تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مؤمن را از سيمايش مى شناسيم و منافق را از نشانه هايش.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813058509




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از يك قاچاقچي حرفه‌اي در استان اردبيل؛ لوح دوران هخامنشي كشف شد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: از يك قاچاقچي حرفه‌اي در استان اردبيل؛ لوح دوران هخامنشي كشف شد
جام جم آنلاين: مأموران انتظامي شهرستان مشكين‌شهر از يك قاچاقچي حرفه‌اي يك قطعه لوح متعلق به دوران هخامنشي كشف كردند.


رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مشكين‌‌شهر امروز در گفتگو با فارس ضمن بيان مطلب فوق گفت: اين لوح ارزشمند و تاريخي در يك معامله صوري از قاچاقچيان اشياي تاريخي به‌دست آمده و در اين ارتباط دو نفر نيز دستگير شده‌اند.

محرم جعفري در گفت: در بررسي اوليه كارشناسان از اين لوح تاريخي، مشخص شد كه در آن احكام حكومتي، فرمان و قوانين شاهان هخامنشي نقش بسته است.

وي تصريح كرد: با دعوت از خط‌‌‌شناسان سازمان ميراث فرهنگي، تلاش مي‌كنيم خط ميخي اين لوح بازخواني و نكات تاريك و مبهم اين لوح مشخص شود.

رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مشكين‌‌شهر اضافه كرد: لوح به‌دست آمده از جنس سنگ و سنگين، در ابعاد 65 تا 35 سانتي‌متر است و ضخامت آن نيز به شش سانتي‌متر مي‌رسد.

وي به تلاش يگان حفاظت ميراث فرهنگي مشكين‌شهر در كشف 13 ظرف سفالي تاريخي قبل از ميلاد اشاره كرد و افزود: به همره اين آثار با ارزش، پنج جلد كتاب تفسير دست‌نوشته كه متعلق به دوران تاريخي كشورمان است، از قاچاقچيان كشف شده است.
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن