تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815605688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حاج علي اكبري:آموزش و پرورش به تحول ساختاري نياز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حاج علي اكبري:آموزش و پرورش به تحول ساختاري نياز دارد
اهواز - خبرگزاري مهر: رئيس سازمان ملي جوانان كشور گفت: آموزش و پرورش نياز به تحول ساختاري دارد زيرا در آن هويت نسل جوان ساخته و پرداخته مي شود.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ملي جوانان كشور شامگاه گذشته در جلسه ستاد ساماندهي امور جوانان خوزستان با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه مهم ترين نياز جوانان ما هويت است، گفت: در اين راستا براي ارتقاي هويت ديني و ملي جوانان برنامه اي در دست تدوين داريم كه تا كنون در اين برنامه مشخص شده كه هويت جوانان ايراني بسيار شوق انگيز است.

حجت الاسلام محمد حاج علي اكبري افزود: بررسي ها نشان مي دهد كه دلبستگي جوان ايراني، تعلق خاطر آنها به آرمان ها و باورهايشان نسبت به ارزش هاي ديني و اسلامي بسيار قابل توجه است.

وي خاطر نشان كرد: خوشبختانه از زمان روي كار آمدن دولت نهم نيز به جوان و موضوعات مربوط به آنها توجه بسيار ويژه اي شده و اين نشان از اقبال و توجه دولت به جوانان و هويت ناب و اصيل انقلابي آنها است.

رئيس سازمان ملي جوانان كشور اظهار داشت: بسياري از موضوعات مربوط به هويت جوانان كشور به آموزش هاي پايه گره مي خورده كه يكي از اين هويت ها هويت شغلي است؛ جوانان ما هنگامي كه از دانشگاه ها و يا دبيرستان ها فارغ التحصيل مي شوند هويت شغلي ندارند و اين در حالي است كه آموزه هايي دارند اما از اين آموزه ها نمي توانند براي ايجاد شغل استفاده كنند.

حاج علي اكبري گفت: آموزش هاي پايه و بنيادين مسئله اصلي است، نظام آموزشي كشور ما به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي جامعه نيست چون آموزش عالي و عمومي ما نياز به تحول دارد و اين سبك آموزش نيم تواند هويت بخش باشد.

وي ادامه داد: مطالعات نشان مي دهد كه ورود به آموزش عالي و سپس خروج از آن سبب ايجاد تحولات منفي قابل توجهي در بخش هاي ديني و ملي شده و بايد در اين خصوص فكر جدي و همه جانبه بكنيم.

معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران افزود: اكنون جوانان ما مهارت هاي مواجه با شرايط را در بسياري از عرصه ها نمي دانند و اين به اين معنا است كه بخش عمده اي از آنچه كه در كلاس هاي مدرسه به جوانان آموزش داده مي شود به هيچ عنوان ربطي به نيازهاي واقعي آنها ندارد.

حاج علي اكبري عنوان كرد: در همين راستا آموزش و پرورش ما نيز به تحول ساختاري نياز دارد چرا كه هويت ها در آن ساخته مي شود .

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: همچنين به منظور هويت بخشي به نسل جوان بايد به آنها اعتماد كرد، براي آنها ميدان گشايي كرد و به آنها مسئوليت داد .

رئيس سازمان ملي جوانان كشور گفت: طرح مشاوران جوان رئيس جمهور نيز با همين ديدگاه مطرح شد كه براي نسل جوان فرصت گشايي شود و با دادن مسئوليت به آنان زمينه هاي حضورشان در جامعه بيشتر شود.

معاون رئيس جمهور افزود: به غير از دادن مسئوليت به جوانان بايد با آنان گفتگو كرد و از نظراتشان استفاده كرد؛ گفتگو با نسل جوان بايد به يك رويه تبديل شود و همه مجموعه ها حلقه اي از جوانان را تشكيل داده و از مشورت آنان بهره گيرند.

استاندار خوزستان نيز با اشاره به جمعيت جوان اين استان گفت: از ظرفيتهاي موجود در استان بايد به گونه اي استفاده شود كه خود جوانان كار آفرين شوند .

سيد محمد جعفر حجازي افزود: يكي از مشكلات جوانان اين است كه بسياري از آنها زمانيكه از دانشگاه ها فارغ التحصيل مي شوند سرمايه اي براي ايجاد شغل ندارند؛ يكي ديگر از مشكلات هم اين است كه در صورتي كه بخواهند براي كسب سرمايه و ايجاد شغل از منابع بانكي استفاده كنند دچار مشكل وثيقه مي شوند.

حجازي گفت: در سفر رئيس جمهور و هيئت دولت در هفته گذشته به استان خوزستان اين مسئله مطرح و قرار شد بررسي شود.
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن