تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815458947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرار به سوي قهرماني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فرار به سوي قهرماني
فوتبال- گروه ورزشي:
ليورپول با پيروزي 5 بر يك در خانه نيوكاسل، فاصله‌اش در صدر جدول با چلسي را به 3 امتياز رساند تا بيش از هر زماني، مدعي قهرماني باشد.

منتقدان ليورپول معتقدند اين تيم براي اينكه شايسته قهرماني ليگ برتر باشد، بيش از اندازه محتاط است. كاپلو هم در مصاحبه‌اي با يكي از نشريات ايتاليايي، گفته كه در ميان نمايندگان انگليس در ليگ قهرمانان، بازي ليورپول كمترين جذابيت را دارد.

ولي پيروزي پرگل شنبه شب ليورپول كه 48 ساعت پس از پيروزي 3 بر صفر مقابل بولتون به دست آمد، نشان داد كه اين تيم تغيير رويه داده. ليورپول معمولا در خارج از خانه تدافعي و با تكيه بر ضدحملات بازي مي‌كند، ولي اين تيم در سنت‌جيمزپارك تهاجمي بازي كرد تا به پرگل‌ترين پيروزي فصل دست يابد. اين در حالي است كه تورس همچنان غايب بود و بنيتس، رابي كين گلزن تيمش در دو بازي اخير را هم روي نيمكت قرار داده بود ولي نمايش عالي جرارد كه پشت‌سر درك كويت بازي مي‌كرد، آغازگر حملات ويرانگر ليورپول بود.

البته نبايد از ضعف مفرط خط دفاعي نيوكاسل به ويژه كولوچيني گذشت كه در غياب مصدومان تيم در حد يك تيم ليگ برتري نبود و با هر حمله ليورپول به هم مي‌ريخت. تنها درخشش شي‌گيون بود كه گل اول ليورپول را تا دقيقه 31 به تاخير انداخت، ولي ضربه جرارد اين بار ديگر مهارنشدني بود. گل دقيقه 46 نيوكاسل كه موجب شد اين تيم با شكست2 بر يك به رختكن برود، اين تيم را كمي اميدوار كرد،‌ ولي ليورپول در نيمه‌دوم 3 بار ديگر گلزني كرد تا سال 2008 را با 45 امتياز و به عنوان صدرنشين به پايان برساند.

سامي ‌لي كه يك بار ديگر به جاي بنيتس روي نيمكت نشسته بود، پس از بازي گفت: «از اين نمايش لذت برديم، ولي طبيعت باشگاه اين است كه هميشه به پيشرفت فكر كنيم. مي‌توانستيم بيش از 5 گل هم بزنيم ولي شي گيون خيلي خوب بازي كرد. با اين وجود پيروزي 5 بر يك خيلي لذت‌بخش است.»

جرارد كه از سال 98 در تيم اصلي ليورپول بازي مي‌كند، مي‌گويد: «اين بهترين تيمي است كه در آن بازي كرده‌ام. شما به رختكن تيم نگاه كنيد، ما از درون دروازه تا خط حمله، بازيكنان بزرگي داريم و اعتماد به نفس خوبي حاكم است.» جرارد كه زننده دو گل در اين بازي بود، اضافه مي‌كند: «امسال شانس خوبي براي قهرماني ليگ داريم. كليد موفقيت اين است كه ثبات‌مان را حفظ كنيم. اگر مي‌خواهيم در صدر بمانيم بايد با فشار كنار بياييم. ولي اگر به همين روش بازي كنيم، در صدر مي‌مانيم.»

چلسي در دام فولام

ساعاتي پس از پيروزي ليورپول، چلسي در خانه تيم سرسخت فولام با تساوي 2 بر 2 متوقف شد تا فاصله‌اش با صدرنشين به 3 امتياز افزايش يابد. فولام كه در اين فصل توانسته آرسنال را شكست دهد و ليورپول و آستون‌ويلا را متوقف كند، با اين تساوي نهمين بازي بدون شكستش را پشت‌سر گذاشت. چلسي‌ در اين بازي تيم برتر بود و موقعيت‌هاي زيادي داشت ولي بر روي دو ضربه ايستگاهي و با استفاده از اشتباه يارگيري مدافعان توانست دو بار گلزني كند. گل اول مهاجم فولام در دقيقه دهم به ثمر رسيد ولي لمپارد در نيمه‌دوم موفق شد دو بار گلزني كند (دومي روي يك ضربه ايستگاهي) تا چلسي پيش بيفتد. در دقيقه 89 اما دمپسي روي يك ضربه كرنر و اين بار با ضربه سر گل تساوي را برخلاف جريان بازي به ثمر رساند.

اسكولاري كه اين بار در كنفرانس مطبوعاتي حاضر شده بود، درباره اين گل مي‌گويد: «از پيتر (چك) خواسته بودم كه يارگيري با بازيكنان حريف را هماهنگ كند. او بايد بگويد كه چه بازيكني با كدام بازيكن حريف يارگيري كند، ولي يك بازيكن فولام در وسط محوطه تنها بود. اين اتفاق درست در آخرين دقيقه بازي باورنكردني است. اين گل روي يك اشتباه بود.» اسكولاري درباره روند بازي ادامه مي‌دهد: «آنها روي سه فرصت، دو بار گلزني كردند. ما 10 فرصت داشتيم و تنها دو بار گل زديم. اين واقعا ناراحت‌كننده است.»

با اين حال اسكولاري معتقد است كه تيمش هنوز مي‌تواند به ليورپول برسد: «ليگ هنوز تمام نشده. سرنوشت در 2 يا 3 بازي پاياني مشخص مي‌شود. ما هنوز در موقعيت خوبي هستيم و بايد بازي‌هايمان را ببريم.»

پيروزي آرسنال با گل گالاس

در حالي كه آرسنال تنها 9 دقيقه با سومين تساوي متوالي فاصله داشت ضربه سر ويليام گالاس بر روي يك ضربه ايستگاهي به مقاومت پورتسموث پايان داد. اين گل براي مدافع فرانسوي كه هفته‌هاي سختي را پشت‌سر گذاشته هم مثل يك انتقام بود. پس از تساوي مقابل ليورپول و آستون‌ويلا، آرسنال نمي‌توانست راهي براي عبور از بلوك بسته پورتسموث پيدا كند، ولي در دقيقه 81 خروج اشتباه ديويد جيمز به گالاس كمك كرد كه 3 امتياز مهم به حساب آرسنال نوشته شود و آرسنال به رده چهارم بازگردد. ونگر پس از بازي گفت: «اين 3 امتياز بزرگ بود، چرا كه با وجود تلاش زياد در زمين ويلا تنها يك امتياز گرفتيم. اين روزها هر كاري كه مي‌كنيم، عناوين روزنامه‌ها عليه ماست بنابراين پيروزي خيلي مهم بود. اين پيروزي براي اعتماد به نفس بازيكنان هم خيلي خوب است.»

ونگر درباره بازگشت به جمع 4 تيم مي‌گويد: «امروز ديديد كه چلسي در زمين فولام مساوي كرد و كار براي همه دشوار است. معتقدم كه همه مدعيان در ابتداي سال امتياز از دست مي‌دهند. همچنين سه تيم ديگر بايد مقابل هم بازي كنند و تنها لازم است كه ما باثبات باشيم.» ونگر دليل نيمكت‌نشيني فان پرسي را خستگي اين بازيكن در بازي مقابل آستون‌ويلا عنوان كرد.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 247]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن