تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815386475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پايتخت


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: پايتخت
ساماندهي سبزه ميدان

نشست اجراي پروژه پياده راه و رواق سازي سبزه ميدان در محدوده بازار تهران با حضور مهندس عرب قائم مقام منطقه 12 ، معاونين امورشهري و فني عمراني و مسئولين اجراي اين پروژه برگزار شد.
به گزارش ايلنا به نقل از روابط عمومي شهرداري منطقه 12 تهران ، در اين نشست پس از بحث و تبادل نظر در خصوص طرح رواق سازي ، چيدمان ، مبلمان و فضاي سبز اطراف پروژه سبزه ميدان و راسته پانزده خرداد ، قائم مقام منطقه 12 در سخناني هدف از اجراي اين پروژه را توجه به منظر شهري به خصوص اماكن تاريخي و همچنين رفاه حال شهروندان دانست .

گروكشي براي تصويب طرح جامع
ترافيك تهران

رييس كميسيون محيط زيست شوراي شهر تهران با اشاره به آنچه"گروكشي براي تصويب طرح جامع ترافيك تهران" خواند، اعلام كرد: مسوولان دولتي در شوراي عالي حمل و نقل ترافيك كشور تصويب اين طرح را مشروط به وجود منوريل در اين طرح كرده اند.
به گزارش ايلنا، اين روزها با افزايش آلودگي هواي تهران موضوع طرح جامع حمل و نقل ترافيك تهران نيز به طور پر رنگ تر موردتوجه بسياري از مسوولان و رسانه ها قرار گرفته است و در حالي كه بسياري از كارشناسان تنها راه برون رفت از شرايط بحراني آلودگي هوا را اجراي اين طرح مي دانند، اما تصويب آن با بسياري مشكلات و مخالفت ها مواجه شده است.
معصومه ابتكار عضو شوراي شهر تهران در اين مورد به ايلنا گفت: مسوولان دولتي در حالي مي گويند كه در صورت وجود منوريل در طرح جامع حمل و نقل و ترافيك تهران آن را به تصويب مي رسانند كه اين وسليه به هيچ عنوان از اولويت هاي حمل و نقل تهران به شمار نمي آيد.
افتتاح 160 پروژه شهري در منطقه 7 تهران

شهردار تهران گفت: همه اقدامات و جهتگيري ما در بخش اجرايي مبتني بر باورهاي ديني است و همانطور كه مشاركت مردم در كارها اساس كار است بايد با رويكرد و تفكر مسجدي و مسجد محوري كارها را انجام دهيم.
به گزارش مهر، دكتر محمدباقر قاليباف ساعتي پيش در مراسم افتتاح و آغاز مرحله اجرايي 160 پروژه شهري در منطقه هفت كه با افتتاح مجموعه ورزشي برادران شهيد صادق زاده آغاز شد با اعلام اين مطلب افزود: اگر امروز در كشور شاهد استقلال، آزادي و عزت هستيم و امنيت وجود دارد همه اينها به بركت خون شهداست.
قاليباف با اشاره به همكاري خوب شوراياري ها با شهرداري منطقه 7 گفت: توقع ما اين است كه با همكاري مردم و شوراياري ها مسائل و مشكلا ت موجود در منطقه حل و فصل شود.

لزوم سرمايه گذاري دولت
در توسعه حمل و نقل عمومي

پس از انتقاد شديد اعضاي شوراي شهر تهران از روند عملكرد كميته نظارت و هماهنگي مواقع اضطراري آلودگي هوا به ويژه در روزهاي گذشته مديركل محيط زيست استان تهران گفت: قرار بود فقط يك نفر در مورد آلودگي هوا اطلاع رساني كند اما با وجود اين خيلي از سازمان ها در اين زمينه اطلاع رساني انجام داده اند، مثلا وزارت بهداشت و درمان، شهرداري تهران، استاندار ، معاون عمراني استاندار همه اطلاع رساني كرده اند و باز هم مي گوييد اطلاع رساني به طور مناسب انجام نشده است، ديگر بايد چه كارمي كرديم كه نكرده ايم !
صدوق در گفت و گو با خبرنگار"ايلنا" گفت: نمي دانم چرا هر چه نماينده مجلس و هر شخصيت سياسي كه داريم، همه دنبال مقصر آلودگي هوا هستند!
مدير كل محيط زيست استان تهران تصريح كرد: مردم هم ماشين مي خواهند، هم بنزين كامل مي خواهند، هم مي خواهند هوايشان مثل هواي طارم باشد و آلودگي نباشد ،اين امكان پذير نيست.
او خاطرنشان كرد: يك مقدار مردم بايد فداكاري كنند و از آن طرف هم دولت بايد در زمينه حمل و نقل عمومي سرمايه گذاري كند تا مشكل حل شود، زيرا بر اساس آمار 80 درصد آلودگي هوا مربوط به خودروها است .
صدوق در پاسخ به اين سوال كه"چرا در زمينه محدود كردن تردد خودروها اقدامي صورت نمي دهيد؟" نيز، گفت: محدود كردن تردد خودروها در وضعيت اضطرار و بحران بايد صورت بگيرد، هنوز به اين وضعيت نرسيده ايم. مدير كل محيط زيست استان تهران ادامه داد: در وضعيت اضطرار است كه بايد از تردد خودروها جلوگيري شود ، محدوديت هاي ترافيكي افزايش يابد يا مدارس تعطيل شوند اما خوشبختانه ما به آن مرحله نرسيده ايم و بارندگي مشكلات را حل كرده است.

ايجاد قابليت خريد و فروش پاركينگ
در پايتخت

قائم مقام معاونت شهرسازي و معماري شهرداري تهران گفت: با صدور سند براي پاركينگ هاي شهر تهران، از اين پس پاركينگ ها نيز مانند ساير املاك قابليت خريد و فروش پيدا مي كنند.
به گزارش ايسنا، مهندس عبادالله فتح اللهي افزود: از اقدامات خوبي كه با همكاري معاونت شهرسازي شهرداري تهران و سازمان ثبت اسناد انجام مي شود، صدور سند براي پاركينگ ها مانند سندي است كه براي ساير املاك صادر مي شود.
وي افزود: تاكنون پاركينگ ها به طور مستقل سند نداشتند، اما با صدور سند براي آن ها، از اين پس پاركينگ ها قابليت خريد و فروش پيدا مي كنند و به عنوان خدمتي قابل عرضه رسميت مي يابند.

افزايش بودجه قطار شهري در بودجه 88

معاون وزير كشور گفت: طبق قانون توسعه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت كشور، بايد در سال 1391 ، 75 درصد سفرها و حمل و نقل كشور توسط ناوگان عمومي شامل اتوبوس، ميني بوس، قطار شهري و تاكسي انجام شود كه سهم قطار شهري از اين رقم، 20 درصد است، بنابراين بايد تلاش شود كه در لايحه بودجه سال 1388 رقم مربوط به قطار شهري افزايش يابد.
علي نيكزاد در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه وزارت كشور رابطه خوبي با شورا هاي شهر دارد، اظهار كرد: سازمان شهرداري ها و دهياري هاي وزارت كشور، تنها تشكيلات دولت است كه از حق و حقوق شهرداري ها دفاع مي كند و علاوه بر اين معتقديم سطح دفاع از شهرداري ها بايد ارتقا يابد و در سطحي بالاتر از اين وزارتخانه تقويت شود.

اخراج و توقيف خودروي رانندگان خاطي در محدوده طرح ترافيك

فرمانده انتظامي تهران بزرگ، از اجراي طرح تشديد زوج و فرد در محدوده طرح ترافيك پايتخت از فردا خبر داد.
به گزارش ايسنا، سردار رجب زاده امروز در جمع خبرنگاران با بيان اين خبر، گفت: با توجه به اين كه وضعيت آلودگي تهران به حالت اضطرار نزديك شده است، از فردا طرح زوج و فرد در محدوده ترافيكي با شدت بيشتري اعمال خواهد شد.
وي با اشاره به اين كه هر سال از 15 آذر ماه تا 15 دي ماه آلودگي هوا در تهران بيشتر مي شود، يادآور شد: با تشديد طرح زوج و فرد، اجازه تردد به خودروهاي فاقد مجوز طرح ترافيك داده نمي شود و افراد خاطي نمي توانند، با نشان دادن برگه جريمه در اين محدوده تردد كنند. همچنين در صورت مشاهده اين موضوع نه تنها ماموران پليس، خودرو را از داخل محدوده طرح بيرون خواهند كرد، بلكه ممكن است خودروي رانندگان خاطي توقيف شود.

بازپيرايي بوستان بنفشه
در ناحيه چهار منطقه 15

اداره عمران ناحيه چهار منطقه 15، از بازپيرايي فاز يك بوستان بنفشه به ميزان 95 درصد خبر داد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 15، در اين راستا عمليات بتن ريزي به حجم تقريبي 9 متر مكعب، سيمانكاري به وسعت 260 متر مربع، قالب بندي به سطح حدود 10 متر مربع اجرا گرديده است. بنابراين گزارش، از ديگر اقدامات انجام شده در اين بوستان مي توان به نصب 340 متر مربع سنگ مصنوعي رستيك در معابر اين بوستان، نصب 15 عدد پايه چراغ جهت تامين روشنايي و نصب 25 عدد نيمكت اشاره كرد.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن