تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815523436




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در راستاي مبارزه با آلودگي هوا برگزار مي شود سه نقطه تا هواي پاك در فرهنگسراي سلامت


واضح آرشیو وب فارسی:موج: در راستاي مبارزه با آلودگي هوا برگزار مي شود سه نقطه تا هواي پاك در فرهنگسراي سلامت
خبرگزاري موج - سه نقطه تا هواي پاك» و «چند گام تا هواي پاك» از ويژه برنامه‌هاي فرهنگسراي سلامت براي روز هواي پاك هستند.
به گزارش موج، رضا دوستعلي رييس فرهنگسراي سلامت با بيان اين مطلب گفت: سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران از نيمه تابستان امسال با توجه به اهميت آلودگي هوا و محيط زيست كار گروهي را با مشاركت فرهنگسراي سلامت، طبيعت و خانه محيط زيست تشكيل داده است كه اين كار گروه با عنوان «كار گروه سلامت زيستي و اجتماعي» فعاليت مي‌كند.
«كارگروه سلامت زيستي» به صورت كلي دو سري برنامه دارد كه يك سري برنامه‌هاي شاخص كه از طرف خانه محيط زيست طراحي شده و مراكز فرهنگي ملزم به اجراي آن هستند و برنامه‌هاي ديگر توسط فرهنگسراها اجرا مي‌شود.
دوستعلي با اشاره به برنامه‌هاي شاخص خانه محيط زيست گفت: اين برنامه‌ها در همه سطوح شهر تهران و مراكز فرهنگي و فرهنگسراهاي سازمان اجرا مي‌شود اما هر مركز در حوزه و منطقه جغرافيايي خاص خودش عمل مي‌كند به طور مثال فرهنگسراي سلامت در قلب منطقه 4 و فرهنگسراي طبيعت در شرق منطقه 4 و ديگر مراكز هم به همين شكل.
وي افزود: خانه محيط زيست سازمان به‌صورت ويژه برنامه‌هايي را براي اين روز تدارك ديده است كه هنوز اعلام نشده است.
وي با اشاره به فرارسيدن 29 دي‌ماه با عنوان روز هواي پاك گفت: فرهنگسراي سلامت هر سال برنامه‌هايي را در اين زمينه دارد اما امسال به صورت ويژه به اين موضوع پرداخته است چون اين مساله تا به حال در سازمان فرهنگي و هنري به صورت طرح شاخص مطرح نبوده ولي امسال با تشكيل كارگروهي در اين زمينه اين بحث به عنوان طرح شاخص در همه مراكز فرهنگي تابعه سازمان دنبال مي‌شود.
وي افزود: فرهنگسراي سلامت با توجه به هويت خود و مأموريت‌هايي كه از طرف سازمان به آن محول شده است ويژه برنامه‌هاي «.... تا هواي پاك» و «چند گام تا هواي پاك» را براي روز 29 دي‌ماه تدارك ديده است.
دوستعلي اظهار داشت: فرهنگسراي سلامت طي روزهاي 28 و 29 دي‌ماه ويژه‌برنامه‌هاي خود را اجرا مي‌كند كه برنامه (...تا هواي پاك) شامل كارگاه آموزشي در مدارس شهر تهران در رابطه با روز هواي پاك، مسابقه نقاشي با موضوع مرتبط، مسابقه ادبي با همين عنوان است.
وي درباره ويژه برنامه «چند گام تا هواي پاك» گفت: اين برنامه با مشاركت اداره سلامت شهرداري منطقه 4 برگزار مي‌شود و اجراي نمايش در 10 مدرسه ابتدايي، مسابقه داستان‌نويسي براي مقطع ابتدايي در سطح منطقه از برنامه‌هايي است كه فرهنگسرا براي اين روز تدارك ديده است.
رييس فرهنگسراي سلامت در پاسخ به اين سوال كه اين برنامه‌ها تا چه حد زيربنايي طراحي مي‌شوند، گفت: بحث آلودگي هوا بحث كلاني است كه از حوزه عمل سازمان فرهنگي و هنري خارج است و بخش فرهنگ‌سازي آن به ما برمي‌گردد و ما بيشتر به پيشگيري اعتقاد داريم تا به درمان و شعار امسال هم به بحث پيشگيري برمي‌گردد.
دوستعلي با اشاره به طراحي برنامه‌ها گفت: فرهنگسراي سلامت بيشتر به طراحي و اجراي برنامه‌هايي مي‌پردازد كه مردم احساس نياز بيشتري مي‌كنند، ما قبل از اينكه برنامه‌اي را اجرا كنيم كارشناسانمان آن‌ را ارزيابي مي‌كنند كه ملاك عمل قرار گيرد، برنامه‌هايي كه در گذشته بيشتر مورد استقبال بوده و بيشتر مخاطب داشته است تكرار مي‌شود.
وي در همين رابطه گفت: نو بودن و بديع بودن برنامه‌ها از موارد ديگري است كه اهميت زيادي دارد كه اين موضوع در طراحي برنامه‌هاي فرهنگسرا به صورت جدي به آن پرداخته مي‌شود و بيشتر تلاش ما براي ترغيب شهروندان به دنبال كردن برنامه‌هاي فرهنگي و تبع آن نتيجه بهتر اين برنامه‌هاست. در اين رابطه عنوان‌ها، شيوه اجرا و گروه‌هاي اجراكننده كه مورد توجه مردم قرار دارند از موضوعاتي هستند كه محور طراحي برنامه‌هاي ما قرار مي‌گيرد.
دوستعلي در مورد بازخورد برنامه‌هاي فرهنگسرا گفت: براي ارزيابي برنامه‌هاي فرهنگسرا و اينكه هر كدام از برنامه‌ها تا چه حد مورد توجه مخاطبان قرار گرفته از روش‌هاي مختلف استفاده مي‌كنيم ولي حضور مردم و مشاركت آنها در برنامه‌ها گوياي همه ‌‌چيز است. ولي گاهي اوقات از توزيع فرم‌هاي استاندارد نيز استفاده مي‌كنيم.
همچنين خود سازمان هم از طريق حوزه‌هاي مربوطه مانند نظارت و بازرسي و معاونت هماهنگي مناطق برنامه‌ها را مورد ارزيابي قرار مي‌دهد و خروجي‌هاي آن را رصد مي‌كند.
دوستعلي درباره گروه هدف در برنامه‌هاي فرهنگسرا گفت: به طور كلي مخاطبان فرهنگسراها بانوان هستند. اما ما با توجه به رسالتي كه داريم در طراحي برنامه‌هاي خود سعي مي‌كنيم تمام سطوح سني و قشرهاي جامعه را مورد هدف قرار دهيم و براي تمام شهروندان برنامه‌ريزي ‌كنيم. ما براي هر برنامه خود قشر خاصي را مورد توجه قرار مي‌دهيم به طور مثال براي كودكان و نوجوانان از برنامه‌هاي شاد و ديگر ابزارهاي آ موزشي استفاده مي‌كنيم اما همين كودكان مي‌توانند آموخته‌هاي خود را به خانواده منتقل كنند و يا براي بعضي برنامه‌ها سن و يا قشر خاصي را در نظر نمي‌گيريم و فراگير هستند مثل مسابقه عكاسي كه همه در هر رده سني با هر شغلي مي‌توانند به صورت حرفه‌اي يا آماتور حتي با دوربين موبايل در آن شركت كنند.
وي افزود: فرهنگسراي سلامت به صورت كلي با دو رويكرد برنامه‌هاي خود را طراحي و اجرا مي‌كند در بخش اول طراحي و اجراي برنامه‌هايي كه در رابطه با هويت فرهنگسرا و مأموريت‌هايي كه از طرف سازمان به اين محول شده و به صورت محله‌محوري و ناحيه‌محوري عمل مي‌كنيم.
در بخش دوم هم ما به صورت تخصصي در تمام مناسبت‌هاي مرتبط با سلامت عمل كرده‌ايم و پل ارتباطي بين مراكز تخصصي سلامت، كانون‌ها و مراكز خصوصي و مردم بوده‌ايم.
دوستعلي گفت: برگزاري هفته پيشگيري از سرطان در مهرماه، هفته ديابت در آبان‌ماه، برگزاريي همايش جامعه ايمن، چهارمين همايش پرستاري ايدز، جشنواره ديابت و روز جهاني داوطلب از جمله برنامه‌هايي است كه اين فرهنگسرا به صورت تخصصي براي عموم مردم با همكاري مراكز تخصصي سلامت برگزار كرده است.
وي با اشاره به برنامه‌هاي فصل زمستان گفت: حدود 14 برنامه تدارك ديده‌ايم كه بعضي فقط يك بار و بعضي به صورت سلسله وار اجرا مي‌شوند.
وي افزود: با توجه به اين كه چند روزي از زمستان و ماه محرم گذشته است قسمتي از برنامه‌هاي ما كه مربوط به سوگواره مهرورزي مي‌شد برگزار شده است اما با برنامه‌هايي مانند كارگاه تجسمي با عنوان «محراب عشق»، مسابقه نقاشي كه در سطح منطقه برگزار مي‌شود، ويژه برنامه «فجر سرخ» به مناسبت تلاقي دهه فجر و ماه محرم در بهمن ماه، مسابقه عكاسي و كارگاه خوشنويسي در نوبت اجرا هستند.
وي گفت: گذشته از ويژه برنامه روز 29 دي ماه براي 11 اسفند ماه كه روز «بهداشت محيط» است ويژه برنامه‌هايي در نظر گرفته‌ايم.
وي اظهار داشت: اين برنامه در سه بخش طراحي شده است، «تميزترين نانوايي»، «لبنيات رمز سلامتي»، «پروتئين و سلامت» از عناوين برنامه‌هايي است كه به صورت تخصصي وارد صنوف شده‌ايم.
دوستعلي گفت: اين برنامه با همكاري شوراياري محلات برگزار مي‌شود و طي آن به تجليل و تكريم بهترين‌هاي اين صنوف مي‌پردازيم و در اين خصوص آموزش‌هايي را براي شهروندان تدارك ديده‌ايم.
به گفته وي، برگزاري تورهاي يك روزه ويژه كانون‌هاي فرهنگسرا ، نوروز پارسي، ارايه كتابچه خام با عنوان «كتاب من نماز»، كارگاه آموزشي چيپس بهتره يا ميوه، ارايه بسته‌هاي فرهنگي با عنوان «يار مهربان»، كارگاه «سبزينه سفره»، بازديد از كتابخانه مجلس براي دانشجويان علم و صنعت، جلسه مشاوره «جايگاه محبت در خانواده» از ديگر برنامه‌هاي فرهنگسراي سلامت در فصل زمستان است.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن