تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815717567




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نسل هاى مختلف تلفن همراه


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: نسل هاى مختلف تلفن همراه
گوشى هاى موبايل امروزه مجهز به امكانات و قسمتهايى در منوهاى خود مى باشند كه هر وقت به آنها مى رسيم به سرعت از روى آن مى گذريم و اگر كسى علت را جويا شود، در پاسخ مى گوئيم «هنوز توى ايران فعال نشده». اين جمله اگر چه درست است امظا تمام مطلب را پاسخ نمى گويد، در حقيقت گوشيهاى تلفن همراه و شبكه هاى مخابراتى بعد از ابداع شبكه هاى بيسيم، توانسته تغيير كاملا گسترده و متفاوتى را شاهد باشد.يعنى حتى اصول طراحى و توليد شبكه ها نيز خود دستخوش تغييرات فراوانى شده، همانطور كه مى دانيم گوشى موبايل تنها بخشى از وظايف انتقال اطلاعات رابر عهده دارد، گوشى هاى موبايل در حقيقت تنها يك گيرنده و فرستنده مى باشند و تا زمانى كه ايستگاههاى مخابراتى و دكلهاى مخابراتى وجود نداشته باشند، اين دستگاههاى كوچك كارايى چندانى نخواهند داشت. ايستگاهها و دكلهاى مخابراتى نيز بر اساس دستورالعملها و برنامه ها و تكنولوژيهاى متفاوتى كه به سيستمهاى موجود در هر كشور بستگى دارد، شبكه مخابرات بيسيم كشور را فعال مى سازند و اين سيستمها چيزى نيستند جز نسلهاى شبكه تلفن همراه كه با اعداد نمايش داده مى شوند. به عنوان مثال نسل ۲‎/۷۵ (۲‎/۷۵G). هر يك از اين نسلها نيز بر اساس امكانات تعريف شده برايشان پيشرفت تكنولوژى و حجم انتقال اطلاعات را تا حد بخصوصى پشتيبانى مى كنند و در برخى موارد نسلها قابل ارتقا و در برخى نيز كاملا بايد سيستم كلى تعويض گردد.
قصه از كجا شروع شد؟
شايد ايده گوشيهاى تلفن همراه و شبكه هاى مخابراتى مربوط به آن از تاكسيهاى بيسيم و ماشينهاى بيسيم و ماشينهاى پليس مجهز به بيسيم گرفته شده باشد. يكى از اولين موارد استفاده از سيستم موبايل، قرار دادن ارتباطات بيسيم پليس بر روى شبكه تلفن در كشور سوئد در سال ۱۹۴۶ بود. در دهه شصت، تلفنهاى راديويى با استفاده از امواج FM على الخصوص در كشور آمريكا رواج پيدا كردند كه در اتومبيلها كاربرد داشت و بالاخره در سال ۱۹۷۱ اولين سيستم شبكغ مخابراتى بيسيم با نام ARP در فنلاند آغاز بكار نمود كه اين سيستم در واقع همان نسل صفر شبكه مخابراتى سيار مى باشد. سال ۱۹۷۳ دكتر مارتين كوپر با DynaTAC موتورلا در خيابانهاى نيويورك تلفنى صحبت مى نمودند و در سال ۱۹۷۸ نيز موبايل AMPS در شيكاگو كار خود را آغاز نمود. در سال ،۱۹۸۲ مركز تلگراف و پست اروپا (CEPT) تصميم بر ايجاد گروه تخصصى موبايل براى استانداردسازى اين تكنولوژى با نام GSM گرفتند و بالاخره اولين شبكغ مخابراتى تحت اين استاندارد در سال ۱۹۸۸ در كشور فنلاند كار خود را آغاز نمود. در سال ۱۹۸۹ نيز پس از انتقال امتياز GSM به موسسه استاندارد مخابرات اروپا (ETSI) فاز اول GSM تدوين و تا پايان سال ۱۹۹۳ بيش از يك ميليون كاربر براى اين سيستم وجود داشت. نسل اول گوشيهاى تلفن همراه كه DynaTAC موتورلا نيز جزء آن بود و در سال ۱۹۸۳ نهايى گرديد، انتقال صدا به همراه پروتكلهاى آن از يك گوشى به گوشى ديگر به طور خودكار ارسال مى گرديد و تحت سيستم آنالوگ بود، البته اين موبايلها بيشتر در ماشين استفاده مى شد.
GSMهاى ديجيتالى
پس از آن در اواخر دهه نود با ورود سيستمهاى ديجيتال GSM نسل دوم موبايل نيز پا به عرصه گذارد كه پيشرفته تر و سريعتر از نسل قبل بود و از باند ۹۰۰MHZ استفاده مى نمود و كم كم نسل يك از گرده استفاده خارج گرديد. از خصوصيات نسل دوم مى توان سرعت بالاتر، ظرفيت بالاتر تبادل اطلاعات، امنيت بيشتر و كيفيت بالاتر صدا را نام برد. از سرى شبكه هاى مجهز به نسل دوم مى توان GSM و CDMA و TDMA را نام برد كه البته در اين نسل نيز شما قابليت انتقال محدود اطلاعات را داريد.
gsm.ir
 دوشنبه 2 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن