تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812940756




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ارسال پيام نمايندگان ملت ايران به دبيركل سازمان ملل متحد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ارسال پيام نمايندگان ملت ايران به دبيركل سازمان ملل متحد
سياسي. پيمام نمايندگان. دبيركل سازمان ملل متحد
علاء‌الدين بروجردي رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي ، بعدازظهر امروز سه شنبه با فراخواني نماينده مقيم سازمان ملل در تهران به مجلس شوراي اسلامي، پيام نمايندگان ملت ايران را تسليم وي كرد.

به گزارش ايرنا، بروجردي در اين ديدار، ضمن تشريح جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم غزه و كشتار وحشيانه انسان‌هاي بي‌دفاع و بي پناه با جنگنده‌هاي مدرن نظامي، اين اقدامات را از مصاديق بارز نسل كشي و جنايات جنگي دانست.

در پيام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از بان كي مون دبيركل سازمان ملل متحد خواسته شده با توجه به مفاد اساسنامه شوراي امنيت سازمان ملل و ديوان كيفري بين‌المللي ، پرونده جنايات جنگي رژيم صهيونيستي سريعا به اين ديوان احاله گردد تا اقدامات لازم براي شناسايي جنايت كارانه كه موجب اين نسل كشي و كشتار وحشيانه انسان‌هاي بيگانه به ويژه زنان و كودكان مي گردند صورت گيرد و با آنها بر اساس مقررات اين ديوان برخورد و جنايتكاران محاكمه شوند.

در پيام نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه تحويل آقاي كنوت اسبتي هماهنگ كننده مقيم سازمان ملل در تهران شد، همچنين آمده است: طبق مواد ‪ ۶‬تا ‪۹‬ ديوان كيفري بين‌المللي ، اقدامات نظامي رژيم صهيونيستي عليه مردم فلسطين و محاصره آنها با هدف جلوگيري از ارسال دارو، غذا و سوخت، از مصاديق تصريح شده در ديوان كيفري بين‌المللي به عنوان جنايت عليه بشريت، نسل كشي و جنايت جنگي است.

بروجردي در اين ملاقات از دبيركل سازمان ملل درخواست كرد كه هرچه سريع تر به مسئوليت‌هاي خود در اين زمينه عمل كند.

در ادامه اين ديدار همچنين كنوت اوستي هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل در تهران، ضمن ابراز تاسف شديد از وضعيت اسفبار به وجود آمده در غزه، اقدامات انجام شده از سوي سازمان ملل در اين ارتباط را تشريح كرد.

وي گفت: دبيركل در بيانيه‌هاي متعدد اقدامات نظامي رژيم اسراييل را به شدت محكوم كرده و توقف كشتار غيرنظاميان را خواستار شده است.

وي در ادامه افزود: دبيركل در بيانيه خود با استناد به مقررات بين‌المللي مربوطه، استفاده اسراييل از زور و خشونت را تقبيح كرده است.

هماهنگ‌كننده مقيم سازمان ملل در تهران همچنين گفت: سازمان ملل و نهادهاي مربوط به آن از سال‌ها قبل به امدادرساني به آوارگان غزه مشغول بوده‌اند و در عباراتي شديداللحن از سوي نهادهايي همچون كميسارياي عالي حقوق بشر سازمان ملل و نهادهاي امدادرسان از عدم امكان كمك رساني و ارسال غذا، مواد دارويي و سوخت به مردم غزه ابراز نگراني شده است.

وي همچنين با اشاره به گزارش مخبر ويژه سازمان ملل در زمينه حقوق بشر در سرزمين‌هاي اشغالي تاكيد كرد كه آنچه در غزه انجام مي‌شود مجموعه‌اي از جنايات تكان‌دهنده ضدبشري با استفاده از جنگ افزارهاي مدرن بر عليه مردم بي پناه است كه ماه هاست تحت محاصره شديد قرار دارند.

اوبستي در پايان اظهار داشت: پيام نمايندگان ملت ايران در اسرع وقت به دبيركل سازمان ملل ارسال خواهد شد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن