تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن كم خوراك است و منافق پرخور.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818954242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه سخنگوي دولت عراق درباره اردوگاه اشرف


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بيانيه سخنگوي دولت عراق درباره اردوگاه اشرف
خبرگزاري فارس: سخنگوي دولت عراق با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه دولت متبوعش در موعد مقرر كنترل اردوگاه اشرف را از آمريكايي‌ها تحويل خواهد گرفت.


به گزارش خبرگزاري فارس علي دباغ سخنگوي دولت عراق روز چهارشنبه با اعلام اين خبر از كشورها و سازمان‌هاي بين المللي خواست براي افراد گروهك تروريستي منافقين در جايي به غير از عراق مكان‌يابي كنند يا آنكه اعضاي اين گروه به ايران باز گردند.
دباغ گفت: ديگر براي آنها در عراق جاي اقامت وجود ندارد.
سخنگوي دولت عراق در بيانيه‌اي اعلام كرد: نيرويي از ارتش و پليس عراق وظايف حفظ امنيت اردوگاه اشرف را به عهده خواهند گرفت.
اين اردوگاه در شمال غربي شهر بعقوبه مركز استان دياله و در حدود 40 كيلومتري مرزها با ايران قرار دارد.
دباغ در بيانيه خود افزود: دولت عراق بر تصميم خود براي برقراري حاكميت كاملش بر منطقه اردوگاه اشرف در استان دياله كه شماري از افراد سازمان مجاهدين خلق ايران در آن به سر مي‌برند، تاكيد مي‌كند و اين بخشي از انتقال مسئوليت به نيروهاي امنيتي عراقي است و عراق با افراد اين سازمان بر اساس قواعد بشردوستانه و قوانين عمل شده بين المللي و قوانين عراق رفتار خواهد كرد.
وي افزود: دولت عراق قصد ندارد افراد اين سازمان را به زور از عراق اخراج كند بلكه از افراد اين سازمان مي‌خواهد به جاي عراق هر كشور ديگري را كه قبول مي‌كند به آنها پناهندگي دهد پيدا كنند يا آنكه داوطلبانه به ايران بازگردند.
حدود سه هزار و 500 نفر از افراد اين سازمان كه مهمترين مخالف نظام ايران تلقي مي‌شوند در اردوگاه اشرف به سر مي‌برند. اردوگاه اشرف در دهه 80 ميلادي در دوران حكومت صدام رئيس جمهور سابق عراق و به هنگام جنگ عراق و ايران تاسيس شده است.
نيروهاي آمريكايي پس از ورود به عراق از سال 2003 تامين امنيت اين اردوگاه را به عهده داشتند.
دباغ همچنين افزوده است: دولت عراق به تامين امنيت و نظارت امنيتي بر افراد اردوگاه اشرف ادامه خواهد داد.
وي گفت: دولت عراق با كشورها و سازمان‌هاي بين المللي و بشردوستانه براي يافتن راهكار جايگزين اقامت افراد اين سازمان همكاري خواهد كرد زيرا عراق ديگر مكان اقامت آنها نخواهد بود و قانون اساسي عراق اجازه نمي‌دهد با سازمان‌هايي كه تروريستي محسوب مي‌شوند تعامل كند. عراق از هم اكنون براي تحويل مسئوليت امنيتي از نيروهاي آمريكايي در شمار زيادي از مناطقي كه تحت حمايت نيروهاي آمريكايي قرار داشت آماده مي‌شود. از فردا پنج شنبه تحويل مسئوليت امنيتي به عراقي‌ها آغاز مي‌شود. اين تاريخ با زمان اجرايي شدن توافقنامه امنيتي بين عراق و آمريكا مصادف شده است.
سفارت آمريكا در عراق چند روز پيش در بيانيه‌اي اعلام كرد كه حضور نيروهاي آمريكايي در اردوگاه اشرف ادامه خواهد يافت تا به دولت عراق در اجراي تعهداتش براي دادن كمك‌هاي بشردوستانه به افراد اين اردوگاه ياري كند.
اين بيانيه افزود: دولت عراق به دولت آمريكا تعهد كتبي داده است كه با افراد اردوگاه اشرف بر اساس قوانين قانون اساسي عراق و معيارهاي بين المللي رفتار انساني كند.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن