تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815621419




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيمين دخت بهزادپور:بسياري از مشكلات جامعه ناشي از عملكرد نادرست دستگاههاي فرهنگي است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سيمين دخت بهزادپور:بسياري از مشكلات جامعه ناشي از عملكرد نادرست دستگاههاي فرهنگي است
اروميه - خبرگزاري مهر: مسئول دفتر امور زنان و خانواده وزارت كشور گفت: در حال حاضر عملكرد نادرست دستگاه هاي فرهنگي كشور باعث بروز مشكلات زيادي در بخش هاي مختلف نظام شده است.

سيمين دخت بهزادپور در حاشيه سمينار تعامل زنان در خانواده و جامعه در اروميه با اعلام اين مطلب افزود: متاسفانه به دليل عدم انجام وظايف نهادهاي فرهنگي تاكنون موفق نشده ايم فطرت پاك جوانان را با الگوگيري صحيح به سمت تعالي سوق دهيم.

وي با بيان اينكه كشورهاي بيگانه و غرب با استفاده از ضعف فرهنگي، تبليغات وسيع، تعريف الگوهاي رفتاري جديد همچنين با بهره گيري از ابزار رسانه اي و كارهاي فرهنگي قوي به راحتي توانسته اند الگوهاي رفتاري خود را به جوانان كشور تحميل كنند، بيان داشت: براي خنثي سازي اين توطئه ها بايد دستگاه هاي فرهنگي با برنامه ريزي دقيق وارد ميدان عمل شوند.

بهزادپور با انتقاد از سيستم فعلي آموزش و پرورش در كشور تصريح كرد: ساختار فعلي نظام آموزش و پرورش متعلق به دوران قبل از انقلاب است و جوابگوي نيازهاي امروز جوانان نيست و هنوز با گذشت اين همه سال نتوانسته ايم سيستم جديدي در بخش آموزش و پروش كشور جايگزين سيستم فعلي كنيم.

وي ريشه بسياري از مشكلات جوانان را عدم توجه به بحث پرورشي در نظام آموزش و پرورش عنوان و خاطرنشان كرد: در اين راستا كتب موجود نظام آموزشي، رسانه ملي و ساير رسانه هاي نيز نتوانسته اند الگوي مناسبي با توجه به سبك نظام، ارزشهاي نظام به نسل جوان ارائه دهند.

وي در ادامه با بيان اينكه براي نهادينه كرده حجاب در جامعه بايد از روش هاي جديد بهره گرفت، گفت: مسئله حجاب ريشه در فرهنگ و اعتقادات مذهبي مردم دارد كه بايد براي ترويج و نهادينه كردن آن، از روش ها و نگرشهاي جديد و آگاه سازي افراد جامعه استفاده كرد.

بهزادپور خاطرنشان كرد: براي اجراي طرح هاي موفق در زمينه ترويج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بايد از متخصصان و انديشمندان زن استفاده بيشتري شود چرا كه آنان ديدگاه ها و نظرات سازنده اي دارند.

اين مسئول خواستار بسيج علمي متفكرين و انديشمندان زن براي برنامه ريزي در حوزه حجاب و عفاف شد و يادآور شد: بايد در جامعه زمينه پذيرش الگوهاي برتر حجاب و عفاف فراهم شود.

مسئول دفتر امور زنان و خانواده وزارت كشور افزود: جهان غرب با دسيسه هاي مختلف قصد دارد عفاف و حجاب زنان جوامع اسلامي را زير سئوال ببرد كه زنان جوامع اسلامي با هوشياري و تدين و آموزه هاي ناب اسلامي در برابر اين توطئه ها ايستاده اند.

وي همچنين بر همكاري و مشاركت بيشتر دستگاه هاي فرهنگي براي ترويج ابعاد مختلف اهميت حفظ حجاب و عفاف در جامعه تاكيد كرد و گفت: فطرت جوانان ايران اسلامي پاك است و نهادهاي فرهنگي و به ويژه رسانه ها در جهت دهي به جوانان و افراد آنان نقش مهمي را مي تواند ايفا كند.

بهزادپور در بخش ديگري از سخنان خود ضرورت اصلاح ساختار نظام آموزشي كشور را مورد تاكيد قرار داد و افزود: در ساختار جديد آموزش و پرورش و تدوين كتاب ها بايد ارزش هاي اسلامي و انقلابي بيشتر مورد توجه قرار گيرد.

سمينار تعامل زنان در خانواده و جامعه به همت دفتر امور بانوان و خانواده استانداري و دفتر آموزش و پژوهش استانداري در ساختمان شماره 3 استانداري برگزار شد.

اين سمينار در دو نوبت صبح و عصر، با حضور 260 نقر از كاركنان زن سازمان آموزش و پرورش و استانداري آذربايجان غربي و با حضور خانم سيمين دخت بهزادپور، مسئول دفتر امور زنان و خانواده وزارت كشور و استاد حوزه برگزار شد.
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 595]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن