تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ریشه های کفر سه چیز است:حرص و بزرگ منشی نمودن و حسد ورزیدن.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815599068




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزهاي سخت و طولاني براي سازندگان چيپ


واضح آرشیو وب فارسی:ايتنا: روزهاي سخت و طولاني براي سازندگان چيپ


سرويس اخبار خارجي ايتنا - موسسه تحقيقاتي گارتنر پيش‌بيني مي‌كند كه فروش جهاني چيپ براي اولين بار در تاريخ حيات اين صنعت براي دو سال متوالي با ركود و كاهش روبرو خواهد شد.

گارتنر با پيش‌بيني ميزان فروشي برابر با 219.2 ميليارد دلار براي سال آينده، كاهش 16.3 درصدي را نسبت به سال 2008 براي سازندگان چيپ توقع دارد.
اين بدنبال اعلام خبري بود كه گارتنر هفته گذشته درخصوص كاهش 4.4 درصدي فروش سال 2008 در مقايسه با 2007 منتشر نموده بود.

چنانچه اين پيش‌بيني گارتنر به حقيقت بپيوندد، براي اولين بار در تاريخ صنعت چيپ‌ و نيمه‌رساناها و بعد از چندين دهه رشد پيوسته اينك براي دو سال متوالي شاهد نزول بازار و بروز بحران در اين صنعت خواهيم بود.

به گفته Andrew Norwood تحليلگر گارتنر در لندن، اين ركود در ادامه بحران اقتصادي اتفاق مي‌افتد كه اينك كل جهان را تحت تاثير خود قرار داده و ديگر صنايع و تجهيزات فن‌آوري مانند PC و موبايل و حتي صنايع سنگين‌تر مثل خودروسازي و يا تجهيزات صنعتي را شامل مي‌شود.

Norwood اشاره مي‌كند كه نزول سال آينده باندازه بحراني كه در سال 2001 اتفاق افتاد نخواهد بود.
در آن سال و در جريان تركيدن حباب دات-كام فروش چيپ‌ها بميزان 32.5 درصد نزول داشت. با اين وجود بحران سال 2001 در ادامه با دو سال رشد پرشتاب همراه شد و علاوه بر آن اين اين اتفاق تنها صنايع مرتبط با IT را مورد هجوم قرار داد.

Bryan Lewis پژوهشگر ديگري از گارتنر در مقاله‌اي تحليلي مي‌نويسد: «اين كاهش و نزول در سطح وسيعي اتفاق مي‌افتدو تنها به حوزه‌هاي مرتبط با فن‌آوري محدود نخواهد شد.»

گارتنر پيش‌بيني مي‌كند صنعت چيپ تا چند سال ديگر ترميم شده و رشد سال 2010 به 14.6 درصد و نرخ رشد سال 2011 به 9.4 درصد بالغ خواهد شد.
 پنجشنبه 28 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايتنا]
[مشاهده در: www.itna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن