تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانش پيشواى عمل و عمل پيرو آن است. به خوشبختان دانش الهام مى‏شود و بدبختان از آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815269972




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بر اساس نتايج يك تحقيق؛اقامه به‌موقع نماز عمر را طولاني مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: بر اساس نتايج يك تحقيق؛اقامه به‌موقع نماز عمر را طولاني مي‌كند
نتايج بررسيهاي يك محقق آمريكايي نشان مي‌دهد كساني كه نمازهاي يوميه خود را به صورت منظم و به موقع مي‌خوانند، بيش از سايرين عمر مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از محيط ، دكتر دانيال هال محقق آمريكايي تأكيد دارد: رفتن به مسجد به منظور اداي نماز منجر به طول عمر شخصي مي شود كه نمازش را با نظم و به موقع مي خواند.

وي با تحقيق بر روي زنان مسني كه براي اقامه نماز خود به مسجد مي رفتند و بر اقامه نماز به موقع تأكيد داشتند، تحقيق كرده و به اين نتيجه رسيد كه نسبت وفات آنها نسبت به ديگر زنان 20 درصد كاهش دارد. به نظر مي رسد زناني كه نماز خود را به موقع و سر وقت مي خوانند بيشتر از ديگر گروهها زندگي مي كنند.

در حالي كه برقراري ارتباطات ديني منظم منجر به افزايش ارتباطات اجتماعي شده و نقش مهمي در سلامتي جسمي و حتي روحي فرد ايجاد مي كند.

به گزارش الساحه، در ادامه اين تحقيق آمده است كه نماز نه تنها از فحشا و منكر جلوگيري مي كند بلكه تأكيد بر نمازهاي پنجگانه آن هم به صورت منظم منجر به طول عمر و ايجاد آرامش و طمأنينه در انسان مي شود.

اين پژوهش كه از سوي دكتر دانيال هال محقق و پژوهشگر آمريكايي بر روي دهها نفر صورت گرفته ، حاكي از ارتباط ويژه ميان طول عمر و انجام شعائر ديني است و نشان از شرايط روحي و جسمي مناسب براي نمازگزاران دارد.

وي در تحقيق خود به گراني داروهاي آرام بخش براي بيماران روحي اشاره كرده و يادآور شده: كساني كه نماز مي خوانند و شعائر ديني خود را به جا مي آورند نياز به داروهاي گرانقيمت ندارند بلكه داروي اثربخش ديگري دارند كه منجر به ايجاد آرامش و طول عمر آنها مي شود.
 يکشنبه 15 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن