تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به کوچکی گناه نگاه نکنید بلکه به چیزی [نافرمانی خدا] که برآن جرات یافته اید بنگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815660057




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با حضور وزراي صنايع و معادن ايران و الجزاير و جمعي از مسئولين كشوري بهره برداري از بزرگترين پروژه صنايع ريلي كشور در زنجان آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: با حضور وزراي صنايع و معادن ايران و الجزاير و جمعي از مسئولين كشوري بهره برداري از بزرگترين پروژه صنايع ريلي كشور در زنجان آغاز شد
زنجان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : بزرگترين پروژه صنايع ريلي كشور با حضور وزيرصنايع و معادن استاندار زنجان و وزير صنايع و معادن جمهوري دمكراتيك الجزاير و جمعي از مسئولان كشوري در استان زنجان به بهره برداري رسيد.
در مراسم افتتاحيه اين پروژه وزير صنايع و معادن گفت : با بهره برداري از اين واحد صنعتي استان زنجان به قطب صنعت ريلي مدرن كشور تبديل شد.
آقاي مهندس علي اكبر محرابيان كاهش تصادفات جاده اي و مصرف كمتر انرژي و توسعه حمل ونقل عمومي را از مزاياي مهم توسعه صنايع حمل ونقل ريلي عنوان كرد و گفت : امروزه سرمايه گذاري در صنايع ريلي جز بزرگترين و مهمترين مزيت هاي صنعت كشور محسوب مي شود .
وي با بيان اينكه بر اساس قانون توسعه حمل ونقل عمومي در دستور كار دولت قرار گرفته است و بايد براي توسعه آن سرمايه گذاري شود افزود : بمنظور مديريت مصرف سوخت بايد براي توسعه حمل و نقل عمومي كشور برنامه ريزي كرد.
وي اظهار داشت : اگر بخواهيم بين جابجايي مسافر و كالا از طريق حمل و نقل ريلي و جاده اي مقايسه اي داشته باشيم و قيمت انرژي را واقعي و بر حسب قيمت بين المللي در نظر بگيريم هزينه حمل ونقل ريلي يك ششم هزينه حمل ونقل جاده اي خواهد بود.
وزير صنايع و معادن تكيه بر تكنولوژي نوين و مدرن صنايع ريلي و ساخت و توليد واگن هاي با سرعت بيش از 350 كيلومتر در ساعت را از برنامه ها و استراتژيهاي كشور اعلام كرد و افزود : بهره برداري از شركت صنايع ريلي ايران خودرو در زنجان جمهوري اسلامي ايران را در توليد صنايع ريلي ارتقا خواهد داد و استان زنجان را نيز به قطب صنعت ريلي مدرن كشور تبديل خواهد كرد.
مهندس محرابيان توسعه حمل ونقل ريلي را خواست همه كشورهاي در حال توسعه توصيف كرد و اظهار داشت امروز اگر بخواهيم كشورها را از لحاظ صنعتي تجزيه و تحليل كنيم صنايع ريلي يكي از مزيت هاي مهم كشورها بشمار مي رود.
وزير صنايع و معادن با اشاره به اينكه در سال گذشته از 6 9 در صد رشد اقتصادي كشور 40 در صد (2 7 در صد) سهم بخش صنعت بوده است اضافه نمود امسال سهم بخش صنعت در اقتصاد كشور رو به رشد است .

وي توسعه صادرات واگنهاي ريلي را ضروري خواند و گفت : صدور واگنهاي توليدي كشور يكي از سياست ها و برنامه هاي وزارت صنايع و معادن بشمار مي رود و هم اكنون نيز توليدات ريلي كشور به ساير كشورها از جمله كوبا صادر مي شود و ما مصمم هستيم اين صادرات بطور چشمگيري افزايش يابد.
اين گزارش حاكي است در اين مراسم وزير صنايع و معادن جمهوري دموكراتيك الجزاير نيز گفت : بهره برداري از پروژه صنايع ريلي ايريكو گامي بزرگ براي پيشرفت اقتصادي جمهوري اسلامي ايران است .
آقاي عبدالحميد طمار تصريح نمود توليد صنايع ريلي در پيشرفت تكنولوژي و اقتصاد ايران بسيار موثر است .
وي اظهار داشت : ايران اسلامي و الجزاير در يك جهاد اقتصادي بزرگ تلاش مي كنند و اين دو كشور مي توانند باتعاون و همكاري به پيشرفت و توسعه نايل آيند.
اين گزارش مي افزايد در اين مراسم استاندار زنجان نيز گفت : به بركت انقلاب اسلامي دولتمردان امروز شاهد سرعت و وسعت توسعه استان زنجان در همه ابعاد هستيم .
دكتر محمد رئوفي نژاد موقعيت جغرافيايي و وجود زيرساخت هاي مناسب در استان زنجان را براي توسعه و پيشرفت خوب ارزيابي كرد و افزود بيش از 40 در صد فعاليت هاي اقتصادي استان زنجان در بخش صنعت و معدن انجام مي شود .
بگفته وي در حال حاضر 950 واحد صنعتي فعال در سطح استان زنجان وجود دارد و 540 واحد صنعتي ديگر نيز در دست اجراست .
استاندار زنجان به فعال بودن 160 معدن در سطح استان زنجان اشاره كرد و افزود : وجود معدن آلكوران سبب شده استان زنجان بعنوان قطب توليد شمش سرب و روي كشور باشد بطوريكه 80 در صد سرب و 70 در روي كشور در اين استان توليد مي شود .

وي يادآور شد بيش از 50 در صد صادرات سرب و روي كشور در استان زنجان توليد مي شود .
دكتر رئوفي نژاد به ساير مزيت هاي استان زنجان در بخش هاي كشاورزي و گردشگري اشاره نمود و تصريح كرد با نگاه ويژه دولت به اين استان اميدواريم در اولين فرصت شاهد توسعه وسيع و جامع استان زنجان در ابعاد مختلف باشيم .
گفتني است فاز اول شركت صنايع ريلي ايران خودرو با سرمايه گذاري بالغ بر 410 ميليارد ريال سالانه يكصد دستگاه واكن توليد خواهد كرد و با تكميل اين كارخانه ظرفيت توليد واگنها به 400 دستگاه بالغ خواهد شد .
گفتگو با مدير روابط عمومي شركت ايريكو
زنجان ـ خبرنگار روزنامه جمهوري اسلامي : مدير روابط عمومي شركت ايريكو گفت : امروزه صنعت حمل و نقل ريلي به لحاظ داشتن مزايا و ويژگيهاي بي شمار بيش از پيش مورد توجه برنامه ريزان و توسعه دهندگان حمل و نقل قرار گرفته است .
آقاي سعيد مالكي در حاشيه بهره برداري از بزرگترين پروژه صنايع ريلي در شهرستان ابهر طي گفتگوي اختصاص با خبرنگار ما تصريح نمود شركت صنايع ريلي ايران خودرو (ايريكو) در راستاي توسعه و گسترش فعاليت هاي گروه صنعتي ايران خودرو در بخش ريلي با تكيه بر مطالعات انجام شده روي بازارهاي داخلي منطقه و كشورهاي اسلامي با سرمايه گذاري مستقيم شركت گسترش سرمايه گذاري ايران خودرو و بمنظور توليد خودروهاي ريلي درون شهري و حومه اي تاسيس شده است .
وي توسعه صنعت حمل و نقل ريلي را از تاكيدات قانون برنامه سوم و چهارم توسعه كشور اعلام كرد و افزود : توسعه صنعت حمل و نقل ريلي بويژه در بخش درون شهري همسو با اهداف و سياست هاي گروه صنعتي ايران خودرو جهت حضور در بازارهاي صادراتي ريلي از عوامل مهم و موثر و انگيزه ساز در برپايي شركت ايريكو بوده است .
مدير روابط عمومي شركت ايريكو توليد واگن هاي مترو ريل باس قطار سبك شهري و مونوريل را از عمده محصولات اين شركت ذكر نمود و اضافه كرد اين شركت با اخذ قرارداد نسبت به ساخت محصولات ريلي مورد نياز كشور اقدام خواهد كرد.

آقاي مالكي اظهار داشت : اولين قرار داد شركت ايريكو 120 دستگاه واگن ريل باس خودكشش افزايش يافته تا 150 دستگاه با شركت قطارهاي مسافري رجا در اسفند ماه 1384 گشايش اعتبار گرديده است و تحويل واگنهاي موضوع قرار داد از نيمه دوم سال 1386 آغاز شده است .
وي تصريح نمود همكار تكنولوژيك شركت ايريكو در اين قرار داد ـ كنسرسيوم ماروبني از كشور ژاپن و روتم از كشور كره جنوبي ميباشد و ارزش اين قرار داد رقمي بالغ بر 175 ميليون يورو است و سهم داخلي ريل باس 30 درصد خواهد بود كه شامل ساخت كامل بوژي بدنه مونتاژ و تست مي گردد.
بگفته اين مقام مسئول شركت صنايع ريلي ايران خودرو قصد دارد تا با آشنايي كامل و تسلط به دانش و تكنولوژيهاي روز دنيا در حيطه كاري خود با تلفيقي از پرسنل با تجربه جوان و كارآمد در امر حمل و نقل ريلي خصوصا توليد خودروهاي ريلي و توسعه كاربردهاي آن پيشرو باشد.
وي تامين بخش عمده اي از نياز كشور به خودروهاي ريلي درون شهري و حومه اي با تكيه بر تكنولوژيهاي روز دنيا و متناسب با شرايط اقليمي كشور ايران حضور دلار بازارهاي داخلي با معرفي تكنولوژي هاي نوين در حمل و نقل شهري و حومه اي و شركت در پروژه هاي ريلي بصورت كليد دردست و با مشاركت شركت هاي صاحب نام و تكنولوژي و ايجاد بسترهاي لازم براي صادرات و دست يافتن به بازارهاي برون مرزي را از جمله دامنه فعاليت شركت ايريكو در صنعت حمل و نقل ريلي ذكر كرد و گفت : از آنجائيكه صادرات نقش بسزايي در رشد و شكوفايي اقتصاد كشور و شركتهاي صادر كننده ايفا مي كند شركت ايريكو در مطالعات طرح توجيهي انجام شده خود 30 درصد ظرفيت توليدي خود را به پروژه هاي صادراتي اختصاص خواهد داد تا در بازارهاي منطقه و كشورهاي اسلامي حضور مستمر داشته باشد.
وي به توليدات مختلف ريلي شركت ايريكو اشاره نمود و افزود : توليدات ريلي اين شركت به دو گروه حومه اي و درون شهري طبقه بندي مي شود كه توليدات حومه اي شامل اتوبوسهاي ريلي در دو مدل مختلف مناسب براي مسافت هاي تا 50 و 200 كيلومتر جهت اتصال و تسهيل حمل و نقل به مقاصد و شهرهاي واقع در اطراف شهرهاي بزرگ است و توليدات درون شهري شامل انواع واگنهاي مترو در دو مدل سبك و سنگين قطار سبك شهري واگنهاي مونوريل براي ظرفيت هاي مناسب با كاربريهاي همچون شاتل تا حمل و نقل انبوه مسافر مي باشد.
آقاي مالكي ايجاد كارخانجات ساخت و توليد خودروهاي ريلي درون شهري و حومه اي را از اهداف تاسيس شركت ايريكو ذكر نمود و گفت : خودروهاي ريلي درون شهري عمدا در مترو و قطارهاي شهري قابل استفاده بوده و واگن هاي حومه اي نيز بمنظور جابجايي مسافران در اطراف شهرهاي بزرگ مورد استفاده قرار مي گيرد.
وي خاطرنشان ساخت واگنهاي مترو و ريل باس (اتوبوس ريلي ) قطارهاي شهري و منوريل نيز محصولاتي كه اين شركت هدف گذاري كرده تا با عقد قرار داد با شركت هاي متقاضي نسبت به ساخت و توليد آنها اقدام خواهد كرد.
آقاي مالكي افزود : اين شركت همچنين بعنوان كارخانه تعميرات اساسي امكان خدمات دهي تعميرات واگنهاي مسافري مترو و راه آهن را فراهم مي سازد.
مدير روابط عمومي ايريكو توليد واگنهاي قطار حومه و شهري خدمات مشاوره اي در مورد ناوگان ريلي ساخت و تامين قطعات يدكي اجزاي مورد نياز واگنها نگه داري و تعميرات پشتيباني و بهره برداري از ناوگان ريلي را از جمله ماموريت هاي اين شركت برشمرد و تصريح نمود شركت ايريكو بر آن است تا نيازهاي ناوگان شركت هاي ريلي كشور را با ساخت توليد و مونتاژ انواع واگنهاي مسافري درون و برون شهري را تامين كند.
وي خاطرنشان ساخت شركت ايريكو همچنين توليد انواع واگنهاي قطارهاي سبك از جمله اتوبوسهاي ريلي واگنهاي مترو قطار سبك شهري و موريل را برنامه ريزي كرده است .
آقاي مالكي با اعلام اينكه شركت ايريكو با انتخاب واگن مناسب گام نخست را در تامين ناوگان ريلي برداشته است و با برخورداري از سيستم پشتيباني و نت (نگهداري و تعميرات ) و تامين ساخت قطعات يدكي و اجراي مورد نياز واگن ها براي پشتيباني و آماده كردن ناوگان براي بهره برداري فرآيند بسياري خطيري را آغاز كرده است افزود : با همين رويكرد ايريكو قصد دارد در كنار توليد واگن توليد و تامين قطعات يدكي و اجزاي واگن را نيز براي تعميرات و نگه داري ناوگان ريلي راه اندازي كند.
آقاي مالكي مدير روابط عممي شركت ايريكو : امروز صنعت حمل و نقل ريلي به لحاظ داشتن مزايا و ويژگيهاي بي شمار پيش از پيش مورد توجه برنامه ريزان و توسعه دهندگان حمل و نقل قرار گرفته است .
مهندس علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن : امروزه سرمايه گذاري در صنايع ريلي جز بزرگترين و مهمترين مزيت هاي صنعت جهان محسوب مي شود و ما نيز براي صرفه جويي در سوخت بايد براي توسعه حمل و نقل ريلي در كشور برنامه ريزي كنيم .
دكتر محمد رئوفي نژاد استاندار زنجان : بيش از 40 درصد فعاليت هاي اقتصادي استان زنجان در بخش صنعت و معدن انجام مي شود و در حال حاضر 950 واحد صنعتي فعال در اين استان وجود دارند و 540 واحد ديگر نيز دردست اجرا مي باشد
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 66]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن