تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815061686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران‌شهر - كسي مسووليت را برعهده نمي‌گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ايران‌شهر - كسي مسووليت را برعهده نمي‌گيرد


ايران‌شهر - كسي مسووليت را برعهده نمي‌گيرد

ناكتا سميع‌پور:در هفته گذشته دانشگاه مازندران واقع در بابلسر در جريان يك حادثه تلخ و دردناك تمام اين كلمات را بارها به خود شنيد. حادثه‌اي كه بار ديگر نگراني‌هايي را براي دانشجويان و خانواده‌هايشان به همراه داشت. دلهره‌اي كه هيچ كس مسووليت آن را نپذيرفت و خانواده‌هايي كه هنوز تسليتي دريافت نكردند.

خبري دردناك
روز پنج‌شنبه ٢٨ آذر ١٣٨٧ خبر درگذشت دو دانشجوي دختر دانشگاه كه اهل قائمشهر و كلاردشت بودند در خوابگاهي خودگردان كه توسط فردي به نام رضايي اداره مي‌شود، ماموران نگهباني دانشگاه و جمعي از دانشجويان را به محل حادثه كشاند. طبق گفته ساكنان خوابگاه يكي از هم‌اتاقي‌هاي اين دانشجويان كه در منزل دوستانش بوده با تلفن مادر يكي از بچه‌ها مبني‌بر اينكه آنها جواب تلفن را نمي‌دهند براي پيگيري به منزل مراجعه مي‌كند و متوجه مي‌شود با اينكه كليد پشت در است اما دوستانش در را باز نمي‌كنند. با جمع شدن اهالي ساختمان و صاحب مجموعه قفل در شكسته شد و با پيكر بي‌جان دو دختر جوان مواجه شدند. دانشجويان مستقر در آپارتمان اظهار داشتند صبح روز پنج‌شنبه در راه‌پله ساختمان به شدت بوي گاز به مشام مي‌رسيد.

اين در شرايطي است كه در سايت‌هاي خبري از قول رئيس دانشگاه آمده است: «مسوولان خوابگاه براي سركشي به خوابگاه رفته بودند كه با حس كردن بوي گاز به اتاق‌ها رفته و متوجه اين مسئله شدند.» همزمان با حضور اهالي، كارشناسان اداره گاز، نيروي انتظامي و ماموران دانشگاه نيز در محل حاضر شدند. اجساد به پزشكي‌قانوني ساري منتقل شد و جمعه ٢٩ آذر پزشكي‌قانوني با اعلام گازگرفتگي به عنوان علت اصلي مرگ، اجساد را به خانواده‌هايشان تحويل داد اما حرف و حديث بين دانشجويان دانشگاه حاكي از آن است كه دليل اين امر مرگ مشكوك گزارش شده است. در حالي كه دانشجويان ساكن در مجتمع گفتند بارها در مورد بوي گاز به مسوولان خوابگاه و دانشگاها اعتراض كردند و مورد توجه قرار نگرفته است. كارشناس اداره گاز نيز اعلام كردند: «فشار گاز اين ساختمان هشت برابر شرايط استاندارد است.»

هرچند دليل قطعي هنوز مشخص نيست اما كارشناسان لوله‌كشي نامناسب و تنظيم نبودن كنتور را از دلايل اصلي اين وضعيت دانستند. در حال حاضر دستور تخليه خوابگاه صادر شده است و تمامي دانشجويان ساكن مجبور به ترك واحدهاي خود شدند. برخي شنيده‌ها حاكي از اين است كه كلاهك دودكش اين واحد غيراستاندارد بوده و بعد از توفان هفته گذشته جابه‌جا شده است كه گاز را به داخل خانه بازمي‌گرداند. دانشجويان ساكن در آپارتمان رضايي اظهارات كارشناس را چنين بيان كردند: «فشار گاز داخل اتاق به حدي زياد بوده كه با كوچك‌ترين اصطكاكي كل ساختمان منفجر مي‌شد تنها دليل عدم‌وقوع انفجار اين بوده كه يكي از دختران كه احساس خطر كرده بود بدون بستن شير آب گرم از حمام خارج شده بود و تركيب بخار آب با منوكسيدكربن خاصيت انفجاري آن را از بين برده بود.

اعتراض دانشجويان و سكوت مسوولان
دوشنبه گذشته دانشجويان دانشگاه مازندران به رهبري انجمن اسلامي دانشگاه در تجمعي اعتراض خود را نسبت اتفاق پيش آمده اعلام كردند. اين خوابگاه خصوصي بوده اما از سوي ستاد اسكان به دانشجويان معرفي شده بود. ستاد اسكان دانشگاه مازندران زير نظر بسيج دانشجويي فعاليت مي‌كند لذا دانشگاه با ذكر اين دليل كه بسيج دانشجويي به ما مربوط نمي‌شود اعلام كرد اين ماجرا به آنها مربوط نيست. دانشجويان انجمن اسلامي در روز اعتراض از مسوولان خواستند براي پاسخگويي در جمع بچه‌ها حاضرشوند اما كسي در محل حضور نيافت و مراسم با نثار فاتحه و خواندن مصيبتنامه خانواده‌ها و سخنراني چند نفر از اعضاي انجمن اسلامي پايان يافت. از طرفي رياست دانشگاه مازندران دكتر عليزاده در اقدامي شكايتي از طرف دانشگاه عليه آقاي رضايي مسوول و صاحب مجتمع خودگردان رضايي تنظيم كردند و اعلام داشتند كه در صورت رضايت دادن خانواده‌ها هم دانشگاه رضايت نمي‌دهد، نكته ديگر اينكه انجمن اسلامي به آن اشاره كرد شرايط بد و ظرفيت كم خوابگاه خود دانشگاه است كه دانشجويان را مجبور به ساكن شدن در مكان خصوصي مي‌كند.

مسوول خوابگاه متواري است
روز سه‌شنبه مورخ سوم دي ١٣٨٧ مراسم يادبودي براي اين دو دانشجو با حضور خانواده‌هاي ايشان در مسجد دانشگاه برپا شد كه جمع كثيري از دانشجويان در آن شركت كردند. يكي از دوستان بسيار نزديك بچه‌ها با ذكر نكات مهمي اعلام كرد كه نه ايشان و نه خانواده‌ها حاضر به گفت‌وگو در اين مورد نيستند. با وجود تقريبا يك هفته از مرگ دوستانمان در دانشگاه مازندران هنوز هيچ كس هيچ مسووليتي قبول نكرده و اعتراض دانشجويان بي‌پاسخ مانده و حتي مورد اتهام قرار گرفته است. از طرفي به گفته برخي افراد آقاي رضايي مسوول ساختمان نيز متواري است. ما نيز كه براي پرسيدن برخي شبهات به بنگاه ايشان مراجعه كرديم آنجا را بسته يافتيم. با همه اين مسائل كلماتي چون مرگ مشكوك و عدم‌ پاسخگويي همچنان روح اين عزيزان داغدار را مي‌خراشد.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن