تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر كس حريم خدا را حفظ كند، حرمتش حفظ مى‏شود و هر كس خدا را اطاعت كند، اطاعت مى‏شود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818867442




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

زمان بازگشايي نماد مخابرات مشخص نيست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: زمان بازگشايي نماد مخابرات مشخص نيست


سرمايه،آرزو تركتاز: تاخير در ارائه آخرين اطلاعات شركت مخابرات به بورس پس از برگزاري مجمع عمومي عادي سالانه اين شركت موجب شده است تا سرمايه گذاران و سهامداران اين شركت همچنان در ابهاماتي كه از گذشته تاكنون دامنگير اين شركت شده باقي بمانند.اين در حالي است كه حدود 46 روز معاملاتي از زمان برگزاري مجمع اين شركت گذشته است و تاكنون هيچ خبري از زمان پرداخت تقسيم سود يا بازگشايي نماد اين شركت به گوش نرسيده است و كارشناس اين شركت در بورس نيز عدم دريافت اطلاعات جديد اين شركت را تاييد كرد.

حسن قاليباف اصل مديرعامل شركت بورس در اين خصوص به خبرنگار ما گفت: «در صورت برگزاري مجمع سالانه يك شركت بعد از عملكرد سه، شش يا 9 ماهه سعي مي شود سود سهام آن شركت به روز شود تا زمينه بازگشايي نماد فراهم شود و اين موضوع هم براي سازمان بورس و هم براي سهامداران از اهميت خاصي برخوردار است.»
وي افزود: «تلاش مديران بورسي اين است تا اطلاعات شركت مخابرات به زودي دريافت و نماد اين شركت بازگشايي شود.»
مديرعامل شركت بورس ادامه داد: «از آنجا كه اين شركت وزن سنگيني در بورس دارد، هر گونه اطلاعات اعم از مثبت يا منفي بر قيمت بازگشايي سهم و در نهايت بر بورس تاثيرگذار است.
قاليباف اصل خاطرنشان كرد: «اين شركت تا قبل از اين دولتي بوده و پذيرش الزامات بورس توسط شركت نيازمند گذشت زمان است و ما در تلاشيم تا اطلاعات را از مخابرات به موقع دريافت كنيم.»
فيضي مديرعامل مخابرات نيز در اين باره گفت: «علت تاخير در ارائه اطلاعات شركت به بورس اصلاحيه بودجه سال 87 دولت است كه بايد تنظيم شود و اين اصلاحيه كه فقط كليات آن به مجلس رفته است همين هفته يا هفته آينده جزئيات آن دريافت خواهد شد.»
وي درخصوص زمان تقسيم سود 13 توماني اين شركت نيز اعلام كرد: «هنوز زمان پرداخت سود مشخص نشده و صورتجلسه اي كه توسط اعضاي مجمع بايد به امضا برسد آماده نشده است.»
حسيني، معاون نظارت بر بورس ها و ناشران نيز در اين باره به «فارس» گفت: «اگر نماد مخابرات تاكنون باز نشده ناشي ازاين است كه هنوز اطلاعات لازم مانند عملكرد واقعي سال 87 براساس عملكرد واقعي شش ماهه و همچنين مصوبات قانوني مجمع درخصوص اخذ استفساريه ها از دولت و تعيين سود نهايي سالانه شركت مخابرات به سازمان بورس ارائه نشده است.»
وي افزود: «شركت مخابرات نيز سود 87 را در حالي بايد اعلام كند كه براي تعيين و ارائه سود سهام سال آينده هنوز فرصت دارد. اين شركت با توجه به وزني كه در بورس دارد اگر در حوزه اطلاع رساني كوشش بيشتري كند هم به نفع خود شركت و هم به نفع بازار سرمايه است چرا كه شركت مخابرات اين ظرفيت را دارد اما بايد توانمندي خود را به بازار و سهامداران منتقل كند.»
حسيني خاطرنشان كرد: «يكي از وظايف مديران شركت ها، ارتباط برقرار كردن با بازار است. منظور ارتباط اطلاعاتي است. اگر مديري بتواند توانمندي ها و ظرفيت ها و نگراني هاي شركت را به طور مستمر و شفاف منعكس كند بازار، سهام اين دسته شركت ها را بيشتر پيگيري مي كند.»
معاون نظارت بر بورس ها و ناشران در پايان گفت: «براساس پيگيري هاي انجام شده، مديران شركت مخابرات در تلاش اند تا اطلاعات كامل را ارائه كنند اما چون شركت مخابرات شركت بزرگي است بايد از سيستم هاي اطلاع رساني و افراد توانمند و موثري استفاده كند.»
اما سوال اين است كه چرا با گذشت حدود 46 روز از زمان برگزاري مجمع سالانه اين شركت بورس الزامي را براي دريافت اطلاعات شفاف ايجاد نمي كند تا سهامداران نيز تكليف خود را بدانند.
اين در حالي است كه يكي از دلايلي كه سرمايه گذاران از سهمي استقبال مي كنند تقسيم سود آن شركت است كه به ظاهر اين دليل در رابطه با سهام مخابرات از بين رفته و مي ماند روند افزايش قيمت سهام اين شركت كه كارشناسان اميدي به استقبال بازار پس از بازگشايي و رشد قيمتي آن ندارند.
 يکشنبه 22 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن