تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نـادانى، مايـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804158756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه از اقتصاد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كوتاه از اقتصاد
چراغ نمايشگاه داران خودرو در حال خاموشى
بازار خودرو در حالى طى هفته جارى با نوسان روبه رو بوده است كه همچنان خريد و فروش خودروها در نمايشگاه ها به پائين ترين حد رسيده است و البته برخى از نمايشگاه ها در طول يك ماه حتى يك فروش هم نداشته اند.

بودجه سال آينده بر اساس نفت ۳۷‎/۵ دلار

وزير نفت از توافق با مجلس براى تعيين ۳۷ و نيم دلار براى هر بشكه نفت در بودجه سال آينده كل كشور خبر داد.به گزارش واحد مركزى خبر، نوذرى در نشست صبحانه اتاق بازرگانى و صنايع و معادن تهران گفت: اين رقم با توجه به نوسانات قيمت نفت و با همفكرى دولت و مجلس در نظر گرفته شده است، ضمن اينكه بايد مراقب باشيم رقابت ها را در بازارهاى سنتى و اصلى از دست ندهيم.وى با اشاره به كاهش توليد نفت بر اساس تصميمات چهار نشست اعضاى اوپك اظهارداشت : اگر اعضاى اوپك در عزم خود در كاهش قيمت نفت راسخ نباشند قيمت نفت همچنان كاهش خواهد يافت.وى افزود: تعهد برخى كشورها در كاهش توليد نفت موجب شده از ابتداى ژانويه قيمت هر بشكه نفت ۵ دلار افزايش يابد.وزيرنفت با بيان اينكه شرايط اقتصادى جهان سال ميلادى سختى را گواهى مى دهد، گفت: بسيارى از كشورهاى توسعه يافته با رشد منفى اقتصاد مواجهند و همين شرايط كاهش تقاضاى نفت را در پى خواهد داشت. على اكبر تركان معاون برنامه ريزى وزير نفت نيز در حاشيه اين جلسه گفت: قيمت بنزين از سال آينده در مدت سه سال به نرخ اين فرآورده در بازار خليج فارس تغيير مى كند.وى با اشاره به كاهش چشمگير قيمت نفت در جهان گفت: هم اكنون هر تن بنزين به قيمت متداول خليج فارس ۳۵۵ دلار (هر ليتر ۳۳۰ تومان) وارد كشور مى شود در حالى كه اين رقم در ابتداى امسال حتى تا ۱۲۰۰ دلار در هر تن نيز افزايش يافت. وى با تأكيد براينكه به يكباره نمى توان قيمت بنزين را كاهش داد، افزود: زمانى كه قيمت بنزين با بالاترين قيمت وارد كشور مى شد قيمت ۴۰۰ تومانى آزاد و ۱۰۰ تومانى يارانه اى نيز تغيير نيافت. وى افزود: از سال آينده قيمت بنزين به سمتى حركت مى كند كه در انتهاى سه سال آينده با قيمت 90 درصد خليج فارس به فروش برسد و اين موضوع در طرح تحول اقتصادى نيز ديده شده است. وى با بيان اينكه براساس پيش بينى ها قيمت نفت در سه سال آينده در حدود ۴۰ دلار باقى نخواهد ماند، افزود: پيش بينى مى شود قيمت اين فرآورده در سال آينده به بيش از ۵۲ دلار و دو سال آينده آن نيز بيش از ۶۰ و ۷۵ دلار در بازارهاى جهانى خريدارى شود. معاون برنامه ريزى وزير نفت تصريح كرد: هر سال ۳۰۰ ميليون بشكه نفت خام براى تبديل به بنزين به پالايشگاه ها تحويل و معادل ۶۰۰ ميليون بشكه نيز براى تأمين فرآورده هاى سوختى در نظر گرفته مى شود كه ريالى براى دولت درآمد ندارد و بابت آن ريالى هم به خزانه واريز نمى شود و اين بخش با يارانه ها پاياپاى مى شود.

تعرفه واردات خودرو تغيير نمى كند

وزارت صنايع و معادن پيشنهادى مبنى بر تغيير تعرفه واردات خودرو به صورت CBU در سال آينده ندارد.محسن صالحى نيا مديركل خودرو و نيرو محركه وزارت صنايع و معادن با بيان اين مطلب به فارس گفت: تاكنون بحث جدى در مورد تعرفه واردات خودرو به كشور طى سال آينده در شوراى سياست گذارى صنعت خودرو مطرح نشده و از نظر وزارت صنايع لزومى براى تغيير تعرفه واردات CBU خودرو نيست. وى ادامه داد: با توجه به بروز برخى تغييرات در وضعيت بعضى از كالاها به دنبال ايجاد بحران اقتصادى در دنيا، وزارت صنايع خواستار تغيير تعرفه اين نوع محصولات است ولى در مورد خودرو تاكنون به چنين نتيجه اى نرسيده ايم. وى تصريح كرد: بحث تغيير تعرفه واردات در مورد صنايعى مطرح است كه آسيب پذيرى آنها به دليل كاهش قيمت هاى جهانى و افزايش سير واردات اين نوع كالاها به كشور زياد است ولى در مقطع فعلى نيازى به تغيير تعرفه واردات خودرو نيست. وى با بيان اينكه بحث هاى مطرح شده مبنى بر كاهش قيمت فروش خودروسازان خارجى تاكنون اثبات و عملى نشده است، گفت: در صورتى كه شرايط واردات خودرو خيلى ويژه و حساس شود و قيمت اين توليدات كاهش يابد، مى توان تعرفه واردات خودرو را تغيير داد ولى در حال حاضر نيازى به اين كار نيست. صالحى نيا تصريح كرد: مطرح كردن بحث تغيير تعرفه ها و تأكيد بر لزوم افزايش آن نيازمند تحليل و بيان دلايل قابل قبول در كميسيون ماده يك است و تاكنون چنين ضرورتى از سوى وزارت صنايع احساس نشده است. وى در مورد واردات قطعات خودرو به كشور نيز گفت: براساس قانون مقررات مالى دولت تعرفه واردات CBU خودرويى كه به صورت CKD در داخل توليد مى شود نبايد كمتر از ۶۴ درصد باشد، اين تعرفه به نسبت افزايش ميزان ساخت داخل تا ۲۵ درصد قابل كاهش است و به اين ترتيب محدوديت هايى در تغيير تعرفه اينگونه خودروها وجود دارد. مديركل خودرو و نيرو محركه وزارت صنايع در ادامه در مورد آناليز قيمت ارائه شده از سوى قطعه سازان نيز اذعان داشت : بحث آناليز قيمتى براى شركت هاى تأمين كننده قطعه مانند ساپكو و سازه گستر مطرح شد و اين شركت ها نيز اعلام كردند استفاده از شيوه آناليز براى تعيين قيمت روش مناسبى است.

قيمت خودرو تندر ۹۰ اعلام شد

ايران خودرو با اعلام قيمت تندر ۹۰ در مدل هاى مختلف، تأكيد كرد: قيمت خودرو تندر ۹۰ بر اساس مصوبه وزارت صنايع و معادن است.به گزارش مهر، على اصغر سرايى نيا معاون بازاريابى و فروش گروه صنعتى ايران خودرو درباره قيمت مدل هاى مختلف تندر ۹۰ با بيان اين مطلب گفت: قيمت مبناى مدل E0 9 ميليون و ۵۰۰ هزار تومان و E1CP نيز ۱۰ ميليون و ۵۵۰ هزار تومان تعيين شده است.وى تصريح كرد: زمان تحويل اين خودروها در ماه هاى فروردين، ارديبهشت و خرداد سال ۸۸ بوده است.

ثبت محدوده هاى معدنى در تمام استان ها انجام مى شود

ثبت محدوده هاى معدنى تاكنون در برخى استان ها به صورت آزمايشى اجرا شده و در ساير استان هاى كشور نيز تا پايان سال جارى به مرحله اجرا خواهدرسيد.به گزارش ايرنا، محمدتقى كره اى رئيس سازمان زمين شناسى و اكتشافات معدنى كشور با بيان اينكه هم اكنون بحث رقومى كردن اطلاعات گذشته و تطابق محدوده ها روى زمين در حال انجام است، افزود: در گذشته اين كار تنها در چند كشور توسعه يافته معدنى دنيا مانند كانادا و استراليا براى دسترسى به منابع غنى معدنى صورت گرفته كه باعث شده، ميزان سرمايه گذارى در اين كشورها در يك سال چندين برابر شود.
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن