تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):براستى كه هر كس را حق سود ندهد، باطل زيانش رساند و هر كس به راه هدايت نرود، به كجر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814610644




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اوپك در نشست خود درباره كاهش توليد تصميمي جدي مي گيرد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اوپك در نشست خود درباره كاهش توليد تصميمي جدي مي گيرد
تهران / واحد مركزي خبر / اقتصادي 87/09/26

خبرگزاري رويترز در گزارشي از وهران (الجزاير) به قلم سيمون وب و باربارا لويس نوشت ...
سازمان كشورهاي صادر كننده نفت اوپك متعهد شده است در نشست روز چهارشنبه خود در الجزاير توليد خود را به شدت كاهش دهد تا از اين طريق بتوانند با شديدترين كاهش تقاضا براي سوخت طي يك نسل گذشته و همچنين كاهش بيشتر بهاي نفت مقابله كنند .
انتشار برخي گزارش ها مبني بر اينكه اوپك ممكن است در نشست اين هفته در الجزاير حدود دو ميليون بشكه نفت توليد روزانه خود را كاهش دهد باعث شد تا بهاي نفت در معاملات روز سه شنبه به بالاتر از چهل و پنج دلار در هر بشكه برسد .
اما بحران مالي كنوني در جهان به شدت موجب كاهش تقاضا و سقوط بيش از صد دلاري بهاي نفت شده است.
رافائل راميرز وزير نفت ونزوئلا در مصاحبه با خبرنگاران گفت ما خواستار تصميم كاملا قاطع اوپك هستيم.
وي در پاسخ به اين پرسش كه او از چه ميزان كاهش توليد اوپك حمايت خواهد كرد افزود بين يك تا دو ميليون بشكه در روز .
ونزوئلا و ايران براي به اجرا دراوردن برنامه هاي داخلي خودشان وابسته به درامدهاي نفتي هستند و حتي توليد كنندگان نفت حوزه خليج فارس نيز نياز دارند تا بهاي نفت حدود بشكه اي پنجاه دلار باشد.
ايران نيز كاهش چشمگير توليد نفت اوپك را خواستار شده است.
غلامحسين نوذري وزير نفت ايران گفت كاهش يك ميليون و پانصد هزار بشكه اي تا دو ميليون بشكه اي توليد نفت اوپك در روز مي تواند به ايجاد ثبات در بازار نفت و تثبيت قيمت نفت در سطحي مناسب كمك كند.
كاهش دو ميليون بشكه اي توليد نفت اوپك بيشترين ميزان كاهش توليد اين سازمان به شمار خواهد رفت.
توليد كنندگان حوزه خليج فارس در اوپك نيز اماده اند تا براي جلوگيري از كاهش بيشتر بهاي نفت توليد خود را به شدت كاهش دهند.
انها خواستار ان هستند تا بهاي نفت به بشكه اي هفتاد و پنج دلار بازگردد .
عربستان سعودي هنوز موضع خود را در اين زمينه بطور علني اعلام نكرده است اما شكيب خليل رئيس اوپك روز دوشنبه گفت رياض پيشتر بر حمايت خود از كاهش بيشتر توليد اوپك تاكيد كرده است .
اين در حالي است كه مركز مطالعات انرژي جهان اعلام كرد كاهش توليد اوپك به تقاضاي انرژي جهاني اسيب خواهد رساند.
مركز مطالعات انرژي جهان روز دوشنبه در گزارش ماهانه خود اعلام كرد كشورهاي عضو اوپك در نشست جديد خود در الجزاير درباره كاهش بيشتر سهميه توليد تصميم گيري نخواهند كرد بلكه دراين زمينه تصميم گيري خواهند كرد كه اين كاهش تا چه حد بايد زياد باشد.
در اين گزارش همچنين امده است اگر اوپك تصميم بگيرد بيش از حد توليد خود را كاهش دهد ، باعث كاهش تقاضا انهم در زماني خواهد شد كه اقتصاد جهان نيازمند يك بهاي نفت متعادل است.
تصميم اوپك در كاهش شديد توليد نفت خود مي تواند منجر به افزايش شديد بهاي نفت شود و اين مسئله مانعي برسر راه رشد اقتصادي خواهد بود.
مركز مطالعات انرژي جهان همچنين پيش بيني كرد تقاضاي نفت در جهان سال اينده پانصد هزار بشكه در روز كاهش خواهد يافت زيرا تقاضاي كشورهاي مصرف كننده به علت ركود اقتصادي در جهان و بهاي بالاي نفت كاهش خواهد يافت.
اين مركز تحقيقاتي پيش بيني كرد مصرف نفت در جهان بطور كلي در سال دو هزار و نه در مقايسه با سال دو هزار و هشت ، پانصد هزار بشكه در روز كمتر خواهد بود.
تحليلگران كاهش يك تا دو ميليون بشكه اي توليد اوپك را پيش بيني كرده اند.
.......................
/161/105
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 533]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن