تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812989993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

/هفته بيست و يكم ليگ برتر/ انفجار هيجان در ‌٩ بازي حساس هيچ تيمي امنيت نخواهد داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: /هفته بيست و يكم ليگ برتر/ انفجار هيجان در ‌٩ بازي حساس هيچ تيمي امنيت نخواهد داشت
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: ورزشي - فوتبال

هفته بيست و يكم ليگ برتر فوتبال در شرايطي روز شنبه پيگيري مي‌شود كه حساسيت در جدول رده‌بندي به اوج رسيده است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، حساس‌ترين ديدارهاي هفته بيست و يكم به بازي ذوب آهن با پرسپوليس و استقلال با مس اختصاص دارد.

* ذوب آهن اصفهان – پرسپوليس تهران (ورزشگاه فولادشهر، ساعت 13 و 30 دقيقه)

پس از جدال‌هاي لفظي هفته گذشته پيرامون لغو بازي ذوب آهن و داماش، روز شنبه پرسپوليس و ذوب آهن در ميدان به پيكار يكديگر مي‌روند. ذوب آهن در نخستين بازي پس از تعطيلات و در حالي كه شكست استقلال در هفته گذشته انگيزه لازم را براي اين تيم ايجاد كرده و در سوي ديگر به دنبال فاصله گرفتن از پرسپوليس است، به دنبال كسب هر سه امتياز اين ديدار خانگي است.

ذوب آهن فصل گذشته در همين ورزشگاه با سه گل پرسپوليس را شكست داد و اكنون تكرار آن خاطره مي‌تواند رويايي‌ترين آرزوي اصفهاني‌ها باشد اما، پرسپوليس پس از شكست تراژيك برابر ملوان انزلي در خانه و تحقير از سوي تماشاگران خودي مي‌خواهد باز هم در خارج از خانه خودنمايي كند، شنبه روز سرنوشت‌سازي براي مردان افشين پيرواني است و نتيجه اين بازي براي داريوش مصطفوي، پيرواني و همچنين هواداراني كه هنوز به دفاع از عنوان قهرماني اميدوارند سرنوشت‌ساز خواهد بود.

اكنون بايد ديد ذوب آهن ابراهيم‌زاده تحت تاثير تعطيلات تسليم انگيزه پرسپوليس مي‌شود يا آن كه به نوعي تير خلاص را به پيكر سرخ‌پوشان پايتخت شليك مي‌كند. در حال حاضر ذوب آهن با 37 امتياز در مكان دوم و پرسپوليس تهران با 33 امتياز در رده سوم جدول قرار دارند.

* استقلال تهران – مس كرمان (ورزشگاه آزادي تهران، ساعت 15و 30 دقيقه)

اين بازي سرشار از حاشيه‌هاي جذاب است، جايي كه پرويز مظلومي، اميرحسين صادقي، مهدي رحمتي و فراز فاطمي با حافظه‌اي تاريخي از استقلال به مصاف تيم امير قلعه‌نويي سرمربي سابق مس كرمان مي‌روند.

البته اين خواسته هواداران نيز هست اما، كارنامه كاري پرويز مظلومي مملو از بازي‌هاي تيزهوشانه مردان او در مقابل تيم‌هاي بزرگ بوده است، آبي‌پوشان بايد مراقب باشند تا به سرنوشت پرسپوليس در ورزشگاه آزادي دچار نشوند. ضمن آن كه استقلال براي ماندن در صدر محكوم به پيروزي است اما، مس به يك امتياز از اين ميدان نيز قانع خواهد بود.

بي‌ترديد اين بازي نبرد انگيزه‌هاست كه مي‌تواند هيجان را در ورزشگاه آزادي به صددرصد برساند. استقلال هم اكنون با 37 امتياز صدرنشين است و مس با 30 امتياز در جايگاه ششم قرار دارد.

* پاس همدان – برق شيراز (ورزشگاه قدس همدان، ساعت 14)

اين بازي آخرين فرصت براي وينگو بگوويچ است. اوليايي در آخرين جلسه خود با بگوويچ اين موضوع را به او اطلاع داده است. البته حريف تيم پاس نيز در سراشيبي سقوط با اين تيم رقابت دارد، برق تيم شگفتي‌ساز نيم فصل نخست اكنون با 22 امتياز چهاردهم بوده و در ديدار مقابل پاس كه با 21 امتياز پانزدهم است به دنبال فرار از بحران خواهد بود. بي‌ترديد پيروز اين ميدان مي‌تواند بار ديگر به حيات در ليگ برتر اميدوار شود و تيم بازنده در كوران بحران قرار ‌گيرد.

* مقاومت شهيد سپاسي شيراز – پيكان قزوين (ورزشگاه حافظيه شيراز، ساعت 14)

به نظر مي‌رسد فوتبال روي زشت خود را به تيم اصغر مديرروستا نشان داده است. پيكان به سرعت در حال فاصله گرفتن از صدر جدول است و شايد اين بدشانسي مديرروستا است كه پس از اتمام حجت مديرعامل باشگاه بايد در شيراز به مصاف مقاومت برود.

در هر صورت مردان غلام پيرواني در بازي قبل مقابل مس كرمان طعم شكست را چشيده‌اند و مي‌خواهند با شكست دادن پيكان براي ليگ برتر خط و نشان بكشند. در حال حاضر پيكان با 30 امتياز تا مكان هفتم جدول تنزل پيدا كرده و مقاومت با 28 امتياز نهم است.

* پيام خراسان – داماش گيلان (ورزشگاه ثامن الائمه مشهد، ساعت 14)

جدال فانوس بدستان ليگ برتر نيز جاذبه‌هايي مخصوص به خود را دارد، پيام به طور كامل شخصيت كانديداي اصلي سقوط به ليگ يك را يافته است و اين ديدار خانگي يكي از آخرين اميدهاي آنان براي ماندن در ليگ برتر خواهد بود اما، ‌داماش هنوز معتقد است نسخه زوج عبدي – استانكو براي اين تيم شفابخش خواهد بود و اين تيم را از سقوط نجات مي‌دهد، روز شنبه بازيكنان پيام اين ادعا را به چالش مي‌گيرند و تيم بازنده به نوعي مي‌تواند با ليگ برتر خداحافظي كند. پيام با 15 امتياز هفدهم و داماش با 14 امتياز هجدهم هستند.

* صباي قم – فولاد مباركه سپاهان اصفهان (ورزشگاه يادگار امام(ره) قم، ساعت 14 و 15 دقيقه)

وقتي در يك سوي ميدان فيروز كريمي و در سوي ديگر فرهاد كاظمي حضور دارند، نبايد ديدن اين بازي را از دست داد. شايد كساني كه بيشتر به حاشيه‌ها اهميت مي‌دهند ترجيح بدهند به جاي زمين بازي، به نيمكت دو تيم خيره شوند، فيروز كريمي و فرهاد كاظمي در هفته‌ي اخير در كلاس‌هاي مربي‌گري درجه A بر روي يك نيمكت نشسته‌اند و روز شنبه دانش علمي و تجربه فني خود را به محك مي‌كشند.

به گزارش ايسنا، صباي قم كه جهش خوبي را با كريمي در جدول داشته است به مصاف سپاهاني مي‌رود كه با كاظمي بار ديگر و اين بار در قامت يك مدعي متولد شده است، بي‌ترديد فوت كوزه فيروز يا فرهاد برنده اين بازي را تعيين مي‌كند. صباي قم اكنون با 33 امتياز در رده چهارم و سپاهان تنها با يك اختلاف امتياز در همسايگي صبا و رده پنجم جدول ايستاده است.

* استقلال اهواز – ابومسلم خراسان (ورزشگاه تختي اهواز، ساعت 14 و 15 دقيقه)

رويارويي ميثاقيان و حنطه را بايد نبرد شاگرد و استاد ناميد. حنطه اكنون در روزي سخت به اهواز مي‌رود تا در مقابل استاد درس پس دهد، استقلال اهواز پس از سه پيروزي پياپي راه آهن را نيز در تهران متوقف كرد تا در ميانه‌هاي جدول جاي خود را تثبيت كند. البته، ابومسلم نيز با برتري مقابل پاس همدان جان تازه‌اي گرفته است اما، بي‌ترديد ميدان اهواز محك دشواري براي حنطه و تيمش خواهد بود به خصوص آنكه وقتي ميثاقيان بر روي نيمكت ابومسلم نيست به شدت تلاش مي‌كند تا اين جاي خالي را به رخ هواداران و مسوولان ابومسلم بكشد. استقلال اهواز با 24 امتياز يازدهم و ابومسلم با 19 امتياز شانزدهم است.

* ملوان انزلي – فولاد خوزستان (ورزشگاه تختي بندر انزلي، ساعت 14 و 15 دقيقه)

اكنون ملوان ديگر آن تيم مظلوم و ضعيف چند هفته پيش نيست، حل مشكلات مالي قوي انزلي را آن قدر شاداب كرد كه آنها در ورزشگاه آزادي حتي تماشاگران پرسپوليس را نيز همراه خود كردند و شكست تلخي را به سرخپوشان پايتخت تحميل كردند، اين بار آنها در مقابل سرخپوشان اهوازي به دنبال تداوم موقعيت خود هستند. اما، فولاد مجيد جلالي نيز در اين فصل حضور مثبتي در ليگ برتر داشته است. آنها پس از برتري قاطعانه مقابل پيام خراسان به انزلي مي‌روند تا در ديداري كه آسان نخواهد بود گام ديگري براي بازگشت به كورس صدرنشيني بردارند. جدال انديشه‌هاي احمدزاده و جلالي نكته جالب اين ديدار خواهد بود. فولاد خوزستان با 28 امتياز تيم هشتم جدول و ملوان با 24 امتياز تيم دوازدهم جدول رده‌بندي هستند.

* سايپا كرج – راه‌آهن شهرري (ورزشگاه انقلاب كرج، ساعت 14 و 15 دقيقه)

دو نسل از فوتبال ايران در اين بازي تفكرات‌شان را به جدال با يكديگر مي‌فرستند؛ محمود ياوري با راه‌آهن و محمد مايلي‌كهن با سايپا كرج. راه ‌آهن هر چند مقابل استقلال اهواز متوقف شد اما، اكنون بدون مصدوم و با اضافه شدن آبوچا آمادگي كاملي براي ديدار با سايپايي دارد كه ابراهيم صادقي و صابر ميرقرباني را در تركيب ندارد. اما، سايپاي مايلي‌كهن پس از شكست فولاد خوزستان و پيكان قزوين اكنون تيم خطرناكي شده است آنها در خانه حريف نفس‌گيري براي راه آهن خواهند بود. سايپا با 23 امتياز در مكان سيزدهم جدول قرار گرفته و راه‌آهن با 24 امتياز دهم است.

انتهاي پيام
 جمعه 13 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن