تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813220946




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژنوسايد مدرن در آغاز سال 2009/1000 انسان مظلوم در قتلگاه غزه؛ سكوت جهانيان و ناله هاي كودكان فلسطيني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: ژنوسايد مدرن در آغاز سال 2009/1000 انسان مظلوم در قتلگاه غزه؛ سكوت جهانيان و ناله هاي كودكان فلسطيني
خبرگزاري مهر - گروه بين الملل: سكوت جامعه جهاني، دلگرمي رژيم صهيونيستي به ادامه حملات وحشيانه، كشتار زنان و كودكان بيگناه و بحث همدستي سران عرب با اسرائيل؛ بيش از 200 شهيد و 800 زخمي نتيجه اولين روز شليك موشك هاي مرگبار بسوي مردم مظلوم غزه بود.

امروز بالگردهاي نظامي و جنگنده هاي" اف.16" رژيم غاصب صهيونيستي از باند فرودگاه هاي نظامي به هوا برخاستند؛ هدف آنان زنان، كودكان و مردم مظلوم غزه بود. پس از آنكه موشكهاي مرگبار سقف خانه ها را بر سر ساكنان بيگناه غزه ويران كرد، تنها واكنش جامعه جهاني و كشورهاي قدرتمند جهان بويژه اعراب كه ادعاي حمايت از فلسطينيان را به زبان مي آورند، تنها سكوت بود.

اين سكوت كه فقط با محكوم كردن اين حملات وحشيانه همراه شد، شهادت و زخمي شدن صدها نفر از مردم بي گناه غزه و دلگرمي براي صهيونيستها را به دنبال داشت.

در حالي كه اخيرا برخي از سران كشورهاي عربي بويژه مقامات مصر بر عدم حمله اسرائيل به غزه تاكيد و نسبت به آن ابراز اطمينان كرده بودند، جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) اعلام كرد كه اين حملات را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

باتوجه به سفر اخير زيپي ليوني وزير خارجه رژيم صهيونيستي به قاهره، بسياري از كارشناسان عرب خشم خود را از سكوت دولت مصر در مواجهه با حملات اسرائيلي ها ابراز داشتند.

"سميره خوري" كارشناس مسائل خاورميانه در اين باره مي گويد: سران رژيم هاي عرب كه در برابر جنايات اسرائيل عليه ساكنان باريكه غزه سكوت اختيار كرده اند، بايد محاكمه شوند و ملت ها بايد سران اين رژيمها را در دادگاه عدالت به سزاي عملشان برسانند.

وي همكاري دولت حسني مبارك با رژيم اسرائيل و آمريكا را شرم آور و نفرت انگيز خواند و اين سئوالات را مطرح كرد: چرا كشور عربي مانند مصر بايد به اين شكل وحشتناك با سياستهاي خصمانه واشنگتن و تل آويو همراه شود؟ اين چه همكاري است كه قاهره با دشمنان ملت ها مي كند؟.

ازسوي ديگر، يك عضو مجلس قانونگذاري فلسطين هدف از حملات وحشيانه رژيم اشغالگر قدس به نوارغزه كه با چراغ سبز برخي رژيمهاي عربي انجام شد را به زانو درآوردن مردم فلسطين و نابودي مقاومت دانست كه اين هدف هرگز محقق نخواهد شد.

"خليل ابوليله" گفت: رژيم صهيونيستي در اين حملات از پيشرفته ترين و تازه ترين سلاحهاي آمريكايي و تمام انواع جنگنده ها براي كشتار دسته جمعي مردم فلسطين استفاده مي كند؛ اين حملات با چراغ سبز برخي كشورهاي عربي و ايالات متحده آمريكا به رژيم صهيونيستي براي به زانو درآمدن حماس و تسليم مردم فلسطين در نوار غزه پس از شكست فضاحت بار اهداف آنها در محاصره نوار غزه و وادار كردن مردم فلسطين به صرف نظر كردن از مواضع اصولي و ثابت خود صورت مي گيرد.

در همين حال، ابومازن رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين كه پس از اين حملات گوشي تلفن را برداشته و از نوكران اسرائيل خواسته تا ميانجيگري كنند، نكته اي قابل توجه است.

وي ظهرامروز در جمع خبرنگاران تاكيد كرد: پاسخ موشكي مبارزان فلسطيني به جنايات اسرائيل بيهوده است.

ابوليله در واكنش به اين اظهارات خاطرنشان كرد: حكومت رام الله كه محمود عباس رياستش را به عهده دارد، حكومتي مزدور و به طور كامل با رژيم صهيونيستي همدست و در جنايات اين رژيم و محاصره غزه شريك است. حكومت ابومازن تكميل كننده نقش رژيم صهيونيستي در بازداشتها و اقدامات برضد مردم فلسطين و مقاومت است؛ محمود عباس و تشكيلات رام الله با پيگرد و بازداشت مبارزان در كرانه باختري، تكميل كننده حملات صهيونيستها به غزه است.

ازسوي ديگر، يكي از مسئولان بلندپايه جنبش حزب الله لبنان با تشبيه حمله رژيم صهيونيستي عليه غزه به جنگ 33 روزه لبنان، آن را جنگ آمريكا و اسرائيل و رژيم هاي عربي عليه ملت فلسطين عنوان كرد.

"نواف الموسوي" اظهار داشت: آنچه امروز در غزه در حال وقوع است همان است كه در جولاي 2006 به وقوع پيوست و اين جنگي آمريكايي اسرائيلي با حمايت رژيم هاي عربي است تا ملت فلسطين را مجبور به پذيرش حل و فصل مسئله فلسطين بكنند.

سخنگوي دولت فلسطين نيز هدف از اين حملات را ضربه زدن به روحيه معنوي و مبارزاتي مردم فلسطين دانست و آن را شكست ناپذير خواند.

"طاهر النونو" افزود : ما رژيم صهيونيستي را مسئول تمام پيامدهاي اين جنايتها مي دانيم و بر حق مردم و گروههاي مبارز براي مقاومت تاكيد مي كنيم.

اما در اين ميان، شبكه الجزيره در اقدامي شگفت انگيز اين فرصت را در اختيار سخنگوي ارتش رژيم صهيونيستي قرار داد تا با توجيه كشتار وحشيانه مردم فلسطين به مظلوم نمايي صهيونيستها بپردازد.

"افيخاي ادرعي" سخنگوي ارتش رژيم اشغالگر قدس در ارتباطي مستقيم كه شبكه الجزيره براي وي فراهم كرد، كشتار مردم فلسطين را در حالي كه تمام شبكه هاي خبري تصاوير حملات وحشيانه رژيم صهيونيستي به نوارغزه و شهداي فلسطيني پخش مي كنند، توجيه كرد.

اين مقام صهيونيست ارتش جنايتكار اسرائيل را ارتش دفاعي خواند و بر ادامه حملات وحشيانه به نوار غزه در سايه سكوت جهاني تاكيد كرد.

فردا يكشنبه اتحاديه عرب نشست فوق العاده درباره حملات صونيست ها به غزه تشكيل خواهد داد. آيا اين نشست مي تواند رنج

هاي مردم مظلوم و شهادت صدها زن و كودك را جبران كند؟. بايد گفت كه سران كشورهاي عرب بجاي تعارف بايد عمل كنند.

ازسوي ديگر، رئيس جمهوري فرانسه و كاخ سفيد كه تاكنون دهها بار بر وفاداري خود به سران رژيم صهيونيستي تاكيد كرده اند، به طور كاملا تمسخرآميزي خواستار توقف حملات شدند.

نيكلا ساركوزي در بيانيه اي ادعا كرد: ما بشدت نگران خشونتها در نوار غزه هستيم و با خانواده هاي قربانيان غيرنظامي و بي گناه اين حملات ابراز همدردي مي كنيم !

در واكنش به اين سخنان، محمد مهدي رهبر گروه مصري اخوان المسلمين در گفتگو با خبرگزاري فرانسه خاطرنشان كرد: حملات صهيونيست ها عليه نوار غزه در تاريخ بي سابقه بود و جهان تاكنون فقط مشاهده كننده بوده و هيچ اقدامي نكرده است.

وي رهبران كشورهاي عربي، سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا را زير سئوال برده و از آنها به عنوان متحدان صهيونيست نام برد. مهدي گفت: من همچنين مصر را زير سئوال مي بردم زيرا وزير خارجه رژيم صهيونيستي در قاهره بود و آنچه كه قرار بود رخ دهد را به اطلاع مقامات مصري رسانده بود.

اما در اين ميان تنها اعضاي حماس بودند كه ساكت نشستند و در پاسخ به حملات هوايي گسترده صهيونيستها دست به پرتاب راكت زدند. اما ظاهرا راكتهاي مقاومت بسيار قوي تر از موشك هاي اسرائيلي عمل مي كنند. ترس و وحشت از اقدامات تلافي جويانه فلسطينيان اكنون در قلب يكايك اسرائيلي ها جاي گرفته است.

اسرائيل كه از توانايي فلسطينيان در جنگ چريكي اطلاع دارد، از آمدن به داخل سرزمين غزه و رويارويي نفر به نفر با آنان پرهيز مي كند. شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستي عصرشنبه تاكيد كرد كه نفرات ارتش اين رژيم هرگز وارد نوارغزه نخواهند شد.

در همين حال، رژيم صهيونيستي امروز درحالي مرتكب تجاوزات بيرحمانه عليه ملت فلسطين شد كه منابع نزديك به اين رژيم از تماسهاي ايهود اولمرت نخست وزير مستعفي اسرائيل با سران عرب بويژه كشورهاي حاشيه خليج فارس خبر دادند.

در حملات بي امان و هولناك امروز به نوار غزه دستكم 210 نفر شهيد و بيش از 800 نفر ديگر زخمي شده اند.

علامه محمد حسين فضل الله نيز شنبه شب در واكنش به كشتار مردم بيگناه غزه از سوي رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: اين كشتار با موافقت جامعه جهاني درحال وقوع است.

اين عالم برجسته لبناني در واكنش به كشتاري كه امروز رژيم صهيونيستي در نوارغزه مرتكب شده است، تاكيد كرد: حوادث غزه با موافقت سطح بالاي جامعه جهاني به وقوع پيوست و هدف از آن تسليم كردن ملت فلسطين در مذاكرات بعدي براي به خاتمه كامل مسئله فلسطين است.
 شنبه 7 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن