تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خير دنيا و آخرت با دانش است و شرّ دنيا و آخرت با نادانى. 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بوي كربلا در مهران، زائران را به حرم حسيني فرامي خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بوي كربلا در مهران، زائران را به حرم حسيني فرامي خواند
از راه دور بوي معنويت و عطر امامت در نوار صفر مرزي مهران به مشام مي رسد و قدمگاه عاشقان اهل بيت (ع) هزاران زاير را از دور و نزديك به اينجا كشانده است.


اينجا مهران است، سرزمين لاله هاي خونيني كه تا ديروز قدمگاه عاشقاني دلسوخته بود كه براي رسيدن به گنبد طلايي و مقبره هشت گوشه اباعبدالله الحسين(ع) شربت شهادت نوشيدند و دوست را در عالمي ديگر ديدار كردند.
امروز اين خاك مقدس نيز سنگفرش راه عاشقاني ديگر است كه بوي معنويت و عطر پاك خاندان عصمت و طهارت را به جان خريده اند و از جاي جاي كشور خود را به اين منطقه رسانده اند تا در روزهاي تاسوعا و عاشورا در كنار حرم حسيني اشك ماتم بريزند.
هرگوشه به خلوتگاهي براي زايران حرم دوست تبديل شده و در حالي كه عاشقان دلسوخته نداي "يا حسين" سرمي دهند و دل و ذهن را به خيمه هاي دشت كربلا مي برند، بي اراده اشك در چشمانت حلقه مي بندد و بغضي غريب گلويت را مي فشارد و آهسته مي گويي كاش در روز عاشورا من نيز در كربلا بودم.
چه زيباست اشكهاي دلسوخته هايي كه در دل اين نوار مرزي همچون باران بردل عطشناك مي بارد.
در آستانه فرارسيدن تاسوعا وعاشوراي حسيني صدها هزار زائر از مناطق مختلف كشور خود را به مرز مهران رسانده اند تا در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني در كربلا حضور يابند.
به گزارش ايرنا، مرز مهران به عنوان قدمگاه حرم امام حسين(ع) همه روزه پذيراي زائران مختلف زن و مرد و پير و جوان است واين روزها پرشورتر از گذشته از شيفتگان و دلسوختگان ائمه معصومين (ع ) پذيرايي مي كند.
مهران اكنون با روزهاي ديگر متفاوت است، سياهپوشان حسين(ع) كه بار سفر به عتبات عاليات بسته اند با نوحه خواني و گونه هاي سرخي كه مملو از اشك و سرماست آمده اند تا از مرز بگذرند تا راهي عتبات عاليات شوند.
بعد از گذشت هفت سال از بازگشايي مرز مهران، زايران هنوز با شوقي وصف ناپذير خود را به مرز مي رسانند و براي رسيدن به خاك خونين نينوا و ديدار با محبوبشان حسين(ع) لحظه شماري مي كنند.
اكنون صدها زن و مرد آمده اند تا با عزاداري در روزهاي تاسوعا و عاشورا عشق خود را به اباعبدالله ابراز كنند و بگويند اي كاش آنان نيز در روز عاشورا در كنار 72 تن از ياران باوفايشان بودند و براي دفاع از اهل بيت شهيد مي شدند.
زائران حسين(ع) نرسيده به كربلا، ذكر زيارت عاشورا و مظلوم حسين(ع) بر لب دارند و بالاترين جلوه معنوي خود را به نمايش مي گذارند.
اگرچه بسياري از مردم اين روزها توفيق حضور در كربلا را ندارند اما جان خود را به تك تك دلهاي زائران گره زده و به كربلا مي روند تا در حرم امام مظلوم(ع) سوگواري و عزاداري كنند.
يكي از زائران حسيني در مرز مهران مي گويد: چند سال است كه به همراه همسرم قصد زيارت عتبات عاليات را دارم.
"عاطفه صادقي" اهل اصفهان افزود: امسال اين توفيق را پيدا كرده ام و براي رسيدن به حرم شش گوشه امام حسين(ع) لحظه شماري مي كنم.
زائر ديگري گفت: با تمام وجود خود را براي شركت در آيين عزاداري و سوگواري اباعبدالله(ع) در حرم مطهرش آماده كرده ام.
"رضا اميري" اهل سمنان افزود: همه شيعيان وظيفه دارند در اين ايام آيينهاي عزاداري در خور شاني براي امام حسين(ع) برگزار كنند.
زائر ديگري گفت: از زمان آغاز تردد زوار عتبات عاليات تاكنون موفق به رفتن به كشور عراق نشده ام.
"مريم صديقي" ساكن شهر يزد افزود:نخستين بار در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني توفيق زيارت نصيبم شده و اين سفر باارزش ترين هديه زندگيم است كه خداوند به من عطا كرده است.
مسئولان و دست اندكاران نيز اين روزها تمهيداتي براي پذيرايي از زائران امام حسين(ع) در مرز مهران فراهم كرده اند.
شهردار مهران مي گويد: اين دستگاه اجرايي با بسيج امكانات از زايران عتبات عاليات براي شركت در آيينهاي تاسوعا و عاشورا استقبال مي كند.
"منت محمدي" افزود: شهرداري مهران تمهيداتي انديشيده است تا كاروانهاي زايران براحتي از مبادي ورودي وارد مرز مهران شوند.
سرپرست فرمانداري مهران نيز گفت: امكانات لازم براي ارايه خدمت به كاروانهاي زوار عتبات عاليات انديشيده شده است.
"مسعود ملكي" افزود: خروجي بين المللي مهران تنها به كاروانهاي حج و زيارت مجوز تردد مي دهد و از هرگونه تردد زوار به صورت انفرادي جلوگيري مي كند.
او ادامه داد: با توجه به ازدحام بيش از حد زوار در كربلا، تردد قانوني زايران در قالب كاروانهاي حج و زيارت باعث جلوگيري از بروز مشكلات براي آنان مي شود.
به گزارش ايرنا ، خروجي مهران مهمترين كانون تردد زوار و صدور كالاي ايراني به كشور عراق است. ك/ 4
543/7173/7171/565
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن