تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن مجتبی (ع):كسى كه در دلش هوايى جز خشنودى خدا خطور نكند، من ضمانت مى‏كنم كه خداوند دعايش را ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815728580




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گران فروشي و احتكار سيم‌كارت اعتباري از سوي فرصت طلبان


واضح آرشیو وب فارسی:آی تی ایران: گران فروشي و احتكار سيم‌كارت اعتباري از سوي فرصت طلبان
- شركت ارتباطات سيار ايران همزمان با عيد سعيد فطر در اقدامي جديد تصميم به كاهش نرخ سيم كارت‌هاي اعتباري خود تا 12 بهمن ماه گرفت.

اپراتور اول در حالي دست به اين كار زد كه بسياري از مردم براي رفع نياز ارتباطي خود تصميم به تهيه سيم كارت‌هاي اعتباري همراه اول مي‌كنند، اما از همان روزهاي اول نحوه توزيع سيم كارت‌ها به مشكلي جدي براي دفاتر،‌ شركت ارتباطات سيار و مردم تبديل شد.

فناوران - در حالي كه چند هفته‌اي از عرضه سيم‌كارت اعتباري همراه اول با بهاي جديد (12 هزار تومان)‌ به بازار نمي‌گذرد، اما بازار سياه اين سيم‌كارت حذف نشده و برخي از دفاتر امور مشتركين در غياب عدم توزيع گسترده سيم‌كارت و نبود نظارت كافي، اقدام به احتكار و گران‌فروشي مي‌كنند.

براساس گزارش خبرگزاري فارس اين سيم كارت‌ها قرار بود تنها از طريق دفاتر امور مشتركين توزيع و در همان دفاتر ثبت نام و فعال شود، اما اين موضوع تاكنون به طور كامل اجرايي نشده است.

به دليل توزيع نشدن عمده سيم‌كارت در بازار از سوي شركت ارتباطات و نبود نظارت كافي بر فعاليت دفاتر امور مشتركين از سوي شركت ارتباطات سيار به عنوان كارفرما و ساير دستگاه‌هاي نظارتي، مصرف كننده و خريدار سيم‌كارت تنها در اين بين ضرر و زيان نصيبش مي‌شود.

اين چندمين بار است كه شركت مخابرات ايران پيش‌بيني درستي از بازار و تقاضاي سيم‌كارت ندارد و تقاضا از عرضه پيشي گرفته است.

نكته اصلي در اين بين بي‌توجهي مسوولان به تخلفات دفاتر و نيز تامين نكردن گسترده سيم‌كارت در بازار از سوي شركت ارتباطات سيار ايران است.

به گفته جاوداني، يكي از افرادي كه براي خريد سيم‌كارت اعتباري در پاكدشت به يكي از دفاتر امور مشتركين مراجعه كرده، دفاتر سيم‌كارت را به بهاي بالاتر از نرخ همراه اول در شبكه غيررسمي مي‌فروشند.

وي مي‌گويد: يكي از فروشندگان سيم‌كارت در توجيه گران فروشي خود، دفاتر امور مشتركين را مقصر مي‌داند چرا كه آنها سيم‌كارت 12 هزار توماني را 14 هزار تومان به فعالان بازار مي‌فروشند و ما هم مجبوريم آن را 16 تا 17 هزار تومان بفروشيم.

جاوداني در ادامه با انتقاد از نظارت نكردن كافي و دقيق بر روي فعاليت دفاتر در اين بخش اظهار مي‌كند كه اين امر موجب نارضايتي مشتركان و گران فروشي سيم‌كارت شده است.

رييس كانون انجمن‌هاي كارفرمايي دفاتر خدمات ارتباطي در گفت و گو با موبنا در واكنش به تخلف دفاتر در اين خصوص گفت: در بيش‌تر شهرهاي كشور سيم كارت اعتباري همراه اول بالاتر از نرخ مصوب به فروش مي‌رسد.

در حالي كه طبق مصوبه مجمع عمومي شركت مخابرات ايران و براساس پيشنهاد هيات‌مديره شركت ارتباطات سيار قيمت سيم كارت‌هاي اعتباري همراه اول به صورت موقتي از عيدغدير تا 12 بهمن ماه امسال 22 هزار تومان كاهش يافته، عبدالمجيد امين در اين باره افزود: متاسفانه به دليل عدم نظارت كافي سيم كارت هاي0919 تا سقف 20 هزار تومان هم فروخته مي‌شود.

وي با اشاره به فروش سيم كارت‌هاي اعتباري بالاتر از نرخ مصوب گفت: اين سيم‌كارت‌ها به صورت آزاد و خارج از شبكه دفاتر خدمات ارتباطي به فروش مي‌رسد.

وي ادامه داد: در حال حاضر به دليل كمبود سيم كارت اعتباري، دفاتر خدمات ارتباطي سيم كارت‌ها را مستقيما از شركت ارتباطات سيار دريافت نكرده و از بازار آزاد اقدام به تهيه آن مي‌كنند.

امين تصريح كرد: اميدواريم براساس وعده مسوولان شركت ارتباطات سيار با اشباع دفاتر از سيم كارت اعتباري ساير شبكه‌هاي توزيع سيم كارت متوقف شود.

دبير كانون دفاتر خدمات ارتباطي نيز با بيان اينكه سيم كارت‌هاي اعتباري همراه اول در دفاتر خدمات ارتباطي گران‌تر فروخته نمي‌شود، گفت: شركت ارتباطات سيار به منظور توزيع سيم كارت‌هاي 0919 با دفاتر خدمات ارتباطي قراردادي منعقد كرده و نظارت‌هاي لازم در اين خصوص صورت مي‌گيرد.

زهير طيب افزود: سامانه‌هاي وزارت بازرگاني، نهادهاي صنفي استان‌ها و شركت ارتباطات سيار بر توزيع و قيمت سيم كارت‌هاي اعتباري نظارت دارند.

طيب با بيان اينكه طي چند روز اخير با كمبود سيم كارت اعتباري 12هزار توماني مواجه بوده‌ايم، ‌خاطرنشان كرد: اين سيم كارت‌ها براساس جدول قيمت در دفاتر خدمات ارتباطي به فروش رسيده است.

وي در عين حال تاييد كرد كه البته طي چند روزگذشته كمبود سيم كارت اعتباري همراه اول موجب شده اين سيم كارت‌ها در بازار آزاد تا قيمت 18 هزار تومان فروخته شود.

دبير كانون دفاتر خدمات ارتباطي يادآورشد: در هفته جاري سيم كارت‌هاي اعتباري نرخ جديد همراه اول در حجم بالاتري به بازار عرضه مي‌شود تا اين كمبود برطرف شود .

اين اظهارات در حالي بيان مي‌شود كه عبدالجميد امين، رييس كانون دفاتر خدمات ارتباطي، گران‌فروشي اين دفاتر را در برخي از شهرهاي كشور تاييد كرد.

سيم كارت 12هزار توماني 0919 داراي دوهزار تومان شارژ اوليه بوده و زمان اعتبار شارژهاي مختلف اين سيم‌كارت به بيش از دو برابر افزايش يافته است.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آی تی ایران]
[مشاهده در: www.itiran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن