تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804408971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

4 ( عيار )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 4 ( عيار )
اختصاص 17 ميليارد ريال اعتبار خشكسالي به قاين

قاين - خبرنگار قدس: معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرمانداري قاين از اختصاص 17 ميليارد و 950 ميليون ريال از اعتبارات مرحله دوم خشكسالي به اين شهرستان خبر داد.
وي گفت: از اين اعتبارات 10 ميليارد و 250 ميليون ريال براي آبرساني به شهرهاي اسفدن و حاجي آباد، مرمت و بازسازي تأسيسات و خريد تجهيزات اضطراري، اصلاح و بازسازي انشعابات و شبكه هاي فرسوده آب و تفكيك آب شرب از آب مصرفي فضاي سبز شهرها هزينه خواهد شد.
مهندس رزمي افزود: علاوه بر اين اعتبارات، هفت ميليارد و 700 ميليون ريال نيز به منظور آبرساني به روستاهاي افين، مجتمعهاي بقال و گزنو، نگهداري و بهره برداري از شبكه هاي آب شرب روستايي و تكميل مجتمع آبرساني كرغند اختصاص يافته كه از سوي اداره آب و فاضلاب روستايي شهرستان هزينه خواهد شد.
جانشين ستاد حوادث و سوانح غيرمترقبه قاين گفت: با توجه به وجود 4687 خانوار عشاير با جمعيت 18 هزار و 200 نفر و آبرساني سيار به عشاير و همچنين با توجه به اينكه در حال حاضر 102 روستاي اين شهرستان با تانكر آبرساني مي شود، مبالغ جداگانه اي به ادارات كل امور عشاير و آب و فاضلاب روستايي اختصاص مي يابد.
وي از تخصيص 15 ميليارد ريال اعتبارات فني ستاد خشكسالي به اين شهرستان خبرداد و گفت: اين اعتبارات با مشاركت مردم به صورت 30 درصد مردم و 70 درصد مشاركت دولت انجام خواهد پذيرفت.
وي گفت: اين اعتبارات با همكاري جهاد كشاورزي در راستاي احداث كانال و استخر، لوله گذاري و امثال آن در روستاها هزينه خواهد شد.
معاون برنامه ريزي امور عمراني فرمانداري قاينات با اشاره به سرما و يخبندان سال گذشته كه موجب ايجاد بحران و خسارات شديد در بخشهاي كشاورزي و دامي گرديد، گفت: با توجه به اقليم شهرستان و سرماي زودرس در اين منطقه، بيمه محصولات كشاورزي و دامي ضروري است.
وي گفت: در سال جاري بيش از 10 ميليارد ريال كمك بلاعوض به اين شهرستان اختصاص يافته كه برابر دستورالعمل اجرايي آن به افراد خسارت ديده، پوششهاي بيمه اي، احياي باغها و خريد تجهيزات مورد نياز آبرساني و چشمه ها پرداخت و هزينه خواهد شد.
وي با اشاره به استمرار خشكسالي گفت: به منظور مقابله با بحران خشكسالي ها در سال جاري، طرحهاي توسعه آبياري نوين، صرفه جويي آب در بخش كشاورزي، جداسازي آب شرب از فضاهاي سبز و اصلاح شبكه هاي فرسوده در دستور كار ستاد حوادث شهرستان قرار دارد.
به گفته وي، تمامي دستگاه هاي اجرايي شهرستان براي مقابله با بحران احتمالي آمادگي كامل دارند تا مشكلات احتمالي را به حداقل برسانند.

اجراي طرح جامع ساماندهي روستاهاي نصرآباد

نصرآباد- خبرنگار قدس: طرح مطالعاتي ساماندهي جامع توسعه روستا در بخش نصرآباد اجرا مي شود.
مسؤول اجراي طرح ساماندهي توسعه روستاهاي سازمان جهاد كشاورزي خراسان رضوي با بيان اين مطلب در جمع دهياران و اعضاي شوراهاي اسلامي روستاهاي بخش نصرآباد افزود: هدف از اجراي اين طرح شناخت كامل از ظرفيتهاي هر روستا به طور جداگانه است و اين طرح در مدت 8 ماه در روستاهاي بخش نصرآباد اجرا مي شود.
مهندس نامي تصريح كرد: از 4 دهه قبل با شروع طرح اصلاحات ارضي تمامي طرحهاي توسعه روستايي با شكست مواجه شده و در دوران انقلاب نيز به علت كم تجربه اي، طرح مناسب تهيه و اجرا نشده و به همين علت مهاجرت از روستاها افزايش يافته است.
وي يادآور شد: مطالعه جامع روستايي در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي دشوار و سخت است و شناخت روستاها و لايه هاي زيرين فرهنگ آن كار ساده اي نيست.
وي هدف از اجراي اين طرح را پويايي و ماندگاري جمعيت در روستاها، گسترش مشاركت مردم و تأسيس نهادهاي رفاهي، بهبود معيشت مردم، افزايش توليد و بهره وري، كاهش بيكاري و ايجاد اشتغال و رسيدن به عدالت اجتماعي عنوان كرد.
به گفته وي حاصل اين مطالعات به عنوان سند توسعه 10 ساله روستاهاي بخش نصرآباد تهيه خواهد شد.مسؤول جهاد كشاورزي نصرآباد نيز در اين جلسه، بزرگترين مشكل كشاورزي منطقه را افت شديد منابع آب زيرزميني عنوان كرد و گفت: دشت حاصلخيز نصرآباد با داشتن 180 حلقه چاه عميق، 42 رشته قنات، 10 رشته چشمه سار و آب كوه 10 رودخانه فصلي يكي از بهترين قطبهاي كشاورزي خراسان مي باشد.
مهندس جعفرنيا افزود: 90 درصد جمعيت بخش نصرآباد در بخش كشاورزي و دامپروري مشغول هستند و خشكسالي 10 سال اخير صدمات جبران ناپذيري به منطقه وارد كرده است.
وي تصريح كرد: خرده مالكي كه در سالهاي اخير بيشتر شده مانع اجراي طرحهاي نوين كشاورزي مثل آبياري باراني گرديده است.
وي گفت: متوسط بارندگي منطقه كمتر از 200 ميلي متر مي باشد و لازم است با اجراي طرح آبخيزداري و ايجاد سدهاي مخزني مانع افت شديد آبهاي زيرزميني منطقه شد.

توليد سالانه 5500 تن محصولات گلخانه اي در خراسان جنوبي

بيرجند- خبرنگار قدس: معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي از توليد سالانه بيش از 5500 تن محصولات گلخانه اي در اين استان خبر داد.
محمد زاري، تعداد گلخانه هاي استان را 171 واحد با مساحتي افزون بر 310 هزار مترمربع ذكر كرد و گفت: بيش از 98 درصد گلخانه ها به كشت سبزي و صيفي اختصاص دارد.
وي ميزان مصرف آب در فضاي آزاد را حدود 12 برابر گلخانه ذكر كرد و افزود: توليد محصول در گلخانه حدود 10 برابر فضاي آزاد و ميزان توليد محصول در گلخانه بين 150 تا 300 تن در هكتار است.
وي با اشاره به اينكه نوع آبياري در گلخانه ها به صورت آبياري قطره اي مي باشد، اظهار داشت: هزينه احداث گلخانه بسته به نوع مصالح و جنس به كار رفته از حدود 350 تا 500 هزار ريال به ازاي هر مترمربع متغير است.
محمد زاري با بيان اينكه امروز بيشتر گلخانه ها براي كاهش هزينه هاي توليد در مناطق گرمسيري احداث مي شوند، گفت: در هنگام احداث گلخانه بايد به شرايط آب و هوايي، دوري و نزديكي به بازار مصرف و نيروي كار ارزان نيز توجه داشت.
معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي خراسان جنوبي يادآور شد: بايد راهكارهايي اتخاذ شود تا با استفاده بهينه از آب، محصول بيشتري توليد شود كه احداث گلخانه و توليد محصولات گلخانه اي يكي از بهترين راهكارها در اين زمينه است.

مدير جهاد كشاورزي: زنگ خطر كم آبي در جوين به صدا درآمده است

جوين- خبرنگار قدس: در ديدار كشاورزان و دامداران با مدير جهاد كشاورزي جوين عمده مسائل اين بخش مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

غلامرضا ملكيان يكي از كشاورزان جوين گفت: جهاد كشاورزي بايد تمهيدات لازم را براي شناسنامه دار كردن كشاورزان انجام دهد تا آنها بتوانند از اين طريق در مجامع اظهار وجود نموده و از حقوق خود دفاع و مسائل و مشكلاتشان را با خاطري آسوده مطرح كنند.
رئيس اتحاديه دامداران جوين نيز وحدت رويه دامداران را گامي به جلو جهت رسيدن به اهداف دامداران عنوان كرد و از مدير جهاد خواست نسبت به ايجاد اتحاديه اي براي كشاورزان كمك كند.
شيردل افزود: مهمترين بستر در راه اندازي دامداري غيرسنتي هفت خوان موافقت اصولي و تسهيلات بانكي است.يكي از كشاورزان جوين هم اولويتهاي كشاورزي منطقه را اجراي آبخيزداري و آبياري تحت فشار عنوان كرد و گفت: با توجه به كشت تك محصولي در اين شهرستان و همچنين خرده مالكي مشكلاتي براي دستگاه هاي اجرايي ايجاد شده است، اما مي توان با هماهنگي، وحدت و انسجام در مورد تجميع زمين هاي خرده مالكان اقدام نمود.
ملك زاده اضافه كرد: كشت تك محصولي در طول ساليان گذشته باعث فرسايش طبيعي و شيميايي خاك گرديده كه عملكرد جدي سازمان جهاد كشاورزي در راهنمايي هاي كشاورزان براي كشت ساير محصولات ضروري است.
سالاري كارگزار بخش كشاورزي شهرستان گفت: توزيع نهاده هاي كشاورزي از جمله ماشين آلات، سوخت، بذر و سم و حتي آبياري تحت فشار بايد عادلانه و با كارشناسي دقيق انجام گيرد تا به كشاورزان اجحاف نگردد.
مهندس ايزدي مدير جهاد كشاورزي جوين نيز گفت: ابتدا بايد امكانات و نيروي مورد نياز را از سازمان جذب نماييم و با همكاري دست اندركاران كشاورزي، دامداري، آبزي پروري و مرغداريها نسبت به ارتقاي سطح برداشت و بهره وري ساير امكانات اقدام كنيم.وي اضافه كرد: از سوي ديگر بايد دانش فني كشاورزان را بالا برده و در شناسايي آب و خاك و محصولات مورد كشت تحقيقات بيشتري انجام دهيم.وي با اعلام اينكه بيش از يك متر افت آبهاي زيرزميني در دشت جوين اتفاق افتاده و از هم اكنون زنگ خطر كم آبي به صدا در آمده، افزود: بايد با برنامه ريزي و انجام كارهاي علمي جلوي هدر رفت آب را بگيريم.

برگزاري دومين دوره طبخ آبزيان در قاين

دومين دوره طبخ آبزيان با همكاري جهاد كشاورزي و آموزش و پرورش قاين برگزار شد.در اين دوره كه در هنرستان كار و دانش عقيله بني هاشم برگزار شد، 70 نفر از بانوان شهرستان قاين روش طبخ آبزيان را فرا گرفتند.
به گفته مدير جهاد كشاورزي قاين، هدف از برگزاري اين دوره ها آشنايي مردم با فوايد فراوان مصرف آبزيان و بالا بودن سرانه مصرف آن در شهرستان و استان مي باشد.

كالابرگ روغن نباتي اعلام شد

خراسان امروز: كالابرگ شماره 536 شهري، 457 روستايي و 357 عشايري از سري كالابرگهاي مرحله سيزدهم جهت دريافت روغن نباتي به ازاي هر نفر 900 گرم .

سازمان بازرگاني خراسان رضوي اعتبار كالابرگ شهري را تا تاريخ 15/2/88 و كالابرگ روستايي و عشايري را تا تاريخ 30/2/88 و براي عاملان فروش تا تاريخ 31/2/88 اعلام كرد.

آخرين وضعيت طرحهاي هادي در روستاهاي زبرخان

درود- خبرنگار قدس: رئيس بنياد مسكن انقلاب اسلامي نيشابور گفت: طرح هادي 14 روستاي بخش زبرخان در دست تهيه است، در 19 روستا تهيه شده، در دو روستا در حال اجرا و در پنج روستا نيز اجرا شده است.
مهندس معصومي با اشاره به پرداخت وام 75 ميليون ريالي مسكن به بافتهاي فرسوده گفت: طول زمان ساخت واحد مسكوني بعد از تخريب هشت ماه است و اگر در اين مدت به انجام نرسد، پرداخت وام مختل مي شود.
وي افزود: در بعضي موارد كه پرداخت وام در سنوات قبل انجام شده، دولت زمان لازم جهت اتمام كار را از هشت ماه به 24 ماه افزايش داده، اما براي دولت مسجل شده كه اين افراد توانايي ساختن منزل مسكوني را ندارند.
رئيس بنياد مسكن نيشابور گفت: اگر مردم ساكن روستاها درخواست بدهند در رابطه با سنددار كردن املاك اقدام مي كنيم.وي از دهياران خواست روستاهايي كه در معرض سوانح طبيعي قرار دارند را به اين بنياد معرفي كنند تا بعد از شناسايي، برنامه اي براي برخورد با بروز حوادث در اين روستاها تهيه و اجرا شود.

برگزاري گردهمايي ترويجي ويژه دهياران بجنورد

بجنورد- خبرنگار قدس: گردهمايي ترويجي ويژه دهياران به منظور ترويج فرهنگ تعاون و بيان اهداف و ضوابط بخش تعاوني، به طور جداگانه در مراكز هر يك از بخش هاي شهرستان بجنورد برگزار شد.
در اين گردهمايي كه بيش از 140 نفر از دهياران بخشهاي مختلف اين شهرستان حضور داشتند، كارشناسان اداره كل و صندوق تعاون استان در خصوص شرايط و ضوابط تشكيل تعاوني ها و همچنين نحوه اعطاي تسهيلات اعتباري به تعاوني ها و اعضاي آن از منابع صندوق تعاون مطالبي را ارائه كردند.

فرماندار خليل آباد خبر داد؛ كاهش 35 درصدي كود شيميايي

رئيس جهاد كشاورزي خليل آباد در گردهمايي شوراهاي اسلامي و دهياران بخش مركزي اين شهرستان، از شوراها به عنوان بازوان دولت در روستاها نام برد.
مهندس علي نصيري گفت: به رغم پيگيري و اختصاص اعتبار خشكسالي به شهرستان، متأسفانه تاكنون دستورالعمل اجرايي آن به دست ما نرسيده است.
وي در خصوص پرداخت خسارت بيمه گفت: به كشاورزاني كه محصولات خود را در سال گذشته بيمه كرده اند، تاكنون سه ميليارد تومان خسارت تنها در شهرستان خليل آباد پرداخت شده است.وي از خريد هشت هزار رأس دام از دامداران، توزيع علوفه يارانه اي، لغو مصوبه افزايش قيمت كود و اختصاص بالاترين اعتبار بلاعوض استان به شهرستان خليل آباد به عنوان اقدامهاي خوب انجام گرفته نام برد.
نصيري با يادآوري اينكه بيش از هزار درخواست مردمي با معرفي نامه هايي از مسؤولان كشوري و محلي براي اصلاح و احياي باغها و اخذ تسهيلات به جهاد كشاورزي واصل گرديده، از همراهي جهاد كشاورزي با باغداران و ارائه تسهيلات به آنان در آينده نزديك خبرداد.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در مورد كود شيميايي گفت: دعا مي كردم كسي از كود چيزي نپرسد.
وي كاهش 30 تا 35 درصدي ميزان توزيع كود در سطح كشور و تقاضاي زياد كشاورزان را از جمله نگرانيهاي خود در اين زمينه دانست و افزود: در سال جاري كود كم است و بعضي از انواع كودها اصلاً وجود ندارد، اما با تدابير انجام گرفته در صورت پرهيز از مصرف بي رويه توسط كشاورزان، اين مشكل برطرف خواهد شد.
مسؤول صندوق مهر امام رضا(ع) خليل آباد هم با ارائه گزارش از اختصاص اعتبار براي ايجاد اشتغال به اين شهرستان خبرداد.قربان زاده بدون اعلام مبلغ اختصاص يافته، جوانان جوياي كار داراي طرح، دارندگان مدرك دانشگاهي، متأهل بودن و زنان سرپرست خانوار را در اختصاص وامهاي اشتغالزايي در اولويت دانست و از شوراها خواست با شناسايي افراد، آنها را به صندوق معرفي كنند.
وي ميزان وام اشتغالزايي را بين سه تا سي ميليون تومان با كارمزد چهار درصد اعلام كرد.بررسي مشكلات دفن بهداشتي زباله ها در روستاها از ديگر موضوعاتي بود كه با حضور نماينده شبكه بهداشت و درمان مورد بررسي قرار گرفت.
معاون فرماندار در پاسخ به خواسته دهياران براي اختصاص اعتبار گفت: در قبال ارائه خدمت در روستاها عوارض جمع آوري زباله ها بايد توسط دهياريها از مردم گرفته شود، چون دولت هيچ اعتباري به اين منظور اختصاص نخواهد داد.

هشدار فرماندار به كشاورزان : بحران آب در مه ولات جدي است

فرماندار مه ولات از روند استفاده از منابع آبي در حوزه كشاورزي اين شهرستان ابراز نگراني كرد.
حاجي عرب در گفتگو با خبرنگار ما، شهرستان مه ولات را يكي از كانونهاي بحران آب استان برشمرد و گفت: متأسفانه با وضعيت بارندگي كه تاكنون داشته ايم، خشكسالي ادامه خواهد داشت.
وي افزود: حدود 348 ميليون مترمكعب آب سالانه از منابع زيرزميني براي مصارف كشاورزي برداشت مي شود كه واقعاً نگران كننده است.
رئيس كارگروه آب و كشاورزي مه ولات يكي از راههاي مؤثر براي خروج از اين بحران را بهينه سازي مصرف آب با استفاده از روشهاي آبياري قطره اي و باراني عنوان كرد.
او با بيان اينكه تاكنون آبياري نوين در سطح 650 هكتار از مزارع و باغهاي اين شهرستان اجرا شده است گفت: سهم مه ولات براي اجراي اين گونه آبياري در سال جاري 550 هكتار بوده كه با استقبال خوب كشاورزان تاكنون 960 هكتار زيرپوشش آبياري نوين قرار گرفته است.
وي با اشاره به اعتبارات بلاعوض و تسهيلات خوب دولت در زمينه بهينه سازي مصرف آب از كشاورزان خواست در جهت تغيير شيوه هاي آبياري مزارع و باغها اقدام كنند.
فرماندار مه ولات همچنين با اشاره به جايگاه اين شهرستان در توليد محصولات پسته و انار در سطح استان كه مقام اول توليد اين دو محصول را دارد، پرهيز از كشت هايي كه نياز آنها به آب زياد است را خواستار شد و گفت: توسعه كمي مزارع و باغها با شرايط موجود به زيان شهرستان است.
حاجي عرب يكي از روشهاي افزايش درآمد كشاورزان با شرايط موجود را استقرار صنايع تبديلي كشاورزي در شهرستان عنوان كرد و گفت: در مه ولات سالانه 12 هزار تن پسته خشك توليد مي شود كه با استقرار واحدهاي فرآوري و بسته بندي مي توان ارزش صادراتي هر كيلوگرم پسته خشك را از 6 به 37 يورو افزايش داد.

يك مسؤول: وضعيت سهام شركتهاي تعاوني سبزوار بايد مشخص شود

سبزوار - خبرنگار قدس: مدير جهاد كشاورزي سبزوار از برگزاري اولين جلسه آشنايي تشكلهاي بخش كشاورزي اين شهرستان با صندوق غيردولتي حمايت از توسعه سرمايه گذاري بخش كشاورزي با حضور 20 مديرعامل شركتهاي تعاوني خبرداد.
مسؤول صندوق غيردولتي حمايت از توسعه سرمايه گذاري در خراسان رضوي، هم با بيان وضعيت اين صندوق در كشور و مقايسه آن با استان خراسان رضوي، خواستار مشخص شدن وضعيت سهام هر شركت شد.
مهندس جعفري از مهمترين اهداف تشكيل اين صندوق به تجميع و مديريت بهينه منابع مالي و انجام خدمات اجرايي در بخش كشاورزي اشاره كرد و ادامه داد: جذب مستمر منابع مالي توليد كنندگان براي افزايش سرمايه، تضمين سرمايه داران جهت دريافت اعتبار از بانكها، بازاريابي و حمايت از توليد كنندگان در موقعيتهاي بحراني از وظايف اين صندوق مي باشد.
 جمعه 20 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن