تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از حرام دورى كند، خداوند به جاى آن عبادتى كه او را شاد كند نصيبش مى‏گردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814752674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مربي بهداشت براي دو هزار دانش آموز يزدي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: يك مربي بهداشت براي دو هزار دانش آموز يزدي
يزد - خبرگزاري مهر: كارشناس مسئول بهداشت مدارس استان يزد گفت: در حال حاضر به ازاي هر دو هزار دانش آموز ساكن در مناطق شهري استان يزد، فقط يك مربي بهداشت در مدارس مشغول فعاليت هستند.

محمدعلي شرافت در گفتگو با خبرنگار مهر در يزد اظهار داشت: ميزان سرانه برخورداري از مربيان بهداشت در مدارس يزد در حالي است كه بر اساس استانداردهاي وزارت بهداشت اين رقم بايد به ازاي هر 750 دانش آموز، يك مربي بهداشت باشد.

وي افزود: مدارس استان يزد هم اكنون نيازمند همكاري 150 مربي بهداشت رسمي و تمام وقت علاوه بر تعداد كنوني براي پوشش برنامه هاي بهداشتي هستند زيرا كمبود اين تعداد مربي در مدارس استان سبب بروز مشكلاتي در سرعت و كيفيت طرحهاي آموزشي و بهداشتي شده است.

شرافت بيان داشت: براي پيشبرد برنامه هاي آموزشي و بهداشتي و جبران كمبود 150 مربي بهداشت، هم اكنون 120 مربي از نيروهاي شركتي با تحصيلات كارداني و كارشناسي بهداشت به صورت پاره وقت در مدارس استان مشغول به فعاليت شده اند.

وي عنوان كرد: با جذب 120 مربي پاره وقت ياد شده، تعداد كل مربيان بهداشت مناطق شهري استان يزد به 170 نفر رسيده است كه با توجه به جمعيت 170 هزار نفري دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصيلي هنوز با كمبود حدود 176 مربي بهداشت مواجه هستيم.

شرافت يادآور شد: 27 هزار دانش آموز مناطق روستايي اين استان نيز هم اكنون خدمات بهداشتي مورد نياز شامل مربي، آموزشهاي مورد نياز و .. را از خانه ها و مراكز بهداشتي منطقه خود دريافت مي كنند و آموزش و پرورش در اين زمينه نقشي ندارد.

مربيان بهداشت مدارس خدماتي همچون آموزش بهداشت فردي، كمكهاي اوليه، مهارتهاي زندگي، كنترل وضعيت بهداشتي مدارس و تكميل شناسنامه سلامت دانش آموزان را در مقاطع مختلف تحصيلي به دانش آموزان ارائه مي دهند.
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن