تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خدايا روزى كن مرا محبّت خودت و محبّت دوستدارانت را و محبّت آنچه مرا به تو نزديك مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815538204




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده‌ي مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در كرج: كرج بيش از 551 هكتار بافت فرسوده شهري دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده‌ي مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در كرج: كرج بيش از 551 هكتار بافت فرسوده شهري دارد
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرج
سرويس: شهرستان‌ها

نماينده‌ي مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در كرج گفت: كرج با محدوده‌ي شهري 15 هزار و 797 كيلو متر مربع بيش از 551 هكتار بافت فرسوده شهري دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، نعمت الله خليلي در جمع خبرنگاران اظهار داشت‌: بر اساس مصوبات هيات وزيران و تاييديه شوراي نگهبان نسبت به سياست‌گذاري و برنامه ريزي و كنترل و نظارت در راستاي احيا و بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري و روستايي و سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي‌ به تشكيل شركت‌هاي عمران و مسكن سازان در استان‌هاي كشور از جمله شهرستان كرج اقدام شده است تا با واگذاري مديريت اجرايي بافت‌هاي فرسوده و ناكارآمد شهري و سكونت‌گاه‌هاي غيررسمي‌ در محل، با اولويت شهرداري و بخش مشاركت‌هاي مردمي‌ و خصوصي و حرفه‌يي و ايجاد تعامل و كار مشترك في ما بين دستگاه‌هاي دولتي و نهادهاي عمومي ‌محقق شود.

وي افزود: بافت‌هاي فرسوده شهري يك پديده اجتماعي است و به دليل ناكارآمد بودن آن‌ها مي‌تواند براي مديريت شهري چالش‌هايي را ايجاد كند. موضوع احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده آن قدر عميق است كه حتي به اجتماع كوچك خانواده كشيده شده است.

مديرعامل شركت عمران مسكن سازان شهرستان كرج ياد آور شد:‌ براي بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده به عنوان يك دغدغه ملي، نيازمند يك عزم ملي و جدي هستيم. همه دستگاه‌هاي مجري در اين زمينه بايد دست به دست هم دهند و براي امنيت و نوسازي و بهسازي همه گروه‌ها حركت كنند. اگر گروهي يا فردي ساز مخالف بزند كار پيش نمي‌رود.

خليلي تصريح كرد: بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده بهترين روش براي توسعه پايدار شهري و كمك به حل معضل بزرگ مسكن در شهرستان كرج است.

شركت عمران و مسكن سازان كرج آمادگي دارد تا با ارايه‌ي مشاوره تخصصي به تعاوني‌هاي مسكن دولتي - خصوصي زمينه مناسب را چه از نظر اطلاعات فني و چه از نظر مشاركت و سرمايه‌گذاري براي حضور پررنگ‌تر آن‌ها فراهم آورد.

يكي از اهداف اين شركت اعتماد سازي و هدايت مردم و اطلاع رساني به موقع براي شركت خود مردم در بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري است.

وي خاطرنشان كرد: مطابق با مصوبه شوراي عالي شهرسازي و معماري ايران سه شاخص براي شناسايي بافت‌هاي فرسوده وجود دارد، بلوك‌هايي با بيش از 50 درصد قطعات كمتر از 200 متر مربع، بلوك‌هايي كه بيش از 50 درصد بناهاي آن فرسوده و به عبارتي نا پايدار و غير استاندارد باشد و بلوك‌هايي كه بيش از 50 درصد معابر آن كمتر از شش متر مربع باشد، بافت فرسوده اطلاق مي‌شود.

نماينده‌ي مدير عامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران در كرج ابراز داشت: بر اساس مصوبه كميسيون ماده پنج، كرج 551 هكتار بافت فرسوده شهري دارد محدوده قانوني شهر كرج 15 هزار و 797 كيلومتر مربع است و مطمئنا بافت فرسوده شهري بيش از اين است، اين عدد چيزي است كه در مطالعه و تدوين به دست آمده است.

خليلي به مشوق‌هاي شركت عمران مسكن سازان شهرستان كرج براي افرادي كه نوسازي بافت‌هاي شهري را انجام مي‌دهند، اشاره كرد و گفت: بر اساس ماده 34 تبصره‌ي شش بودجه سال 86 كل كشور به منظور تشويق نوسازي واحدهاي مسكوني فرسوده شهري و سكونت گاه‌هاي غير رسمي‌ كه در طرح و محدوده آن‌ها به تصويب مراجع ذي ربط رسيده است، شهرداري و شوراي شهر موظفند حداقل 50 درصد در هزينه‌ها تخفيف قائل شوند. بر اساس ماده 35 قانون مذكور حق الامتياز خدمات زير بنايي موجود در محدوده‌ي بافت‌هاي فرسوده شهري و سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي‌ پس از نوسازي، بدون دريافت حق الامتياز جديد محفوظ بوده و دستگاه‌هاي اجرايي متولي ارايه خدمات زير بنايي ( آب، برق،‌ گاز و تلفن ) موظف‌اند به صورت رايگان اين امكانات را تامين كنند.

وي اضافه كرد: پرداخت مبلغ 14 ميليون تومان بدون سپرده براي هر واحد مسكوني، پرداخت يارانه تسهيلات و همكاري كانون مهندسان شهرستان كرج براي انجام تا 50 درصد هزينه طراحي و نظارت، از ديگر مشوق‌ها براي‌ترغيب افراد به بهسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده شهري است.

خليلي در پايان بيان داشت: آموزش مديران و كاركنان كليه دستگاه‌ها و آموزش ساكنين بافت‌ها در مساجد و محلات، اطلاع رساني از طريق رسانه‌ها، برگزاري نشست‌هاي آموزشي،‌ترويجي، و توجيهي و پيگيري بودجه‌هاي استاني و تحقق پروژه‌ها در بافت فرسوده شهري و سكونت‌گاه‌هاي غير رسمي ‌بر اساس ماده 30 قانون برنامه توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي از اهم وظايف شركت عمران مسكن سازان شهرستان كرج مي‌باشد.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 4 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 358]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن