تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه به نماز ايستادى، با دل به خدا رو كن تا او نيز به تو رو كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813146402




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قائم‌مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دايمي كشور: منشور عملياتي اين ستاد تهيه شد حجم كثيري از مسافرت‌هاي داخلي را در نوروز 1388 خواهيم داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: قائم‌مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دايمي كشور: منشور عملياتي اين ستاد تهيه شد حجم كثيري از مسافرت‌هاي داخلي را در نوروز 1388 خواهيم داشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

قائم‌مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دايمي كشور از تهيه‌ي منشور عملياتي اين ستاد در ‌٢٠ بند و ابلاغ آن به سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري استان‌ها خبر داد.

محمدابراهيم لاريجاني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: در اين منشور بر شناسايي مشكلات و بحران‌هاي ستاد‌هاي گردشگري در سال‌هاي گذشته، اطلاع‌رساني، تشكيل شوراهاي مشورتي، بهره‌گيري از توان استانداران و مسؤولان محلي، ارايه‌ي خدمات نوين بانك‌داري الكترونيكي، توسعه‌ي كيوسك‌هاي اطلاع‌رساني و دستيابي به الگوي موفق كارگروهي تأكيد شده است.

وي به تفويض اختيارات به رؤساي سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري براي تغيير در چارچوب ستادهاي تسهيلات سفر اشاره كرد و افزود: با ارايه‌ي يك چارت كلي براي ستاد‌هاي تسهيلات سفرهاي دايمي، وحدت رويه‌اي در عملكرد استان‌ها و خدمات آن‌ها ايجاد شد؛ اما با توجه به تفاوت ميان استان‌ها از نظر سياسي، اجتماعي، امنيتي و ... تصميم گرفتيم تا موضوع تغيير چارت ستاد و اعضاي آن را در هر استان به سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مربوط واگذار كنيم.

قائم‌مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دايمي كشور ياد‌آور شد: جلسه‌هاي سامان‌دهي عملكرد اين ستاد از مهرماه با برگزاري نشست‌هاي مختلف در استان‌ها آغاز شده است تا مشكلات و معضلات هريك از استان‌ها شناسايي و اقدامات كافي براي رفع آن‌ها انديشيده شوند.

لاريجاني با اشاره به رشد ‌٣٠ درصدي گردشگري داخلي در هر سال نسبت به سال گذشته، بيان كرد: استانداري خراسان رضوي اعلام كرده كه در زمستان، روزانه تعداد ‌٣٠٠ ‌هزار زاير مقيم در شهرستان مشهد گزارش شده كه در طول سال‌هاي گذشته در اين زمان بي‌سابقه بوده است. با چنين آماري در زمستان بايد پيش‌بيني كنيم كه در ايام تعطيلات نوروز ‌١٣٨٨ با حجم كثيري از مسافرت‌هاي داخلي مواجه هستيم. بنابراين بايد اقدامات كافي براي ارايه‌ي خدمات به گردشگران از پيش انديشيده شوند.

وي درباره‌ي اقدامات ستاد تسهيلات سفرهاي دايمي كشور براي مقابله با بحران اقامتي كه سال گذشته در برخي استان‌هاي پرمسافر به‌وجود آمد، در نوروز ‌١٣٨٨ تأكيد كرد: جلسه‌هاي ستاد تسهيلات كشور با نمايندگان و اعضاي ستاد‌هاي استاني به همين منظور برگزار مي‌شوند. آماده‌سازي پارك‌ها، كمپ‌هاي موقت، سامان‌دهي خانه‌هاي استيجاري و شخصي، اماكن ورزشي، زاير‌سراها، حسينيه‌ها و ديگر ظرفيت‌هاي اقامتي در دستور كار قرار گرفته و خوشبختانه هريك از اين طرح‌ها با استقبال و همكاري دستگاه‌هاي دولتي در استان‌ها همراه شده‌اند.

او به افزايش مدارس قابل اقامت در خراسان شمالي از ‌٥٦ مدرسه به ‌١٠٥ مدرسه خبر داد و گفت: در سفر هيأت دولت به اين استان، ‌٦٠٠ ميليون تومان براي تجهيز مدارس تخصيص يافت كه اين تبيين اهميت خدمات‌دهي در نوروز را نشان مي‌دهد.

وي هم‌چنين به اعلام آمادگي سازمان منابع طبيعي خراسان رضوي براي ايجاد كمپ‌هاي موقت در ‌١٥ پارك جنگلي اين استان اشاره كرد و افزود: در زاهدان از محل اعتبارات تملك دارايي براي احداث چند كمپ اقامتي اعتبار درنظر گرفته شده است.

قائم‌مقام ستاد تسهيلات سفرهاي دايمي كشور اظهار كرد: هريك از استان‌هاي كشور موظف شده‌اند تا نسبت به مسايل و مشكلات ستاد خود در سال گذشته، برنامه‌هاي كاري پيشنهاد دهند. به‌عنوان مثال، استان مازندران براي طرح سامان‌دهي دريا، استان گلستان جلوگيري از تخريب جنگل‌ها و اسكان مسافران، خراسان شمالي درباره‌ي ايجاد سرويس‌هاي بهداشتي، سيستان‌وبلوچستان براي رفع كمبود سوخت و هرمزگان براي آماده‌سازي ‌٢٦ كيلومتر ساحل برنامه ارايه كرده‌اند.

به گفته‌ي لاريجاني، در خراسان رضوي بنا بر پيش‌بيني ورود ‌٥/٧ ميليون زاير در سال ‌١٣٨٨، موضوع‌هايي مانند محاسبه‌ي نيازهاي اوليه‌ي مسافران و خوراك آن‌ها در دستور است.

او از برگزاري همايش شهرداران و مديران كلان‌شهري با نگاه به گردشگري در مشهد خبر داد و افزود: مانند چنين همايش‌هايي براي توجيه دست‌اندركاران و خدمات‌دهندگان به گردشگران براي صنوف مختلف برپا مي‌شوند.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن