تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكاتِ رفاه، نيكى با همسايگان و صله رحم است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815570864




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بيانيه‌ انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اروميه در حمايت از مردم غزه


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بيانيه‌ انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اروميه در حمايت از مردم غزه
خبرگزاري فارس: انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اروميه با صدور بيانيه‌اي جنايات رژيم‌صهيونيستي در غزه و سكوت سران سازش‌كار عرب را محكوم كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبري فارس «توانا»، متن بيانيه انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه اروميه به شرح ذيل است: شصت سال پيش فرزند نامشروعي در قلب جهان اسلام توسط استعمارگران بلوك غرب و شرق خصوصا روباه پير انگليس متولد شد كه از همان ابتداي شكل گيري اش بر اساس مباني نژاد پرستانه و زورگويانه، ملت هاي اسلامي را با چالشي بزرگ روبرو ساخت.
تشكيل دولت غاصب يهودي در اين قسمت جغرافيايي بي شك دلايلي داشته كه از مهمترين آنها مي توان به احداث آبراه سوئز كه درياي سرخ را به درياي مديترانه متصل مي كند و نيز موج اسلام گرايي در منطقه، موسوم به هلال خصيب، پيدايش نفت در خاورميانه و انقلاب اكتبر 1917 شوروي سابق اشاره كردكه صهيونيست ها و غرب را به مدت نيم قرن براي تشكيل دولت يهود در فلسطين به تلاش واداشت.
اما چگونه است كه جهان اسلام پس از گذشت نزديك به 6 دهه از تشكيل اين دولت غاصب هنوز اين غده سرطاني را درقلب خود تحمل مي كند؟
جهان اسلام را چه شده كه اينگونه خاري و ذلت را براي خود به ارمغان آورده؟ مصيبت آنجايي سنگين تر مي شود كه شاهديم برخي سران كشورهاي اسلامي- عربي حتي به اين موضوع به عنوان يك مشكل صرفا سياسي - و نه اعتقادي - و براي حفظ حداقل حكومت خودشان هم انديشه نمي كنند.
چگونه مي شود ملت هاي مسلمان امروز بجاي شناخت واقعي و مبارزه عملي با صهيونيسم، به حاشيه مي پردازند و متن را به فراموشي سپرده اند؟
امروز به نظر مي رسد ديگر نبايد به برخي دولتمردان كشور هاي اسلامي دلخوش بود و اين وظيفه ملت هاي مسلمان است تا در جهت نابودي فرزندان ناپاك هرتزل و از بين بردن نطفه ناپاكي كه توسط وي در كنفرانس 1889 «پازل» سوئيس بسته شد گام بردارند و بي شك دانشجويان و دانشگاهيان مسلمان بدليل نقش جريان سازشان نسبت به ديگر اقشار جامعه وظيفه اي بس سنگين و دشوارتر را پيشرو دارند.
1) ما دانشجويان و دانشگاهيان ايران ، ضمن محكوم نمودن اقدامات جنون آميز ناشي از ترس و اضطراب رژيم غاصب و اشغالگر فلسطين ، عامل اصلي اين جنايات را آمريكا و انگليس و متحدانشان مي دانيم و از جامعه ي جهاني و مردم جهان مي خواهيم در روشنگري افكار عمومي ، در مورد اين حاميان و نقش آنان در حمايت هاي همه جانبه مالي ، نظامي ، سياسي و رسانه اي آنها و همچنين اعمال تروريستي در قانا ، غزه ، كرانه ي باختري ، دره ي بقاء ، بلندي هاي جولان و جنوب لبنان ، تمام توان خود را به كار گيرند .
2) پر واضح است كه روح حاكم بر استراتژيست هاي صهيونيستي ، مبتني بر تثبيت و تحكيم رهبري خود بر جامعه ي جهاني است بر همين اساس اعمال خشونت و انجام هر نوع جنايتي را براي خود مباح شمرده و ما اعلام مي داريم كه اين خواب پريشاني است كه به همت والاي دانشجويان و جوانان پا در ركاب ، هرگز تعبير نخواهد شد و به هر شكل و با هر سلاح ممكن تا آخرين قطرات خون خود مقابله خواهند كرد.
3) رويكرد ميليتاريستي براي تحميل منافع آمريكا به كل جهان نه بر اساس يك روند دموكراتيك و برگزاري رفراندوم و نظر خواهي از كشورها و ملت ها ي تحت سلطه در جامعه ي جهاني است بلكه به واسطه ي قدرت اسلحه ، تهديد و ارعاب است ؛ و ما فرياد مي كنيم كه آنها فراموش كرده اند كه شيعه را ترس از شمشير نيست ، شيعه آب از لبه ي تيغ مي نوشد ، شيعه مست تولّاي حسين (ع) است.
4) ما دانشجويان و دانشگاهيان ايران ، مسئوليت وضعيت اسف بار فعلي دنيا را متوجه سازمان ملل و شوراي امنيت اين سازمان مي دانيم كه مدت هاست چارچوب قانوني و حقوقي خود را از دست داده است و به جاي اينكه مأمني براي بازپسگيري حقوق مظلوم از ظالم باشد و در جهت تأمين امنيّت ملت هاي جهان تلاش كند ، به لابي اي آمريكائي - صهيونيستي براي مشروعيت بخشي به سياست هاي استعمارگرانه و توسعه طلبانه ي رژيم هاي آمريكا و اسرائيل تبديل شده است .
5)آنچه مايه ي تعجب است سكوت معنا دار و آكنده از ترس سردمداران كشورهاي مسلمان بالاخص شيخ نشينان منطقه است كه عليرغم وجدان بيدار و آگاه ملّت ها ، خود را به خواب زده اند و ما فرياد مي كنيم كه بدانند اين همان آتشي است كه در سايه حمايت شما شعله گرفت و بالاخره روزي دامن خود شما را فرا خواهد گرفت.
6) از آنجائي كه برخورد اين رژيم با همه ، برخوردي طلبكارانه و فزون خواهانه در جهت تحقق استراتژي از پيش تعيين شده ي سلطه بر خاورميانه و به دست گرفتن نبض انرژي و مديريت ژئواستراتژيك و ژئوپلوتيك منطقه در راستاي حاكميت امپراتوري ليبرال دموكراسي است ؛ بديهي است كه هرگونه ضعف و تسليم شدن سازمان كنفرانس اسلامي ، بزرگترين خطاي استراتژيك بوده و هر نوع اهمال كاري نكوهش آيندگان را در پي خواهد داشت.
7) ما دانشجويان و دانشگاهيان ايران ، به دولت هاي به ظاهر اسلامي اي كه ارتباط رسمي و سياسي خود را تا به امروز با رژيم غاصب و اشغالگر فلسطين حفظ كرده اند ، توصيه مي كنيم تا دير نشده و آتش خشم ملّت ها ، كاخ هاي سراسر زر و زور و تزوير آنها را نسوزانده ، با تعطيل نمودن سفارت اسرائيل و اخراج سفراي اين رژيم جعلي از كشورهايشان و همچنين احضار سفراي خود از سرزمين هاي اشغالي ، اين ننگ ابدي را از پيشاني خود پاك نمايند.
و در آخر سخني با رهبر عزيز و فرزانه مان ، ما دانشجويان و دانشگاهيان ، جمجمه ي خود را به خدا سپرده ايم و سينه ي خود را به عشق ولايت؛ و بازوان خود را به اختيار غيرت و آماده ايم به طرفه العيني ، جان خود را فداي حفظ ارزش هاي اسلامي ـ انقلابي و همچنين تمايت ارضي كشور نمائيم و با حضور در ميادين جهاد ، به آرزوي هميشگي و ديرين خود كه همانا شهادت در راه ولايت است ، برسيم و از خدا مي خواهيم كه اي كاش اينچنين شود.
انتهاي پيام/
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن