تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818898628




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاد دانشگاه: پيوند حوزه و دانشگاه به تعامل علم و دين برمي‌گردد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاد دانشگاه: پيوند حوزه و دانشگاه به تعامل علم و دين برمي‌گردد
فرهنگي. وحدت حوزه و دانشگاه.

استاد فلسفه و عضو هيات علمي دانشگاه اصفهان گفت: پيوند حوزه و دانشگاه به تعامل علم و دين برمي‌گردد.

دكتر فروغ رحيم پور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: در اين پيوند با فرض اينكه دانشگاه عرصه ارايه تخصصي‌تر علوم غير ديني و حوزه نيز عرصه تخصصي و پژوهش بر روي علوم ديني و علوم مرتبط با دين است وحدت كاملتري بايد شكل گيرد.

وي اظهار داشت: براي هر چه محكمتر شدن اين پيوند بهتر آن است كه اين دو حوزه به همديگر نزديكتر شده و پيوندي دو طرفه برقرار كنند.

وي از جمله مباحث عقلي و نظري كه اين دو حوزه را بيشتر در كنار يكديگر قرار مي‌دهد را شامل شاخه‌هاي مختلف كلام و فلسفه، فقه و حقوق، قوانين‌مالي و اقتصادي، مباحث اخلاقي و اجتماعي و ديگر بخشهاي علوم عنوان كرد.

استاد فلسفه دانشگاه اصفهان افزود: در علم پيوند اعضا و مرگهاي مغزي نيز پيوند علم و دين در دانشگاه و حوزه بسيار كارآمد مي‌باشد زيرا موجب برقراري پيوندي مادي و معنوي، دنيا و آخرتي مي‌شود.

وي يادآور شد: محكم تر شدن پيوند حوزه و دانشگاه و تعامل قوي اين دو حوزه يا به نوعي هدفمند شدن دانشگاهها و به روز شدن حوزه‌ها تاثير بسياري بر شيوه زندگي افراد جامعه نيز مي‌گذارد.
 سه شنبه 26 آذر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن