تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برآورد اعمال در شب نوزدهم انجام مى‏گيرد و تصويب آن در شب بيست ويكم و تنفيذ آن در شب بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805462219




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواب دنباله‌دار بازار خودرو


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: خواب دنباله‌دار بازار خودرو
عكس:حميد جاني پورگروه خودرو-در حالي كه روزهاي آغازين زمستان را پشت سر مي‌گذاريم بازار خودرو كشور هنوز هم از خواب بر نخاسته و ركود، كماكان گريبانگير صنعت خوروسازي شده است.


آن طور كه نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت مي‌گويند به‌رغم پيش‌بيني كارشناسان مبني بر بازگشت رونق به بازار همزمان با آغاز فصل سرد، فعلا خبري از هياهوي مشتريان براي خريد و فروش خودرو نبوده و خواب بازار همچنان ادامه دارد. به نحوي كه طي هفته جاري ثبات قيمت در بازار حاكم بود.
البته تعداد معدودي از محصولات ايران‌خودرو به ميزان اندكي، جابه‌جايي قيمت داشته‌ و نرخ آنها در حد نسبتا كمي تغيير كرد. محصولات گروه سايپا نيز ثبات نسبي چند هفته اخير را حفظ كرد اين در حالي است كه از بازار خودروهاي وارداتي نيز بوي ثبات و كمي ارزاني نيز به مشام مي‌رسد.
همچنين طبق اخبار رسيده از بازار خودروهاي وارداتي محصولات گروه هيوندايي در مقايسه با دو سه ماه گذشته اندكي با كاهش قيمت مواجه شده و خودروهاي گروه كيا نيز ثباتي نسبي را تجربه كردند. مگان محصول روز شركت رنو هم كه بخشي از نياز بازار آن از طريق واردات اين خودرو تامين مي‌شود در مقايسه با روزهاي گرم تابستان كمي ارزان شده است.
آن طور كه برخي كارشناسان و فعالان بازار اظهار نظر مي‌كنند ظاهرا مشتريان ايراني به انتظار تاثير بحران اقتصادي دنيا در قيمت خودروهاي وارداتي نشسته و به همين دليل استقبال از اين نوع محصولات اندكي پايين آمده و ثبات و حتي ارزاني آنها را در پي داشته است.
اين در شرايطي است كه برخي كارشناسان معتقدند بحران مذكور، تاثير چشمگيري روي بازار خودرو كشور نخواهد گذاشت و نهايت امر اين است كه مدل‌هاي 2009 خودروهاي خارجي با قيمت نسبتا نزديك به مدل‌هاي 2008 آنها به بازار ايران عرضه شوند.
405 ارزان شد
پژو 405 جزو يكي دو خودرويي است كه طي هفته جاري روند ارزاني را ادامه داد و كاهش قيمتي 100هزار توماني را تجربه كرد. اين محصول قديمي و محبوب در حال حاضر با قيمت 13ميليون و 500هزار تومان در مدل بنزيني به فروش مي‌رسد.
405 پرتيراژترين محصول ايران خودرو به حساب مي‌آيد و ظاهرا قرار است سال آينده به همراه پژوپارس، از خط توليد اين شركت خارج شود؛ پژوپارس كه طي هفته جاري تغيير قيمتي خاصي نداشته و هم‌اكنون با نرخ 17ميليون و 400هزار تومان در مدل معمولي بنزيني به فروش مي‌رسد.
اين محصول تا يك ماه‌ونيم گذشته قيمتي بالاي 18ميليون تومان داشت البته مدل سفارشي پژوپارس با نام ELX به دليل عرضه كمي كه در بازار دارد معمولا با ثبات قيمت روبه‌رو بوده و در حال حاضر نيز با نرخ 24ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.
در ميان ساير مدل‌هاي گروه پژو نيز تغيير و تحول قيمتي خاصي طي هفته جاري مشاهده نشد. به نحوي كه هم‌اكنون 206 تيپ 2 با همان نرخ 14ميليون و 400هزار تومان يكي دو هفته اخير به فروش مي‌رسد و تيپ 6 آن نيز قيمتي برابر با 18 ميليون و 800هزار تومان دارد. بين مدل‌هاي صندوق‌دار 206 هم مدل V9 آن هم‌اكنون با قيمت 19ميليون و 200هزار تومان به فروش رسيد و V8 نيز با نرخ 18ميليون تومان خريد و فروش مي‌شود.
روند ارزاني سورن
در حالي كه سورن در دوسه هفته اخير كمي ثبات و كمي گراني را تجربه كرد طي اين هفته باز هم ارزاني دامان آن را گرفت به نحوي كه اين محصول در حال حاضر با قيمت 17 ميليون تومان در بازار خريد و فروش مي‌شود. آن طور كه برخي نمايشگاه‌داران خودرو پايتخت مي‌گويند سورن اين روزها دوران سرد و كم‌مشتري را تجربه مي‌كند.
اين در شرايطي است كه سمند معمولي با حفظ قيمتش طي هفته جاري، هم‌اكنون با نرخ 13ميليون و 600هزار تومان به فروش مي‌رسد و LX ديگر مدل سمند نيز قيمتي برابر با 15 ميليون و 800هزار تومان دارد.
ثبات قيمت در محصولات سايپا
محصولات گروه سايپا، به‌رغم ارزاني كه نصيب بازار خودرو طي يكي‌دو ماه اخير شد چندان تحت تاثير قرار نگرفت. هم‌اكنون زانتيا قيمتي برابر با 30ميليون و 200هزارتومان را دارا است و ريو نيز با نرخ 13ميليون و 700هزار تومان به فروش مي‌رسد.
همچنين پرايد پرتيراژ‌ترين محصول سايپا در مدل‌ بنزيني متاليك با قيمت 8ميليون و 100هزار تومان خريد و فروش مي‌شود. از سوي ديگر ماكسيما محصول مونتاژي پارس خودرو، در حال حاضر با قيمت كارخانه‌اي يعني 39ميليون و 850هزار تومان به فروش مي‌رسد.
ركود خودروهاي وارداتي در بازار
محصولات گروه هيوندايي كره در حال حاضر به طور گسترده‌اي در بازار خودروهاي وارداتي كشورمان حضور دارند.
اين در حالي است كه قيمت اين خودروها در مقايسه با چند ماه اخير كاهشي نسبتا قابل توجه داشته است. هم اكنون آزرا اتوماتيك كه يكي از محبوب‌ترين مدل‌هاي هيوندا در ايران به حساب مي‌آيد با قيمت 49ميليون و 800هزار تومان به فروش مي‌رسد. همچنين سوناتا نيز در مدل فول 2009 خود قيمتي برابر 42ميليون تومان را دارا است.
سانتافه محصول شاسي‌بلند هيوندا هم در مدل فول 2009 با قيمت 52ميليون و 500هزار تومان خريد و فروش مي‌شود و نوع معمولي 2008 اين محصول نيز نرخي معادل 47ميليون تومان را در بازار دارد.
از سوي ديگر محصولات گروه كياموتورز در حال حاضر دوران باثباتي را در بازار ايران سپري مي‌كنند.
هم اكنون اپيروس مدل الگانس مانند كيا، قيمتي برابر با 53ميليون تومان دارد و سراتو هم كه به محصول مينياتور سايپا شبيه است در حال حاضر با نرخ 28ميليون و 700هزارتومان خريد و فروش مي‌شود.
مگان زير قيمت كارخانه
مگان در روزهاي ابتدايي حضور در بازار ايران با استقبال گرم مشتريان ايراني مواجه و زود هم در اين بازار شناخته شد.
اين در حالي است كه مشتريان ايراني اين روزها از خريد و فروش آن دست نگه داشته و به همين دليل نمودار قيمتي مگان روندي نزولي به خود گرفته است.
مگان در حال حاضر هم در پارس خودرو به مونتاژ مي‌رسد و هم وارد مي‌شود كه مدل داخلي‌‌اش با قيمتي زيركارخانه يعني 24ميليون و 500هزار تومان به فروش مي‌رسد. نوع 2000سي‌سي دنده اتوماتيك مگان نيز كه وارداتي به حساب مي‌آيد قيمتي برابر با 31ميليون تومان را در بازار دارا است.
 پنجشنبه 5 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن