تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815360050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛وزير راه: جاده مشهد- تربت حيدريه تا پايان سال ٨٨ دوبانده مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛وزير راه: جاده مشهد- تربت حيدريه تا پايان سال ٨٨ دوبانده مي شود
؛عطاري: وزير راه و ترابري قول داد تا پايان سال ٨٨ جاده مشهد - تربت حيدريه دوبانده شود.

دكتر «بهبهاني»روز گذشته در سفر به خراسان رضوي از باند دوم پروژه در حال احداث محور باغچه - تربت حيدريه (جاده مرگ) بازديد كرد و براي تأمين اعتبار به منظور تسريع در اتمام اين پروژه ملي قول مساعد داد.به گزارش خبرنگار اعزامي خراسان باند دوم محور باغچه تا تربت حيدريه در راستاي توسعه محور شرق كشور در حال اجراست و خراسان به ويژه مشهد را به جنوب و مركز ايران متصل مي كند و از اهميت فراواني در زمينه ترانزيت كالا و تردد زائران حرم مطهر رضوي برخوردار است.قطعه اول اين محور به طول ٤٠ كيلومتر با اعتباري بالغ بر ١٨٧ ميليارد ريال در حال اجراست كه تاكنون ٣٦ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است. همچنين قطعه دوم اين محور به طول ٣٠ كيلومتر با اعتبار ١٦٠ ميليارد ريال و پيشرفت فيزيكي ١٩ درصد در حال انجام است.

براساس اين گزارش مهم ترين مشكل پروژه باند دوم باغچه - تربت حيدريه كمبود اعتبارات است.

اين گزارش حاكي است با حضور وزير راه و ترابري عمليات به سازي محور باخرز - تربت حيدريه نيز آغاز شد، به سازي قطعه اول اين محور به طول ١٠ كيلومتر و با اعتبار بيش از ٣٥ ميليارد ريال اجرا مي شود.كلنگ زني كنارگذر تربت جام به طول ١٤ كيلومتر و با اعتبار ١٥٢ ميليارد ريال از ديگر برنامه هاي سفر وزير راه و ترابري در خراسان رضوي بود.باتوجه به اهميت محور ارتباطي مشهد - تربت حيدريه - گناباد كه به دليل وقوع تصادفات خونين به محور مرگ شهرت يافته است روزنامه خراسان در گزارش هاي متعددي لزوم توجه به اين محور ارتباطي را مورد تأكيد قرار داده است.

؛معاونت راه هاي روستايي در وزارت راه و ترابري تشكيل مي شود
؛تربت حيدريه، غضنفري- به مناسبت تجليل از شهداي نهم دي تربت حيدريه وزير راه و ترابري در محل مسجد جامع حضور يافت و با اداي احترام به شهداي نهم دي از مردم ولايي شهرستان به خاطر پيشتازي و پيشگامي در انقلاب تشكر كرد.

دكتر «بهبهاني» به موقعيت جغرافيايي تربت حيدريه اشاره كرد و گفت: اين شهرستان در مسير كريدور ارتباطي قرار گرفته و شمال را به جنوب متصل مي كند و سالانه بيش از ٢٠ ميليون تن كالا از اين مسير ترانزيت مي شود.

به گفته وي دولت نهم در راستاي توسعه منطقه اي و ايجاد عدالت جغرافيايي تلاش مي كند با رصد كردن مستقيم مسائل، براي رفع محروميت ها اقدام كند.وي افزود: در بحث توجه به راه هاي ترانزيت، افزايش ايمني مد نظر است و در سفر اول رياست جمهوري براي احداث و تكميل راه هاي روستايي بيش از ١٥٧ ميليارد ريال درنظر گرفته شد و بيشترين افزايش در شاخص بهره برداري از راه هاي روستايي است.

وي گفت: در سال جاري ٢٩٥ پروژه عمراني در بخش راه و ترابري در خراسان رضوي در حال اجراست.به گفته وي در ابتداي فعاليت دولت نهم تنها ١٣٠ كيلومتر بزرگراه در استان خراسان ايجاد شده بود كه در حال حاضر اين رقم به ٦٨٥ كيلومتر افزايش يافته و ٤٨٣ كيلومتر نيز در حال احداث است كه ٣٤٨ كيلومتر آن در بخش آزادراه و بزرگراه مي باشد. وزير راه و ترابري نتيجه اين اقدامات را كاهش تصادف و فوت شدگان و بهبود عملكرد و افزايش ضريب امنيت جاده هاي استان دانست. وي همچنين به مردم تربت حيدريه قول داد تا پايان سال ٨٨ محور باغچه- تربت حيدريه زير بار ترافيكي قرار گيرد. وزير راه و ترابري افزود: براي سال ٨٨ بودجه بسيار خوبي براي راه هاي روستايي در نظر گرفته ايم و با تشكيل معاونت راه هاي روستايي در وزارت، كاري كرده ايم كه در تاريخ نظام جمهوري اسلامي بي سابقه بوده است. به گفته «بهبهاني» با تشكيل اين معاونت، راه هاي روستايي داراي متولي مي شود و اين اقدام در جهت عدالت محوري جامه عمل خواهد پوشيد. وي در خصوص احداث فرودگاه منطقه اي نيز گفت: در اين خصوص اول بايد نظرسنجي انجام شود و سپس به معاونت راهبردي رياست جمهوري گزارش شود و چنانچه توجيه اقتصادي داشته باشد در كميسيون ماده ٣٢ به بحث تبادل بپردازند كه ما در اين خصوص تلاش خواهيم كرد تا اين خواسته به حق مردم جنوب خراسان محقق شود.وي در خصوص ارتقاي راه آهن تربت حيدريه از معاونت اداره كل به اداره كل گفت: اين موضوع را به كارشناسان ارجاع خواهيم كرد و چنانچه كارشناسان نظر مساعد داشته باشند قطعا به اداره كل ارتقاء خواهد يافت.

به گزارش خراسان قبل از سخنراني وزير راه و ترابري نماينده مردم تربت حيدريه در مجلس شوراي اسلامي خواستار ارتقاي راه آهن به اداره كل، احداث فرودگاه منطقه اي، افزايش سهميه بليت قطار براي شهرستان تربت حيدريه و آسفالت هرچه سريع ترمحور باغچه به تربت حيدريه- زاوه به تربت جام-رباط سنگ به كدكن و همچنين بزرگ راه تربت حيدريه به مه ولات شد و افزود: تربت حيدريه پيشتاز در انقلاب اسلامي است و مردم اين ديار حق دارند كه از اين امكانات بهره مند شوند هرچند وزارت راه هم مشكلاتي دارد كه ما اشراف داريم و هرچقدر بودجه به اين وزارت بدهند به همان ميزان كار مي كند.
 سه شنبه 10 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 72]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن