تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812940589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در سومين همايش حمل و نقل مطرح شد: *ماشين‌هاي توليد داخل ايمن نيستند *نمي‌دانيم در جاده‌ها حداكثر سرعت چقدر است *توسعه حمل و نقل در گرو توسعه ايمني است


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: در سومين همايش حمل و نقل مطرح شد: *ماشين‌هاي توليد داخل ايمن نيستند *نمي‌دانيم در جاده‌ها حداكثر سرعت چقدر است *توسعه حمل و نقل در گرو توسعه ايمني است
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: راه و ساختمان

سومين همايش بزرگ حمل و نقل 25 آذر ماه به مناسبت روز حمل و نقل با حضور مسوولان و دست‌اندركارن اين بخش از سوي وزارت راه و ترابري برگزار شد.

وزير راه: نمي‌دانيم در جاده‌ها حداكثر سرعت چقدر است!

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، وزير راه و ترابري در سومين همايش حمل و نقل با بيان اينكه خود دانش آموخته‌ حمل و نقل است و سعي كرده همه معاونان و مديران خود را از دانش‌آموختگان اين حوزه انتخاب كند با اين كه در كشورمان رشته حمل ونقل امروز به عنوان يك رشته مستقل دانشگاهي تدريس مي‌شود اما در منطقه هيچ كشوري وجود ندارد كه دانشگاهي با عنوان حمل و نقل داشته باشد.

دكتر حميد بهبهاني با بيان اين كه موضع كنوني وزارت راه تعامل با مجلس و همه نهادها براي حل مشكلات است، گفت: خداوند به ما نعمت بزرگي داده كه كشورمان را در نقطه‌اي كه مركز عبورهاست قرار داده است. ايران سر راه ترانزيت است، چيزي كه ما تاكنون نتوانسته‌ايم از آن به خوبي استفاده كنيم.

وي با تاكيد بر اين كه نتيجه حمل و نقل راحتي و درآمدزايي است، افزود: اگر قرار است نتيجه حمل و نقل كشت و كشتار باشد بهتر است كه اصلا نباشد.

وي با بيان اين كه بايد راهكارهاي كاهش تصادفات و تلفات جاده‌اي در كشور بررسي شود، گفت: من پس از ورود به وزارت راه بررسي ودقت كردم و متوجه شدم كه همه تابلوهاي حداكثر مجاز در جاده‌ها از بين رفته است و در جاده‌ها نمي‌دانيم كه حداكثر سرعت چقدر است.

بهبهاني با بيان اين كه به همكاران خود تاكيد كرده است در جاده‌ها از تابلوهاي متغير روز و شب براي مشخص كردن حداكثر سرعت استفاده شود گفت: بارها پليس من را به دليل عدم رعايت سرعت مجاز در جاده متوقف كرده است اما سوال من از ماموران پليس هميشه اين بوده كه در جاده حداكثر سرعت چقدر است.

او با تاكيد بر اين كه دومين درآمد كشور بايد از طريق ترانزيت باشد گفت: كريدورهاي گذري از ايران بسيار مهم و درآمدزا مي‌توانند، باشند.

وي در ادامه با بيان اين كه آمارها متوسط سن كاميون‌ها در كشور را 18 سال اعلام مي‌كنند، گفت: البته به نظر من اين رقم بيش از 20 سال است اما در حال حاضر مشكل خريد كاميون براي كاميون‌داران در كشور وجود دارد، در حالي كه قيمت يك كاميون به طور متوسط صد ميليون تومان است حداكثر مقداري كه راننده مي‌تواند پنج ميليون تومان است و بقيه‌ اين رقم بايد از محل‌هاي ديگر با قسط‌هاي كلان تهيه شود.

او با انتقاد از اين كه خودروي كاميون داران پس از يك سال تعويق پرداخت اقساط توقيف و يا كاميون‌دار به دليل عدم پرداخت اقساط زنداني مي‌شود، گفت: من پيشنهاد كرده‌ام كميسيوني براي حل اين مشكل تشكيل شود و مشكلات راننده‌هاي كاميون همچنين مشكل بالا بودن سن كاميون‌هاي موجود در كشور برطرف شود.

وزير راه در ادامه با بيان اين كه كشور سوئد با 92 هزار كيلومتر جاده و تعداد ماشين بيشتر از ما تنها سالانه450 كشته در جاده‌ها دارد، گفت: اين رقم در مقايسه با 80 هزار كيلومتر راه موجود در كشور ما و تعداد كشته‌هاي بسيار بيشتر ناراحت كننده است.

او با تاكيد بر آموزش و خروج حمل و نقل از حالت سنتي افزود: ما بايد شوراي عالي راه و ترابري را فعال كنيم تا بتوانيم هر چه سريعتر مشكلات اين بخش را برطرف كنيم.

وي در ادامه با انتقاد از فروش بنزين با قيمت صد تومان گفت: در حالي كه قيمت يك ليتر آب در كشور 200 تومان است فروش بنزين با قيمت ليتري 100 تومان براي ما گرفتاري ايجاد مي‌كند و اين در حالي است كه در خارج از كشور بنزين تا ليتري 2000 تومان هم به فروش مي‌رسد.

او با اشاره به اين كه لايحه تحول اقتصادي دولت اين موضوع را سامان‌دهي خواهد كرد، گفت: وقتي قيمت بنزين واقعي شود ديگر مردم با پيش آمدن هر تعطيلي به مسافرت نمي‌روند بلكه مسافرت‌هاي خود را به يك بار در سال كاهش مي‌دهند.

او اجراي طرح تحول اقتصادي را باعث سامان يافتن وضعيت حمل و نقل در هواپيماها، اتوبوس وقطار دانست و گفت: كاهش ترافيك بسته به واقعي شدن قيمت‌هاست چرا كه وقتي شخصي براي 10 ليتر بنزين 10 هزار تومان پول بدهد متوجه مي‌شود كه پياده‌روي بهتر از ماشين سواري است.

داوودي: راهسازي روستايي مورد توجه قرار گرفته است

به گزارش ايسنا، معاون اول رييس‌جمهور نيز در سومين همايش حمل و نقل ترافيك با بيان اين كه بسياري از معضلات كشور را مي‌توان با تحقيق و پژوهش حل كرد، گفت: هر تمدني كه بزرگ شده و توسعه يافته است شروع توسعه آن با حمل و نقل بوده است.

پرويز داوودي، با اشاره به اين كه ايران به لحاظ موقعيت استراتژيك و جاده‌هاي مهمي كه در اتصال كشورهاي مختلف داشته همواره مورد توجه دنيا بوده است، گفت: متاسفانه بي‌كفايتي حكام پيشين باعث شده كه اين موقعيت استراتژيك نتواند براي ما ثروت ايجاد كند لذا در اين موضوع عقب مانديم در حالي كه استحقاق داشتيم با وجود جاده ابريشم و راه‌هاي شاهي، منشاء توليد ثروت باشيم.

وي در ادامه با بيان اين كه بعد از وقوع انقلاب اسلامي عزمي جدي براي راه سازي در كشور ايجاد شد، افزود: قبل از انقلاب 51 هزار كيلومتر راه در كشور وجود داشت كه اين ميزان در حال حاضر به 188 هزار كيلومتر افزايش يافته است.

او با اشاره به اين كه هم اكنون يك ميليون نفر در عرصه حمل و نقل كشور شاغل هستند ادامه داد: 9 درصد توليد ناخالص داخلي كشور مربوط به اين بخش است و يك درصد رشد در حوزه‌ي حمل و نقل 2/2 رشد در توليد ناخالص داخلي را سبب مي‌شود.

او با اشاره به سفر خود به جنوب استان كرمان و اين كه طول استان 600 كيلومتر است به نبود راه‌هاي مناسب براي رسيدن به مناطق روستايي و كپرنشين اين استان و نيز استان سيستان و بلوچستان اشاره كرد و گفت: در برخي نقاط استان كرمان آب و كشت وجود دارد ولي ساكنان اين مناطق مي‌گفتند به دليل نبود راه مناسب محصولات توليدي آنها به بازار نمي‌رسد.

او با اشاره به وجود ظرفيت بسيار عظيم توليد ماهي و ميگو در كناره‌ي درياي عمان گفت: متاسفانه در اين مناطق نيز راه مناسب وجود ندارد و محروميت به همين دليل در آن مناطق ديده مي‌شود.

داوودي با تاكيد بر اين كه امنيت در موضوع راه حرف اول را مي‌زند گفت: براي ايجاد ثروت در بنادر روي موضوع محروميت زدايي و ايجاد راهسازي روستايي كار كرده‌ايم به طوري كه در سه سال فعاليت دولت كنوني نسبت به چهار سال 80 تا 83 ميزان راهسازي در كشور دو و نيم برابر شده است و نيز خانوارهاي روستايي بهره‌مند از نعمت راه 2/2 برابر شده‌اند.

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اين كه تعداد نقاط پر حادثه‌ي جاده‌اي سه برابر فعاليت دولت قبل در سالهاي 80 تا 83 كاهش يافته است، افزود: تعداد متوفيات نيز در اين مدت 17 درصد كاهش يافته است.

وي در ادامه با بيان اين كه امروز جمهوري اسلامي نقل همه‌ي محافل دنياست و تنها ايران است كه محكم و مقاوم ايستاده است افزود: موقعيت استراتژيك و انرژي ما نقطه‌ قوت ماست به طوري كه ايران به تنهايي حدود 16 درصد ذخاير گازي دنيا و حدود يازده و نيم درصد ذخاير نفتي دنيا را در اختيار دارد.

وي در ادامه با طرح اين سوال كه حال چگونه بايد اين موقعيت استراتژيك را عملياتي كنيم؟ گفت: ما به حمل و نقل كمتر از استحقاقش توجه كرده‌ايم. البته بودجه ارزي كه در اين زمينه اختصاص يافته بسيار خوب بوده است، اما فكر مي‌كنم ظرفيت اين بخش بسيار بالاتر است.

داوودي با اشاره به اينكه دولت نهم در دوره فعاليتش سه فرودگاه تاسيس كرده و در پنج فرودگاه ظرفيت مرزهاي هوايي ايجاد كرده است، گفت: دولت نهم در زمينه حمل و نقل با رشد متوسط 50 تا 60 درصدي عمل كرده و در برخي حوزه‌ها اين رشد به 2 تا سه برابر مي رسد.

وي در ادامه با اشاره به موقعيت بين المللي ايران و اين كه امروز بسياري از كارها در دنيا بدون نظر ايران پيش نمي رود، بر لزوم اجراي طرح تحول اقتصادي تاكيد كرد و گفت: اين طرحي است كه دولت‌ها از سال 68 به دنبال اجراي آن بوده‌اند ولي به بسياري از مسائل آن توجه نكرده‌اند.

او تاكيد كرد: اگر حمل و نقل بخواهد كارايي داشته باشد، بايد طرح تحول به آن بخش هم بپردازد. امروز مي بينيم كه سهميه بندي بنزين توانست روزانه 21 ميليون ليتر صرفه جويي در مصرف و نيز2600 ميليارد تومان صرفه جويي در يارانه آن به همراه داشته باشد.

قائم‌ مقام وزيرراه: توسعه حمل‌ و نقل تنها با توسعه ايمني ممكن است

قائم مقام وزير راه در سومين همايش حمل و نقل با بيان اين كه مهمترين موضوع در حمل و نقل، ايمني است گفت: توسعه حمل و نقل تنها با توسعه ايمني آن ممكن است.

سيد مهدي هاشمي نيز در اين همايش با بيان اين كه براي افزايش ايمني در حمل و نقل تمهيدات زيادي پيش بيني شده است و به همين دليل ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت و وزارت راه و ترابري و وزارت كشور در اين زمينه فعاليتهاي گسترده‌اي را پيش‌بيني كرده‌اند، گفت: تجربه نشان داده است كه دستگاه‌هاي اجرايي كشور در جايي موفق هستند كه مشاركت مردم را به همراه داشته باشند.

وي با اشاره به اين كه در حوزه‌ مسائل اقتصادي اجتماعي و اجرايي مشاركت مردم الزامي است، افزود: مشاوره كردن و مهمتر از آن نظارت مردم بر انجام وظايف ما را به تحقق هر چه سريعتر اهداف رهنمون مي‌كند.

او با تاكيد بر اين كه حضور پليس در همه‌ اماكن و معابر ممكن نيست گفت: اين مردم هستند كه مي‌توانند بر خود و بر ما نظارت كنند و من اميدوارم با جلب مشاركت مردم و حمايت آنها و نظارت آنها روز به روز بر ضريب ايمني حمل و نقل در كشور افزوده شود.

رييس ستاد حمل ‌و نقل و مديريت سوخت كشور: نيازمند استفاده از تجهيزات پيشرفته هستيم

رييس ستاد حمل و نقل و مديريت سوخت كشور با بيان اين كه حمل و نقل مطمئن و توسعه يافته ضامن توسعه كشور است، گفت: حمل و نقل در تمام دنيا كليد توسعه است و توسعه، متكي بر محور حمل و نقل مطمئن است.

به گزارش خبرنگار راه ايسنا، محمد رويانيان در سومين همايش بزرگ حمل و نقل با بيان اين كه براي رسيدن به حمل و نقل مطمئن بايد چند نكته مهم را رعايت كرد، توضيح داد: بهترين شبكه حمل و نقل شبكه تركيبي است كه اطمينان بيشتري در اين عرصه ايجاد مي‌كند و خوشبختانه اين موضوع در دستور كار دولت قرار گرفته و به طور جدي دنبال مي‌شود.

او با تاكيد بر اين كه در چهار سال آينده حمل و نقل ريلي كشور بايد در بخش بار بيش از دو برابر و در بخش مسافر برون شهري و درون شهري 10 برابر توسعه پيدا كند افزود: در سه تا چهار سال اخير بين دو و نيم تا چهار برابر روي موضوع ناوگان در كشور سرمايه‌گذاري اعتباري شده است.

وي با اشاره به اينكه در جاده‌ها هم تحولات بسيار خوبي مشاهده مي‌شود اظهار كرد: در رويكرد توسعه حمل و نقل ريلي شاهد بهبود زيرساخت‌ها و استحكام آنها خواهيم بود.

او ناوگان عمومي مطمئن و تركيبي شامل اتوبوس، ميني‌بوس، مونوريل و تاكسي را لازمه حمل و نقل عمومي امروز جامعه دانست و با اشاره به اين كه امروز موضوع حمل و نقل در كشور به يك دغدغه‌ي ملي تبديل شده است افزود: در اين كه توسعه حمل و نقل از بزرگترين راهكارها براي توسعه يافتن كشور است شكي نيست اما متاسفانه در بخش عمل و اجراي اين حوزه هنوز تفاهم كافي در كشور به وجود نيامده است.

رويانيان با اشاره به اين كه دولت در پي آن است كه در عمل براي موضوع حمل و نقل عمومي در كشور تفاهمي ايجاد كند گفت: اميدوارم با تلاشهاي در حال انجام تا چند سال آينده حمل و نقل توسعه يافته را در كشور شاهد باشيم.

وي موضوع حمل ونقل برون شهري در كشور را موضوعي سامان يافته و داراي مديريت منسجم و خوب توصيف كرد و ادامه داد: تنها نياز اين بخش لزوم استفاده از تجهيزات پيشرفته و ايجاد سامانه‌ مراقبت‌هاي هوشمند است. در حالي كه حمل و نقل درون شهري ما هنوز نيازمند مفاهمه و انسجام مديريت است.

وي با اعلام اين خبر كه مديريت حمل و نقل بار و مسافر در شهرهاي كشور به شهرداري‌ها واگذار شده است، گفت: به زودي دستورالعمل اجرايي اين موضوع به دستگاه‌ها ابلاغ خواهد شد.

وي در ادامه مهمترين راهكار برون رفت از ترافيك آزار دهنده كلان شهرها را توسعه حمل و نقل عمومي به شرط ايجاد يك شبكه تركيبي مطمئن بر اساس اصل عرضه و تقاضا با مديريت هوشمند دانست و افزود: قانون توسعه حمل ونقل عمومي براي كشوري كه رييس جمهورش دكتراي حمل و نقل و ترافيك دارد بسيار لازم و شايسته بود به طوري كه اين قانون تكليف كرده كه در سال 1391 در بخش توسعه حمل و نقل عمومي درون شهري بايد 75 درصد جابجايي‌ها از طريق وسايل نقليه عمومي انجام شود.

فرمانده نيروي انتظامي: ماشين‌هاي توليد داخل ايمن نيستند

به گزارش خبرنگار ايسنا، فرمانده نيروي انتظامي با بيان اين كه در سياست‌هاي كلي برنامه پنجم توسعه مصوب شده كه در طول اين برنامه بايد تلفات جاني تصادفات تا 50 درصد كاهش يابد، گفت: بايد در نظر داشت كه مطابق همين سياست‌ها تعداد خودروها تا پايان برنامه بايد 15 تا 16 ميليون فقره باشد كه اين رقم بدون احتساب موتورسيكلت‌ها است.

سردار احمدي مقدم در سومين همايش حمل و نقل با بيان اين كه تعداد خودروهاي فعال موجود در كشور در حال حاضر 8.5 ميليون است افزود: البته اين تعداد خودروهاي داراي پلاك ايران است ولي اگر خودروهاي فرسوده را نيز كه البته قابليت عبور و مرور ندارند به آن اضافه كنيم تعداد بيش از 10.5ميليون خواهد شد.

وي با بيان اين كه از سال 1975 تا سال 2000 بسياري از كشورهاي دنيا توانسته‌اند تلفات تصادفات خود را تا 80 درصد كاهش دهند، گفت: پيش‌بيني افزايش دو برابري خودروها و كاهش تلفات تصادفات به نصف در برنامه پنجم توسعه هر چند كه هدفي مشكل است اما جذاب است و البته بررسي نتيجه فعاليت‌ها در برنامه چهارم مي‌گويد كه اين كار شدني است.

او ادامه داد: در ابتداي شروع برنامه چهارم بسياري از تحقق اهداف پليس براي كاهش تلفات تصادفات مايوس بودند و مي‌گفتند كه حداكثر مي‌توان نرخ رشد پنج درصدي تصادفات را پذيرفت اما در پايان برنامه ديديم كه بخش مهمي از اهداف پليس محقق شد و در حال حاضر نيز كه يك و نيم سال از برنامه چهارم باقي است مي‌توان اميدوار بود كه باز هم ميزان تصادفات و تلفات رانندگي كاهش يابد.

او با اشاره به افزايش ساليانه 15 تا 17درصدي وسايل نقليه، تلاش براي كاهش سالانه سه تا پنج درصدي تصادفات و تلفات را نيازمند اقدامي عاجل در برنامه دانست و گفت: در 10 سال گذشته ميانگين رشد صدور گواهينامه رانندگي 29 درصد بوده يعني در10 سال تعداد افراد داراي گواهينامه رانندگي شش برابر شده است و نيز ميزان شماره‌گذاري اتومبيل‌ها 40 درصد در سال افزايش داشته است.

احمدي‌مقدم با اشاره به اين كه در 10 سال گذشته تعداد خودروهاي فعال سه برابر شده است جواني جمعيت و كم‌تجربه بودن رانندگان و ماجراجويي آنها براي تخليه‌ هيجانات جواني را از عوامل مهم افزايش تصادفات اعلام و خاطرنشان كرد: پيش از اين پيست‌هاي موتورسواري در كشور وجود داشت كه براي تخليه هيجانات جوانان موتور سوار محل خوبي بود كه ما جلوي فعاليت آنها را هم گرفتيم.

فرمانده نيروي انتظامي هزينه پايين تخلف و قانون گريزي اجتماعي وتاريخي را از دلايل ديگر افزايش تخلفات رانندگي در كشور دانست و افزود: الان در كشور ما رانندگان جدي بودن اعمال قوانين رانندگي از سوي پليس را امتحان مي‌كنند و اگر با عدم جديت پليس در اين زمينه مواجه شوند به راحتي تخلف رانندگي را مرتكب مي‌شود. اساسا مردم ما عادت كرده‌اند كه در حوزه ترافيك قوانين به صورت صددرصدي اجرايي نمي‌شود و اگر ما در اين زمينه‌ها اقدامي ضربتي نداشته باشيم پيامدهاي آن افزايش تلفات و خسارات رانندگي خواهد بود.

او با انتقاد از صدا وسيما به دليل عدم پخش برنامه‌هاي طنز در ساعات پاياني شب گفت: امروز در تهران اعصاب‌ها به دليل ترافيك زياد فشرده شده است با اين حال چند سالي بود كه تلويزيون برنامه‌هاي طنزي را در ساعات پاياني شب پخش مي‌كرد كه اين كار براي تخليه رواني مردم بسيار خوب بود اما متاسفانه اين روند به پخش برنامه‌هاي تراژيك تغيير مسير داد و در حال حاضر هم كه به طور كلي اين برنامه‌هاي سرگرم‌ كننده از تلويزيون حذف شده است.

او افزايش نارضايتي مردم، كاهش اعتماد مردم به مسوولان نظام و مخدوش شدن چهره‌ي بين‌المللي كشور را حاصل نبود اقدامات مناسب در حوزه‌ي ترافيك دانست و گفت: هدف ما در سند چشم‌انداز اين است كه كشور را از كشورهاي در حال توسعه جدا كنيم و به توسعه يافته‌ها بپيونديم.

فرمانده نيروي انتظامي در توصيف برنامه‌هاي ناجا براي شش سال آينده مديريت كارآمد و يكپارچه در حوزه حمل و نقل و وجود هدف‌گذاري صحيح و نيز وجود برنامه‌اي پاسخ‌گو با قابليت سنجش و اندازه‌گيري را از جمله اهداف ناجا دانست و ادامه داد: تحقيق و پژوهش و استفاده از تجربيات ديگران، تغيير الگوي حمل و نقل، اقتصادي كردن انتخاب مردم در حمل و نقل و نيز تقويت و نوسازي شبكه حمل ونقل عمومي به خصوص شبكه ريلي و هوايي از جمله برنامه‌هاي ماست.

او با مقايسه‌ي نرخ حمل و نقل ريلي در ايران با كشورهايي چون پاكستان و هندوستان اين نرخ را غير قابل قبول دانست وادامه داد: وضعيت اتوبوس‌ها و كاميون‌هاي ما نيز چندان قابل قبول نيست به طوري كه اتوبوس و كاميون هشت درصد وسايل حمل و نقل در كشور را تشكيل مي‌دهند اما در بيست و پنج درصد تصادفات اين خودروها نقش اساسي دارند.

او با اشاره به اين كه در راه‌هاي اصلي نبايد خودروهاي سنگين با بيش از 10 سال عمر تردد داشته باشند ريسك خودروهاي سبك با سن بيش از 20 سال را پنج برابر خودروهاي داراي عمر صفر تا پنج سال دانست و افزود: ستاد حمل و نقل سن30 سال را براي جايگزيني خودروهاي فرسوده در نظر گرفته است كه اين رقم به هيچ وجه قابل قبول نيست.

او در نظر گرفتن اعتبار از جيب دولت براي جايگزيني خودروهاي فرسوده با خودروهاي جديد را باعث ايجاد مشكل در اين روند دانست و افزود: جايگزيني خودروهاي فرسوده با اين شيوه قابل قبول نيست چرا كه هر كس براي تهيه‌ خودروي شخصي اقدام مي‌كند بايد هزينه جايگزيني آن را نيز تحمل كند.

او با تاكيد بر اين كه بسياري از ماشين‌هاي توليد داخل ايمن نيستند گفت: بايد هر چه سريعتر به موضوع اميني خودروها رسيدگي شود.

احمدي‌مقدم در ادامه استفاده از سيستم GPS در خودروهاي عمومي بين شهري را لازم و اساسي دانست و گفت: وزارت راه هر چند در گفته‌هاي خود با استفاده از اين دستگاه موافق است اما در عمل با آن مخالفت مي‌كند و هنوز مي‌خواهد از روش صد سال پيش در اين وسايل حمل و نقل استفاده كند.

او با تاكيد بر اينكه جريمه‌هاي تخلف از قوانين رانندگي به هيچ وجه بازدارنده نيست افزايش ميزان جريمه‌ها، ايجاد محروميت‌هاي اجتماعي براي متخلفان، آموزش و كنترل شديد رانندگان بخش عمومي را الزامي دانست و گفت: چرا همانطور كه پيش از پرواز هواپيما سلامت خلبان چك مي‌شود به سلامت راننده‌ اتوبوس اهميت داده نمي‌شود و چرا به موضوع اعتياد رانندگان نمي‌پردازيم چرا نبايد رانندگان اتوبوس از باسواد‌ترين‌ها انتخاب شوند و چرا نبايد حقوق آنها افزايش يابد.

او با بيان اين كه گسترش زيرساخت‌هاي كنترل الكترونيكي در راهها با سرعت كم پيش مي‌رود، افزود: كنترل فيزيكي تا حدي ممكن است به طوري كه تعداد ماموران راهنمايي و رانندگي از 18 هزار نفر هم اكنون به 27 هزار نفر رسيده است اما تا پايان برنامه بايد همه‌ راه‌ها تحت كنترل پليس و لو به صورت كمرنگ باشد.

او با تاكيد بر كنترل موتورسواران و اين كه در ابتداي برنامه يك سوم كشته‌هاي تصادفات را موتورسواران تشكيل مي‌دادند، گفت: الان اين تعداد به يك چهارم كاهش يافته است اما مشكل اساسي درباره‌ موتورسواران در جاي ديگري است به طوري كه ناجا روزانه سه هزار و سالانه يك ميليون موتور سيكلت را توقيف مي‌كند اما دو سوم صاحبان اين موتورسيكلت‌ها هرگز براي پس گرفتن آنها به پليس مراجعه نمي‌كنند و اين نشان مي‌دهد كه بايد در مورد موتور سيكلت‌ها تصميمات قاطعي اتخاذ شود.

ارايه پيشنهادي براي تشكيل كميسيوني جهت رفع مشكل كاميون‌داران

براساس اين گزارش، وزير راه و ترابري با بيان اين كه حمل ونقل درون شهري در كشور شروع به نوسازي كرد ولي در حمل ونقل برون شهري به تحول نياز است، گفت: بيشتر راننده‌هاي وسايل نقليه برون شهري امكان پرداخت هزينه‌هاي نوسازي كاميون قديمي خود را ندارند و به همين دليل نيازمند كمك هستند.

بهبهاني در حاشيه سومين همايش حمل و نقل در جمع خبرنگاران با بيان اين كه پيشنهادي براي تشكيل كميسيوني جهت رفع مشكل كاميون‌داران ارائه داده است، گفت: كاميون‌هاي فرسوده و نيز اتوبوسراني نيازمند نوسازي هستند و اميدوارم با تشكيل اين كميسيون و جمع‌بندي نهايي نظرات آن راهكاري براي حل مشكل به هيات دولت ارائه شود.

او با تاكيد بر اجراي طرح تحول اقتصادي و پرداخت يارانه انرژي به مردم گفت: با اين كار قيمت‌ها واقعي مي‌شود و ديگر قيمت بنزين از آب ارزانتر نخواهد بود چرا كه ارزان بودن بنزين باعث استفاده حداكثري از آن شده است.

بهبهاني با اشاره به اين كه تا پايان سند چشم‌انداز كشور بايد 25 هزار كيلومتر راه‌آهن داشته باشد و اين اولويت اول وزارت راه است گفت: در آن زمان بايد همه مراكز استان با بزرگراه به هم متصل شوند و نيز همه‌ پروژه‌هاي نيمه تمام وزارت راه بايد به سرانجام برسد.

وي توسعه راههاي روستايي را از ديگر اولويت‌هاي وزارت راه خواند و گفت:130 هزار كيلومتر راه روستايي در كشور وجود دارد و به همين دليل تلاش من ايجاد معاونت راههاي روستايي در وزارتخانه است.

او با انتقاد از كاهش بودجه‌ اين وزارتخانه به چهار هزار و 500 ميليارد تومان در سال جاري اين اقدام را باعث كاهش فعاليت‌هاي وزارت راه در حوزه‌هاي مختلف خواند.

گفتني است در پايان اين همايش از فعالان عرصه حمل و نقل توسط معاون اول رييس جمهوري قدرداني شد.

انتهاي پيام
 جمعه 29 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 254]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن