تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):كسى كه خداى سبحان را مى شناسد، شايسته است دلش از بيم و اميد به او خالى نباشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804829149




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دكتر نهاونديان در ديدار مدير بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد: كپي برداري محصولات لطمه بزرگي به شركت هاي توليد كننده ايراني وارد مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: دكتر نهاونديان در ديدار مدير بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد: كپي برداري محصولات لطمه بزرگي به شركت هاي توليد كننده ايراني وارد مي كند


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: «شريف الديواني» مدير بخش خاورميانه و شوراي تجاري عرب مجمع جهاني اقتصاد در ديدار با «دكتر محمد نهاونديان» رئيس اتاق ايران، براي همكاري با كشورمان و اتاق بازرگاني ايران اعلام آمادگي كرد.

به گزارش روز دوشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" به نقل از روابط عمومي اتاق ايران، «دكتر محمد نهاونديان» در اين نشست كه با حضور معاون امور بين الملل، رئيس مركز تحقيقات و مديركل روابط تجاري چند جانبه اتاق ايران برگزار شد، با اشاره به فعاليت هاي گسترده و موفق برخي شركت هاي بزرگ ايراني تصريح كرد: متاسفانه به دليل عدم ثبت محصولات و طرح هاي اين شركت ها، برخي از سودجويان از محصولات آنها كپي برداري كرده و آنها را با كيفيتي متفاوت وارد بازار مي كنند.
وي افزود: اين معضل نه تنها در داخل كشورمان موجود بوده بلكه در كشورهايي همچون چين و هند نيز از محصولات ايراني كپي برداري مي شد. به عنوان مثال در كشور چين، فرش هاي ايراني را با كيفيتي نامطلوب به اسم كاشان و كرمان به فروش مي رسانند كه اين امر مي تواند لطمه بزرگي به شركت هاي توليد كننده ايراني وارد كند.
وي "قوه قضاييه" را به عنوان مرجع ملي ايران جهت ثبت اختراعات و محصولات معرفي كرد و گفت: برخي نهادهاي دولتي همچون وزارتخانه هاي صنايع، فرهنگ و ارشاد و بازرگاني نيز در اين امر دخيل هستند كه بايد همگرايي و تعامل بيشتري در ميان اين سازمان ها به وجود بيايد. به گفته دكتر نهاونديان، اتاق ايران نيز تمامي تلاش خود را براي ترغيب شركت هاي عضو جهت اخذ حق نسخه برداري به كار خواهد بست.
رئيس اتاق ايران همچنين خاطرنشان كرد: در اجلاس اخير اتاق بازرگاني بين الملل شاهد تلاش فراوان كشورهاي اروپايي جهت قرار دادن جرم براي كپي برداري بوديم و اين در حالي است كه در كشورهايي چون دبي و سنگاپور هيچگونه مانعي براي استفاده از نام مستعار براي محصولات ديگران موجود نيست.
وي اجلاس منطقه اي مجمع جهاني اقتصاد موسوم به «داووس» با عنوان اروپا و آسياي ميانه را كه از تاريخ9 لغايت 11 آبان ماه سال جاري در استانبول تركيه برگزار شد را بسيار موفقيت آميز دانست و اظهار داشت: موضوعات سخنراني ها، كارگاه هاي آموزشي برگزار شده، اطلاعات گردآوري شده در خصوص شركت كنندگان در اجلاس بسيار مفيد بود و اگر از سخنرانان بيشتري به جز كشور ميزبان جهت حضور در اين قبيل اجلاس ها دعوت به عمل آيد، به مراتب درصد بهره وري اجلاس ها بيشتر خواهد شد.
دكتر نهاونديان اظهار داشت: بر اساس تحقيقات به عمل آمده تعداد كثيري از دانشمندان كشورهايي چون مالزي، پاكستان، ايران و هندوستان به كشورهاي خود رجوع كرده اند كه اين امر تاثير منفي بر صنعت توريسم و گردش مالي آمريكا داشته است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن ابراز تاسف از چهره نظامي و خشونت باري كه دولت آمريكا از ايران به تصوير كشيده است، خواستار ايجاد يك تغيير ساختار در كشورهاي در حال توسعه و بالاخص توسعه يافته با يك جهت گيري مناسب و تحت نظارت سازمان هاي بين المللي همچون مجمع جهاني اقتصاد شد.
وي اذعان داشت: حضور در اجلاس هاي مجمع جهاني اقتصاد مي تواند كمك شايان توجهي به برقراري تعادل ميان افكار و عقايد كشورهاي عضو خاورميانه و آمريكا بكند.
وي حضور شركت هاي ايراني كه تا به حال فرصت چنداني جهت حضور در اقتصاد جهاني نداشته اند را در اجلاس اردن، به منزله يك فرصت منحصر به فرد دانسته و انجام هيچگونه توافق و مذاكره اي در خصوص خاورميانه و مباحث جهاني را بدون حضور ايران كامل ندانست.
«شريف الديواني» مدير بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد نيز در ادامه ضمن بيان تاريخ دقيق برگزاري اجلاس مجمع جهاني اقتصادي در خصوص خاورميانه كه از 15 لغايت 17 مي 2009 در اردن برگزار مي شود، اظهار كرد: اين دومين سمينار بزرگ خاورميانه خواهد بود و در حدود 1000 نفر شركت كننده از سراسر جهان در آن حضور خواهند داشت.
به گفته وي، 40 درصد برنامه هاي اين اجلاس به موضوعات روز خاورميانه اختصاص دارد و موارد اصلي قابل بحث در اين اجلاس نيز عبارتند از: رشد جهاني و اينكه چگونه مي توان به زنجيره رشد جهاني پيوست، فرار مغزها و اينكه چه تمهيداتي بايد لحاظ شود تا انديشمندان و متفكران كشورهاي خاورميانه به كشورهاي خود بازگردند.
مدير منطقه اي بخش خاورميانه مجمع جهاني اقتصاد با اعلام اين مطلب كه گزارش رقابت پذيري سال 2008 شركت هاي عضو اين مجمع تا ماه آپريل 2009 منتشر خواهد شد، افزود: با بررسي دقيق اين گزارش مي توان به نقاط ضعف و قوت شركت هاي عضو پي برد و از آن براي عملكرد بهتر در سال 2010 بهره جست.
وي با بيان اين مطلب كه وزرات دفاع و اطلاعات رژيم صهيونيستي در از ميان برداشتن فلسطيني ها توافق نظر دارند، ابراز اميدواري كرد كه با انتخابات جديد و روي كار آمدن افراد ميانه رو و همچنين حمايت هاي ايران و كشورهاي عربي، فلسطين از شرايط مساعد تري بهره مند شود و بتواند در جوامع بين المللي حضور پيدا كند.
در ادامه اين جلسه، «دكتر مهدي فاخري» معاون امور بين الملل اتاق ايران با ذكر اين مساله كه بحث دعوت از دانشگاهيان و متفكران ايراني در اجلاس فوق الذكر نيز توسط مقامات ذيربط ايران مطرح است، تمايل اين اتاق جهت حضور در اجلاس اردن را با هدف كسب اطلاع از ديدگاه هاي دولت جديد آمريكا در خصوص اقتصاد جهاني (در ابعاد دو و چند جانبه) اعلام كرد كه اين امر با استقبال شريف الديواني مواجه شد.
براساس اين گزارش، در نشست فوق الذكر دو پانل تخصصي نيز در خصوص انرژي هسته اي و انرژي آب در نظر گرفته شده است كه مقامات شركت كننده يك روز قبل از برگزاري اجلاس اردن درخصوص مسايل مربوطه با يكديگر به مباحثه خواهند پرداخت و نتايج امر را در اجلاس اصلي به اطلاع حضار مي رسانند.
ضمنا رهبران جوان جهان (سن زير 35 سال) كه در ماه سپتامبر سال جاري در كشور چين يكديگر را ملاقات كرده اند، درصدد هستند تا در اجلاس خاورميانه حضور يافته و پيرامون مساله صلح به خصوص در كشور فلسطين مذاكره كنند.
در اين راستا بنا به درخواست رئيس اين اتاق مقرر شده است تا افراد صاحب صلاحيت كشورمان نيز در اين اجلاس حضور يابند.
به گزارش خبرگزاري ايسكانيوز، اجلاس ساليانه مجمع جهاني اقتصاد نيز از تاريخ 28 ژانويه لغايت اول فوريه سال جاري برابر با 9 لغايت 13 بهمن ماه 87 در كشور سوئيس برگزار خواهد شد./05 /144/125
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 176]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن