تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه که روزه مى ‏گیرى باید چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه ‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814695312




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد اتحاديه‌ي آزادي‌هاي مدني آمريكا از نحوه‌ي رفتار با زندانيان گوانتانامو


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: انتقاد اتحاديه‌ي آزادي‌هاي مدني آمريكا از نحوه‌ي رفتار با زندانيان گوانتانامو
سينتيا اسميت، سخنگوي پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا) اعلام كرده است كه در اين زندان 34 تن دست به اعتصاب غذا زده‌اند كه 25 تن از آن‌ها به زور وادار به خوردن شدند.
اتحاديه‌ آزادي‌هاي مدني آمريكا (ACLU) طي نامه‌اي به وزير دفاع آمريكا نسبت به روش غير انساني و غير قانوني وادار كردن اعتصاب كنندگان غذا به خوردن در زندان گوانتانامو اعتراض كرد.

به گزارش ايسنا، جميل داكوار مدير برنامه حقوق بشر ACLU نوشته است: من اين نامه را به شما مي‌نويسم تا توجه شما را به رفتار خشونت‌بار، غيرانساني، تحقير كننده و غير قانوني 30 بازداشتي كه هم اكنون در بازداشتگاه گوانتانامو هستند و اعتصاب غذا كرده‌اند، جلب كنم.

سينتيا اسميت، سخنگوي پنتاگون (وزارت دفاع آمريكا) اعلام كرده است كه در اين زندان 34 تن دست به اعتصاب غذا زده‌اند كه 25 تن از آن‌ها به زور وادار به خوردن شدند.

اين اتحاديه عنوان كرده است كه بر اساس گزارشهاي رسانه‌ها چنين برآوردي كرده است.

داكوار خطاب به رابرت گيتس وزير دفاع آمريكا نوشته است: وادار كردن به خوردن در تمام جهان شكلي از رفتار خشونت بار غير انساني و تحقير كننده است. ما با احترام و فوريت مي‌خواهيم كه شما سريعا به فرمانده اين زندان دستور دهيد تا تمام روش‌هاي وادار كردن بازداشتيان به خوردن را متوقف كند. اين بازداشتيان مي‌توانند يك قضاوت عاقلانه داشته باشند و از عواقب نخوردن غذا آگاه هستند.

مدير برنامه حقوق بشر اتحاديه آزادي‌هاي مدني آمريكا هم چنين به گزارش‌هاي مختلفي استناد كرده است كه بر اساس آن‌ها وادار كردن افراد به خوردن با زور در خليج گوانتانامو با شكنجه برابر است و اين اقدامات چندين حكم دادگاه عالي آمريكا و توافقات بين‌المللي از جمله كنوانسيون عليه شكنجه را نقض كرده است. آمريكا در سال 1994 اين كنوانسيون را امضا كرد.

وكلاي اين بازداشتيان به خبرگزاري فرانسه اظهار كردند كه صورت زندانياني كه تحت اين عمل قرار گرفتند، با ماسك پوشيده شده بود و روزي دو بار با تسمه به صندلي بسته مي‌شدند و از طريق لوله‌هايي كه در بيني آن‌ها گذاشته مي‌شد، مايعات سرشار از پروتئين به زور به خورد آن‌ها مي‌دادند. به گفته وكلا اين كار مساوي با شكنجه است.

داكوار با يادآوري مرگ پنج بازداشتي در اين زندان پايگاه ‌نيروي دريايي آمريكا در خليج گوانتانامو ادامه داده است: خطرات ناتوان كننده‌ي وادار كردن افراد به خوردن با زور شامل عفونت، سينه پهلو و از كار افتادن شش‌هاست.

اسميت اما از مراقبت از بازداشتيان در خليج گوانتانامو دفاع كرد و گفت: مانند هميشه، پرسنل متعهد پزشكي ما از تمام بازداشتيان مراقبت كامل به عمل مي‌آورند و آن‌ها از نزديك سلامت بازداشتياني را كه دست به اعتصاب غذا مي‌زنند زير نظر مي‌گيرند.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن