تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى كه دل در درون سينه بى قرار است و به دنبال حق مى‏گردد و چون به آن رسيد، آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815583292




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس جمهور در اجتماع مردم زاهدان : راه آهن زاهدان ـ بم تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: رئيس جمهور در اجتماع مردم زاهدان : راه آهن زاهدان ـ بم تا پايان امسال به بهره برداري مي رسد
زاهدان ـ روزنامه جمهوري اسلامي : رئيس جمهور در دومين سفر استاني خود به استان سيستان و بلوچستان صبح ديروز وارد زاهدان شد و در اجتماع مردم زاهدان در استاديوم 17 شهريور گفت : اين استان سرزمين مردمان پرتلاش زحمتكش و نجيب است ديار پهلوانان جوانمردان و انسانهاي مقاوم سختكوش و مومن است است كه در طول سالها حافظان سلحشور فرهنگ واستقلال ايران زمين بوده اند.
وي درخصوص ويژگي دولت اسلامي گفت : عدالت گستري و پافشاري بر عدالت و تلاش بي وقفه براي صيانت از عزت و سرافرازي ملت وظيفه دولت اسلامي است و دولت موظف به دفاع از مظلومان است و با ظالمان مقابله خواهد كرد.
دكتر احمدي نژاد درخصوص شرايط كنوني جهان و حملات اسرائيل جنايتكار بر مردم غزه گفت : حدود 60 سال قبل يك رژيم جعلي در منطقه اسلامي ايجاد و بر ملت فلسطين تحميل شد و انتظار اين بود كه اين رژيم در بلند مدت تمامي كشورهاي اسلامي را به تصرف درآورد 60 سال ترور و تحريم و تحقير ملت فلسطين و ملتهاي منطقه حاصل اين رژيم كه نماينده جبهه استكبار جهاني است مي باشد و اكنون مردم غزه مردمي هستند كه در سالهاي طولاني در محاصره و تحت فشار بوده اند در شرايط عادي هم غذا و دارو به اندازه كافي در اختيار نداشته اند و اكنون رژيم اسرائيل با تمامي توان به غزه حمله كرده است ما بايد بدانيم اين حمله با چه هدفي اجرا مي شود رژيم صهيونيستي امروز به پايان راه رسيده است وقتي رفتار اين رژيم را نگاه مي كنيم مي بينيم عقل سران آن زائل شده است و ديوانه وار تصميم گرفته و وحشيانه عمل مي كنند.
وي خطاب به قدرتهاي فاسد كه از اين رژيم دفاع مي كنند گفت : دوران اين رژيم به پايان رسيده و در سراشيبي سقوط قرار دارد و هيچ عاملي جرات نخواهد كرد آنرا نجات دهد سران اين رژيم بزودي در دادگاههاي محاكمه و حاميان آنان نيز محاكمه و مجازات خواهند شد و رژيم صهيونيستي بايد بداند اين كشتارها آنان را نجات نداده و مرگ آنان را جلو خواهد انداخت . رياست جمهوري درخصوص مصوبات سفر قبل هيئت دولت به استان اظهار داشت : در دور اول سفر 5600 پروژه به تصويب دولت رسيد كه تا امروز حدود 4 هزار پروژه به پايان رسيده و بقيه هم در مسير اجرا قرار دارد و در اين مدت 6 هزار ميليارد تومان كار عمراني در استان انجام شده است و خط راه آهن بم به زاهدان تا پايان امسال به بهره برداري خواهد رسيد و زاهدان به شبكه سراسري راه آهن وصل خواهد شد.
همچنين پروژه گازرساني به استان با اعتبار 1300 ميليارد تومان آغاز شده كه 920 كيلومتر لوله گذاري براي رسيدن به اولين شهر كه ايرانشهر مي باشد لازم است و اميدواريم تا سال آينده شبكه داخلي استان آغاز و مردم استان از نعمت گاز بهره مند بشوند.
رئيس جمهور گفت : براي ايجاد اشتغال پايدار در استان سيستان و بلوچستان اجراي 39 طرح بزرگ صنعتي در نشست هيئت دولت در اين استان تصويب مي شود.
آقاي احمدي نژاد در جمع پرشور مردم سيستان و بلوچستان افزود : در اين سفر ابعاد تصميمات دولت گسترده تر نگاه بلند مدت تر و سرمايه گذاريها براي پيشرفت اين استان بيشتر است .
رئيس جمهور سيستان و بلوچستان را داراي استعدادهاي كم نظير و پشتوانه و ذخيره اي براي كشور دانست و گفت : در اين سفر ايجاد 41 منطقه نمونه گردشگري در اين استان به تصويب مي رسد .
بازديد احمدي نژاد از كارخانه سيمان سيستان
دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري در ادامه دور دوم سفر استاني خود به سيستان و بلوچستان از كارخانه سيمان سيستان بازديد كرد و از روند امور و پيشرفت ساخت اين كارخانه اطلاع يافت .
در اين بازديد مديران كارخانه سيمان سيستان توضيحات لازم را به رئيس جمهوري ارايه كردند.
بازديد رئيس جمهور از عمليات راه آهن بم ـ زاهدان
رئيس جمهور بعد از ظهر ديروز از روند اجراي عمليات راه آهن بم ـ زاهدان بازديد كرد.
وزير راه و ترابري در جريان اين بازديد مشخصات طرح را در حضور رئيس جمهوري بيان كرد و افزود : از موانع پيش روي اين طرح وجود برخي زمينهاي ارتش است كه اجراي عمليات اجرايي را با مشكل مواجه كرده است .
حميد بهبهاني گفت : ايجاد مسير خط آهن بم ـ زاهدان از سال 1373 دنبال شد اما پس از سفر استاني دور نخست دولت اجراي آن شتاب گرفته بگونه اي كه اعتبار آن در 1 5 سال گذشته 5 1 برابر 10 سال قبل از آن بوده است .
وي اضافه كرد : افزايش رقم اعتبار در نظر گرفته شده براي تكميل راه آهن در سيستان و بلوچستان خود به تنهايي گوياي همت و توجه دولت نهم به اين مشكل است .
او گفت : با گشايش خط راه آهن كرمان ـ بم ـ زاهدان خطوط راه آهن كشور سراسري مي شود و ضمن خروج منطقه سيستان و بلوچستان از بن بست ارتباطي به محروميت زدايي در اين استان نيز كمك بسيار خواهد شد.
وزير راه و ترابري افزود : راه آهن كرمان ـ زاهدان با 548 كيلومتر طول در 24 قطعه به اجرا در مي آيد كه تاكنون مسير كرمان به بم به بهره برداري رسيده است .
بهبهاني گفت : طول راه آهن بم ـ زاهدان 323 كيلومتر است كه با اختصاص اعتبارات لازم در سفر هيات دولت به سيستان و بلوچستان ادامه عمليات ساخت آن به سرعت درحال انجام است .
وي پيش بيني كرد كه تا اتمام اين طرح 350 ميليارد تومان براي آن هزينه شود .
ديدار با خانواده شهدا
احمدي نژاد همچنين عصر ديروز در ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران سيستان و بلوچستان اظهار داشت : كاري كه خانواده شهدا انجام مي دهند بالاترين رحمت الهي براي بشريت امروز بوده كه راه را براي هدايت و دريافت حقيقت به روي بشريت امروزي گشوده اند.
وي با بيان اينكه امروز مجاهدت شهدا در جهان در حال شكوفايي است افزود : آن معصوميتي كه در 30 سال قبل وجود داشت سپري شد و امروز در اقصي نقاط جهان و مردم گروه گروه به دنبال راه شهيدان هستند.
وي ادامه داد : در حال حاضر در تمام جهان نام ايران و ايراني و رهبري عزيز مي درخشد و اين به واسطه فداكاري و ايثارگري و فرزندان شهداست .
احمدي نژاد بيان داشت : شهداي سيستان و بلوچستان از سرفرازترين شهداي ايران هستند و بسياري از آنها در مظلوميت كامل به شهادت رسيده اند و حتي بسياري از آنها در گمنامي بسر مي برند.
در ادامه اين ديدار توسط رئيس جمهور به مادر شهيدان ارجمندي ريگي آخوندي و خيريه نشان ايثار ملي اعطا شد.
 پنجشنبه 12 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 221]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن