تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شادی مومن در رخسار او و اندوهش در دل است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813238155




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميدان امام حسين دوباره سامان مي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ميدان امام حسين دوباره سامان مي‌گيرد
زيرگذر ميدان امام حسين كه سال گذشته در پروژه‌اي يك ساله، ساماندهي شد،اين بار شكل و شمايلي ديگر مي‌گيرد.

به گزارش خبرگزاري ميراث فرهنگي سال گذشته زيرگذر ميدان امام حسين (ع) در پروژه‌اي كه نزديك به يك سال طول كشيد ، ساماندهي شد. پس از اتمام اين پروژه كه مشكلات متعددي براي شهرونداني كه در اين مسير رفت و آمد مي كنند ، در طول مدت اجرايي شدن به وجود آورده بود، طرح ديگري در همان زير گذر با حضور پيمانكاران شهرداري از سر گرفته شد.اين طرح بار ديگر به ساماندهي بدنه زيرگذر مي‌پرداخت.

اكنون كه پروژه ديگري آغاز شده تا اين ميدان قديمي وضعيتي در خور نامش پيدا كند، هيچ يك از مسئولان حاضر نيستند در مورد اين كه پروژه پيشين با چه ميزان اعتبار مالي اجرا شد صحبتي كنند و بگويند اكنون كه قرار شده پروژه ديگري به جاي آن يك بار ديگر به اجرا درآيد، چه ميران بايد براي آن هزينه شود.

اگر چه ساماندهي ميدان امام حسين به دليل آشفتگي بصري و آلودگي محيطي و با توجه به نام مقدس آن ، يكي از نيازهاي مهم و ضروري تهران به شمار مي‌رفت اما اين سوال براي بسياري از شهرونداني كه در اين مسير تردد مي‌كنند ، ايجاد شد كه چرا پروژه سال گذشته به اين نابساماني ها پايان نداد و دوباره طرحي جديد در همان زير گذر به اجرا درآمد؟

مسئولان اما در باره پروژه جديدي كه با همكاري سازمان زيباسازي شهر تهران و شهرداري منطقه 7 ، 12 و 13 آغاز شده است .نظر بسيار مناسبي دارند و پروژه پيشين را موقت و متعلق به همان دوره زماني كوتاه عنوان كردند.

به طوريكه كارشناسان سازمان زيباسازي شهر تهران در اين باره توضيح مي‌دهند، طرح جديد مطابق مطالعات شهري ، اصول معماري اسلامي و همچنين مناسب شان امام سوم شيعيان كارشناسي و تهيه شده است.

در اين ميان سوال ديگري افزون بر موقت يا ماندگاري بودن اين طرح مطرح مي‌شود و آن صرف هزينه هاي كلان براي مطالعات و اجرايي شدن اينگونه پروژه هاست.

"محمود عليايي"، يكي از اهالي ميدان امام حسين ، دراين باره مي‌پرسد:« پروژه ساماندهي ميدان در سال گذشته ، به تازگي به اتمام رسيده بود كه شهرداري طرحي ديگر را آغاز كرد.اجراي اين طرح هر چند باعث كارآفريني براي عده اي شد اما چه كسي پاسخگوي هزينه‌هاي صرف شده براي اينگونه پروژه‌هاست؟ اين اعتبارات از مردم است و بايد با دقت بيشتري صرف مسايل شهري كرد، غير از اين است؟»

مسئولان شهري درباره هزينه ها چه مي گويند
"رحمان پارسا"،معاون امور شهري شهرداري منطقه 7 تهران اگرچه به گفته خود اطلاعات جامعي درباره طرح جديدي دارد كه در حال حاضر با همكاري شهرداري منطقه 7 و سازمان زيباسازي شهر تهران اجرايي مي‌شود اما درباره هزينه‌هاي اين پروژه پاسخ روشني به CHN نمي‌دهد.

وي در پاسخ به ابهامات موجود در پروژه پيشين به خبرنگار CHN توضيح نمي‌دهد و تنها مي‌گويد:« من هيچ گونه اطلاعاتي درباره پروژه پيش ندارم . فكر مي‌كنم براي اجراي مسير ويژه BRT زير گذر را اصلاح كردند و بر ارتفاع آن افزودند .البته شايد. دليل آن را از من سوال نپرسيد،لطفا.»

"مهدي گلشني"،معاون آموزش و امور مناطق سازمان زيباسازي شهر تهران نيز در اين باره اظهار بي اطلاعي مي‌كند و به CHN مي‌گويد:« اين پروژه در منطقه مربوطه اجرا شده است و من خبري درباره اعتبارات و هزينه‌هاي آن ندارم .»

پروژه سال گذشته موقت بود
معاون آموزش و امور مناطق سازمان زيباسازي شهر تهران همچنين درباره پروژه سال پيش ميدان امام حسين گفت :«پروژه سال گذشته موقت بود و به دليل وضعيت نامناسب ميدان امام حسين به سرعت اجرايي شد . اما پروژه‌اي كه در حال حاضر اجرا مي‌شود ، كارشناسي شده و طرحي ماندگار است.»

گلشني درباره اهميت اين پروژه تاكيد كرد:«همزمان با تداخلاتي كه در ميدان ايجاد شده بود . در حال حاضر اصلاحاتي انجام شده است كه بتواند شرايطي را براي ميدان امام حسين در خور نامش به وجود آورد .»

وي افزود :« پروژه پيش با توجه به اين كه زير گذر نماي بصري مشخص نداشت ، به طور موقت اجرا شد .اين پروژه در مقطع خودش جواب داد.»

گلشني همچنين از اتمام 40 درصدي پروژه ميدان امام حسين خبر داد.

به رغم ابهامات موجود درباره چرايي اجراي پروژه پيشين ساماندهي ميدان امام حسين كه برعكس تاكيد مسئولان ضربتي نبوده و يك سال نيز اتمام آن طول كشيده ، معاون امور شهري منطقه 7 تهران درباره پروژه كنوني توضيحات جامعي داد.

پروژه جديد ميدان امام حسين ،طرحي ماندگار
"پارسا" در مورد اقداماتي كه قرار است در پروژه جديد اجرايي شود، به CHN گفت :«رنگ آميزي مبلمان و المان هاي شهري ،ساماندهي ايستگاه هاي اتوبوس دور ميدان با همكاري حوزه ترافيك شهري ،پاكسازي و ساماندهي سد معبر پياده راه هاي با هماهنگي ناجا،حذف زوائد فيريكي ، نور پرداري و باز پيرايي فضاي سبز ميدان ، سراميك ديواره هاي زير گذر ميدان با همكاري سازمان زيباسازي شهر تهران با الگو برداري از معيارهاي معماري اسلامي ، اصلاح و لوله گذاري انحار، سنگفرش پياده رو ها ،مرمت نماها دور ميدان ، جمع آوري زوائد نمايي مشرف به ميدان و تابلوهاي شكسته با ابلاغ اختاريه به مالكان از جمله مهمترين بخش هاي پروژه ساماندهي ميدان امام حسين است. »

وي همچنين اعلام كرد :« به زودي تعريض ميدان در يك اقدام جدي و ضربتي آغاز مي‌شود و همچنين تملك املاك ضلع شمال ميدان و املاك با بافت فرسوده به نتايجي مناسب رسيده است.»

به گفته پارسا ،ميدان امام حسين كه بخش‌هايي از آن در حيطه فعاليت شهرداري منطقه 7 ، 13 و 12 قرار دارد ، در حال حاضر طي توافقي ميدان را منطقه 7 ساماندهي كرده و ديوارهاي ضلع جنوب شرقي را منطقه 13 و ضلع جنوب غربي 12بهسازي مي‌كند.

هر چند به نظر مي‌رسد كه طرح جديد بتواند ميدان امام حسين را از وضعيت ناهنجار بصري ، ترافيكي و چالش هاي روزانه براي رفت و آمد هاي شهري نجات دهد ، اما اين ميدان با توجه به موقعيت استراتژيكي كه در پايتخت دارد ، نياز به طرح هاي مطالعاتي بسيار دقيق كه باحضور كارشناسان متخصص تهيه شده است ، دارد.

ميدان امام حسين ، يكي از ميدان هاي قديمي تهران است كه روزانه صدها هزار نفر در آن تردد مي كنند . اين ميدان فضاي ارتباطي دماوند ، ميدان انقلاب و ميدان آزادي به شمار مي رود.
 شنبه 14 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن