تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815638224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برترين‌هاي فن‌آوري 2008


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: برترين‌هاي فن‌آوري 2008
دانش- همشهري آنلاين:
بياييد نگاهي به برترين‌هاي اخبار فن‌‌آوري سال 2008 بياندازيم و نام‌ و نشان‌هايي را كه در اين سال نو‌آوري جديدي را به ما معرفي كردند بهتر بشناسيم.

توييتر (Twitter)

توييتر امروزه در ميان گروه‌هاي مختلف مردم، جايگاه ويژه بدست آورده‌است.

مايكروبلاگ تيوييتر در سال 2006 پايه‌گذاري شد. با پاسخ 140 كاراكتري به سوال "الان چه كار مي‌كنيد؟" مطالب وبلاگ‌هاي توييتر كامل مي‌شود و شما صاحب يك توييتر مي‌شويد.

شركت‌هايي مانند كام‌كست براي معرفي محصولاتشان از توييتر استفاده مي‌كند و اداره آتش‌نشاني شهر لس‌آنجلس، اخبار كوتاه وقايع و عمليات‌هايش را بر روي اين سايت قرار مي‌دهد.

در آوريل 2008 دانشجوي آمريكايي به نام جيمز كارل باك از مصر براي تهيه گزارشي در مورد تظاهرات ضد دولتي بازديد مي‌كرد. وي در ميان دستگير شدگان معترض قرار مي‌گيرد و در ميان راه رفتن به ايستگاه پليس از تلفن همراهش براي ارسال يك پست به توييتر استفاده كرد و تنها كلمه اين پست "دستگير شده‌ام" بود. توييتر و پست جيمز دوستانش در آمريكا و مصر را از دستگيريش با خبر ساخت و وي چند روز بعد از زندان آزاد شد.

پيشنهاد مايكروسافت به ياهو

جري‌يانگ، مدير شركت ياهو پيشنهاد مايكروسافت براي خريد هر سهم به ارزش 33 دلار را رد كرد.

مايكروسافت سپس اعلام كرد كه قصد خريد موتور جستجوي ياهو را دارد ولي اين پيشنهاد نيز در ابتدا رد شد ولي پس از اينكه همكاري ياهو و گوگل به موفقيت نرسيد، جري يانگ گفت كه شايد شركتش مايل به معامله با مايكروسافت باشد.

سرانجام در نوامبر 2008 جري يانگ به دليل فشارهايي كه به دليل كاهش سهام ياهو تا 10 دلار به وي وارد شده‌بود، مجبور به استعفا از مقام خود شد.

اوباما و طرفداران اينترنتي

نامزد رياست جمهوري آمريكا، باراك اوباما در كمپين تبليغاتي خود از شبكه‌اجتماعي فيس‌بوك استفاده كرد و بيش از 3 ميليون نفر را به گروه فيس‌بوك خود جذب كرد كه اين مقدار بيش از 4 برابر تعداد طرفداران جان‌مك‌كين در سايت ماي‌اسپيس بود.

استفاده وي از شبكه‌هاي اجتماعي نمونه جالبي از روي‌آوردن سياست مداران به سوي دنياي سايبر است.[تقابل آنلاين‌ و آفلاين‌ براي رياست جمهوري آمريكا]

هم‌اكنون اوباما سامانه‌اي اينترنتي براي انتقال قدرات ساخته‌است كه در آن اخبار تيم دولتيش را منتشر مي‌كند و همچنين از سايت يو‌تيوب براي پخش سخنراني‌هايش بهره مي‌برد.

شروع‌ به كار برخورد دهنده بزرگ هادورن و تعطيلي موقت آن

ماه سپتامبر براي فيزيك‌دانان مهم‌ترين روزهاي سال 2008 را دربر داشت چرا كه برخورد دهنده بزرگ هادرون معروف به LHC شروع به كار خود كرد.

اين برخورد دهنده عظيم براي انجام آزمايش و مشاهده پديده‌هايي طراحي شده‌بود كه وقوع آن‌ها در طبيعت بسيار نادر است و تنها در زمان انفجار بزرگ به طور كامل رخ داده‌اند.

دانشمندان به اميد اينكه به سوالاتي از قبيل "چگونه جهان به وجود آمده‌است؟" و "ذره زير اتمي هيگز چيست؟" بر روي اين مجتمع 9 ميليارد دلاري كار كردند و روز 10 سپتامبر 2008 را به افتخار انجام اولين سيكل كامل آزمايش جشن گرفتند.

البته ديري نپاييد كه با گذشت يك ماه از شروع‌ به كار LHC، مجتمع كنترل و عمليات آن به دليل نشت گار هليوم تخليه شد و تا كنون نيز شروع به كار نكرده‌است.[گزارش سرن در مورد از كار افتادن LHC]

سازمان تحقيقات هسته‌اي اروپا به تازگي خبر از بازگشايي LHC در ماه ژوئن 2009 داده‌است.

كاوشگر فينكس در مريخ

كاوشگر مريخي فينكس با يكي از پيشرفته‌ترين تجهيزات آزمايشي به سياره سرخ قدم گذاشت و در طول عمليات 5 ماهه‌اش نمونه‌هاي فراواني از خاك مريخ در لابراتوار سيار خود جمع كرد.

يكي از يافته‌هاي مهم فينكس كشف ماده شيميايي به نام پركلرات در خاك مريخ بود كه به گفته دانشمندان براي انسان سمي است ولي مي‌تواند به عنوان منبع انرژي براي بعضي از موجودات ميكروسكوپي مورد استفاده قرار گيرد.[اولين عكس‌هاي ارسالي فينيكس از مريخ]

بلو‌ري 1 - دي‌وي‌دي 0

شركت ژاپني توشيبا سه‌شنبه 19 فوريه (30 بهمن) در جنگ بر سر فيلم‌‌هاي خانگي با وضوح بالا با اعلام اينكه ديگر از فرمت HD DVD حمايت نمي‌كند، تسليم شد و ميدان را به تكنولوژي بلور- ري (Blue-ray) كه سوني پشتيبان آن است، واگذار كرد.

اما پيروزي بلو - ري در زماني رخ داد كه ارائه‌كنندگان دانلودهاي فيلم ديجيتال در بازار ظاهر شدند و فيلم‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني را بر روي اتصالات پرسرعت اينترنتي عرضه و به كلي نياز به ديسك را برطرف كردند.

سريع‌ترين لباس شناي جهان به تن مايكل فلپس

شركت اسپيدو اين لباس شنا را سريع‌ترين ناميده‌است و بعد از مشاهده مسابقات شناي المپيك 2008 پكن كمتر كسي مي‌تواند با اين حرف مخالفت كند!

شناگران جهان در اين مسابقات 25 ركورد بياد ماندني را بجا گذاشتند كه اين را مديون لباس LZR اسپيدو هستند.

اين لباس كه از تركيبات و لايه‌هاي خاصي ساخته شده‌است، ميزان كشيده‌شدن عضلات و پوست شناگر در آب را تا 38 درصد كم مي‌كند و به بدن وي انسجام خاصي مي‌دهد.

مايكل فلپس؛ قهرمان شناي جهان و برنده ده‌ها مدال طلاي جهان نيز از اين لباس بهره برد و مي‌گويد كه در اين لباس بسيار راحت است.[لباس‌هاي مدال آور!]

نت‌بوك به جاي نوت‌بوك

با پيشرفت توليد كامپيوتر و پردازنده همه روزه فن‌آوري‌هاي جديدي به بازار معرفي مي‌شوند.

در سال 2008 هم پديده جديدي به نام نت‌بوك به جهان معرفي شد كه در بيشتر مدل‌ها تنها چند اينچ طول و عرض و حدود 1 كيلوگرم وزن دارد.

با اينكه اين كاميپوترها بسيار نيرومند نيستند ولي قيمت‌هاي آن‌ها در مقايسه با راحتي و آسان بودن حملشان ناچيز است.

متخصصان معتقدند، بيش از 11 ميليون نت‌بوك در سال 2008 فروخته شده است و 20 ميليون نت‌بوك ديگر نيز براي فروش در بازارهاي جهاني در حال توليدند.

بازار داغ نرم‌افزار براي گوشي‌هاي تلفن هوشمند

از زماني كه اپل گوشي آي‌فون خود را به سيستم 3G ارتقاء داد، فروشگاه آنلايني به نام App Store را راه‌اندازي كرد تا از طريق آن نرم‌افزارهاي مخصوص آي‌فون را به فروش برساند.

به نظر مي‌رسد اپل در انجام اين كار كاملاً موفق بوده‌است چرا كه بيش از 10 ميليون نرم‌افزار از اين فروشگاه خريداري شده‌است و بعضي از برنامه‌نويسان آي‌فون صدها هزار دلار از طريق اين سيستم فروش به جيب زده‌اند.

شركت سازنده گوشي‌هاي بلك‌بري نيز در پي ساخت فروشگاهي مشابه است.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 194]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن