تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):راست ترين سخن، رساترين پند و زيباترين حكايت، كتاب خدا (قرآن) است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815402646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محرم، محرم شدن در وادي كعبه عشق و بندگي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محرم، "محرم" شدن در وادي كعبه عشق و بندگي است
بار ديگر محرم آمد، ماه شهادت و ايثار، ماه عشق و آزادگي، مردانگي و انسانيت، ماهي كه مظهر تمام قامت انسانيت است، محرم ماه آزادگي انسانيت است، ماه تغيير نگرش انسان به انسان، تغيير تفكر انسان نسبت به هستي ،قضا وقدر، جبر و اختيار ، بودن و نبودن.


محرم يعني ايستادگي، پايداري، محبت ، محرم يعني ماه تجديد بيعت با حسين بن علي (ع)، ماهي كه بما يادآوري مي كند براي دوباره و چند باره در تاريخ زندگيمان (هيهات منا الذله).
محرم يعني اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد، يعني زيباييهاي زندگي براي خدا بخاطر خدا و با خدا، محرم با تبش دل زينب زندگي كردن است.
اين ماه بهترين صحنه براي آزمايش و آزموده شدن است، آزمايشي براي در كنار هم بودن و يكي شدن، تمرين در كنار يكديگر براي رسيدن به هدفي مشترك، تمريني براي ايثار جان به خاطر هدف و تمريني براي بزرگ شدن و سرافرازي و سربلندي، تمريني براي بهتر زيستن و با غيرت و افتخار زندگي كردن، محرم حريم ايمان و حصار قرآن است.
محرم تحريم بازار باطل در جهت رونق حق و حقيقت است، محرم اهرم حركت دهنده انسان هاست، محرم به بودن و يا نبودن به حيات انساني، به تاريخ و تمدن معناي نويني بخشيده است، محرم مرگ را شكوهمندانه امضا كرده است.
آري محرم ماه اقامه نماز در ميدان جنگ و در پناه استقامت ايمان است، محرم ماه تطهير ارواح آلوده به دنيا در چشمه سار اسلام ناب محمدي(ص) است.
محرم چگونگي پاس داشتن عقيده را به ما آموخت و راه جاودانگي معنوي و مردي را از راه درست خود ترسيم كرد و حسين راهنما و دليل راه شد.
شرف، فضيلت، دليري و آزادگي از قامت بلندش روئيد. عشق از نامش حرمت يافت و ستم سوزي و كفرستيزي درس اول كلاسش شد.
حسين نماد و شاخصه استمرار دين، آيات قرآني و سنت نبوي است و نيز نماد حقيقتي مظلوم و متكي به عترت كه در طول قرون و اعصار به نام تشيع شناخته شده است.
بوي محرم يعني روح حسين و روح حسين يعني بيعت ناگسستني ما با اسلام.
بوي محرم همان بوي آشناييست كه بي عدالتي ها و نامردمي ها در سفر زمان ذره اي از عظمتش كم نكرد و دل ها را با آن طراوت بخشيد و ايمان را در سينه ها زنده نگاه داشت. كربلا سرزمين، عشق آفريني، ادب سالاري، آيينه تمام نماي شكستن حصارها و تعلقات
و يادآور ذوب در ولايت است و چه زيبا انسان در كربلا به خليفه الهي جامه عمل پوشاند.
انسانهايي كه به فرموده سيدالشهدا بي نظيرترين ياران لقب گرفتند و مهربان ترين و با گذشت ترين هاي خلق بودند و انسان هايي كه تن به اسارت ندادند و خود را آزاد كردند.
با آمدن محرم عالم رنگ و بوي ديگري مي گيرد، عطر دل انگيز و شوق آفرين حسيني در فضاي عالم و بخصوص در ميان ملت مسلمان طنين انداز مي شود. اندوه و غم و ماتم در وجود انسانهاي آزاده خانه مي كند.
 دوشنبه 9 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن