تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): آيا به شما بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، كمك مالى به برادر (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815393846




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيش از ‪ ۴۱۶‬هزار فقره پرونده در محاكم قضايي مازندران مختومه شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: بيش از ‪ ۴۱۶‬هزار فقره پرونده در محاكم قضايي مازندران مختومه شد
داخلي. اجتماعي. كنفرانس خبري. دادستان. مازندران.

دادستان عمومي و انقلاب مركز مازندران گفت : در ‪ ۹‬ماهه امسال ‪ ۴۱۶‬هزار فقره پرونده مربوط دعاوي و شكايات مردمي در محاكم قضايي استان رسيدگي و مختومه شد .

حجت‌الاسلام "اسدالله جعفري" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه هاي خبري در ساري ، مجموع پرونده‌هاي وارده به دادسراها ، دادگاههاي عمومي و انقلاب و تجديد نظر اين خطه در مدت ياد شده را ‪ ۴۱۷‬هزار و ‪۵۰۳‬ فقره عنوان كرد .

وي افزود : بيشترين پرونده‌ها مربوط به صدور چك‌هاي بلامحل بوده است و بانكها بايد در ارائه چك به افراد مسائل امنيتي جامعه را در نظر بگيرند.

وي بيان داشت : در سال گذشته از هشت هزار فقره پرونده موجود در اجراي احكام اين استان تعداد پنج هزار و ‪ ۷۵۳‬فقره منجر به اجراي حكم شده است.

وي تعدادي از احكام مجازات را اعدام ، قصاص ، شلاق ، جريمه نقدي و حبس در زندان اعلام كرد .

دادستان عمومي و انقلاب ساري در خصوص بهداشت قضايي اظهارداشت : هم اكنون بحث و توسعه بهداشت قضايي توسط قوه قضائيه در جهت كاهش زمان رسيدگي به پرونده‌ها در محاكم قضايي در حال انجام است .

حجت‌الاسلام "جعفري" تصريح كرد : بحث تحول در قانون‌گذاري در كميسيون قضايي مجلس در حال بررسي بوده و پس از تصويب به اجرا گذاشته مي‌شود.

وي ادامه داد : در زمان حاضر بيش از يكهزار عنوان مجرمانه در كشور وجود دارد و به تناسب آن حكم قضايي براي مجرمان صادر مي‌شود.

ين مقام قضايي در خصوص تشكيل ستاد مبارزه با جرائم خاص در استان گفت :
بدستور رييس قوه قضائيه اين ستاد در سال ‪ ۸۳‬در مازندران تشكيل شده و ‪۲۲‬ تن از مديران كل دستگاههاي اجرايي استان عضو اين ستاد هستند .

دادستان عمومي و انقلاب ساري خاطرنشان كرد : در يك سال و نيم گذشته ‪۴۰۰‬ هكتار از اراضي ملي اين استان كه در تصرف افراد سودجو قرار داشت از طريق اين ستاد خلع يد و به منابع ملي بازگشت داده شد.

وي ارزش اين ميزان از اراضي را ‪ ۳۰۰‬ميليارد ريال عنوان كرد و گفت دستگاه قضايي استان با هر گونه تجاوز به اراضي ملي برخورد خواهد كرد.

وي مبارزه و برخورد جدي با عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر، مشروبات الكلي ، مفاسد اخلاقي ، پاكسازي مناطق آلوده و عرضه‌كنندگان محصولات ضد فرهنگي را از ديگر اهداف تشكيل اين ستاد دانست. ك/‪۲‬
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن