تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815252286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كار آفرين نمونه كشور: تنها راه برون رفت از معضل بيكاري ايجاد مراكز كارآفريني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: كار آفرين نمونه كشور: تنها راه برون رفت از معضل بيكاري ايجاد مراكز كارآفريني است
خبرگزاري دانشجويان ايران - ساري
سرويس: شهرستان‌ها

استاد دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران گفت: تنها راه برون رفت كشور از معضل بيكاري ، ايجاد مراكز كارآفريني است.

دكتر علي اصغر جهانگيري در حاشيه همايش كارآفريني براي همه در دانشگاه آمل در گفت‌وگو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مازندران، با اشاره به طرح ايجاد باشگاه اشتغال، گفت: با اجراي اين طرح ايجاد 5 ميليون فرصت شغلي در سال به راحتي قابل اجراست.

وي با بيان اين كه طرح باشگاه اشتغال، يافتن فرصت‌هاي شغلي براي هر ايراني، در هر سن، با هر سواد و با هر سرمايه در جاي جاي كشور است، گفت: ما بايد پتانسيل‌هاي جوانان موجود در كشور را كه در هر نقطه از اين سرزمين پراكنده‌اند به يكديگر وصل كنيم.

وي ادامه داد: روش‌ها و تئوري‌هاي كلاسيك امروز جوابگوي نياز ما نيست و ما بايد از الگوهاي جديد قرن 21 استفاده كنيم.

استاد دانشكده كارآفريني دانشگاه تهران گفت: جواني كه مي‌خواهد وارد بازار كار شود هيچ الگو و راهنماي مشخصي ندارد و آموزش‌هاي لازم را هم نديده است. هدف ما از ايجاد باشگاه اشتغال اين است كه دري به روي جوانان ايران باز شود كه اگر جواني وارد آن شد، بر اساس امكانات، سواد و اطلاعاتش او را به سمت كار مناسب هدايت كنيم.

جهانگيري ادامه داد: ما هيچ كمكي از كسي نمي‌خواهيم، فقط يا دولت از اين طرح حمايت كند و آن را اجرا كند و يا مجوز ايجاد و اجراي آن را به ما بدهد. دولت اگر يك ساختمان در اختيار ما قرار دهد به صورت رايگان طرح باشگاه اشتغال را انجام خواهيم داد.

كارآفرين نمونه كشور با انتقاد از شيوه هاي آموزشي دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور، گفت: متاسفانه دانشگاه‌هاي ما در اين زمينه كاري صورت نمي‌دهند و پس از 4 سال، يك ساعت هم به دانشجو نمي‌گويند اين درسي كه به شما داديم از كجاي آن مي‌توان پول درآورد.

وي با اشاره به اين كه دسترسي به منابع نفتي و تكيه به آن، ما را از انديشيدن، نوآوري و خلاقيت بازداشته است، گفت: متأسفانه هيچ جايگزيني براي نفت قرار نداده‌ايم و اگر طرحي نو در نياندازيم و ساير منابع عظيم را شناسايي نكنيم، بايد همچنان تماشاگر رشد بي‌وقفه كشورهاي ديگر باشيم.

جهانگيري گفت: با وجود آن كه 34 درصد از فعاليت‌ها در كشور ما در بخش كشاورزي است، متاسفانه از ميان 70 هزار گونه گياهي شناخته شده، تمام كشاورزي ما در 200 گونه خلاصه شده است.

جهانگيري مراكز كارآفريني در كشور را هم به نوعي مركزي براي درآمدزايي دانست و گفت: اگر مي‌خواهيم براي 20 ميليون جوان اين مملكت كار كنيم بايد عاشق باشيم، نه اين كه به منافع شخصي خود فكر كنيم.

وي ادامه داد: به جاي آن كه قدم‌هاي علمي برداشته شود، با دريافت هزينه به جوانان تئوري مي‌آموزند كه بيشتر باعث سرگرداني و سرخوردگي جوانان مي‌شود.

سعيد محمدپور، دبير انجمن علمي مديريت دانشگاه شمال و مسئول برگزاري اين همايش، نيز در گفت وگو با ايسنا با بيان اين كه هدف از برگزاري چنين نشست‌هايي حركت به سمت تلفيق دانش و تجربه است، گفت: ما بايد نوع نگرش دانشجويان به دانشگاه را تغيير دهيم و علاوه بر مباحث علمي كلاسيك، روش‌هاي جديد و آشنايي با فعاليت‌ها و بازارهاي صنعتي، مالي و اجتماعي را نيز جزء برنامه‌هاي آموزشي خود قرار دهيم، كه اين مهم از اصلي‌ترين وظايف انجمن‌هاي علمي در دانشگاه‌هاست.

وي از برگزاري همايش‌هاي تخصصي و كاربردي در اين زمينه خبرداد و خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي استراتژيك انجام شده در آينده‌اي نزديك با همكاري گروه مديريت و ديگر مسؤولان دانشگاه شمال آمل، اين دانشگاه به قطب مديريتي شمال كشور تبديل مي‌شود.

انتهاي پيام
 سه شنبه 3 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن