تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت فاطمه زهرا (ع):خداوند ايمان را براى پاكى از شرك... و عدل و داد را براى آرامش دل‏ها واجب نمود. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815453429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهمترين عناوين مطبوعات روز جمعه تركيه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مهمترين عناوين مطبوعات روز جمعه تركيه
آنكارا- اختلاف نظر بين رييس دادگاه قانون اساسي تركيه و ديوان عالي اداري اين كشور بر سر زمينه شركت شهرداري هايي كه از سوي دولت برچيده شده اند در انتخابات محلي و تهديدهاي اسراييل عليه حماس از جمله مهم ترين موضوعات مطبوعات روز جمعه تركيه هستند.


*** اختلاف نظر دادگاه قانون اساسي و ديوانعالي اداري تركيه
حكم ديوان عالي اداري تركيه براي انتخاب شهردار در بيش از دو هزار نقطه در تركيه كه به عنوان ناحيه معرفي شده بودند در روزهاي اخير به عنوان مساله روز در تركيه تبديل شده است.
دولت اردوغان پارسال قانوني را تقديم مجلس كرد كه طبق آن نقاطي كه جمعيت آنان زير دو هزار نفر بود و در گذشته به عنوان شهرك و يا شهرستان شناخته شده بودند و در انتخابات محلي شهردار انتخاب مي كردند به عنوان ناحيه معرفي شدند.
در پي اعتراض برخي احزاب سياسي دادگاه قانون اساسي برخي احكام اين قانون را لغو ولي كليات آن را مورد تاييد قرار داد.
ديوان عالي اداري تركيه در هفته گذشته حكمي صادر كرد كه طبق آن در اين مناطق در انتخابات محلي دوباره شهردار انتخاب خواهند شد.
در پي صدور حكم ياد شده " رجب طيب اردوغان " با انتقاد از اين حكم گفت : من اين مساله را كه در تركيه دو دادگاه قانون اساسي وجود دارد ، نمي دانستم.
" هاشم قليچ " رييس دادگاه قانون اساسي تركيه نيز با صدور اطلاعيه اي از اين حكم انتقاد كرد.
ديوان عالي اداري تركيه ديروز با صدور اطلاعيه اي اردوغان و قليچ را به باد انتقاد گرفت.
روزنامه هاي روز جمعه تركيه با تيترهاي همانند " اختلاف در قوه قضاييه " ، " دادگاه قانون اساسي به رييس خود پرچم عصيان بلند كرد "‌ و " ترازوي عدالت منحرف شد" اين مساله را منعكس كرده اند.
روزنامه " صباح " با تيتر " اختلاف در قوه قضاييه "، نوشت : ‌ديوان عالي اداري با صدور بيانيه اي با انتقاد از روش اردوغان و سخنان قليچ در انتقاد از اين ديوان را " نااقبالي " خواند.
" آكشام" با تيتر " ترازوي عدالت منحرف شد "، ‌نوشت : در پي انتقاد " هاشم قليچ " از حكم ديوان عالي اداري " هشت عضو اصلي وعلي البدل از 11 عضو دادگاه با صدور اطلاعيه اي سخنان قليچ را به باد انتقاد گرفتند.
*** تهديدهاي اسراييل عليه حماس
روزنامه هاي تركيه در شماره هاي روز جاري خود به طور گسترده اي به سخنان مسوولين اسراييلي در تهديد حماس با تيترهايي همانند "‌ تاوان سنگيني خواهيد پرداخت"‌، " اسراييل در پي برنامه ريزي براي يك غزه بدون حماس است "‌ و " اجازه حمله به ارتش اسراييل " پرداخته اند.
روزنامه " صباح‌" با تيتر " ‌اجازه حمله به ارتش اسراييل "، نوشت :‌حماس كه به دليل لغو نشدن تحريم ها عليه غزه حملات موشكي خود را به اسراييل آغاز كرده است در معرض مقابله به مثل اسراييل قرار گرفت.
اين روزنامه با تاكيد بر اين كه به دليل محاصره غزه گرسنگي در اين شهر آغاز شده است "، افزود : ‌طي شش روز اسراييل 70 موشك به سوي غزه شليك كرده است و به ارتش نيز براي عمليات هوايي و زميني عليه غزه اجازه داده شد.
" راديكال " با تيتر " اسراييل در پي برنامه ريزي براي يك اسراييل بدون غزه است "، نوشت : آمادگي اسراييل براي انجام عملياتي گسترده در غزه ادامه دارد.
به نوشته اين روزنامه، گفته مي شود " ‌ليوني " وزيرخارجه اسراييل كه در مصر با مبارك ديدار كرد در زمينه از ميان برداشتن حماس از وي چراغ سبز دريافت كرده است.
خاورم**2012**230**1438**1431
 جمعه 6 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن