تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815441326




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس موسسه استاندارد عراق خواستار استفاده از برچسب‌هاي عربي بر روي كالاهاي صادراتي ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس موسسه استاندارد عراق خواستار استفاده از برچسب‌هاي عربي بر روي كالاهاي صادراتي ايران شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - اروميه
سرويس: شهرستان‌ها

استاندار آذربايجان غربي در ديدار با رييس موسسه استاندارد عراق خواستار توسعه روابط تجاري بين دو كشور ايران و عراق شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، دكتر رحيم قرباني در ديدار با سعد عبدالوهاب عبد القدير با اشاره به اين كه موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران با جديت بر كيفيت كالاها، توليد شده در كشور نظارت مي‌كند، گفت: با توجه به اهميت ويژه سلامتي انسان‌ها،‌ ايران براي كالاهاي توليد شده توسط صنايع غذايي استانداردهاي سخت گيرانه‌اي وضع كرده است.

وي با اشاره به صدور گواهي‌هاي بهداشتي براي كالاهاي توليدي ايران اظهار داشت: آذربايجان غربي در صنايع غذايي و فرآورده‌هاي آن جزو استان‌هاي برتر كشور است و كيفيت و كميت و تنوع كالاهاي توليدي در اين بخش،‌ لزوم توجه به استاندارد را ضروري مي‌سازد.

قرباني تصريح كرد: براي صادرات كالاهاي ايراني و تاييد استاندارد آن‌ها مشكلاتي وجود دارد و وجود تنهايك شركت انحصاري در مرزها براي تاييد كالاهاي تجاري دو طرف يكي از عامل‌هاي اساسي بروز مشكلاتي تجاري است و بايد تعداد اين شركت‌ها افزايش يابد تا فعاليت تجاري در مرزها روان‌تر شود.

استاندار آذربايجان غربي با تشريح مزيت‌هاي تجاري و بازرگاني استان گفت: به دليل نزديك فرهنگ و سلايق مشترك اين استان با منطقه شمال عراق نمايشگاه‌هاي اقتصادي و تجاري متعددي برگزار شده كه باعث انعقاد قراردادهاي تجاري و بازرگاني زيادي بين دو منطقه شده است.

رييس موسسه استاندارد عراق نيز در اين ديدار با بيان اين كه ايد تبادلات تجاري طرفين افزايش يابد، گفت: امضا پروتكل در زمينه استاندارد كالاها بين دو كشور ايران و عراق باعث ايجاد نقاط مشترك درخصوص واردات و صادرات شده است.

سعد عبدالوهاب عبدالقدير صدور گواهي استاندارد براي كالاهاي توليد شده دردو كشور را براي ايجاد زمينه صادرات روان ضروري ذكر و اظهار كرد: بهتر شدن وضعيت امنيتي عراق گامي ‌بسيار اساسي در راستاي تعامل بيشتر تجار و بازرگانان اين كشور با كشورهاي همسايه است.

وي با اشاره به عدم تطابق برخي استانداردهاي دو كشور در برخي از كالاهاي ضروري نظير ساختماني، گفت: با تبادل اطلاعات و علم روز و توسعه آزمايشگاه‌هاي استاندارد و مطابقت شاخص‌هاي استاندارد دو كشور مشكل پيش رو نيز مرتفع خواهد شد.

عبدالقدير خواستار استفاده از برچسب‌هاي عربي بر روي كالاهاي صادراتي ايران شد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 264]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن