري از شما دارد چرا كه تلاش مي شود تا كرانه باختري تحت اشغالگري، تخريب، شهرك سازي ، يهودي سازي و ساخت ديوار حائل و نيز تحت تسلط امنيتي آمريكا از طريق ژنرال دايتون باقي بماند .

رئيس دفتر سياسي حماس افزود:همچنين روي سخن من با قشر دانشجويان كه دو انتفاضه در كرانه باختري را سبب شدند و نسل شهادت طلبان را تحويل دادند، است.

وي خطاب به كشورهاي عربي نيز گفت: به دولت هاي عربي مي گويم كه خدا آن كس را كه ما را تنها گذاشت و با ما كوتاهي كرد و ما را مورد نكوهش قرار داد ببخشد اما به آنها مي گويم كه اگر در گذشته دچار اشتباه شديد پيش از اينكه دير شود، اشتباه خود را جبران كنيد و برادارن خود را در فلسطين تنها رها نكنيد.

وي گفت: از همه كشورهاي كه ما را ياري كردند تشكر مي كنم و ازهمگان مي خواهم كه به خواست خدا پس از پايان اين تجاوزگري و پيروزي ما براي محاكمه سران دشمن به دليل كشتاري كه مرتكب شده اند، در كنار ما قرار گيرند و از پذيرفتن مسوولان دشمن در پايتخت هاي عربي خودداري كنند.

خالدمشعل افزود:از آنها مي خواهم كه از پذيرش هرمسوول اسرائيل در پايتخت هاي عربي امتناع كنند و با ملت خود در فلسطين براي محاكمه آنها همكاري كنند.
از كشورهاي عربي كه با اسرائيل روابط ديپلماتيك چه در سطح داشتن نماينده يا كمتر از آن دارند، مي خواهم كه امروز به سران دشمن اعلام كنند كه يا بايد هرچه سريعتر تجاوزگري را متوقف كنند يا به اين روابط پايان مي دهيم.

وي گفت : پس از اينكه شوراي امنيت در مجبور كردن اسرائيل براي توقف تجاوزگري ناكام ماند، درخواست مي كنم كه كشورهاي عربي اجلاس فوري تشكيل دهند و تاخير آن هيچ توجيهي ندارد.

خالد مشعل افزود: اي امت عربي و اسلامي رويارويي غزه مرحله ديگري نخواهد داشت با وجود زخم ها و رنج هايي كه بر ما وارد آمده است به خداوندي كه بي مثيل است قسم مي خورم كه ما به خواست خدا پيروز خواهيم شد. مواضع و حساب هاي خود را بر اين اساس اتخاذ كنيد. در كنار پيروزشدگان بمانيد و بر آنچه كه بر ما مي رود تماشاگر نباشيد.

وي گفت: ملت عربي و اسلامي ملتي بزرگوار است انتفاضه آنها، كمك و خشمشان براي غزه فرخنده بود اما بايد بگويم كه پس از قطعنامه شوراي امنيت مبادا آرام بگيرد. قطعنامه شوراي امنيت در عمل هيچ كارايي ندارد چرا كه اسرائيل آن را رد كرد. ما در شرايط كنوني روزهاي سختي را سپري مي كنيم به همين دليل بايد مقاومت در خاك غزه و ملت هاي عربي و اسلامي و بين المللي براي ياري غزه نهايت تلاش خود را بكنند. ما خواهان انتفاضه سوم در غزه و بلكه در بين ملت هاي عربي و اسلامي هستيم تا تجاوزگري متوقف شود و دشمن از غزه عقب نشيني كند و محاصره پايان يابد و گذرگاه ها نيز به روي غزه باز شود.

وي گفت: نكته مهمي بايد بگويم و ان اين است كه از ملت فلسطين مي خواهم كه در يك صف براي ياري رويارويي ملت شريف و عادل غزه موضعگيري كنند.
از همه گروه ها مي خواهم كه همگرايي داشته باشند و نمونه اي از همگرايي واقعي بين ماهيت عربي و اسلامي را نشان دهند.

خالدمشعل افزود: مساله فلسطين يك مساله عربي و اسلامي است كه براي همه ملي گراها و اسلام گراها مهم است. متاسفانه امروز با وجود همه اقدامات و تجاوزات اسرائيل برخي كساني هستند كه مقاومت را نكوهش مي كنند و برخي آن را متهم به فدا كردن ملت فلسطين مي كنند. چنين برداشت ها و سخناني عيب است.
وي ادامه داد:گفتگوهاي سازش عليه ملت ما جنايت و بهترين فضا را براي رژيم صهيونيستي فراهم كرد تا چهره خود را بهبود بخشد و در عمل براي فلسطيني ها اقدامي انجام ندهد بلكه زخم هاي ما را شديدتر كرد و اقداماتي مانند شهرك سازي، مصادره اراضي، يهودي سازي را انجام داد.

خالد مشعل افزود: همه بلاها از ناحيه حل و فصل و مذاكرات بر ما نازل شد.
آيا اين طور نيست كه امروز در كرانه باختري مقاومت وجود دارد و ملت ما را در آنجا حمايت مي كند.
مقاومت است كه از ملت حمايت مي كند به ويژه اينكه جنگ بر ما تحميل شده است و ما سبب جنگ نشده ايم به همين دليل مقاومت حق طبيعي ما است و مقاومت است كه آزاديبخش و پيروز شونده است.

وي ادامه داد: اما درباره شهداء و قربانيان بايد بگويم كه آيا ملتي هست كه بدون دادن شهيد و قرباني آزاد شده باشد اما فرق زيادي است كه در مسير خواري و ذلت و مذاكرات كشته شويم يا اينكه قرباني بدهيم اما سبب پيروزي و عزت شويم و اهداف خود را محقق سازيم همان طوري كه همه ملت هاي آزاد اهداف خود را در آزادي وطن محقق ساخته اند.

رئيس دفتر سياسي حماس گفت: خداوند مي فرمايد: اگر نبود برخي از مردم به برخي ديگر((ۆڵوْڵا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُم بِبَعْضٍ لَّهُدِّمَتْ صَۆامِعُ ۆبِێعٌ ۆصَڵۆاتٌ ۆمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا))مقاومت است كه دفاع مي كند نه بر عكس .

برخي مي ترسند كه پس از اين همه فداكاري سران مقاومت كوتاه بيايند يا سازش كنند و يا ضعيف شوند اما برعكس اين خون هايي كه براي ما از كودكان ، زنان و ملت خود پرارزش تر است صلابت و پايبندي ما را به اهداف و خواسته هاي خود بيشتر خواهد كرد به همين دليل اين خواري است كه پس از اين همه كشتار و رويارويي نتيجه آتش بس دائمي و ديگر مسائل باشد بلكه برعكس اين رويارويي اصلي است كه بهايي آن آزادي، آزاديبخشي و خلاصي از اشغالگري و محاصره باشد به همين دليل ملت به كمتر از آن راضي نخواهد شد به همين دليل مي گويم كه اين رويارويي رويارويي صبر و پايداري است و ما انشاء الله پيروز خواهيم شد.

وي گفت: اي عزيزان غزه مبارك باد بر شما و اين حوادث را شر براي خود مپنداريد بلكه براي شما خير است . مي دانم كه در رنج هستيد اما اين بهاي كرامت و عزت و آزادي و آزاديبخشي است. خداوند در سوره بقره مي فرمايد: ام حسبتم ان تدخل الجنه
اي غزه هاشم، اي غزه احمد ياسين، پيروزي در راه است به خواست خدا. شما اهل غزه خداوند را با دين خود ، پايداري و حفظ كردن قران ، حضور خود در مساجد خداوند را ياري كرديد به همين دليل حتما خدا نيز شما را ياري خواهد كرد.

خالد مشعل در پايان گفت:"ان تنصروا الله ينصركم و يثبت اقدامكم" به همين دليل خداوند پس از آيه ام حسبتم مي فرمايد: (( كتب عليكم القتال وهو كره لكم وعسى أن تكرهوا شيء وهو خير لكم وعسى أن تحبوا شيء وهو شر لكم والله يعلم وأنت لا تعلمون ))

به همين دليل در پايان به شما مي گويم كه صبر در پيش گيرد و پايداري كنيد و تقواي خدا را در پيش گيرد . صبر و پايداري بر زخم ها پيروزي به اذن خدا براي شما است.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 302]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن