تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814670418




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش شاغلين در اولويت برنامه هاي سازمان فني و حرفه اي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: آموزش شاغلين در اولويت برنامه هاي سازمان فني و حرفه اي است
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي گفت: آموزش شاغلين در اولويت نخست برنامه هاي سال آينده اين سازمان قرار گرفته است.


سيدمرتضي شريف النسبي روز پنجشنبه در جمع كاركنان سازمان فني و حرفه اي خراسان جنوبي در بيرجند افزود: در راستاي اين سياست ضريب آموزشي هر فرد از بنگاه اقتصادي كه از فني و حرفه اي آموزش بگيرد چهار است.
وي گفت: همچنين دانشجويان، روستاييان و ديپلمه هاي بيكار به ترتيب در گروههاي بعدي مهارت آموزي اين سازمان با ضرايب دو، سه و يك قرار مي گيرند.
او افزود: تاكنون عمده آموزشهاي فني و حرفه اي به نيروهاي بيكار با مدرك ديپلم و يا كمتر از ديپلم ارايه شده است.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي با بيان اينكه آموزشهاي فني و حرفه اي بايد در مرحله نخست به افرادي داده شود كه بيشترين اثربخشي را در جامعه دارند گفت: متوسط بيكاري در افراد كمتر از ديپلم سه تا چهار درصد است و اين در حالي است كه اين رقم در افراد ليسانس 20 درصد مي باشد.
او با بيان اينكه آموزشهاي فني و حرفه اي بايد بر اساس تقاضا باشد افزود: اين امر بر اساس نيازسنجي دستگاهها قابل تحقيق است.
وي گفت: هم اكنون سالانه سه ميليون نفر در سطح كشور آموزشهاي فني و حرفه اي را فرا مي گيرند كه از اين تعداد دو ميليون و 200 هزار نفر در آموزشگاههاي آزاد و 800 هزار نفر در مراكز آموزش فني و حرفه اي و طرحهاي مختلف آموزش مي بينند.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي با بيان اينكه تلاش مي شود تا پايان برنامه پنجم توسعه اين تعداد به حدود 9 ميليون نفر در سال افزايش يابد افزود: در برنامه پنجم توسعه متوسط آموزشهاي فني و حرفه اي 40 تا 50 ساعت خواهد بود.
وي گفت: سالانه 800 هزار نفر از دانشگاهها وارد بازار كار مي شوند كه نياز به مهارت آموزي دارند.
او اظهار داشت: با توجه به اينكه بيشترين درصد بيكاري مربوط به دانش آموختگان دانشگاهي است لذا آموزش دانشجويان مورد توجه اين سازمان قرار گرفته است.
وي با اشاره به نياز مهارت شغل در روستاها افزود: در دهستانهاي با جمعيت بيشتر از 6000 نفر پايگاههاي مهارت آموزي راه اندازي مي شود.
او مجموع دهستانهاي كشور را 2000 دهستان ذكر و بيان كرد: در مرحله اول راه اندازي پايگاه مهارت آموزي در 500 دهستان در دستور كار اين سازمان قرار گرفته است.
رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي با بيان اينكه در زمينه خريد خدمات، كار جديدي در سازمان در حال شكل گيري است افزود: تعهد امسال سازمان در خريد خدمات 64 ميليون نفر ساعت است.
وي گفت: در واگذاري كارگاههاي آموزشي به بخش خصوصي مربيان آموزش فني و حرفه اي در اولويت قرار دارند.
او افزود: با واگذاري كارگاههاي آموزشي به مربيان و خريد خدمات، بهره وري دوره هاي آموزشي اين سازمان 30 درصد افزايش يافته است.
وي افزايش بهره وري در آموزشهاي فني و حرفه اي را در كاهش بيكاري و جلوگيري از ركود در بخشهاي مختلف موثر دانست.
او گفت: امسال بر اساس ارزيابي صورت گرفته استان خراسان جنوبي در بخش فني و حرفه اي از نظر تكريم ارباب رجوع و احترام به متقاضي رتبه سوم را در بين استانهاي كشور كسب كرده است.
وي ادامه داد: استكبار تلاش مي كند كه ايران به تكنولوژي و پيشرفت نرسد لذا براي رسيدن به هدف بايد از راه نوآوري، خلاقيت و دانايي محوري وارد شويم.
او با توجه به حجم سرمايه گذاري و اهدافي كه براي توسعه كشور در پيش است بر حفظ اشتغال موجود و ايجاد اشتغال جديد تاكيد كرد و گفت: افزايش خلاقيت و توانمنديها از راه مهارت آموزي تنها راه حفظ و ايجاد اشتغال است.
وي افزود: براي حفظ اشتغال موجود بايد توليد و خدماتي كه در بنگاههاي اقتصادي انجام مي شود توانايي رقابت با رقباي خارجي را پيدا كند.
او با بيان اينكه جمعيت شاغلين كشور 20 ميليون نفر است گفت: تا پايان برنامه توسعه اين رقم به 24 ميليون نفر و چهار ميليون بيكار مي رسد.
مديركل اداره آموزش فني و حرفه اي خراسان جنوبي هم در اين مراسم گفت: سازمان فني و حرفه اي استان از نظر عملكرد طي شش ماه نخست امسال رتبه نخست كشور را كسب كرده است.
وي با اشاره به شرايط خوبي كه از نظر وجود نيروهاي ماهر و متخصص در اين منطقه وجود دارد و وجود 450 كيلومتر مرز مشترك استان با افغانستان و پراكندگي جميعت، فراگيري آموزشهاي فني و حرفه اي را در استان يك نياز اساسي دانست.
ك/2 تمام 665/664/660 شماره 612 ساعت 20:05 تمام
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 206]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن