تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دبيرانجمن صنفي كارخانجات ريخته‌‏گري درگفتگو با ايلنا:به دليل تحريم در تأمين مواد اوليه مشكل داريم


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: دبيرانجمن صنفي كارخانجات ريخته‌‏گري درگفتگو با ايلنا:به دليل تحريم در تأمين مواد اوليه مشكل داريم
تهران- خبرگزاري كار ايران
دبيرانجمن صنفي كارخانجات ريخته‌‏گري ايران اعلام كرد: كاهش قيمت مواد اوليه طي سه ماه گذشته در جهان و پايين بودن تعرفه واردات مواد مصرفي داخل موجب آشفتگي در صنعت ريخته‌‏گري كشور شده‌‏است.
عبدالحميد قديمي در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا با اشاره به توانمندي توليد صنعتي ريخته‌‏گري كشور گفت: عدم‌‏ حمايت منطقي و اصولي‌‏ از سوي دولت و همچنين اختلاف چند برابري تعرفه‌‏هاي مواد مصرفي توليد داخل، موجب بي‌‏انگيزگي صنعتگران شده ‌‏است.
وي با اشاره به اين‌‏كه دولت نهم انگيزه كار و رغبت اصلاح امور بيشتري نسبت به دولت‌‏هاي قبلي دارد، افزود: عدم سازماندهي و برنامه‌‏ريزي مناسب و حجم بالاي پروژه‌‏ها به گونه‌‏اي‌‏است كه نمي‌‏توان با برنامه‌‏هاي منطقي و بدون كار كارشناسي مطلوب، مشكلات صنعت به‌‏ويژه صنعت ريخته‌‏گري را حل كرد.
دبير انجمن كارخانجات صنعت ريخته‌‏گري ايران اظهار كرد: بدنه كار شناسي فعلي وزارتخانه‌‏هاي صنعتي كشور دچار عدم تخصص لازم است و در نتيجه توانايي مطلوب در زمينه سياست‌‏گذاري، نظارت و اجرايي‌‏كردن پروژه‌‏ها و برنامه‌‏هاي ‌‏مورد نظر را ندارند.
قديمي با هشدار به ادامه اين روند بيان كرد: بايد بدنه كارشناسي دولت تقويت شود وگرنه درآينده دچار مشكل خواهيم شد.
وي همچنين‌ ازمحدوديت مجوز واردات برخي محصولات صنعت ريخته‌‏گري به كشورخبر داد و گفت: شرايط تحريم موجب شده كه برخي از محصولات ريخته‌‏گري همچون آلياژها، تجهيزات و سيستم‌‏هاي كنترلPLC با مشكلات عديده‌‏اي به ايران وارد شوند و همين امر معضلاتي را براي كارخانجات ريخته‌‏گري كشور به ارمغان آورده‌‏است.
به گفته دبير انجمن صنفي كارخانجات ريخته‌‏گري كشور، صنعت ريخته‌‏گري قابليت رقابت‌‏پذيري با بسياري از كشورهاي ديگر جهان را دارد، به‌‏گونه‌‏اي كه در حال حاضر اين‌‏ صنعت از توان لازم براي صادرات محصولات خود به كشورهاي اروپايي برخوردار است.
قديمي با بيان اين موضوع كه بخش خصوصي توليدكننده ماشين‌‏آلات ريخته‌‏گري، ظرفيت‌‏ها و قابليت‌‏هاي خود را نشان داده است،گفت: اين در حالي است كه بخش دولتي در توليد ماشين‌‏آلات نقشي نداشته و واردكنندگان بسيار مناسبي براي بازارهاي جهاني هستند.
قديمي خاطر نشان كرد: در حال حاضر صنعت ريخته‌‏گري از معضل تامين نشدن مواد اوليه رنج مي‌‏برد لذا دولت بايستي امكاناتي را براي تامين مواد اوليه صنايع ريخته‌‏گري فراهم كند.
پايان پيام

كد خبر: 464189
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 79]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن