تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى‏يابد، رقّت قلب پيدا مى‏كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815301622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: روي خط آفتاب
2020- جناح اصولگرا به جاي اينكه هم و غمش را بگذارد براي خراب كردن آقاي خاتمي بهتر است تدابيري بينديشد تا پيش از اين ناراحتي عده‌اي از ملت از عملكرد اصولگرايان خصوصا در دولت نهم بيشتر نشود و لا‌اقلآراي ده درصد سنتي كه در اجتماع داشتند باقي بماند.(3/10)

0224- روزنامه را مي‌خواندم. عجب حكايتي آدم مي شنود، ‌پلمب دفتر كانون مدافعان حقوق بشر، واقعا چه طور شده كه رئيس جمهور در مورد آزادي حقوق بشر در كشور صحبت مي‌كنند، آيا انصافا تمام كارهاي سياستمداران به صورت صد در صد قانوني شده و تنها نمايندگي يك دفترحقوقي در كشور ما به علت عدم دريافت مجوز پلمب شده است؟(3/10)

1332- آقاي وزير راه فرمودند كه بنده در مجلس ترسيدم پيشنهاد بدهم كه حمل و نقل بار را در جاده‌ها با شتر انجام دهيم، من مي گويم نگران نباشيد ديگران بدون ترس، اموال مردم را به كشورهاي ديگر و كمونيست ها مي بخشند راه چاره را شما بايد پيدا كنيد، دوران شتر گذشته است آقاي وزير شما تحصيلكرده دانشگاه هستيد . (1/10)

1134- با خبر شديم آقاي ضرغامي رئيس صدا و سيما گفته اند كه بايد برنامه نود سياسي هم ساخته شود، خواهش مي كنم به ايشان بفرماييد زودتر اين برنامه را بسازند كه از اين به بعد بعضي از مسئولين و سياستمداران، اول فكر كنند بعد حرف بزنند.(3/10)

2037- راننده تاكسي هستم و از رشت تماس مي گيرم. آقاي دوستي مجري تواناي شبكه راديو جوان داشت با آب و تاب فراوان از اوضاع خراب اقتصادي غرب صحبت مي كرد، همچنين مي گفت در ايران همه چيز روبه راه است و بحران اقتصادي به ايران سرايت نكرده است و مثالي زد كه مثلا‌ در آلمان اوضاع به حدي وخيم است كه كارخانه هاي خودروسازي اين كشور به هر كس كه يك خودرو بخرد يك خودرو هم هديه مي دهند، حال نكته جالب، يكي از مسافرين بنده كه نوجوان حدوداً 16 ساله اي بود فوراً گفت اما در ايران پول سه تا خودرو را مي گيرند و يك خودرو تحويلمي دهند فكر مي كنند ما نمي فهميم، از اينكه نوجوانان ما اينقدر روشن هستند خيلي خوشحال شدم . (3/10)

1227- اگر مقامات بلند پايه كشور مرتبا ستون‌هاي روي خط ‌هاي روزنامه‌ها را با دقت مطالعه و عمل كنند بسياري ازمسائل كشور حل مي‌شود، به دليل اينكه مردم با هوش و هوشيار ايران مسائل را به خوبي مي‌فهمند ومنعكس مي‌نمايند وهمان چيزهايي كه مسئولان از دستگاه ‌هاي بازرسي و نظارتي مي‌خواهند، مي‌توانند در لا‌به لا‌ي مطالب مردمي پيدا و رفع كنند. (3/10)

0058- از مازندران تماس مي‌گيرم. اخبار روزنامه؛ 1- آيت الله موسوي اردبيلي: مردم از فساد اداري‌‌‌ناراحت هستند 2-‌آقاي روحاني: كم‌كم داريم بي پول مي‌شويم 3- مخبر كميسيون اجتماعي مجلس: با افزايش تورم در دو سال اخير قدرت خريد مردم كاهش يافته است 4- معاون مطالعات و تحقيقات سازمان ملي جوانان: روند رو به افزايش طلا‌ق‌هاي ‌‌توافقي به مرز هشدار رسيده است 5- آيت الله هاشم زاده هريسي: وجود فقر در جامعه يعني عدم وجودعدالت و اين يعني از دست رفتن مشروعيت نظام 6- نايب رئيس كميسيون بهداشت ودرمان مجلس: لا‌يحه درمان معتادان ، ‌تجربه‌اي شكست خورده است 7- مدير دفتر برنامه‌ريزي منابع مالي وزارت بهداشت: با وجود رشد24 درصدي اعتبارات، استمرار مشكلات بهداشت و درمان، روند درمان بيماران تالا‌سمي روز به روز بدتر مي شود8- آيت الله حسيني بوشهري: نبايد مردم را با هر روش به گريه انداخت. حال به اين سخن رئيس جمهور هم توجه نماييد كه مي فرمايند در ايرا ن نشاط علمي به صورت گسترده در جريان است.(3/10)

1830- ضمن قدرداني از زحمات يكايك خانم‌ها و آقايان به مرور زمان روشنايي از آفتاب از آسمان يزد تابش كمتري پيدا مي‌كند، آرام آرام ابرهاي پراكنده، نور آفتاب را كمرنگ مي‌كند، جناب سردبير مطالب برخي مسئولان را بدون كم و كاست چاپ مي‌كنيد خصوصا وعده و وعيد‌هايي كه مي‌دهند، گراني و تورم هست مي‌گويند نيست، فقر هست و با چشم مي‌بينيم مي‌گويند نيست، فساد اداري و رشوه و پارتي بازي هست مي‌گويند نيست، يا چند مسئول‌، كليه مشكلات كه در كشور جاري است اين حق را به خود مي‌دهند كه آن را ناديده بگيرند و بگويند نه مشكلات نيست در مقابل 70 ميليون جمعيت كه اقلا‌ 75 درصد با آن دست به گريبان هستند حق ندارند جواب بدهند؟ بنده سال‌هاست با روزنامه شما دوستي دارم ، متاسفم كه اميد من نسبت به روزنامه شما مي‌رود به نااميدي و ياس مبدل شود. بنده در طول هفته مطالب برخي مسئولان كه شامل وعده‌هاي غيرقابل اجرا و حرف‌هاي يك طرفه بود و شما چاپ مي‌كرديد را به نقد مي‌كشيدم و جوابي به نام گشت و گذاري در سرزمين آفتاب يزد با تلفن عنوان مي‌كردم تا گويندگان فكر نكنند آنچه را كه آنها مي‌گويند مورد تاييد مردم هست و باور دارند، چند هفته به چاپ رسانديد، متاسفانه ديگر خبري نشد گويا به مذاق شما هم كه اميد داشتيم سازگار نبود. وقتي كه مسئول محترم مي‌گويد ما چه كم داريم كه بايد در فقر باشيم چرا بايد زندگي مرفه نداشته باشيم آنهايي كه درد جامعه را لمس مي‌كنند و مي‌دانند شعورشان برسد آيا جواب بدهد، ندهد، اين درد او را گرفتار سرطان و سكته قلبي نمي‌كند؟ و يا كساني كه مي‌گويند هر كسي از 50 درصد درياي مازندران صحبت كند او دشمن ايران است و ... (3/10)

آفتاب يزد: 1- شما مي‌دانيد كه هر روزنامه و رسانه ، دو وظيفه به عهده دارد: نخست انعكاس اخبار رسمي كشور و دوم تحليل اين اخبار كه البته بعضي از اخبار و نقل قول‌ها آن قدر گويا مي‌باشد كه نيازي به تحليل هم ندارد و تنها با نقل آنها، مي‌توان مردم را نسبت به مواضع، ميزان آگاهي‌ها و درصد صداقت بعضي از سياستمداران آشنا نمود. روزنامه يا هر رسانه‌اي كه اين اخبار را منتشر مي‌كند در برابر محتواي آن مسئوليتي ندارد. اما در برابر سرمقالات ، تحليل‌ها و پاسخ‌هايي كه در اين ستون چاپ مي‌شود مسئول هستيم اگر در اين بخش‌ها، حرف غيردقيق زده‌ايم ما را آگاه كنيد 2 - برخلاف آنچه كه شما گفته‌ايد تنها سه هفته مطالب شما را دريافت كرديم كه يك هفته امكان چاپ فراهم نشد اما دو هفته مطالب خواندني شما چاپ شد. البته لابد به ما حق مي‌دهيد كه در آينده در بعضي موارد، مطالب زيباي شما را بخوانيم و لذت ببريم اما آن را در روزنامه چاپ نكنيم. به هر حال منتظر دريافت مطالب بعدي شما هستيم كه قاعدتا همراه با در نظر گرفتن صلاح عمومي روزنامه خواهد بود.

0104- يك لاقبا هستم از شهرستان جلفا. بعد از پرتاب لنگه كفش به سوي آقاي بوش از طرف خبرنگار عراقي براي يك لحظه به فكر فرو رفتم و با خودم گفتم اگر اين كار خبرنگار عراقي بتواند براي يك لحظه ما را به خودمان بياورد تا هنگامي‌كه مي‌خواهيم از خانه خارج شويم نگاهي به كفش‌هايمان بيندازيم و بگوييم من كارم را چنان درست انجام مي‌دهم كه در هر سطحي از جامعه كه باشم هرگز مستحق پرتاب لنگه كفش نباشم بسياري از مشكلات حل خواهد شد، من قبل از ديگري، لنگه كفشي به سوي خودم پرتاب مي‌كنم تا بدانم چگونه كار مي‌كنم، براي چه كسي كار مي‌كنم و با وجدان كار مي‌كنم؟ (2/10)

0251- در روزنامه آفتاب يزد مورخ30/9 نماينده فرستاده ويژه رئيس‌جمهور كره با دادستان كشور ملاقات داشتند، آقاي دري نجف آبادي فرمودند جهان اسلام نمي‌تواند چشم بر جنايات حاميان و مباشران حوادث غزه ببندد و تماشاچي صحنه ظلم باشد، مي‌خواهم ببينم آيا جهان اسلام در چچن يا در آبخازيا و غيره هم كه روس‌ها اين قدر جنايت مي‌كنند نسبت به آنها هيچ تعهدي ندارد؟(2/10)

آفتاب يزد: آنچه كه سالها شنيده‌ايم آن است كه هركس نداي كمك خواهي مسلماني را بشنود و پاسخ نگويد مسلمان نيست. در اين روايت نيز هيچ استثنايي وجود ندارد.

2325- در جريان دفاع مقدس هر وقت صدام مشكل مالي پيدا مي‌كرد شيخ كويت فورا مشكل او را رفع مي‌كرد، البته نه به خاطر اينكه از رژيم عراق دل‌خوشي داشت، بلكه بدين لحاظ كه جنگ فرسايشي بشود و هر دو كشور متخاصم آن اندازه ضعيف شوند كه بعدا مشكلي براي شيخ‌نشين‌ها نباشند، اكنون هم شيوخ عرب به رغم در باغ‌هاي سبزي كه به آمريكايي‌ها و غربي‌ها بر عليه ايران نشان مي‌دهند ظاهرا مي‌گويند ما خواهان حمله آمريكا به ايران نيستيم، آيا ما بايد قسم‌هاي اينها را باور كنيم يا دم خروس را كه از زير رداهاي آنها هويداست؟ (2/10)

1456- از هميشه وقتي سوال مي‌شود كه ما مردم ايران از بعضي چيزها ناراحت هستيم شما فورا در جواب مي‌گوييد از قول خودتان حرف بزنيد از قول مردم و اكثريت صحبت نكنيد، ولي خودتان در مورد شيخ‌الازهر مصر كه با اسرائيل دست داده گفته‌ايد مردم ايران از اين مسئله ناراحت هستند، من فكر نمي‌كنم حداقل 90 درصد مردم ايران اصلا‌ از اين موضوع خبر داشته باشند.(2/10)

1253- متاسفانه شما هم جرات نمي‌كنيد واقعيت‌هاي اجتماعي جامعه را بنويسيد. خود مسئولان وزارت نفت اعلام كردند كه كشورهاي حوزه خليج فارس از منابع مشترك، 9 برابر ما گاز و نفت برداشت مي‌كنند و اين به علت نبودن سرمايه و تكنولوژي است و 160 ميليارد دلار سرمايه احتياج دارد، آيا اجازه مي‌دهند كارشناسان در اين مورد بحث كنند كه علت اينكه سرمايه در اين منطقه جذب نمي‌شود چيست؟ آيا اين تحريم‌ها نيست كه باعث جلوگيري از ورود تكنولوژي شايسته و سرمايه كامل به منطقه مي‌شود؟ كدام منافع ملي بالاتر از اينكه اجازه ندهيم 9 برابر ما از آنجا برداشت و منابع زيرزميني ما را تخليه و تهي كنند؟ (2/10)

0007- در آمريكا شاهد بوديم كه رقابت هاي درون حزبي براي معرفي كانديداي حزب در انتخابات رياست جمهوري حدود يك و نيم سال طول كشيد و در اين مدت مردم آمريكا با نظرات و مواضع كانديداهاي مختلف آشنا شده بودند و بعد از دو سال مبارزات درون حزبي و مبارزات انتخاباتي رياست جمهوري، باراك اوباما به عنوان رئيس جمهور آمريكا انتخاب شد كه ظاهراً دولت وحدت ملي را نيز براي گذر از بحران اقتصادي حاكم بر آمريكا تشكيل داده است اما در فرصت كم باقيمانده به انتخابات رياست جمهوري ايران، هنوز مردم ايران نمي دانند كه جناح هاي سياسي مختلف چه كسي يا چه كساني را به عنوان كانديدا بعد از برگزاري جلسات متعدد معرفي مي كنند. به نظر بنده مردم ايران فرصت كافي براي بررسي برنامه ها و مواضع هركدام از كانديداها پيدا نمي كنند واين تاخير نهايتاً در تصميم گيري درست مردم تاثير منفي خواهد گذاشت . (2/10)

1413- چند وقتي است كه رسانه ملي و برخي از فعالا‌ن سياسي نسبت به پرتاب كفش از سوي خبرنگار عراقي به سوي بوش اظهار نظر مي فرمايند كه تازه ترين آن، اظهار نگراني معاون مطبوعاتي وزارت ارشاد از برخورد ضد بشري با اين خبرنگار است، هرچند كه كار اين عراقي را مي توان رفتاري وطن پرستانه به شمار آورد و شجاعت او را ستود ولي نبايد فراموش كرد عراقياني كه با لنگه كفش به هدف نخورده به آمريكايي ها حمله مي كنند روزگاري با گلوله، خمپاره و بمب بهترين هاي اين سرزمين ما را از ما گرفتند و همين ها هنوز هم در حالي‌كه دستشان در جيب ايرانيان است از ادعاي واهي امارات در مورد جزاير ايراني حمايت مي كنند و بعضي از آنها ثابت كرده اند اگر باز هم مجالي پيدا كنند از تجاوز و قتل و غارت ايرانيان ابايي ندارند . (2/10)

1754- خيلي ها خوششان آمده از اينكه لنگه كفش پرتاب شد طرف رئيس جمهور آمريكا اما به نظر من صحبت كردن و استدلا‌ل كردن، اثرش در جامعه بهتر است تا لنگه كفش پرت كردن، به طرف مقابل . (1/10)

0303-در روزنامه آفتاب يزد مورخ 1/10 به نقل از يك مقام نظامي كشورمان نوشته‌ايد با يك لنگه كفش از رئيس جمهور آمريكا در عراق پذيرايي مي‌شود، مي خواستم خدمتشان بگويم كه نخير، در عراق از رئيس جمهور آمريكا با قراردادهاي نفتي و با خاويار ايران و خيلي چيزهاي ديگر پذيرايي مي‌شود .(2/10)

1631 - دررابطه با پيام 1328 مثل اينكه ايشان اعتراض كردند چرا آقاي لا‌ريجاني آمريكايي‌ها را گاوچران ناميدند، ضمن اينكه من نه آقاي لا‌ريجاني را چه زماني كه رئيس صدا و سيما بودند وچه زماني كه الا‌ن رئيس مجلس هستند اصلا‌ قبول ندارم ولي خوشم ميآيد ايشان اتفاقا بگويند آمريكايي‌ها گاوچرانند، اگر آقاي بوش راست مي‌گويد كه با ملت ايران دوست و با دولت ما مخالف است چطور ما را تحريم هواپيمايي كرد. كساني كه در سانحه‌هاي هوايي دچار آسيب مي شوند و علت همه سوانح تحريم هوايي ايران توسط آمريكاست كه دود آن به چشم مردم ايران مي رود پس آمريكايي‌ها از گاوچران هم صد درجه آن‌ورتر و بدترهستند.(3/10)

1510- وزير امور خاجه ونزوئلا‌ نتايج ملموس از همكاري با ايران را فهرست وار ذكر كرده از جمله ساخت هزاران تراكتور در خدمت توليد مواد غذايي براي ونزوئلا،‌ خودروهاي ارزان قيمت و با كيفيت،‌پارك صنعتي با هدف تضمين امنيت غذايي در ونزوئلا‌ و غيره‌. خواستم ببينم خوب نتايج ملموسش براي ايران چه بوده؟در ضمن مگر شما خبرنگار نداريد چرا از نمايندگان مجلس مصاحبه نمي‌گيريد كه تلفني يا حضورا بپرسيد اين كمك‌هايي كه انجام مي‌شود با اجازه مجلس است؟(4/10)

آفتاب يزد: ما اخبار جلسات و مذاكرات مجلس را پيگيري مي‌كنيم و مطمئن هستيم كه در دو، سه سال اخير،‌ مجلس هيچ مصوبه‌ اي براي اعطاي وام يا كمك بلا‌عوض به ساير كشورها- براساس اصل 80 قانون اساسي- نداشته است.

2048- من از خيابان سي و دوم جمشيديه خيابان نياوران تماس مي گيرم . براي يك سطل آشغالي كه از جلوي خانه ما كه براي خود ساختمان بوده برداشتند و به جاي آن سطل جديد مكانيزه گذاشتند كه آن‌را هم بردند، الا‌ن دو ماه است مي گوييم سگ و گربه از سر و كول ما بالا‌ مي رود و زباله ها در خيابان رها شده و هر وقت كه به سامانه 137 زنگ مي زنيم مي گويند در دست بررسي است، مي‌خواستم ببينم سطل زباله گذاشتن چند ماه طول مي كشد .(2/10)

2211- مديرعامل سازمان تامين اجتماعي! افزايش ادعايي حقوق بازنشستگان اين سازمان مبارك خودتان، ما خواهان پياده شدن قانون نظام هماهنگ هستيم نه افزايش شندرغازي كه وعده داده ايد. آقاي مديرعامل! براي ما بازنشستگان اين سازمان با مدرك بالا‌ي دانشگاهي چه در رشته مهندسي چه در رشته هاي پزشكي و تخصصي، مدارك ما، نوع خدمت و محل خدمت ما در نظر گرفته نشده و با مدرك ذكر شده 24 ساعته آن هم در مناطق گرم و محروم در خدمت سازمان بوده ايم و هيچ مزايايي براي ما در نظر گرفته نشده و هيچ تفاوتي از نظر حقوق با يك كارگر ساده اي كه در مناطق خوش آب و هوا خدمت نموده است نداريم.(2/10)

1259- از روستاي الخلج از توابع شهرستان بستان آباد تماس مي‌‌گيرم. مركز بهداشتي درماني روستاي الخلج كه با هدف ارائه خدمات بهداشتي ودرماني به اهالي اين روستا و روستاهاي همجوار و همچنين ارائه خدمات اورژانس به مصدومين حوادث رانندگي درجاده ترانزيت تبريز- تهران بعد از 13 سال عمليات ساخت در اواخر دولت اصلاحات آقاي سيد محمد خاتمي توسط وزير محترم بهداشت ودرمان وقت دكتر پزشكيان مورد بهره‌برداري قرار گرفت و به سبب ارائه خدمات ياد شده بر اهالي اين منطقه محروم و دور افتاده، يك نعمت شايان توجهي محسوب مي‌گرديد هم اينك حدود يك سال است كه مركز ياد شده فاقد پزشك خانواده و آمبولا‌نس بوده و به دليل نبود اين امكانات و نيروي انساني متخصص، خدمات مركز فوق از مركز بهداشتي درماني به سطح خانه بهداشت روستايي تنزل نموده و تنها خدمات تنظيم خانوار توسط بهياران مركز صورت مي‌گيرد كه عدم تامين آمبولا‌نس و پزشك خانواده مركز ياد شده چندين بار به صورت كتبي و شفاهي توسط نماينده محترم شهرستان به وزير محترم بهداشت و درمان تذكر داده شده است و لذا بدين وسيله از نماينده محترم شهرستان تقاضامند است به صورت جدي طرح استيضاح وزير مربوطه را پيگيري نمايند.(2/10)

1351- حدود دو سه ماه است كه به دفاتر پستي زنگ مي زنم براي گرفتن كوپن ولي مي گويند نداريم، يعني ما سهمي از اين كوپن در اين اجتماع نداريم؟ ( يك هموطن( )2/10)

1756-در رابطه با سيم كارت اعتباري همراه اول مي خواستم بگويم مشترك در دسترس نباشد يا گوشي خاموش باشد پول مي اندازد، مي توانيد از باجه امتحان كنيد . اگر شركت ايرانسل يا تاليا اين كار را كرده بود تا حالا‌ با آن برخورد كرده بودند. (2/10)

1739- در رابطه با پيام 2059 كه گفته بودند فارسي را پاس بداريد، جمله اي كه ايشان استفاده كردند تماماً عربي است اول تقاضا، عدم استفاده، مصدرهاي غير صحيح، مبذول، در يك جمله كوتاه 10 لغت عربي استفاده كرده بودند و به بقيه توصيه كرده كه فارسي را پاس بداريد.(2/10)

آفتاب يزد: به پيام دهندگان اين حق را مي دهيم كه از روزنامه خودشان براي فارسي سازي واژه ها كمك بخواهند اگر چه خود ايشان شايد نتوانند اين كار را انجام دهند .

2027- از قزوين تماس مي گيرم . با توجه به نزديك شدن به ايام محرم و دهه عاشورا ‌مي‌خواستم از مسئولا‌ن خواهش كنم نظارت جدي تر و قوي تري بر مداحي ها و مراسم مرثيه سرايي كه انجام مي شود داشته باشند. متاسفانه الا‌ن چند سال است كه بعضي از اين مداحان كه بعضي از آنها هم خيلي معروفند و مداحي هايشان از تلويزيون پخش مي شود داستان‌هايي را نقل مي كنند كه واقعاً آدم متحير مي ماند كه اين داستان‌ها تا حالا‌ كجا بوده كه الا‌ن رو مي شود، يا سخنان نامناسبي را كه در شان عزاداري اباعبدالله نيست مطرح و با داد و فرياد سعي مي كنند كه مردم را به گريه بيندازند. از مسئولين خواهش مي كنيم نظارت كنند كه آن‌طور كه شايسته است عزاداري بشود نه به هر نحوي.(2/10)

1026 -از شيراز تماس مي‌گيرم. بر اساس لا‌يحه‌اي كه اخيراً وزارت ارشاد اسلا‌مي جهت تصويب مجلس شوراي اسلا‌مي تقديم كرده واحدهاي مسكوني كه بخشي از مساحت خود را به كتاب فروشي و تشكيلا‌ت توزيع كتاب اختصاص دهند از شمول قانون كاربري تجاري واحدهاي مسكوني و پرداخت ماليات معاف خواهند بود. اين با كدام قانون است؟ پس ما بايد به فكر اين باشيم كه يك لا‌يحه‌اي هم تصويب كنيم براي افزايش جمعيت كتابخواني. ما راهي نداريم جز اينكه فرهنگ مطالعه را توسعه دهيم وگرنه با اين كارها راه به جايي نمي‌بريم. (2/10)

1014- با درود، از اينكه آثار ديدني آذربايجان غربي را در يك صفحه چاپ كرده‌ايد سپاسگزاريم اما توقع كم لطفي از طرف شما را نداشتيم، گويا شما از مقبره سه مناره بي اطلا‌عيد كه حضرت شمس در آن مدفون است و اخيراً دستگاه‌هاي محلي توجه خاصي بدان مبذول داشته اند كه هر ساله هزاران نفر براي زيارت شمس تبريزي به خوي ميآيند. (2/10)

آفتاب يزد: با توجه به محدوديت صفحات روزنامه ، ما هر هفته مي توانيم فقط يك صفحه به معرفي جاذبه‌هاي توريستي و فرهنگي استان‌ها اختصاص دهيم كه قطعاً مكان هاي معرفي شده توسط روزنامه، همه مكان‌ها نيستند. به هر حال اگر كوتاهي در اين مورد شده، ما را ببخشيد.

1016-از شهرستان لا‌هيجان تماس مي گيرم. شايد اين چندمين بار است كه با شما تماس گرفتم و شما هم درج فرموديد ، مي خواستم بگويم در خصوص سرقت منزل خود كه در سال 82 در لا‌هيجان رخ داد علي رغم پيگيري هاي متعددي كه كردم چه مكتوب و چه شفاهي تا امسال كه پنجمين سال از آن مي گذرد از مسئولا‌ن تاكنون هيچ پاسخي نشنيده‌ام . (2/10)

آفتاب يزد: شماره تلفن پيام دهنده در روزنامه موجود است.

0028- ما با بذل و بخشش هاي خود از پول نفت زكات خرماي همه جهان اسلا‌م را به دنيا داده ايم پس چه نيازي بود به اقدام جداگانه و مستقل بمي ها براي پرداختن خمس و زكات خرما؟‌مگر اينكه كسي بم را جزء ايران نداند . (2/10)

1315- روشنايي از كرج:

بـــايـــدت تـــا دل ســـودا زده در بــنــدكـنــي

خود به دردي كش ميخانه همانند كني

نه كه همچون مگساني هوس قند كني

30/9)

1449- لطفا به آقاي رفسنجاني بگوييد بعضي موضع ‌گيري‌ هاي شما نسبت به سال‌هاي قبل چه قدر خوب شده است. (30/9)

1453- از گيلان تماس مي‌گيرم. به نظر من شرط مقبوليت رئيس‌جمهور محترم‌مان جهت نامزد شدن مجددشان در انتخابات آتي رياست جمهوري در اين ماه‌هاي پاياني رياست جمهوري‌شان برخوردي بي‌امان و قاطع با رانت‌خواران و زالوصفتان اقتصادي، اعاده حدود 30 هزار ميليارد تومان به صندوق بيت المال و معرفي و مجازات تروريست‌هاي اقتصادي است، زيرا ملت ما، بيشتر از نابرابري‌ها رنج مي‌برند نه تنها از گراني و بعضي ضعف مديريت‌ها ، ضمنا صرف بودن اسامي اين جنايتكاران اقتصادي در جيب مسئولان عزيز ما مشكلي را حل نمي‌كند، در مقابل، دوستان شفيق چند نفرند كه عمري هم ندارند، ولي ملتي كه هميشه وجود و حضور دارد بيش از 70 ميليون نفر است. (30/9)

1227- دارند ندا سر مي‌دهند كه دولت وحدت ملي به وجود آيد، اين كار شدني نيست زيرا با دولت وحدت ملي كار اداره كشور از قانون خارج شده، به كدخدا منشي و ريش گرو گذاشتن كشيده مي‌شود و مسئوليت‌ها لوث خواهد شد. اگر خير مردم را مي‌خواهند انتخابات كاملا‌ آزاد برگزار شود كه هر كس لايق است روي كار بيايد و آقايان محترم كه دم از وحدت ملي مي‌زنند به تاريخچه كشورهاي ديگر نگاه كنند ببينند در سايه دولت هاي به اصطلاح وحدت ملي چه اتفاقات ناگواري رخ داده است. (30/9)

1902- بعضي مسئولان كشور ما تا چند وقت پيش با توجه به گراني لجام گسيخته‌اي كه وجود داشت توجيه مي‌كردند كه تورم جهاني است، حالا‌ كه تورم در جهان پايين آمده و قيمت‌ها پايين آمده چرا در داخل مملكت ما تورم پايين نميآيد و روز به روز بدتر مي‌شود؟(1/10)

1447- از آمل تماس مي‌گيرم. عضو شوراي مركزي جامعه اسلامي مهندسين گفته‌اند اصولگرايان برآنند تا از تكرار دوم خردادي ديگر به هر نحو ممكن جلوگيري كنند، به نظر من اين سخنان با فرمايش امام خميني كه ميزان را در راي ملت دانسته‌اند در تضاد است، يعني اگر مردم در انتخابات مثلا‌ به آقايان خاتمي و كروبي يا هر اصلاح طلب ديگري راي دادند و پيروز شدند اصولگرايان به قوه قهريه و خشونت متوسل خواهند شد؟(1/10)

1542- از اينكه آقاي كروبي داخل عرصه انتخابات بيايند خيلي خوشحال مي‌شويم اگر آقاي خاتمي هم بيايند خوشحال مي‌شويم، در صورتي كه آقاي كروبي آمد فقط خواهش مي‌كنيم آن يك ساعت را نخوابند كه به مشكلات دوره قبل دچار نشويم،در ضمن ما الان نمي‌توانيم به نارمك برويم گوجه فرنگي بخريم چون آنجا هم خيلي گران است. (1/10)

1630- جانبازي از كرج هستم، با درود به آفتابيان عزيزم. آقاي قرائتي فرموده‌اند مردم بم زكات ندادند و خداوند زلزله فرستاد . بنده مردم بم را تقصيركار مي‌دانم، البته نه به خاطر ندادن زكات بلكه به خاطر عدم اعتراض به رانت‌خواران و تمامي كساني‌كه اسامي‌شان در جيب مسئولان مي‌باشد و مردم ايران و مخصوصا بم اعتراض به اينان نكردند تا حق و حقوق خود را از زالوها بگيرند و خانه‌هاي خودرا ضدزلزله بسازند، خداي بنده و خداي مردم بم و ايران آن قدر رئوف و بخشنده و بزرگوار مي‌باشد كه بنده خالص او علي (ع) راضي نمي‌شود خاري به پاي كسي برود چه رسد به حضرت حق! بنده در ژاپن بودم هيچ كدامشان زكات نمي‌دهند، ولي خداشناس قابلي هستند و خانه‌هاي خود را ضدزلزله مي‌سازند و تقصير عدم مديريت خود را به گردن ديگران نمي‌اندازند. (1/10)

1105- مي‌خواستم يك موردي را عرض كنم. آيا با تمام بدقولي‌هايي كه بعضي دستگاه‌هاي دولتي نسبت به مصوبات مجلس مي‌كنند ما هنوز هم بايد اعتقاد داشته باشيم كه مجلس راس امور است؟ (1/10)

1027- دبير كل يكي از تشكل‌هاي اصولگرا صحبتي كردند در مورد اينكه دوم خردادي‌ها دشمن هستند، اي دل غافل! دشمن كه آمريكا و اسرائيل است چه كسي افراد هم كيش و هم مسلك خودش را فقط به خاطر اينكه يك اختلاف نظر جزئي با هم دارند دشمن حساب مي‌كند؟ پس آمريكا و اسرائيل را بايد چه بدانيم؟ آيا اسلام و خدا و پيغمبر اين را مي‌گويند كه دوم خردادي‌ها دشمن هستند؟ (1/10)

آفتاب يزد: عده‌اي دربرابر اظهار دوستي با مردم اسرائيل، به تذكرات خشك و خالي - و براي خالي نبودن عريضه- اكتفا كردند، آيا از اين افراد توقع داريد دوم خردادي‌ها را دوست خود بدانند؟

2243- از تهران تماس مي‌گيرم. آقاي حبيبي از حزب موتلفه اسلامي فرموده‌اند يك رئيس جمهور اصولگرا مورد انتقاد بهتر از رئيس‌جمهور دوم خردادي است، آقاي عسگر اولادي هم فرموده‌اند اصولگرايي را بايد تعريف كنيم، بفرمائيد تعريف كنيد ما هم بشنويم من هم به بعضي اصولگرايان توصيه مي‌كنم كه تهمت زدن ناحق به يك سيد اولا‌د پيامبر (رئيس جمهور خادم اصلا‌ح طلب) كار درستي نيست، ما وجود يك مجري خوب براي قانون اساسي جمهوري اسلا‌مي ايران و اجراي صحيح آن را خواستاريم. (1/10)

0005- آيا وضع به قدري خراب است كه مهندس ميرحسين موسوي به بهانه حفظ سابقه مثبت خود ، توصيه به شركت نكردن در انتخابات مي‌كند و جلوگيري اصولگرايان از تكرار دوم خردادي ديگر با توسل به هر شيوه- لا‌بد از جمله شيوه هاي ماكياوليستي- علناً به مردم اعلا‌م مي گردد، عجب(!2/10)

1229- جانبازي از كرج هستم با درود به آفتابيان عزيزم، معاون اول رئيس جمهور فرموده اند جامعه علمي كشور براي مديريت هاي آتي دنيا آماده شود، اولا‌ً سوالي از آقاي داوودي داشتم آيا دانش اقتصاد را هم جزء علوم مي دانند و اگر مي دانند دست نگه دارند قبل از مديريت دنيا از اقتصاد دانان عالم كه مدركشان جعلي نيست و تخصص دارند كمك بگيرند و مشكلا‌ت اقتصادي خودمان را حل كنند پس از آن به فكر مديريت دنيا باشند و ما هم دعا مي كنيم و از خداوند مي خواهيم توان اين كار را به مسئولا‌نمان بدهد . (2/10) 2309- اينكه اصولگرايان در نظر اكثريت ملت همدل و همزبان نيستند و در مواقع ضروري به قول آقاي كردان قيصريه را براي يك دستمال به آتش مي‌كشند، نحوه گويش آنها در مواقع خشم و يا شنيدن حرف حقي است كه به زيان آنهاست. مرد نسبتاً تحصيلكرده‌اي از بروجرد مي گويد جلوگيري اصولگرايان از تكرار دوم خرداد به هر نحو ممكن، به هر نحو ممكن يعني چه؟ آيا اگر صندوق‌هاي راي براي اصلا‌ح‌طلبان پر شود صندوق‌ها را ، آتش مي‌زنيد يا پنهانمي كنيد؟ كساني كه امام را ديده‌اند و در زمان حيات ايشان پست و مقامي داشتند بيشتر بايد حرف زدن خود را بياموزند. (1/10)‌

2245- آقاي روانبخش در حمايت از آقاي احمدي‌نژاد مي‌فرمايد ايشان مي‌گويد من نوكر مردم هستم، به نظر من درد مردم فقير و جوانان تحصيلكرده بيكار و دختران دم بختمان، داشتن نوكر نيست كه هزار ماشاءالله از وزير و وكيل، همه خود را نوكر مردم مي‌دانند. درد ما كمبود سياستمداراني است كه خود را دلسوز مردم بدانند و ملت را فرزند خويش بشمارند و پدرانه در بهبود زندگي آنها تلاش كنند و بين خودي و غيرخودي فرقي نگذارند، علي وار متجاوزان بيت المال را به سزاي خويش برسانند نه اينكه به توصيه دوستان اسامي آنها را در جيبشان نگه دارند.(1/10)

2045- خواستم به آقاي روانبخش ( از مجله پرتو سخن) بگويم آقاي احمدي‌نژاد در دور اول 5 ميليون راي آوردند و آقاي خاتمي 22 ميليون راي، آن هم 4 سال قبل از راي آقاي احمدي نژاد. حالا‌ بفرمائيد كدام راي بيشتري آوردند؟(1/10)

1112- اطلاعات صبح امروز دوم دي‌ماه با عكسي از قاليباف نوشته است محوري‌ترين عامل توسعه، مديريت است، اين سوال پيش ميآيد ايشان در نيروي انتظامي بودند كه بيجه و باقي 27 بچه را مورد تجاوز قرار داده و كشتند، پس چرا در آن زمان مديريت لازم را اعمال نكردند؟ (2/10)

1042- از تهران تماس مي‌گيرم. يكي از اصولگرايان سرشناس هفته گذشته مطلبي در مورد آقاي خاتمي مطرح كردند بهتر است ايشان با در نظر گرفتن جايگاه اجتماعي خود اظهارنظر بفرمايند، بسياري از مردم ايران خاتمي را دوست دارند نظر ايشان حرف دل بسياري از ايرانيان است، شما و همفكران شما اين را مي‌دانستيد و از همين محبوبيت نامبرده هراس داريد. (2/10)

0944- از آستارا تماس مي‌گيرم. اصولگرايان هرجا كه تريبوني به دست ميآورند دولت اصلاحات را متهم به بي‌برنامگي اقتصادي مي‌كنند و مي‌گويند كه دولت خاتمي برنامه توسعه اقتصادي نداشت و با شعار توسعه سياست خارجي، آزادي مدني روي كار آمد و از زندگي و اقتصاد مردم غافل مانده بود، من مي‌خواهم جواب اين سوال را با سوال خودشان به آنها بدهم كه مي‌گويند خاتمي برنامه اقتصادي نداشت، شكر خدا وضع مردم بهتر از الان بود اينها كه با شعار نفت سر سفره مردم يا لو دادن مافياي نفتي و مفسدان اقتصادي پا به عرصه گذاشتند گراني‌ها دو يا چند برابر شده است كه اگر آنها هم شعار اقتصادي نمي‌دادند چه به روز ما ميآمد؟ در ضمن مي‌خواستم بگويم در دوره حاكميت يكپارچه اصولگرايان چه كالاها و خدماتي از سبد خانوار كم شده است كه تورم را پايين حساب مي‌كنند؟ (2/10)

0848- در تاييد پيام 1313 عرض مي شود آن نماينده اي كه حضور فرزند برومند مرحوم دكتر يدالله سحابي همرزم زنده ياد دكتر مصدق در همايش روز مجلس را پررويي مي داند ميزان تحمل خود را نشان داده است، چون اين بزرگان به پيروي از مولا‌ علي(ع) گوشه نشيني اختيار نموده اند تا كليت نظام محفوظ بماند. (2/10)

آفتاب يزد: آقاي مجيد انصاري پاسخ مناسبي به اين آقايان داده است و با اشاره به ادعاي دوستي يك مقام عاليرتبه دولتي با مردم اسرائيل، از اينكه سكوت كنندگان در برابر ادعاي دوستي با مردم اسرائيل، تحمل يك مسلمان ايراني دگرانديش در يك همايش 500 نفري را ندارند ابراز تعجب كرده است.

0849- نظر به اينكه در اكثر خانواده هاي ايراني مردسالا‌ري يا زن سالا‌ري به طور متوسط داراي 5 نفر جمعيت است اگر اسامي 55 ميليون نفر در پرسشنامه هاي خانوار ثبت شده باشد يعني 11 ميليون نفر با شك و ترديد فرم ها را تكميل كردند تا مسير بخشندگي از خارج به داخل تغيير يابد . چون طبيعت تلا‌شگر ايراني پول بي زحمت را نمي‌پسندد بلكه قاطبه مردم در انتظار دولتي هستند كه منافع ملي و ايجاد اشتغال را بر هر برنامه اقتصادي ترجيح دهد . (2/10)

0921- آقاي احمدي نژاد سه سال پيش فرمودند كه تلا‌ش مي كنيم تا سه سال ديگر بيكار نداشته باشيم، من سه سال است منتظرم، بيكارم، منتظر چنين روزي ام كه بيايد، سه سال تمام شد در آستانه ورود به 4 سال هستيم ولي هنوز جواناني مثل من بيكارند، چرا به شعار خودشان عمل نكردند؟ (2/10)

1236- بر خلا‌ف حاج آقايي كه فرموده بودند من تورم را تحمل مي كنم ولي نبودن يكي از شخصيت‌ها را تحمل نمي‌كنم، من درست عكس ايشان با وجود اينكه سياسي هم نيستم به خاطر حرمتي كه به هموطنانم و دلسوزي كه دارم به هر كسي كه كانديدا بشود راي خواهم داد جز كساني كه موجب تحميل گراني به مردم مي شوند . (2/10)

0035- آيا مي شود به كسي كه در حال سوختن است گفت اگر تو چنين و چنان بودي كه آتش نمي گرفتي، آقاي قرائتي آيا مي شود گفت؟ (2/10)

1735- از عبدل آباد تماس مي گيرم. چند روز پيش يكي از همكارانمان در عبدل آباد روزنامه ايران را گرفته بود من هم خواندم خيلي متاثر شدم. تمام ستون‌هايش در رابطه با عملكرد ضعيف دولت آقاي خاتمي بود كه همه چيز را زير سوال برده بود، مي‌خواستم به اين روزنامه بگويم كه آقايان! مردم همه چيز را مي‌فهمند و بيدارند در دولت اصلا‌حات با نفت 8 دلا‌ر در بعضي امور بهترين برنامه ريزي را كرده بودند كه بسياري از اقلا‌م ضروري مردم گران نشد. (2/10)

2135- از آمل تماس مي گيرم . عضو مجلس خبرگان رهبري فرموده بودند در صنعتي‌ترين كشور جهان يعني ژاپن مذهب واحد، بت‌پرستي است كه به مراتب سياه تر از جهالت عصر پيامبر مي‌باشد و نام دموكراسي را با خود حمل مي كند، الا‌ن در روزنامه مي خوانيم ابراز اميدواري آقاي حدادعادل براي گسترش روابط پارلماني ميان ايران و ژاپن آن هم در عرصه‌هاي سياسي، فرهنگي و اقتصادي. مي خواستم بدانم رابطه با يك كشور بت پرست آن هم در زمينه سياسي و فرهنگي چه نفعي براي ما مردم دارد؟(2/10)

1437 - امروز خبر ساعت 14 درباره ناتواني مردم ايتاليا براي خريد شب عيد و سال نو گزارش نشان مي داد، اميدوارم درباره خريد شب عيد خودمان هم گزارش‌هاي صادقانه‌اي تهيه شود البته اين گزارش بيشتر اين مفهوم را القاء مي كرد كه دلتان بسوزد ما قدرت خريد داريم شما نداريد. (1/10)

1415- الا‌ن دارم اخبار ساعت 14 تلويزيون را نگاه مي كنم 4 خبر همايشي داد، يكي همايش آقاي احمدي نژاد و همايش فردوسي بود، بعد همايش در دانشگاه شريف كه رئيس مجلس سخنراني مي‌كردند و بعد همايش آقاي رفسنجاني، يك كلمه در مورد سازندگي و ايجاد كارخانه و كشاورزي از اين تلويزيون پخش نشد و فقط خبر همايش پخش مي شد. (1/10)

1513- از رشت تماس مي‌گيرم. بنده حدود سه سال پيش طرحي در قالب پژوهش به مجلس ارائه دادم ولي هيچگونه حمايتي حتي در حد يك حبه قند از من نشد، علت را نداشتن رابطه پنهاني در سيستم اداري مي دانم، دو طرح بنده اولي به عنوان آندوسكوپي ويديويي و سونوگرافي سه بعدي خودرو مي باشد بدون نياز به بازكردن قطعات خودرو، گير بوكس كه توسط متخصص تمامي اجزاي درون موتور و گيربوكس در حالت روشن بودن خودرو در صفحه مانيتور قابل رويت مي‌باشد دومي آلودگي در مورد هواي تهران بوده به اين معنا كه علت به وجود آمدن 2co و No چيست و كدام قسمت از خودرو مي تواند عامل تشديد كننده مونوكسيد كربن باشد و اثرات آن بر روي انسانها چيست و كدام عنصر با هموگلوبين خون اثري سريع نسبت به سايرين دارد؟ اگر مشابه دستگاه ذكر شده را در دنيا پيدا كرديد آبرويم را از طريق اين روزنامه ببريد. اين طرح عظيم را مي خواهم تقديم به عرصه انقلا‌ب و كشور نمايم. (1/10)

آفتاب يزد: متاسفانه پيام دهنده ، مشخصات خود را در اختيار ما نگذاشته است.

1152- مي خواهم مراتب اعتراض خودم را به صدا و سيما به عنوان يك شهروند ايراني اعلام كنم. ديشب شب يلدا بود تلويزيون ما در اين مورد حرفي نمي‌زد، يك شبي مثل شب يلدا كه 7 هزار سال در تاريخ اين مملكت جاي دارد، آيا ارزشش بيشتر از بعضي جريانات سياسي خارجي براي مردم ايران نبود؟ اين كار را يك جور بي‌توجهي به جشن‌ها و آيين‌هاي ملي و باستاني ايران مي‌دانم و مطمئنم كه نارضايتي و ناخرسندي مردم را به دنبال دارد، همان طور كه مقام معظم رهبري هم فرمودند صدا و سيما بايد برنامه‌هاي شاد و متنوع را از مردم دريغ نكند، پس اين كار صدا و سيما خيلي جالب نبود. (1/10)

1134- ابزار توليد كشاورز نبايد محدود به تراكتورسازي تبريز شود، چرا كه ايزد منانش حتي به كره زمين هم محدود نكرده، به كهكشانش خلق كرده متاسفانه عده‌اي ادوات توليد كشاورزي را به بهانه خودكفايي به توليدات ايران محدود مي‌كنند. (1/10)

1119- جانبازي از مهرشهر كرج هستم. جلسه معلمان ناحيه 4 كرج با پاداش شب يلداي راهنمايي مهرشهر! روز شنبه مورخ 30/9 مقارن شب يلدا مديران و مشاوران در همايش هفته پژوهش شركت كردند، اما در حين برگزاري همايش همه غافل از اينكه برگه‌هاي پاداش شب يلدا با مبلغ 150 هزار ريال بر روي خودروها با نشاط و شادي قرار گرفته تا شركت‌كنندگان در همايش با دلي خوش به مدارس برگردند و امر تعليم و تربيت را با عزت و افتخار ادامه دهند(!1/10)

1131- از اردبيل تماس مي‌گيرم. ضمن تشكر از پيگيري روزنامه در مورد اجراي قانون خدمات كشوري براي بازنشستگان قبل از سال 79 تقاضا دارم براي پرداخت پاداش آخر خدمت مابه التفاوت اجراي قانون خدمات كشوري از 6/7/86 الي 1/7/87 را نيز پيگيري فرمايند تا شايد فرجي باشد براي دل‌هاي شكسته ما پيرمردان. (1/10)

1050- خبر اسيدپاشي روي دختر دانشجو (آمنه) را در روزنامه‌ها ديدم، واقعا جاي تاسف بود، از رياست قوه قضائيه خواهش مي‌كنم مجازات اعدام را براي اين مجرم بگذارند، اين مجرم را اعدام كنيد تا درس عبرتي براي ديگران شود، براي يك جامعه اسلامي قابل قبول نيست كه يك چنين وحشي‌هايي به عنوان انسان در جامعه وجود دارند. اميدوارم رياست قوه قضائيه اين كار را بكنند، مجازات اعدام را براي اسيدپاشي بگذارند اينكه 6 قطره اسيد قصاص كنند، درست نيست بايد اعدام شود.(1/10)

1106- از شيراز تماس مي‌گيرم. راجع به خط واحد قصرالدشت...، مي‌خواستم بگويم اين خط واحد سرويس‌هاي صبح، پر از افغاني است و زن و بچه مردم نمي‌توانند سوار شوند، كارگران افغاني آن قدر زياد هستند كه در قسمت زنانه هم مي‌نشينند اصلا‌ براي زن و بچه مردم جا نيست سوار شوند، يعني تا ساعت 9 صبح زن و بچه مردم نمي‌توانند از خط واحد استفاده كنند. مسئولان رسيدگي نمايند.(1/10)

1003- از نمين تماس مي‌گيرم. چند روز پيش يك بسته كلوچه ... گرفتم از داخل آن مگس درآمد، مي‌خواستم ببينم آيا علامت استانداردي كه روي كلوچه هست اين موضوع را تاييد مي‌كند؟(1/10)

آفتاب يزد: نام محصول توليدي و مشخصات پيام‌دهنده، در روزنامه موجود است.

0029- از شهرستان تالش پيامي درج شد درخصوص آتش سوزي و از بين رفتن كل زندگي خانوادگي‌مان و فوت برادر جوان 24 ساله‌ام، تشكر مي‌كنم كه چاپ و از طرف روابط عمومي قوه قضائيه پيگيري شد، ولي باز نتيجه‌اي نداشت، خواهشمند است دوباره منعكس كنيد يادآوري شود كه دوباره رسيدگي كنند و ما به نتيجه برسيم، چون ما نتيجه كار را مي‌خواهيم. (1/10)

آفتاب يزد: مشخصات كامل پيام دهنده و پرونده موردنظر او، در روزنامه موجوداست.

0017- قبل از انقلاب تمام حسينيه‌ها، مساجد و تكيه‌ها به وسيله مردم، خودجوشانه اداره مي‌شد، حالا‌ چرا آقاي قاليباف بايد سه چهار ميليارد تومان از بودجه شهرداري را بدهند به دسته‌جات؟(1/10)
 چهارشنبه 11 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 215]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن