تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812870411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لاريجاني درجمع ائمه جماعات تهران/ مشروح: پروبال آمريكاريخته/ايران نگذاشت ديكتاتوري مدرن آمريكادرجهان پابگيرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لاريجاني درجمع ائمه جماعات تهران/ مشروح: پروبال آمريكاريخته/ايران نگذاشت ديكتاتوري مدرن آمريكادرجهان پابگيرد
لاريجاني، جمهوري اسلامي ايران را تنها كشوري خواند كه در ده سال گذشته مقابل يكجانبه گرايي آمريكا ايستاده است و گفت: آمريكاي پر و بال ريخته اگر مي توانست بر جهان سلطه پيدا كند به كسي قدرت نفس كشيدن نمي داد.


به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، رييس مجلس شوراي اسلامي امروز( جمعه) در گردهمايي ائمه جماعت استان تهران افزود: ما به تنهايي در برابر آمريكا ايستاديم و يك جانبه گرايي آمريكا را به شكست رسانديم .

*آمريكايي ها پر و بال ريخته اند
وي تصريح كرد: چون خودمان در متن حادثه هستيم، از اين حادثه بزرگ و مهم كه نه فقط به ايران و عراق بلكه به بشريت مربوط است ،درك درستي نداريم .
لاريجاني ادامه داد: اگرسلطه آمريكا در عراق شكل مي گرفت ، ديگر حق نفس كشيدن را از همه مي گرفتند .
وي گفت: آمريكايي ها در برابر ايران ، ضعيف شدند و در حال حاضر پر وبال ريخته اند .
رييس مجلس هشتم تاكيد كرد: در شرايط فعلي آمريكاييان معترف هستند كه ما نيازمند همكاري با ايران به عنوان كشوري مهم در منطقه هستيم.
وي ياد آور شد: اين در حالي است كه آنان پس از تصرف افغانستان، ايران را محور شرارت در منطقه معرفي كردند.
رييس مجلس اصولگرا با بيان اين نكته كه كسب اين موفقيت ها در سايه انقلاب اسلامي است كه ريشه در نهضت عاشورايي دارد، حفظ روحيه جهادي در كشور را ضروري دانست .

*هشدار لاريجاني به كشورهاي عرب
وي با اشاره به مداخله اعراب در موضوع فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، هشدار داد: كشورهاي عربي حواسشان جمع باشد كه تا با آمريكاي شكست خورده وارد مسابقه نشوند و با مداخله در پرونده هسته اي ايران حيثيت خود را از بين نبرند.
وي گفت: كشورهاي عربي با مداخله در پرونده فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران، حيثيت خود را از بين مي برند چون مردم دنيا هوشيار شده اند .
وي تاكيد كرد: ديگر آمريكايي ها با اتهاماتي چون دفاع از تروريسم، نمي توانند مسائل خود را درباره ايران حل كنند.

*براي دفاع از حماس و مقاومت لبنان افتخار مي كنيم
وي تصريح كرد:‌ متاسفيم از اينكه برخي رهبران آمريكا مدعي هستند كه جرم ايران اين است كه از حزب الله و حماس دفاع مي كنند ،در حالي كه ما افتخار مي كنيم كه از حزب الله و حماس حمايت مي كنيم.
لاريجاني گفت:‌ ما حتما از مقاومت لبنان و مردم غزه در منطقه حمايت مي كنيم چون به عنوان يك كشور انقلابي بايد روي اين مسائل حساس باشيم.
وي ياد آور شد: آنان در شرق ايران و در افغانستان و پاكستان هم ماجراجويي ها داشته اند كه در آن جا هم شكست خورده اند .
رييس مجلس هشتم گفت: آمريكايي ها به بهانه مبارزه با تروريسم و مواد مخدر به افغانستان حمله كردند ، در حالي كه در شرايط فعلي شاهد هستيم اوضاع مواد مخدر در افغانستان بدتر شده است و از 200 تن توليد ساليانه به 9000 تن رسيده است. درباره تروريسم هم كه اخبار اين مناطق حاكي از بدتر شدن اوضاع است.
وي افزود: اقدامات آمريكا در منطقه همواره چنان بوده كه ابهامات را زياد كرده است.

*پايين آوردن قيمت نفت، اقدامي سياسي است
لاريجاني تصريح كرد: پايين آوردن قيمت نفت يك مسئله سياسي است چرا كه همه محاسبات اقتصادي نشان مي دهد كه قيمت نفت در اين شرايط نبايد تا اين اندازه پايين بيايد. وي انگيزه آمريكايي ها از اين اقدام را انتقال شرايط بحران مالي به ديگر كشورها عنوان كرد.

**وحدت اقتضاي منافع ملي ماست
رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: با توجه به شرايط منطقه و بين الملل بايد به فضاي مودت و وحدت دركشور توجه كنيم كه اقتضاي منافع ملي ما هم بر اين موضوع تاكيد دارد.در اين شرايط با وحدت، مي توانيم سرمايه ملي كشور را افزايش دهيم.
وي با بيان اين كه بايد به مولفه هاي اصلي وحدت در كشور توجه كنيم ، گفت: نبايد به جان هم بيفتيم و با هدف تخريب يكديگر، پنجه به هم بكشيم كه همه اين ها اعمالي ضد انقلابي است .

**تاكيد بر ضرورت صرفه جويي و انضباط عملي
لاريجاني ادامه داد: وضعيت اقتصادي كشور هم چنان است كه مي خواهند هر چه بيشتر، فشار اقتصادي وارد كنند اما ما بايد در داخل صرفه جويي كنيم، انضباط عملي داشته باشيم وقوانين را به درستي اجرا كنيم .
وي گفت: نكته بعدي اين است كه بنا به دستور رهبري تلاش كنيم تا اصل 44 به نحوي اجرا شود كه سرمايه ملي در دست مردم باشد.
رييس مجلس هشتم افزود: اين درست نيست كه نفت را بفر وشيم و درآمد آن را هزينه كنيم. اين روش هرگز درست نبوده، در حال حاضر نيز درست نيست.
وي با انتقاد از فربه بودن سيستم اداري كشور، سخنانش را اين گونه ادامه داد: هر چه سيستم اداري فربه باشد، پول نفت را بايد بيشتر برايش خرج كر د. در صورتي كه اگر اصل 44 به درستي اجرا شود، دولت كوچك و چابك مي شود و مي تواند با قدرت بيشتري نظارت كند.

*ضرورت ديپلماسي عزتمند و منطبق بر عقلانيت
لاريجاني در ادامه به موضوع ديپلماسي ايران اشاره كرد و گفت: ديپلماسي ما بايد مستقل و عزتمند باشد .
وي تصريح كرد: بايد با ديگر كشورها رابطه اي منطبق با عقلانيت داشته باشيم اما مباني فكري چنين رابطه اي بايد عزتمندي باشد چنانچه تا كنون هم ديپلماسي ما موجب عزتمندي ايران شده است.
لاريجاني اين عزتمندي ارزشمند را برگرفته از مباني انقلاب اسلامي كه ريشه در نهضت عاشورايي امام حسين ( ع) داشته است، توصيف كرد.
به گزارش خبرنگار پارلماني ايرنا، رييس مجلس شوراي اسلامي كه در جمع ائمه جماعت استان تهران سخن مي گفت، در بخشي از سخنان خود، نقش روحانيت را در پيشينه تاريخي كشور به طور مشروح تبيين كرد.
وي گفت: نقش روحانيون در تاريخ كشور ما همواره داهيانه بوده است و به ويژه در 500 سال اخي، هيچ چيزي غير از علماي اسلامي كه كانون هاي حب تشيع را در ايران گسترش داده اند، نمي توانست به عنوان سرمايه اي بزرگ براي صيانت از ايران تاثير گذار باشد.
لار يجاني روحانيت را سرمايه كشور دانست و افزود: معتقد هستم كه وظيفه دولت حمايت از روحانيت است و اين جامعه بايد از كمك هاي دولت برخوردار باشند اما نبايد اتصال مالي به دولت داشته باشند و شايسته است در هر شرايطي ، استقلال خود را حفظ كنند.

**روحانيت نبايد مديون باشد
وي روحانيت را سرمايه اي ملي براي كشور خواند و گفت: حتي اگر مذهبي نباشيم و تنها عِرق ايران را داشته باشيم باز هم تاريخ ايران گوياي نقش ارزنده روحانيت در 500 سال اخير است.
لاريجاني افزود: «منابر» يكي از مسائل مهم در فرهنگ سازي است و روايات و احاديث معتبر، معارف اهل بيت را در جامعه گسترش مي دهد.
وي مساجد را قطب فرهنگي اصيل در محله ها معرفي كرد و گفت: اگر مساجد بتوانند پيوند قلب ها را با دين برقرار كنند، بسياري از مسايل حل و فصل مي شود.
رييس مجلس شوراي اسلامي اعلام كرد: ما آماده هستيم از طرح هاي تازه اي را كه مساجد ارائه مي دهند، دنبال كنيم.
لاريجاني گفت: در فر هنگ سازي داخلي ، اهتمام كردن به احاديث خيلي اثر گذار است و آن چيزي كه جوانان ، فرهنگ ها، استقلال و صيانت ما را حفظ مي كند، فرهنگ غني اسلام است .
سيام*1862
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن